Контент-стратегія для соцмереж у 2024 році — інсайти з дослідження Sprout Social
Компанія Sprout Social підготувала звіт про контент-стратегію в соцмережах за 2024 рік, який допоможе зрозуміти, який контент у 2025 році буде найефективнішим на різних платформах, та як маркетологам навіть з обмеженими ресурсами досягти максимального результату від роботи в соцмережах.
Для читачів Медіа Inweb ми адаптували частину звіту, а повний варіант ви можете завантажити на сайті Sprout Social.
Методологія дослідження
Sprout Social опитали понад 4500 користувачів соцмереж із США, Великої Британії, Канади, Австралії та Ірландії.
Метою опитування було:
- дослідити популярність різних платформ;
- зрозуміти, який тип контенту користувачі очікують від брендів;
- проаналізувати, як взаємодія з контентом змінюється залежно від платформи.
Основні опитування Sprout Social провели в період із червня по липень 2024 року, а додаткові для порівняльного аналізу — ще у 2023 році.
Основні інсайти з результатів опитування
Якщо порівнювати опитування за перші шість місяців 2024 року і за шість останніх, то більшість користувачів залишаються так само залученими або навіть частіше взаємодіють із контентом брендів у соцмережах. У відсотковому співвідношенні це має такий вигляд:
- 48% — більше взаємодіють;
- 16% — менше;
- 36% — так само.
Решту інсайтів розберемо докладніше далі.
Розважальний контент у топі побажань користувачів
На більшості платформ користувачі соцмереж хочуть бачити розважальний контент. Так вони шукають спосіб втекти від нудьги. Тож бренди, які зможуть задовольнити цю потребу, отримають підвищену впізнаваність і прихильність.
66% користувачів соцмереж вважають, що edutainment-контент — найзахопливіший серед усього контенту брендів. Навіть більше ніж меми, серіали чи скетчі.
Якщо маркетологи врахують цю інформацію, коли складатимуть контент-стратегії, то зможуть перетворити пошук розваг на дохід. Користувачі найімовірніше придбають щось у соцмережах, коли бренди опублікують контент, який продемонструє свої продукти чи послуги в дії.
Взаємодія користувачів із контентом залежить від його якості
Захоплення уваги користувачів стає дедалі складнішим завданням. Маркетологи відчувають перенапруження через постійне створення контенту та невизначеність через постійні зміни в середовищі соцмереж.
Однак, щоб залучати користувачів, треба не збільшувати кількість контенту, а створювати правильний для правильних каналів.
Головна причина, через яку користувачі відписуються від соцмереж брендів, — неоригінальний контент або той, який повторюється.
Користувачі соцмереж є всюди
На запитання, яких платформ бренди повинні уникати, більшість користувачів соцмереж не назвали жодної. Адже використовують кожну платформу, щоб задовольнити різні потреби в спілкуванні та споживанні контенту.
На основі даних таблиці робимо висновки:
- Instagram і Facebook — популярні серед усіх вікових категорій, із домінуванням Instagram у молодшої аудиторії та Facebook серед старших користувачів.
- YouTube залишається універсальною платформою для всіх вікових категорій.
- TikTok — платформа молодшого покоління (зумери), тоді як LinkedIn більше орієнтований на міленіалів і покоління X.
- Threads — найменш популярна платформа серед усіх вікових категорій, що свідчить про її новизну або низьку активність користувачів.
Ця інформація також може стати основою для перегляду стратегій із налаштування таргетованої реклами залежно від платформи та вікової категорії користувачів.
Instagram — лідер у залученні уваги користувачів
Основна аудиторія | Причини взаємодії з брендом | Контент, що працює найкраще | Найкращі дні для постингу |
Зумери Міленіали | Відкриття нових продуктів Підтримка клієнтів | Відео < 15 секунд Зображення | Вівторок Середа Четвер |
Хоча Instagram — найпопулярніший саме серед зумерів і міленіалів, профіль в Instagram мають 84% усіх користувачів соцмереж. Основні причини використання Instagram — спілкування з друзями та рідними, а також спосіб подолати нудьгу.
Половина всіх користувачів Instagram взаємодіють із профілями брендів щонайменше один раз на день. Зокрема, 69% користувачів соцмереж стверджують, що найцікавіший контент вони бачать саме в Instagram, а ще 44% хотіли б, щоб бренди використовували Instagram частіше.
61% користувачів соцмереж вважають Instagram найкращою платформою, щоб запускати та анонсувати нові продукти. Також 61% користувачів звертаються до Instagram, щоб робити покупки. А 72% зумерів найімовірніше використають саме Instagram для підтримки клієнтів.
Більшість користувачів соцмереж зазначають, що Reels і Stories — це формати, з якими вони найчастіше взаємодіяли за останні шість місяців і планують взаємодіяти й надалі. Проте це не означає, що бренди повинні повністю відмовитися від традиційних дописів.
Facebook — головна платформа для брендів
Основна аудиторія | Причини взаємодії з брендом | Контент, що працює найкраще | Найкращі дні для постингу |
Покоління X Бебі-бумери Міленіали | Обслуговування клієнтів | Дописи | З понеділка по четвер |
Через два десятиліття після появи Facebook і трансформації способів інтеграції соцмереж у маркетинг, ця платформа все ще є однією з найпопулярніших у світі.
Зазвичай користувачі Facebook заходить на платформу, щоб поспілкуватися з друзями та рідними, а також переглянути новини.
44% користувачів Facebook взаємодіють із контентом брендів щонайменше один раз на день. Серед усього контенту брендів вони найчастіше взаємодіють із дописами — навіть частіше, ніж із короткими відео та зображеннями.
YouTube — провідна платформа для довгих відео
Основна аудиторія | Причини взаємодії з брендом | Контент, що працює найкраще |
Зумери Міленіали | Розваги Навчання | Відео > 60 секунд |
78% користувачів соцмереж мають профіль на YouTube. Цей показник ще вищий серед зумерів і міленіалів — 83% і 80% відповідно.
З моменту запуску у 2005 році YouTube залишається провідним каналом для довгих відео. Попри скорочення тривалості уваги користувачів цієї платформи, їх все ще приваблюють довгі відео.
Але це не означає, що короткі відео не популярні серед користувачів YouTube. Відео тривалістю від 31 до 60 секунд — на другому місці.
Оскільки 32% користувачів YouTube взаємодіє з брендами на платформі щодня, а ще 47% хоча б раз на тиждень, маркетологи повинні ще уважніше підходити до створення контенту, який буде цікавим та інформативним.
Довга форма відеоконтенту на YouTube також дає змогу створювати коротші варіанти для інших відеоорієнтованих платформ, зокрема Instagram і TikTok. Це допомагає збільшувати охоплення та повертати інвестиції.
Найбільший вплив TikTok — на молодші покоління
Основна аудиторія | Причини взаємодії з брендом | Контент, що працює найкраще | Найкращі дні для постингу |
Зумери Міленіали | Відкриття продуктів | Відео від 15 до 60 секунд | Середа Четвер |
68% користувачів соцмереж мають профіль у TikTok, але цей показник зростає серед зумерів і міленіалів — до 86% і 73% відповідно.
Найчастіше користувачі TikTok взаємодіють із короткими відео тривалістю від 15 до 60 секунд. Зазвичай вони переглядають розважальний контент, контент від інфлюенсерів, а також беруть участь у конкурсах і розіграшах.
Для зумерів TikTok — більше ніж соцмережа. Це пошукова система, джерело новин, культурний простір і місце для онлайн-шопінгу. Це пояснює, чому 54% користувачів взаємодіють із контентом у TikTok щонайменше раз на день, а іноді й декілька разів. Вони активно шукають нові продукти та новини на цій платформі. Ще 30% взаємодіють із контентом щонайменше раз на тиждень.
Також серед зумерів TikTok є найпопулярнішою платформою для пошуку новин і різних товарів — 63% і 77% відповідно.
Основна аудиторія X досі залишається відданою платформі
Основна аудиторія | Причини взаємодії з брендом | Контент, що працює найкраще | Найкращі дні для постингу |
Чоловіки різних вікових категорій | Новини Розваги Навчання | Дописи | Вівторок Середа Четвер |
Коли X (раніше Twitter) перейшов із публічної у приватну власність, багато брендів скептично поставилися до його майбутнього. Однак основна аудиторія X досі залишається активною на платформі.
Користувачі звертаються до X як до платформи, що першою повідомляє новини. Це особливо характерно для бебі-бумерів. Користувачі X також використовують платформу для розваг, спілкування з друзями та рідними, а також, щоб стежити за інфлюенсерами та знаменитостями. Окрім розваг, користувачі X тут також взаємодіють із навчальним контентом про продукти й беруть участь у конкурсах і розіграшах.
У середньому 35% користувачів X взаємодіють із контентом брендів щодня, а іноді й декілька разів на день. 23% — взаємодіють декілька разів на тиждень.
Pinterest — позитивний контент для брендів
Основна аудиторія | Причини взаємодії з брендом | Найкращі дні для постингу |
Зумери Міленіали Жінки різних вікових категорій | Натхнення Навчання | З понеділка по п’ятницю |
43% усіх користувачів соцмереж мають акаунт у Pinterest. За словами учасників опитування, привабливість цієї платформи полягає у її позитивній атмосфері.
51% користувачів соцмереж вважають, що контент у Pinterest більш позитивний, ніж на інших платформах. Серед зумерів цей показник вищий — до 60%.
Позитивне сприйняття Pinterest пояснює, чому 25% усіх користувачів соцмереж хочуть, щоб більше брендів використовували цю платформу. Ця тенденція найбільш помітна серед зумерів, з яких 31% кажуть, що вони хотіли б, щоб більше брендів використовували Pinterest.
Це підкреслює, наскільки великою є можливість для брендів на цій платформі.
LinkedIn не лише для лідерів думок
Основна аудиторія | Причини взаємодії з брендом | Контент, що працює найкраще | Найкращі дні для постингу |
Покоління X Міленіали | Навчання Керування спільнотою Підтримка клієнтів | Дописи Зображення | Вівторок Середа Четвер |
LinkedIn відомий як соцмережа, орієнтована на бізнес. Але за останні роки він перетворився на платформу, де люди діляться особистими новинами, роздумами та створюють спільноти.
Ця платформа найпопулярніша серед користувачів покоління X і міленіалів — поколінь, які ще занадто молоді, щоб «піти на пенсію», але достатньо дорослі, щоб мати усталену кар’єру. Користувачі найчастіше звертаються до LinkedIn, щоб шукати роботу, а також — за можливостями для нетворкінгу та професійного розвитку.
Коли бренди з’являються в LinkedIn, користувачі платформи очікують від них навчальної інформації про продукти, керування спільнотами та надання підтримки клієнтам.
Майже 25% користувачів LinkedIn зазвичай взаємодіють із контентом брендів щодня. Решта складається з випадкових користувачів, які заходять декілька разів на тиждень або раз на два тижні.
Threads все ще шукає свою сферу діяльності, але має довгостроковий потенціал
Основна аудиторія | Причини взаємодії з брендом | Контент, що працює найкраще |
Зумери Міленіали | Розваги Навчання | Дописи Зображення |
Платформа Threads, яку Meta створив для обміну новинами та публічних обговорень, з моменту запуску наприкінці 2023 року демонструє значне зростання.
Як і майже всі інші платформи, більшість користувачів звертаються до Threads, коли нудьгують, але дехто з них стежить тут за новинами. Орієнтовно 34% користувачів Threads повідомляють, що заходять на платформу щонайменше раз на день.
Коли йдеться про контент брендів на цій платформі, більшість користувачів соцмереж хочуть, щоб їх розважали, навчали та показували взаємодію їхніх улюблених брендів між собою.
47% користувачів найімовірніше взаємодіють із дописами від акаунтів брендів. Після них — із зображеннями, короткими та довгими відео. Водночас інтерес до довгих відео заслуговує особливої уваги й може стати новою можливістю для брендів.
Попит користувачів соцмереж на розваги продовжує формувати й змінювати вигляд контенту брендів. Але це не означає, що варто створювати контент лише заради розваги. Стратегія має все ще включати навчання аудиторії, створення зв’язків із нею та виконання бізнес-цілей.
Оскільки люди все більше використовують різні платформи, бренди повинні тримати у фокусі ключові аспекти: розваги, навчання та залучення користувачів, при цьому враховуючи особливості кожної платформи. Це дасть змогу маркетологам брендів надавати користувачам соцмереж те, що вони справді хочуть, і максимально ефективно використовувати обмежені ресурси.
Користуйтеся даними з дослідження Sprout Social, щоб оптимізувати контент-стратегії для соцмереж, і пам’ятайте, що якість контенту завжди важливіша за його кількість.