Налаштування груп тригерів в Google Tag Manager: покроковий мануал

26 березня Google оголосив про випуск тригерних груп в Google Tag Manager. Групи тригерів дозволяють активувати кілька тригерів перед запуском тегу. Це оновлення розширює можливості потужної платформи, що використовується маркетологами для налаштування відстеження дій користувача на проєктах. Наприклад, про налаштування електронної торгівлі за допомогою GTM ми вже писали тут.

У цій статті ми розповімо, як налаштувати тригерні групи та запропонуємо три практичних рішення щодо їх використання в Google Tag Manager.

Налаштування групи тригерів

Щоб створити нову групу тригерів, перейдіть до тригерів в Google Tag Manager і натисніть кнопку «Створити».

Польза GTM триггеров

Клацніть у вікні «Конфігурація тригера», щоб вибрати тип тригера, і виберіть групу тригерів.

Цей тип тригера знаходиться внизу, але ви також можете використовувати функцію пошуку, щоб швидко знайти його.

Польза GTM триггеров

Потім у вікні натисніть кнопку «Вибрати тригер», щоб вибрати перший тригер, який ви хочете включити в конфігурацію.

Польза GTM триггеров

Тепер ви побачите вікно з усіма доступними тригерами. Якщо вам потрібно створити новий тригер, клацніть символ «плюс» в правому верхньому кутку, щоб безпосередньо перейти до процесу створення тригера. Після додавання одного тригера клацніть символ «плюс» в розділі тригери, щоб додати ще один або кілька.

Польза GTM триггеров

Нарешті, після додавання всіх необхідних тригерів можна надати додаткові умови для часу спрацьовування групи тригерів. За замовчуванням тригер включений для всіх умов, тому він буде спрацьовувати після спрацьовування всіх тригерів. Однак ви можете додати нові критерії (наприклад, обмежити їх певними сторінками), вибравши «деякі умови».

Використання груп тригерів

Як використовувати тригерні групи свого облікового запису GTM в той час, коли кількість доступних тригерів і тегів дозволяє створювати нескінченні конфігурації? Ось три практичні ідеї.

  1. Відстеження загальних сторінок подяки

    Деякі сайти розроблені так, що всі форми ведуть користувачів на сторінки подяки, незалежно від того, з якої цільової сторінки користувач прийшов. В ідеальному сценарії потрібно створювати унікальні сторінки «Thank you» для кожної форми. Однак часто обмеження перешкоджають отриманню потрібної інформації, через системи управління контентом (CMS) або за відсутності підтримки розробників.

    Використовуючи групу тригерів, ви можете об’єднати тригер для реферера певного URL цільової сторінки з іншим тригером для перегляду сторінки подяки.

    Ця установка дозволяє точно визначити користувачів, які досягли сторінки подяки після посилання форми з цільової сторінки.

    Польза GTM триггеров

    Після налаштування цієї критичної групи її можна використовувати для запуску тегів конверсій для рекламних платформ або подій Google Analytics.

  2. Відстеження залученості користувачів

    Тригерні групи відкривають нові можливості для відстеження користувачів на основі декількох точок взаємодії з сайтом. Наприклад, ви можете розміщувати на сайті відео, скажімо, з YouTube, або хочете відстежувати час читання ваших статей. Щоб відстежувати дії та зацікавленість користувача, ви можете створити тригер YouTube для користувачів, які дивилися вбудоване відео, і тригер прокрутки сторінки, які прокрутили більшу частину контенту на сторінці. Для прикладу були створені тригери, за допомогою яких відстежується зацікавленість користувачів, які дивилися 90% відео і проскролили 75% сторінки по вертикалі, тобто вниз.

    Польза GTM триггеров

    Польза GTM триггеров

    Після цього потрібно об’єднати їх в одну групу тригерів.

    Польза GTM триггеров

    Тепер можна використовувати цю групу тригерів для запуску тега, коли користувач завершує обидві дії. Тег може запустити подія в Google Analytics, яку потім можна використовувати для створення аудиторії ремаркетингу. Або ви можете запустити подію Facebook Ads, щоб створити аудиторію на цій платформі.

  3. Відстеження кількох кліків

    Якщо сторінка містить різні можливості взаємодії користувачів, наприклад різні поля форми або кнопки, можна відстежувати користувачів, які клiкнули по декількох елементах.

    Наприклад, якщо пропонується кілька рівнів пакетів підписки або вибору послуги, що надається, можна сегментувати користувачів на основі обраної ними передплати або послуги, а потім відстежувати надсилання форми.

    У цьому прикладі був створений тригер для відстеження дій, коли хтось переходить на сторінку «Контакти» і відправляє форму зворотного зв’язку.

    Польза GTM триггеров

    Наступний тригер відстежує, коли користувач завершує надсилання форми на цій сторінці.

    Польза GTM триггеров

    Нарешті, об’єднання тригерів в групу тригерів дозволить вам відстежувати тих людей, які перейшли на сторінку «Контакти» і відправили повідомлення за допомогою форми зворотного зв’язку.

    Польза GTM триггеров

    Таким чином можна також відстежувати посилання заявок зі сторінок послуг, а також користувачів, які замовляють окремі пакети послуг, наприклад, пакет з SEO-аудиту «Enterprise».

    Польза GTM триггеров

Висновок

Опція створення групи тригерів принесла з собою нові можливості для веб-аналітики та дала шлях до більш детального і продуманого відстеження взаємодії користувача з сайтом. Таким чином можна використовувати різні стратегії щодо поліпшення функціональності сайту на основі зібраних даних.

Також це відмінний інструмент для збору та сегментування користувачів сайту на потенційних клієнтів і зацікавлених користувачів.

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди