Як налаштувати динамічні пошукові кампанії для максимального трафіку

Як налаштувати динамічні пошукові кампанії для максимального трафіку

Динамічні пошукові оголошення (DSA — Dynamic Search Ads) — це зручний інструмент для автоматичного створення реклами на основі сайту. Вони особливо корисні для бізнесу з великим асортиментом товарів, адже економлять час на налаштування кампаній. 

Підготували статтю для читачів Media Inweb, в якій розповідаємо, як правильно налаштувати DSA, щоб підвищити ефективність реклами. Далі — про основні кроки та корисні поради для успішної роботи з цим форматом реклами.


Динамічні пошукові оголошення (DSA — Dynamic Search Ads) — це вид пошукових оголошень, що створюються автоматично на основі контенту сайту. Вони ідеально підходять рекламодавцям з великим асортиментом товарів.

Оголошення створюються автоматично — алгоритм сам підбирає заголовки та URL-сторінки відповідно контенту сайту та пошукових запитів користувачів. Потрібно додати лише два описи. 

Переваги використання динамічних пошукових оголошень:

  • Заощадження часу — більше не доведеться підбирати ключові слова, та прописувати текст заголовків.
  • Можна показувати релевантні заголовки оголошень, які створюються динамічно. 
  • Збільшення трафіку через можливість отримати додатковий трафік завдяки низькочастотним запитам.

Слабкі сторони:

  • DSA-оголошення не будуть ефективно працювати, якщо сайт погано проіндексований — оголошення не зможуть автоматично підбирати потрібні запити.

Загальні налаштування динамічних пошукових кампаній

  • Перш за все, потрібно створити нову кампанію.
Фото: Створення кампанії

  • Вибрати ціль — «Продажі» (Sales) або «Без підказок щодо цілі» (Without a goal`s guidance).
  • Вибрати тип кампанії Пошук (Search).
Фото: Тип кампанії Пошук

  • Вказати назву кампанії.
  • Обрати стратегію призначення ставок під ціль кампанії.
  • Обрати локацію — таргетинг, де саме буде показуватися реклама.
  • Обрати мову, якою спілкується користувач, але краще обирати всі мови, щоб не обмежувати трафік.
  • Налаштувати оголошення (ключові слова та оголошення) — це можна пропустити, оскільки у цьому випадку динамічне пошукове оголошення, ключові слова не потрібні.

Фото: Налаштування оголошення

  • Задати денний бюджет.
Фото: Денний бюджет

  • Публікувати кампанію, не дивлячись на помилки, щоб перейти до налаштування DSA-оголошень.
Фото: Публікування кампанії

  • Далі потрібно перейти до налаштувань динамічного пошукового оголошення.
  • Потім слід призупинити створену групу оголошень та натиснувши на «+», створити нову динамічну групу оголошень.
Фото: Динамічна група оголошень

  • Прописати сайт і мову сайту.
Фото: Прописати сайт і мову сайту

  • Потрібно обрати таргетинг.
Фото: Таргетинг

  • Далі слід обрати описи — у динамічні пошукові оголошення потрібно додати лише два описи.
Фото: Опис до оголошення

Таким чином, з’являється готове динамічне оголошення.

Фото: Готове динамічне пошукове оголошення

Існує два варіанти націлювання: без фіда та за фідом.

Спочатку розглянемо перший варіант — без фіда, за умовами контенту сайту. Google аналізує сторінки за умовами, які були задані:

  • На «Всі сторінки сайту» або «Весь сайт».
  • Цільові сторінки зі стандартних груп оголошень — тобто якщо вже існують пошукові кампанії — можна використати їх посадкові сторінки. Така кампанія буде підсиленням основної.
  • На категорії сайту, які визначив Google — він автоматично просканує сайт і створить групи товарів, з яких можна буде вибрати потрібні.
  • Націлювання на URL-адресу.
  • За заголовками (дані беруть з метатегів title сторінки).
  • За контентом сторінки.

