Як сайт-каталог перетворити в онлайн-магазин квітів і збільшити трафік в 9 разів. кейс
Послуга: комплексне SEO-просування сайту.Тематика: інтернет-магазин свіжозрізаних квітів.
Регіон просування: Україна.
Сайт: htu.com.ua
Термін просування : з січня 2020 року до сьогодні.
Про проект
Наш клієнт — Holland to you — оптовий постачальник свіжозрізаних квітів з кращих плантацій Нідерландів, Данії, Еквадору, Італії, Колумбії та інших відомих країн-виробників.
Співпрацю ми починали з просування невеликого локального роздрібного інтернет-магазину в Одесі. Згодом бізнес клієнта розширився і він звернувся до нашої команди за просуванням великого оптового квіткового магазину.
Яким клієнт прийшов до нас
Поспілкувавшись з клієнтом, ми з’ясували, що цільова аудиторія проекту htu.com.ua — оптові покупці свіжозрізаних квітів: флористи, квіткові магазини, весільні агентства, торгові центри.
Основні оптовики-покупці зрізів зібрані у приватній групі Viber, де адміністратори інформували про нові поставки, ціни та оформляли замовлення.
Згодом спілкування в месенджері трансформувалося у створення онлайн-сервісу — сайту-каталогу продукції з особистим кабінетом клієнта, доступ до якого можна отримати тільки після реєстрації та підтвердження профілю адміністраторами. У кабінеті користувач бачив всю інформацію про товар і терміни постачання, легко міг оформити заявку на квіти. Висока конкуренція в ніші клієнта дозволяла показувати ціни покупцям зрізів тільки в особистому кабінеті.
Зовні сайт становив собою кілька сторінок з основною інформацією про діяльність компанії, контактними даними, формою реєстрації в особистому кабінеті та каталогом товарів. Притому останні зображатися без характеристик і опису.
На обговоренні стратегії просування команда проекту запропонувала клієнту допрацьовувати сайт з урахуванням вимог пошукових систем. Клієнт підтримав нашу ініціативу і ми перейшли до справи.
Які роботи ми провели
В першу чергу усунули всі технічні помилки в базовій оптимізації сайту.
- Склеїли дзеркала сайту:
- зі сторінки https://www.htu.com.ua/ прописали 301 редірект на https://htu.com.ua/;
- зі сторінки https://www.htu.com.ua/site/page/company прописали 301 редірект на https://htu.com.ua/site/page/company;
- зі сторінки https://www.htu.com.ua/blog прописали 301 редірект на https://htu.com.ua/blog.
- Усунули дублі сторінок сайту. Важливим фактором ранжирування є унікальність контенту. Якщо на сайті є сторінка і вона ж розміщена за тією ж адресою, але зі слешем в кінці – пошукова система їх буде вважати дублями: два різних url-адреси та дві різні сторінки з однаковим вмістом. Наявність дублів сторінок не дозволяє сайту високо ранжируватися – пошуковик сприймає його як низькоякісний ресурс. Через присутність дублів, одні сторінки на сайті клієнта були проіндексовані зі слешем в кінці url-адреси, а інші – без. Також були сторінки, які проіндексовані за двома варіантами написанням одразу. Як ми вирішуємо таку помилку? Наприклад, зі сторінки https://htu.com.ua/blog/ ми прописали 301 редірект на сторінку https://htu.com.ua/blog.Усунули дубль головної сторінки, налаштувавши 301 редирект з https://htu.com.ua/site/ на https://htu.com.ua/. Відповідно, виправили всі внутрішні посилання.
- Здійснили переїзд на захищений протокол.У сайту був відсутній 301 редирект з усіх сторінок з http-протоколу. Провели склеєння і внесли виправлення у внутрішні посилання. Після впровадження цих змін сайт повністю здійснили переїзд на https-протокол.
- Попрацювали з Robots.txt. скорегувати вміст файлу Robots.txt, прибрали зайві директиви, що закривають доступ пошуковим системам до зображень і скриптів сайту. Сміттєві сторінки сайту були закриті від сканування через файл Robots.txt, але були проіндексовані пошуковою системою Google. Ми прибрали директиви, які блокували доступ роботам і закрили їх від індексації за допомогою метатега robots.
- Створили xml-карту сайту. Налаштували оновлення по кроні раз в тиждень, щоб в sitemap.xml автоматично додавалися нові сторінки та віддалялися неіснуючі.
- Прописали метатеги для всіх адміністративних сторінок сайту. Приклад для сторінки контактів https://htu.com.ua/site/page/kontakty
- Склали і впровадили шаблон метатегів для карток товарів в каталозі. Використовували юнікод (спеціальна мова символів) з метою залучення уваги до сніпетів – інформації, яка показується поруч з посиланням в пошуковій видачі:
- Закрили від індексації технічні сторінки. За допомогою метатега robots всі сторінки, які не містять унікального контенту і не можуть відповісти на запит користувача, закрили від індексації. Це технічні сторінки, які згенеровані CMS-системою сайту автоматично, наприклад:
- https://htu.com.ua/site/cart;
- https://htu.com.ua/user/register;
- https://htu.com.ua/user/login;
- https://htu.com.ua/user/forgot;
- https://htu.com.ua/user/resend;
- https://htu.com.ua/site/page/viber;
- https://htu.com.ua/site/load-other-index-blocks.
- Закрили від індексації сміттєві сторінки та сторінки результатів пошуку. Наприклад, прописали метатег <meta name=”robots” content=”noindex, follow”> на сторінках, що містять в url-адресі фрагменти:ProductsSearchcategory_id
size_id
min_price
max_price
index
per-page
sectionSlugСторінки з будь-яким з цих фрагментів в url-адресі не містять унікальний контент, вони дублюють вже існуючі на сайті сторінки та не несуть ніякої цінності пошуковій системі. Немає сенсу відкривати для індексації тисячі сторінок результатів фільтрації або пошуку – вони не згенерують трафік з пошукових систем і залишаться thin content. - Оптимізували метатеги для сторінок пагінації за шаблоном:
title:[Title основной страницы] ー Страница [номер страницы]description:[Description основной страницы] ー Страница [номер страницы].Пример реализации для страницы https://htu.com.ua/webshop/price/roses?page=2&per-page=24
title: [Title основної сторінки] ー Сторінка [номер сторінки] description: [Description основної сторінки] ー Сторінка [номер сторінки]. Приклад реалізації для сторінки https://htu.com.ua/webshop/price/roses?page=2&per-page=24Title:ᐉ Троянди ー купити квіти і квіткову упаковку оптом в HTU доставкою по Україні: Київ, Одеса ー Сторінка2Description:▶ Троянди ー купити оптом в HTU ⭐ Квіти з Голландії (Нідерландів), Кенії, Еквадору з доставкою по всій Україні ? Великий вибір в каталозі ✅ Телефонуйте ☎ 063 135 81 82. ー Сторінка 2. Детально про сторінки пагінації і їх оптимізації можна прочитати у нас на блозі. - Закрили від індексації сторінки сортування і перетину декількох фільтрів в каталозі Сторінки сортування не містять унікальний контент, а лише дублюють існуючі сторінки на сайті. Такі сторінки, аналогічно сміттєвим і результатів пош, не несуть цінності для пошукового бота.Сторінки перетинів ー це ті, для яких обрані, наприклад, два фільтра з одного блоку. Такі сторінки не можуть відповісти на запити користувачів: фільтр для виду квітів А ー запит покупки квітів А, фільтр для виду квітів B ー запит покупки квітів B, перетин фільтрів A і B ー запит покупки квітів A і B. А для такого запиту немає ні частотності, ні попиту. Сторінки перетинів не принесуть органічний трафік на сайт.
- Впровадили розмітки, які спрощують пошуковим роботам збирати інформацію про сайт:
- Florist на головну сторінку;
- Product для сторінок карток товарів;
- Open Graph для всіх сторінок сайту;
- ImageObject для зображень.
- Запровадили розмітку хлібних крихт.
Виконали її і для головної сторінки
Підключили веб-аналітику
Спочатку робіт ми завжди з клієнтом обговорюємо параметри, на які будемо орієнтуватися при оцінці результатів, – ключові показники ефективності або KPI. Вони важливі для відстеження ефективності бізнесу. Без аналітики зробити це неможливо.
У перший місяць робіт наша команда виконала всі важливі налаштування: налагодили відстеження мікро- і макроконверсій, підключили електронну торгівлю та інші.
Які ще роботи ми виконали?
- Встановили Google Tag Manager.
- Встановили Google Analytics.
- Підключили Search Console.
- Створили уявлення “htu.com.ua – Inweb”.
- Додали фільтр для виключення зі звітів внутрішнього трафіку.
- Налаштували відстеження внутрішнього пошуку.
- Включили збір демографічних звітів.
- Виключили звернення роботів і павуків.
- Налаштували відстеження відвідувань неіснуючих сторінок.
- Налаштували оповіщення про відсутність транзакцій.
- Об’єднали Google Analytics і Search Console
Всі ці налаштування допомагають правильно вести облік KPI, відстежувати динаміку і ефективність SEO.
Розширили структуру сайту
Вибрати потрібний зріз квітів в каталозі сайту можна було через функціонал фільтрації. А оскільки фільтрація і перетин кількох фільтр-параметрів генерували велику кількість сміттєвих сторінок, ми закрили сторінки фільтрів від індексації пошукових систем за допомогою метатега <meta-name robots: noindex, nofollow>. Команда проекту прийняла рішення створювати посадочні сторінки не змінюючи роботу фільтра.
Розширення структури складалося з декількох етапів:
- Збір семантики пошукових запитів на всі види зрізу квітів з каталогу.
- Створення сторінок з виду кольорів і вихід з каталогу на основі параметрів фільтра.
- Оптимізація метатегів (title, description і заголовків h1) для нових сторінок.
- Складання технічних завдань для копірайтингу за запитами семантики.
- Наповнення сторінок категорій контентом.
- Прискорення індексації нових категорій.
Посилання на нові сторінки, створені нашою командою, були доступні пошуковому боту тільки в html-коді сторінки каталогу. На сайті користувач перейти на них не міг. Тому ми прийняли рішення запровадити на сайт спливаюче меню.
Всього створили близько 160 нових сторінок, але в меню прийняли рішення виводити тільки пріоритетні групи товарів.
Додатково ми створили html-карту сайту, в якій розмістили всі нові сторінки і додали посилання на неї в футер сайту.
Допрацювали картки товару
Зручність для користувача, на наш погляд, має бути пріоритетом №1 будь-якого сайту. Щоб зробити процес покупки квітів простіше і доступніше, ми вирішили додати на картку товару опис умов доставки і оплати. Таким чином клієнт одразу отримував всю інформацію в одному місці.
Також додали на кожній картці блок «Схожі товари», в якому виводяться продукти з тієї ж категорії:
Працювали з зовнішніми факторами ранжування
Для прискорення індексації посадочних сторінок, відділ лінкбілдінгу:
- використовував крауд-маркетинг, публікуючи пости в тематичних гілках на різних форумах;
- розміщував Outreach-статті на сайтах інформаційних ресурсів.
Кілька прикладів розміщення посилань на сайт в статтях:
приклад №1 http://odpublic.net/news/2020/07/07/kak-pravilno-obschatsya-s-postavschikom-tsvetov-854394
приклад №2 http://www.dancor.sumy.ua/articles/economics/312655
Ми намагаємося робити так, щоб робота аутріч-фахівця була максимально прозорою для клієнта. Тому весь процес розміщення статті – від пропозиції майданчика до узгодження написаного контенту – ведеться в документі обліку куплених посилань:
Динаміка зростання посилань
На графіку «Нові посилальні домени» враховуються посилання тільки з нового домену. Незалежно від кількості посилань з нього.
Динаміка посилань показує приріст всіх посилань з усіх сторінок.
Результати, яких ми досягли
- Менш, ніж за рік, команді проекту вдалося збільшити органічний трафік на сайт в 9 разів:
- Кількість реєстрацій нових оптовиків з пошуку збільшилася з 0 до 200 чоловік в місяць:
Місяць Сеанси Кількість реєстрацій Лютий 871 0 Березень 1046 2 Квітень 929 20 Травень 1579 80 Червень 1481 59 Липень 1895 85 Серпень 3102 87 Вересень 3291 111 Жовтень 4186 138 Листопад 5056 191 Грудень 5977 207 - Зростання транзакцій на сайт з органічного трафіку за 2020 рік:
Місяць Кількість транзакцій Лютий 0 Березень 18 Квітень 240 Травень 359 Червень 189 Липень 245 Серпень 410 Вересень 517 Жовтень 477 Листопад 606 Грудень 545