Не нашкодь: особливості просування сайтів медичної тематики

Не нашкодь: особливості просування сайтів медичної тематики «Не нашкодь» або primum non nocere — найстаріший принцип медичної етики, зазвичай приписується Гіппократу. Сьогодні озброїмося ним і розглянемо особливості просування сайтів цієї тематики.

За роки роботи агентства ми співпрацювали з більш ніж 15-ма проектами медичної сфери. На відміну від інших ніш надання послуг, де все плюс-мінус однаково, стратегія просування медичних проектів має свої особливості.

Дуже важлива залученість клієнта, так як для виконання переважної більшості завдань необхідна інформація, надати яку зможе тільки він. Якщо у маркетолога з боку клієнта немає часу регулярно спілкуватися і виконувати завдання з командою агентства, проект приречений на провал.

Раді будемо поділитися досвідом, заснованим на практиці наших фахівців.

Тексти — людям! Не лікарям

Сайт клініки створюється не для медиків, а для пацієнтів.

Багато клієнтів забувають про це і орієнтують свої посадочні під фахівців, ускладнюючи їх мудрими текстами, незрозумілими термінами і страхітливими формулюваннями.

Комп’ютерний прогноз як складова передопераційного аналізу

У нашій клініці обов’язковим етапом передопераційного аналізу вважається комп’ютерне прогнозування, яке виконується на великому екрані в масштабі 1: 1. Це полегшує сприйняття пацієнтами свого образу, а хірургу дає можливість уявити резекцію анатомічних структур в міліметрах. На першому етапі проводиться узгодження з пацієнтом ступеня виступанія кінцевого відділу носа. Використовується метод R.L.Crumley і R.Lancer, заснований на відношенні виступанія кінчика носа до його довжини, і метод R.L.Simons, заснований на відношенні виступанія кінчика носа до висоти верхньої губи. На другому етапі необхідно визначити висоту назіона для формування найбільш бажаних носолицевого і лобових кутів.

Серйозність і престижність клініки підтверджується наявністю досвідчених фахівців, сертифікатів і ліцензій, а не рівнем складності статей на сайті. Статті ж, навпаки, повинні говорити мовою пацієнта та давати чіткі відповіді на його питання.

Набагато більше користі принесе стаття, що зрозуміло і чітко розповідає про особливості наркозу або період реабілітації, ніж сухий матеріал спеціалізованої подачі, написаний для студентів медунівера.

На жаль, іноді це дуже важко пояснити клієнту, й написання контенту затягується на довгі місяці.

Де шукати теми для статей

Ми рекомендуємо підбирати теми для статей (будь-то контент для сайту або аутріч-публікацій) на тематичних форумах і групах в Facebook, створюючи їх з поширених запитань. Так ми знаходимо питання, на які немає докладних відповідей в мережі, що і змушує користувача задавати їх на форумі або в соцмережі.

Завдяки такому підходу можна виявити дуже багато вузькоспеціалізованих питань і дати на них розгорнуту відповідь, а не писати чергову статтю на тему «Реабілітація після ринопластики».

Питання клієнтів формуються з їх страхів, а завдання сайту клініки — дати клієнтові впевненість, що тут знають, як з його страхами боротися.

Структура посадкової сторінки

Перед написанням контенту посадкової сторінки необхідно проаналізувати тематику і виписати всі питання, які виникають у користувачів за цією послугою. А після — обов’язково розкрити кожен з них в матеріалі. Користувач повинен знати про ризики проведення операції, а також в реабілітаційному періоді, протипоказання та інші нюанси.

Для створення якісного контенту на посадкові сторінки серверів ми використовуємо такий алгоритм:

  1. Підбір семантичного ядра.
  2. Кластеризація по посадковим сторінкам.
  3. Аналіз змісту контенту конкурентів.
  4. Аналіз змісту контенту конкурентів з Києва, оскільки там конкуренція на порядок вище і сайти дуже якісні в топі. Таким чином можна знайти цікаві ідеї або фішки.
  5. Складаємо структуру статті, виходячи з переліку питань, які цікавлять користувачів.
  6. Погоджуємо з клієнтом джерела для написання контенту.
  7. Віддаємо завдання по контенту на написання.
  8. Готовий контент віддаємо клієнту на вичитку.
  9. Додаємо графічні матеріали та публікуємо.

Приклад структури статті для послуги «Ринопластика»:

  1. Опис операції.
  2. Способи проведення ринопластики.
    • відкрита;
    • закрита.
  3. Як проводиться моделювання носа?
  4. Показання до корекції носа.
  5. Протипоказання.
  6. Підготовка до операції по корекції носа.
  7. Післяопераційний період.
  8. Відповіді на типові запитання:
    • Які аналізи здавати перед ринопластикою?
    • З якого віку можна робити ринопластику?
    • Під яким наркозом проводять ринопластику?
    • На який день після операції знімають гіпс і шви?
    • Скільки тримається набряк після ринопластики?

Також, обов’язково на кожній посадочної сторінці, де це доречно, повинні бути блоки:

  1. Фотографії «до» і «після».
  2. Реальні відгуки пацієнтів.
  3. Відеозаписи.
  4. Ціни.

Основне завдання контенту — надати максимально повну і зрозумілу інформацію користувачеві про послугу. На сторінці повинні бути різні типи контенту: текст, відео, зображення, таблиці.

YMYL

Влітку 2018 року Google анонсував оновлення основного алгоритму пошуку, яке прозвали «Your money or your life».

Якщо не вдаватися в технічні подробиці, то основна мета його була знизити в результатах пошуку сайти, застосування інформації з яких може завдати шкоди здоров’ю або фінансовому становищу користувача.

Від даного алгоритму, в основному, постраждали сайти в медичних і фінансових тематиках. Величина осідання у всіх різна, на наших сайтах була в районі 20-30% від загального обсягу трафіку.

Критерії, за якими оцінюються YMYL-сторінки, такі:

  1. Експертність.
  2. Авторитетність.
  3. Достовірність.

Асесори Google регулярно перевіряють видачу за запитами і оцінюють роботу алгоритму. Для оцінки YMYL-сторінки використовуються більш суворі критерії.

Для хорошого ранжирування YMYL-сторінок потрібно, щоб їх вміст був правдивим і актуальним, а автор — експертом в області.

Виходячи з цього, адміністраторам сторінок необхідно довести пошуковій системі і асесорам, що матеріали сторінок пишуться експертами, а розміщена інформація — достовірна. Це зробити досить складно, так як необхідно впровадити багато невеликих змін.

Як підвищити якість YMYL-сторінок?

Далі ми наведемо кілька прикладів тих змін, які допоможуть підвищити якість, достовірність і авторитетність всього ресурсу в очах користувачів і пошукових систем.

Ліцензії МОЗ

Необхідно створити окрему сторінку для надання інформації про актуальну ліцензії міністерства охорони здоров’я на здійснення медичної практики.

Приклади сторінок:
virtus.ua/litsenziya/
platinumlaser.com.ua/litsenzii-i-sertifikaty/
diamondlaser.com.ua/licenziya-moz-ukrainy/

Важливо: для сторінки потрібно вказати релевантні метатеги і, бажано, підписати зображення. Це робиться для того, щоб пошукова система точно зрозуміла, що це за документ, а не сприйняла його за звичайне зображення.

Сертифікати та патенти

Потрібно створити окрему сторінку для всіх сертифікатів і патентів клініки. Наявність даної інформації на сайті підвищить довіру користувачів до медичної установи.

Приклади сторінок:
virtus.ua/patenty/
calm.ua/company/licenses/
klinika.pl.ua/o-klinike/nashi-svidetelstva-i-patenty/

Персонал

З метою підвищення довіри користувачів до медичної установи потрібно створити сторінки з персоналом.

Приклад: klinika.pl.ua/o-klinike/personal/

Користувачам буде корисно вивчити, хто працює в цій клініці, а також отримати інформацію про кожного фахівця.

Політика конфіденційності

Потрібно створити окрему сторінку сайту з політикою конфіденційності та умовами використання сайту. Також там повинна бути інформація про роботу з персональними даними.

Приклади сторінок:

klinika.pl.ua/usloviya-ispolzovaniya-sajta/
virtus.ua/usloviya-ispolzovaniya-sajta/

Реальні відгуки пацієнтів

Немає потреби пояснювати важливість наявності відгуків про медичний заклад. Вони просто повинні бути.

Обов’язково потрібен функціонал додавання відгуків. Не намагайтеся обдурити користувачів фейковий відгуками.

Дуже часто на сайтах зустрічаються подібні блоки з відгуками:

Особливості просування сайтів медичної тематики
Особливості просування сайтів медичної тематики

Не знаємо, як іншим користувачами, але нам відразу зрозуміло, що це фейк.  Не буде користувач додавати фотографію, та ще й яка так чітко підходить під блок для фото. Якби там була якась крива фотка, де видно тільки половину особи — можна було б повірити.

Тим більше, на сайті взагалі немає можливості додати фото при відправці відгуку.

Розміщуйте тільки реальні відгуки від клієнтів, не намагайтеся обдурити.

Приклади сторінок:

medcity.ua/about/reviews/
klinika.pl.ua/otzyvy/

Авторство матеріалів

Для YMYL-сторінок дуже важлива авторитетність і експертність автора матеріалу. Обов’язково необхідно вказувати автора статті, дату публікації, дату поновлення.

Також бажано створити окрему сторінку під кожного учасника і додати на неї інформацію про фахівця і про всі його публікаціях на сайті і ЗМІ.

Це підвищить довіру користувачів до правдивості матеріалу і експертність фахівця.

Матеріали, по можливості, повинні містити посилання на авторитетні дослідження або матеріали від інших експертів.

Фотографії клініки

Зображення клініки дуже важливі для користувачів, так як за зовнішнім виглядом установи відразу видно умови утримання на стаціонарі, обладнання та ремонт будівлі. Ніхто не хоче перебувати в клініці, де останній раз проводився ремонт ще в радянському союзі.

А зображення фасаду будівлі допоможуть пацієнтам зорієнтуватися, як краще дістатися до клініки.

Додаткова інформація про клініку

Крім усього іншого, необхідно додати безліч невеликих змін, які допоможуть користувачам довірити вирішення своїх проблем зі здоров’ям саме вам.

  1. Адреса та номер телефону видимі і доступні на всіх сторінках.
  2. Наявність акцій і спеціальних пропозицій.
  3. Карта проїзду.
  4. Інформація про те, де можна зупинитися, для гостей міста.
  5. Докладний і зрозумілий прайс.
  6. Час роботи клініки.
  7. Онлайн-запис до лікаря.
  8. Можливість розстрочки.
  9. Інформація про обладнання.

Висновки:

Основне завдання SEO-оптимізації медичних установ — це зробити сайт таким, щоб він ілюстрував професійний підхід до роботи, прозорість і давав відповіді на всі болі пацієнта.

Впровадити зміни, описані в статті, дуже складно і занадто багато роботи. Так як потрібно отримати безліч даних від клієнта, намалювати і узгодити новий функціонал, впровадити його в процеси клініки щоб, приміром, прайс регулярно оновлювали.

Ця робота займає чимало часу, але згодом окупається.

Якщо ж, реалізувати більшість перерахованих вище пунктів немає можливості, то сайт клініки не повинен добре ранжуватися. Зараз в Україні не така велика конкуренція, тому в топі трапляються сайти дуже низької якості.

Але якщо сайтом не зайнятися зараз, то через кілька років буде вже пізно.

У створенні статті брали участь: Head of SEO Владислав Наумов, Team lead of SEO IM Євген Кравчук, Middle SEO PM Тетяна Авксентіева, Junior SEO IM Оксана Ніколенко, Blog Editor Тетяна Бондар.

Пишемо, редагуємо та публікуємо для вас.
Більше цікавого