Як зробити SEO-рутину простіше, швидше і ефективніше: огляд сервісу Surfer

Як зробити SEO-рутину простіше, швидше і ефективніше: огляд сервісу Surfer Рутинні завдання щодня забирають багато часу і сил SEO-фахівця. Якщо ви хочете додати в свій SEO-арсенал ще одну потужну зброю, Surfer — відмінний союзник в боротьбі за позиції сайту. Незважаючи на те, що інструмент ще дуже «молодий», його переваги вже встигли оцінити багато. Ми в Inweb не стали винятком і протестували всі функції Серфера. У цьому керівництві ми поділимося своїм досвідом використання Surfer SEO.

Що таке Surfer

Surfer SEO — це інструмент для SEO-фахівців, маркетологів та контент-менеджерів, який допомагає оптимізувати текстовий контент на сайті: статті в блозі, тексти лендінгу та інше. Він аналізує вміст сторінки відповідно до факторів ранжирування пошукових систем і дає рекомендації щодо його поліпшення.

Інструмент включає такі модулі:

  • аналізатор пошукової видачі;
  • редактор контенту;
  • аналіз ключових фраз.

 модулі SurferSEO

Основний принцип роботи з Серфером полягає ось у чому: ви працюєте над створенням текстового контенту для сторінки сайту → за допомогою інструментів сервісу аналізуєте SERP на вашому цільовому ключевику → використовуєте отримані дані для оптимізації контенту на своїй сторінці.

Графік просування сайтів

Фішка в тому, що текстовий фактор ранжування є одним з провідних в пошукових системах. Тому, якщо ви запозичите ідеї у тих, хто ранжируется в топі видачі і зробите у себе ще краще, то цілком ймовірно, що скоро в топі за необхідними фразами буде саме ваш сайт. А тепер давайте перейдемо до основних функцій.

Аналізатор пошукової видачі: докладна інформація про першу сторінку Google

Аналізатор пошукової видачі (SERP Analyzer) – це інструмент, який надає детальну аналітику за ключовим словом на основі результатів видачі. Сервіс дає можливість провести аналіз великої кількості пошукових баз різних країн, аж до локальної видачі деяких міст або регіонів. Дані формуються на основі топ-50 Google.

Щоб провести аналіз, досить ввести запит в пошуковий рядок, вибрати пошукову базу типу видачі і натиснути «Create query»:

Схема проведення аналізу

Далі, необхідно перейти в сформований звіт. У ньому ви знайдете вичерпну інформацію за аналізованим ключевиком. По суті, це вкрай вузька розбивка результатів пошуку за аналізованою фразою, де ви побачите:

  1. Зовнішні посилання..

    Посилання будь-якого з конкурентів і можливість порівняти свій сайт з конкурентами, яких можна вибрати на цій сторінці. Тобто, зліва у нас знаходиться ручний аналіз, який допомагає відслідковувати кількість контенту на сторінках, заголовків, довжину метатегів, щільність ключових слів і ще багато цікавинок. Але, перегорнувши сторінку нижче, вже бачимо більш складний функціонал, за допомогою якого можна поглиблено підійти до питання оптимізації.

    Зовнішні посилання

  2. Оцінка контенту.

    Оцінка контенту — це число від 1 до 100, яке є зразковим показником і оцінює якість і релевантність контенту.

    >Знак оцінки контенту

  3. Оцінка домену.

    Це число від 1 до 10, яке відображає якість довідкового профілю сайту. Оцінюється середня кількість зовнішніх посилань на ресурс.

    Знак оцінки домену

  4. Структурні дані.

    Дуже зручна і цікава опція перегляду коду заголовків, метатегiв, прихованого контенту та інших важливих елементів текстової складової.

    Перегляд структурних даних

  5. Ключові слова.

    Розділ «Ключові слова» показує нам детальну інформацію за ключовими запитами, топ відмінні одне від одного, пересічні, питальні запити, популярні слова, кількість конкурентів у рейтингу за аналогічним ключовим запитом і щомісячну частотність пошуку за цим запитом.