Інструкція з налаштування цілей динамічних пошукових оголошень

Потрібно обрати потрібну групу оголошень та перейти до вкладки «Динамічні цілі» (Dynamic ad targets) та обрати потрібний таргетинг.

Фото: Цілі динамічних пошукових оголошень

Налаштування на «Всі сторінки сайту»

Для націлювання використовують всі сторінки сайту, виявлені пошуковими й рекламними вебсканерами Google. Вони автоматично виявляють і сканують вебсайти, переходячи за посиланнями від однієї вебсторінки до іншої.

Якщо ви обрали використовувати всі сторінки сайту, але серед них є ті, куди не варто направляти трафік з оголошень, — додайте їх як виключені цілі для динамічних оголошень (детально це розглянемо пізніше).

Фото: На "Всі сторінки сайту"

Далі — потрібно обрати таргетинг на «Всі сторінки сайту», зібрати та пропрацювати мінус-сторінки та вимкнути їх на рівні динамічного оголошення. Це потрібно для того, щоб запобігти залученню нерелевантного трафіку.

Наприклад, на сайті є блог, і всі його сторінки можуть з’являтися у пошуковій видачі. Проте, блог не завжди генерує прямі продажі, що може призводити до нерелевантного трафіку.

Цільові сторінки зі стандартних груп оголошень

До категорії «Цільові сторінки зі стандартних груп оголошень» належать усі вебсторінки, де зараз відображаються оголошення в пошуковій мережі з вашого облікового запису. Цей варіант доступний лише в облікових записах із придатними цільовими сторінками в стандартних групах оголошень.

Фото: Цільові сторінки зі стандартних груп оголошень

Налаштування на категорії сайту, які обрав Google

На основі контенту сайту, Google автоматично створює список категорій для націлювання або набори цільових сторінок, об’єднаних за певною темою. Слід самостійно обрати потрібні категорії, спосіб групування схожих сторінок і рівень деталізації.

Важливо: після налаштування групи динамічних оголошень для показу цих категорій може знадобитися до 24 годин.

Фото: Налаштування на категорії сайту, які обрав Google

Націлювання на URL-адресу

 URL-адреса збігається

Можна налаштувати показ оголошень для певних сторінок сайту з точним збігом URL-адреси.

Фото: Налаштування показ оголошень

Фото: Показ оголошень

URL-адреса містить

Націлювання за URL-адресою також можна налаштувати на сторінки, URL-адреси яких містять певний текстовий фрагмент або маркер.

Для цього потрібно вибрати правило «URL містить», наприклад, /boys, і натиснути «Додати» (Add).

Фото: Націлювання на URL-адресу

Тобто всі сторінки, в яких URL містить /pruzhynni/, потрапляють у видачу.

Фото: Націлювання за URL-адресою

Приклад:

Коли нам потрібно просувати пружинні матраци, URL категорії містить /pruzhynni/, тому ця сторінка попаде у видачу.

Фото: Пружинні матраци

Але коли ми відкриваємо сторінку товару, URL-адреса не містить /pruzhynni/, і такі сторінки не з’являються у пошуковій видачі. Тому потрібно врахувати всі можливі варіанти URL, щоб товари з потрібної категорії все ж таки потрапили у видачу.

Фото: Пружинний ортопедичний матрац

Налаштування за назвами або заголовками сторінки

Можна налаштувати націлювання на сторінки, назви яких містять певні слова. Якщо назва сторінки — невідома, треба навести курсор на вкладку вебпереглядача — її назва відобразиться у підказці, яка з’явиться. Ця інформація походить від заголовка сторінки, тобто з метатегів title сторінки.

Фото: Налаштування за назвами або заголовками сторінки

Щоб налаштувати, обираємо правило Page title contains, далі — наприклад, «пружинний» та натискаємо «Додати» (Add).

Фото:

Після того, як створили правило, потрібно натиснути «Зберегти».

Фото: Налаштування оголошення

Наприклад, потрібно налаштувати націлювання на сторінки, в назві яких є слово «пружинний», Google буде сканувати всі сторінки де в метатегах title сторінки є це слово і вони попадають у видачу.

Контент сторінок на сайті

Можна налаштувати націлювання на сторінки, які містять певні слова або певний контент. Якщо потрібно націлювати оголошення на всі сторінки, де є словосполучення «В наявності», то Google буде аналізувати всі сторінки, які містять дане слово на сторінці та додаватиме їх у видачу.

Приклад:

Фото: Контент сторінки

Щоб налаштувати, слід до Page content contains ввести «В наявності», далі — додати та зберегти.

Фото: Налаштування контенту

Другий варіант націлювання — за фідом

Фід — це каталог сторінок, на які ми плануємо здійснювати таргетинг. 

Важливо, що фід для DSA-оголошень ніяк не пов’язаний з Merchant Center. Перш ніж почати налаштування DSA-оголошення з фідом, потрібно завантажити фід у рекламний акаунт.

Фід повинен містити лише 2 стовпці: 

  • URL-адреса сторінки — його Google буде використовувати для видачі оголошень (скоріш за все це — URL-посилання конкретного товару, а не категорії).
  • Custom Label (Мітка продавця) — для налаштування націлювання у фіді сторінки, наприклад, назва категорії, яку рекламуємо. В одному фіді може бути декілька категорій під однією міткою. Головне, щоб мітка відповідала URL-посиланню товару, який у фіді. Це використовується для сортування товарів.

Приклад фіда:

Фото: Приклад Фіда

Формати фіда: CSV, TSV, XLS, XLSX, Google Sheets

Як завантажити фід

В обліковому записі Google Ads потрібно натиснути «Інструменти та налаштування» та виберіть «Дані компанії». Натисніть кнопку « та виберіть «Фід сторінок».

Фото: Як завантажити фід

Введіть назву фіда. Натисніть «Вибрати файл» і додайте файл фіда. Натисніть «Попередній перегляд», щоб переглянути підсумок того, що буде завантажено, а потім натисніть — «Застосувати».

Фото: Введення назви фіда

Фід завантажено.

Фото: Завантажений фід

 Налаштування DSA-оголошення за фідом

  1. Оберіть створену раніше DSA-кампанію, переходимо в налаштування. 
  2. Розгорніть пункт «Динамічні пошукові оголошення». Якщо ви не можете знайти цей пункт, у нижній частині екрану натисніть «Додаткові налаштування».
  3. Виберіть одне з наведених нижче джерел націлювання для фіда сторінки.
  4. Обов’язково вкажіть сайт, мову сайту.
  5. Оберіть фід та натисніть — «Зберегти».
Фото: Налаштування ДСА-оголошення за фідом

Потім потрібно перейти на «Динамічну групу», далі — обрати «Динамічний таргетинг», через «+» додати категорії з фіда, які потрібні для цієї групи оголошень, і тоді зберегти.

Фото: Налаштування ДСА-оголошення

Після цього має бути такий вигляд у вкладці «Динамічне націлювання»:

Фото: Динамічне націлювання

DSA-кампанії з таргетингом «За фідом» показують оголошення користувачам, які зацікавлені конкретним товаром чи послугою.

Фід сторінок автоматично не оновлюється, тому потрібно слідкувати за актуальністю, або відразу створити автоматично поновлюваний фід у відповідному форматі.

Виключені цілі динамічних оголошень

У динамічних пошукових оголошеннях показуються вебсторінки, які відповідають пошуковим запитам користувачів у Google. Створіть винятки, щоб в оголошеннях не з’являлися, наприклад, сторінки з розпроданими товарами.

Виключати їх можна на рівні кампанії та групи оголошення. Що можна виключити:

1. Конкретні вебсторінки

2. За правилами:

  • За параметрами URL-сторінки.
  • За контентом сайту.
  • За заголовками.
  • За категоріями.

Важливо створювати винятки для сторінок, які не ведуть до конверсій та можуть генерувати багато спаму. Це такі сторінки: блог, контакти, відгуки, доставка, оплата.

Також варто виключати певні вебсторінки, які містять слова «розпродано», «товар недоступний» або «в архіві». Так клієнти не потраплятимуть на сторінки вебсайту, які містять недоступні для покупки товари.

Як створити виключення для DSA-кампанії

На рівні кампанії натиснути «Динамічні цілі» (Dynamic ad targets), а потім — «Виключені цілі динамічних оголошень» (Negative dynamic ad targets).

Фото: ДСА-кампанії

У спадному меню «Додати у» виберіть рівень, на якому ви хочете розмістити виключені цілі динамічного оголошення: кампанія чи група оголошень.

Фото: Виключення для ДСА-кампанії

Потрібно створити правила, щоб виключити певні вебсторінки. Виберіть виключення за категорією, URL-адресою, вмістом або заголовком сторінки.

Варто використовувати точні URL-адреси, які потрібно виключити (по одній у кожному рядку). Також, можна створити правила для націлювання на вебсторінку. У спадному меню можна вибрати категорію, контент, заголовок сторінки або URL-адресу, а тоді ввести умови для правила.

Фото: Спадне меню

Далі потрібно натиснути «Додати», щоб переглянути створені правила, а потім — «Зберегти».

Вимкнені сторінки будуть мати такий вигляд:

Фото: Вимкнені сторінки оголошень

У кампаніях з динамічними пошуковими оголошеннями, як і в інших, варто додавати мінус-слова. Хоча DSA-кампанії не працюють на основі ключових слів, система все одно враховує мінус-слова, щоб не показувати оголошення за небажаними запитами.

Пошукові терміни

Оскільки система сама генерує оголошення та сама створює заголовки, ми повинні перевіряти, щоб заголовки були релевантними. Звіт про пошукові терміни показує, куди спрямовуються клієнти, коли натискають ваше оголошення.

Для того, щоб перевірити, які система згенерувала та за якими запитами наші оголошення показуються користувачам, потрібно: 

  • На рівні кампанії натиснути «Динамічні цілі» (Dynamic ad targets).
  • Обрати «Пошукові терміни» (Search terms).
Фото: Пошукові терміни

Звіт Search terms для динамічних пошукових оголошень є важливим інструментом для аналізу пошукових запитів, заголовків оголошень та цільових сторінок, які генерують трафік. Використовуючи цей звіт, можна ефективно оптимізувати кампанію, виключаючи малоефективні пошукові запити та сторінки, такі як 404 або сторінки з недоступними товарами. 

Якщо пошуковий запит або цільова сторінка малоефективні, їх можна додати як виключення. Наприклад, перевіряти чи потрапляють у видачу сторінки 404, товари не «в наявності», товари «в архіві», а також те, чи є порожні сторінки.

Щодо заголовків — їх змінити не можна, лише переглянути та зробити певні висновки щодо їх релевантності. Для того, щоб система генерувала ефективні заголовки, потрібно вносити зміни на сайті. Один із ключових сигналів для створення заголовку — це назва сторінки в HTML-коді. 

Тому важливо, щоб назви сторінок були чіткими, відповідали контенту та мові сайту — це допоможе підвищити ефективність рекламних кампаній і залучати релевантну аудиторію.

Оксана Ілліна
Оксана Ілліна
• PPC Specialist
Inweb
PPC-спеціалістка в агенції Inweb. Займаюсь налаштуванням та оптимізацією рекламних кампаній. Радію, коли виконуємо KPI — це мотивує. Подобається працювати з командою професіоналів, постійно розвиватися та дізнаватися багато нового про digital-маркетинг.
Більше цікавого