    Розділ Ключові слова

  6. Розмітка.

    Поруч зі структурними даними присутній функціонал показу розмітки, за допомогою якого видно, на якому сайті які впроваджені розмітки. Тут є можливість визначити, які розмітки необхідні нашому сайту.

    Знак розмітки

    Ми можемо вибрати будь-який сайт і порівняти його з конкурентами, виводячи на загальний графік середню кількість контенту у кожного з них. Так ми зрозуміємо, чи потрібно нам добирати кількість контенту щодо наших конкурентів (кожен сайт буде показаний на графіку з точною кількістю контенту на його сторінках).

    Графік кількості контенту

  7. Зворотні посилання.

    Є ще досить корисний функціонал перегляду загальних посилань. Ознайомившись з ним ми можемо зрозуміти, на яких ресурсах розміщуються наші конкуренти і зробити аналогічний крок в сторону нарощування посилальної маси. Тут також можна проаналізувати донора на предмет трафіку, на які посилається домен і кількість конкурентів, які розміщувалися у певного донора.

    Розділ Зворотні посилання

  8. Аудит.

    Мабуть, функціонал аудиту сайту є ключовим для розділу «SERP Analyzer».

    аудит SERP Analyzer

    Виконавши цей аудит, ми бачимо, які Surfer SEO дає нам рекомендації щодо оптимізації та на які помилки вказує. Серфер виявив 5 помилок і 3 попередження, давайте їх розглянемо:

    результаты аудита

    1. Відсутні загальні зворотні посилання (Missing common backlinks).

      Тут Серфер вказує, що, як мінімум, присутні два домена, на яких розміщувалися, як мінімум, троє наших конкурентів. Серфер рекомендує і нам розміститися на двох представлених донорах.

      рекомендации Серфер

    2. Справжня щільність (True Destiny).

      Тут ми бачимо рекомендації з додавання фраз / ключових слів, які допоможуть нам зайняти кращі позиції за певними запитами.

      Истинная плотность

      Є графа актуальності додавання ключового слова. Вона показує найбільш релевантні ключові фрази у процентному співвідношенні, які необхідно додати в наш контент.

      релевантные ключевые фразы

      Рекомендується правити саме ті ключові запити, які в графі релевантності вище 50%. Після двох тижнів рекомендується зробити повторний аудит сайту і проаналізувати зміни.

    3. Точні ключові слова (Exact keywords).

      Частіші ключові слова або щільність ключових запитів. За допомогою цього функціоналу ми бачимо, на яку кількість загального обсягу контенту доводиться певна кількість ключових слів. Якщо ключових слів мало, їх рекомендовано додати для більшої щільності ключових фраз. Аналогічний аналіз щільності переходить і на наших конкурентів. Він показує щільність (або її відсутність) ключових фраз на наших сторінках, на сторінках конкурентів і дає рекомендації з наповнення контенту відсутніми ключами. Ми бачимо, які ключові фрази в контенті конкуренти згадують частіше, ніж ми.

      Exact keywords

    4. Часткові ключові слова (Partial keywords).

      Функціонал часткових ключових слів показує кількість ключових слів, що припадають на 100 символів тексту, і пропонує свої рекомендації наповнення, наприклад: «На вашій веб-сторінці є 2 часткових ключових слова в h1, але немає точної фрази».

      Partial keywords

    5. Підказки.

      І наостанок підказки. У завершені аудиту ми бачимо ряд невеликих підказок для оптимізації контента наших конкурентів, які Surfer вважає необхідними для виправлення. У нашому прикладі присутні наступні підказки:

  • Спробуйте видалити з назви 33-48 символів. Тема вашої веб-сторінки становить 103 символу, а запропонований діапазон – 55-70 символів.

  • Спробуйте видалити 34-54 символa з метаопису. Ваш метаопис складається з 184 символів, а оптимальний діапазон становить 130-150 символів.

     подсказки оптимизации контента

На цьому аудит від Surfer SEO закінчується. Після аналізу ми розуміємо, які саме слабкі місця нашого сайту необхідно усунути, за рахунок чого ми можемо збільшити трафік і які рекомендації є ключовими з технічної оптимізації сайту.

В цілому, деякі дані і таку глибину аналізу, які надає Surfer, ви не знайдете в альтернативних SEO-інструментах. Наприклад, ви можете побачити фактичну кількість слів у body сторінок, які знаходяться на різних позиціях у видачі:

body страниц

Або як корелює довжина Title, Description і Body на різних позиціях:

график корреляции

Або скільки в середньому посилань у сайтів, які ранжуються за цією фразою, на різних позиціях:

график ранжирования по фразе

В цілому, сервіс надає багато цікавих даних, які можуть допомогти в оптимізації контенту. Як їх застосовувати – кожен оптимізатор повинен вирішити сам для себе. І ось чому.

Припустимо, ви вводите ключове слово, за яким повинна ранжуватися ваша нова стаття. Серфер видає вам вагон і візок даних про те, який довгі тайтли і дескріпшени у конкурентів, скільки символів у них в заголовках H1. Це все, звичайно, приголомшливо. Але чи означає це, що ви повинні слідувати цим розпорядженням всупереч своїй стратегії або здоровому глузду? Звичайно, ні. Кожна SEO-стратегія унікальна і копіювання конкурентів – погана ідея. Необхідно лише брати до уваги рекомендації сервісу і фішки конкурентів. Але діяти відповідно до того, як ви хочете просувати свій продукт або послугу.

Редактор контенту: LSI Keyword Finder

Редактор контенту Surfer служить відмінним інструментом для копірайтерів, який допоможе окреслити структуру (тезовий план статті) і написати оптимізований для пошукових систем контент.

Редактор контента: LSI Keyword Finder

За допомогою редактора контенту ми можемо написати статтю, спираючись на структуру схожих, що знаходяться на першій сторінці результатів пошукової видачі на наш запит. Ми можемо подивитися на релевантність контенту і побачити найбільш релевантні статті за цим запитом. Найголовніше – вибрати найбільш релевантні сайти за запитом.

релевантные сайты по запросу

Також, можна одразу перейти в редактор для написання статті, в якому будуть показані рекомендації з написання статті щодо проаналізованих сторінок, а саме:

  • структуру контенту;
  • кількість заголовків;
  • рекомендовані абзаци;
  • кількість зображень;
  • на які питання повинна відповідати наша стаття;
  • інші релевантні запити.

Цей функціонал ще аналізує структуру вмісту результатів першої сторінки і включає кількість слів, зображень і середню кількість абзаців. В цілому, працювати з редактором контенту досить просто. Інструмент показує точні ключові слова LSI і їх кількість, які обов’язково необхідно використовувати при написанні контенту.

точные ключевые слова LSI

За допомогою всієї отриманої інформації ми можемо скласти повноцінне технічне завдання з написання контенту і одразу відправити посилання на копірайтера. Тут будуть вказані всі ключові слова, які необхідно використовувати. Таким чином, копірайтер буде легше орієнтуватися.

Дослідження ключових слів: знайдіть нові ключові і упущені слова

Останнім з основних розділів Surfer SEO є «Дослідження ключових слів» (Keyword reseach). Функціонал його досить простий і зрозумілий кожному. Необхідно ввести ключове слово і ви побачите перелік пов’язаних ключових слів разом з обсягом пошуку. Функція дослідження ключових слів допомагає в їх підборі для оптимізації нашої сторінки.

раздел Keyword reseach

Завдяки функціоналу дослідження ключових слів ми можемо знайти найбільш релевантні ключі для оптимізації сторінок, знайти втрачені ключі і на їх основі перейти до оптимізації. Ввівши своє ключове слово в графу пошуку ми побачимо:

  • надані ключові слова;
  • пов’язані ключові слова;
  • схожість ключових з пошуковою видачею;
  • середній щомісячний обсяг пошуку в конкретній країні.

Приділимо трохи уваги графі «Подібність ключових слів із пошуковою видачею», вона ж «SERP Similarity». Тут Surfer SEO використовує тактику зворотної інженерії, щоб перевірити схожість між результатами пошуку та вашим ключовим словом.

SERP Similarity

Якщо між ключовим словом «купити Бейблейд» і «купити Бейблейд Київ» існує 85% подібності в пошуковій видачі, це означає, що 85% сторінок з першої двадцятки спільно користуються цими ключовими фразами.

проверка терминов и вопросов

Ще тут можна перевірити відповідні терміни і питання, які містять наше ключове слово:

  1. Similar Keywords (Схожі ключові слова). Назва говорить сама за себе. Нам надається перелік схожих ключових слів і синонімів, які необхідно використовувати для оптимізації нашого контенту.
  2. Having same terms (Однакові умови). Тут ми можемо отримати інформацію про те, які саме ключові слова містять нашу основну фразу і обсяг їх пошуку.
  3. Questions (Питання). Розділ «Питання» працює аналогічним чином. Тут надано перелік поширених запитань в Google, які тісно пов’язані з нашим запитом. Такі питання можна включити в тезовий план написання контенту для сторінок категорій інтернет-магазину або статей блогу, щоб максимально цілісно відповідати запиту користувача і допомогти своїм відвідувачам. А також, щоб збільшити шанси появи розмітки FAQ Page вашої сторінки в результатах пошуку.

Висновок

Що нам дає Surferseo?

  1. Оптимізація контенту на сайті.
  2. Пошук невикористаних ключових слів.
  3. Аналіз конкурентів і аудит сайту.
  4. Велика кількість аналітичних показників щодо конкурентів.
  5. Перегляд зворотних посилань.
  6. Суміжні донори з конкурентами.
  7. Пошук найбільш частотних питань від користувачів з певної теми, у випадку необхідності розкриття цієї теми під час написання статті.

Surferseo — легкий у використанні, але глибокий за своїми аналітичними характеристиками інструмент. Безліч унікального і дійсно корисного функціоналу не дадуть вам занудьгувати. Нам зрозуміло, що саме потрібно робити і як підходити до оптимізації наших сторінок. Найцікавіше, що простота його використання може допомогти навіть початківцям оптимізаторам, які ще не охопили специфіку і тонкощі SEO цілком. Surfer безсумнівно допоможе вам зайняти топові позиції в пошуковій видачі, якщо ви будете прислухатися і користуватися його рекомендаціями.

Артем Лебедєв
Артем Лебедєв
• SEO Specialist
Агенція digital-маркетингу Inweb
Почав працювати у компанії Inweb навесні 2020 року, за тиждень до карантину. До старту роботи в SEO був моряком, ходив у рейси та вивчав ментальність різних країн. Морська специфіка мені швидко набридла, тому що скільки себе знаю, завжди хотілося творчості та активного розвитку, щоб мозок не закисав і якнайшвидше працював. І мені пощастило потрапити відразу в точку, а саме в просування сайтів, де всі необхідні характеристики зійшлися воєдино. У SEO з будь-якого проєкту створюється своя творча одиниця, яка завдяки активній роботі та технічній складовій вже на ранніх етапах дає свої плоди та при комплексному підході результати не змушують на себе чекати. Мені швидко полюбилося SEO, тому що оптимізація сайтів має великий потенціал і безліч цікавих відгалужень, за якими необхідно постійно стежити, навчатися їм, і візуалізувати свої знання на практиці, отримуючи задоволення від процесу і результату. Як кажуть, «SEO не можна помістити до Лувру чи Ермітажу, але це мистецтво вищої категорії».
Більше цікавого