Фільтри інтернет-магазину як ефективний спосіб просування сайту
Фільтри — відмінний помічник покупця в пошуку потрібного товару на сайті. Але це далеко не єдина їхня задача. Вони можуть бути практичним і дієвим інструментом просування.У цьому пості ми розповімо, навіщо їх використовувати і як це зробити з мінімумом вкладень.
Фільтри, категорії і сегменти в боротьбі з конкуренцією
Основне завдання фільтрів в інтернет-магазині — допомагати користувачу зручно вибрати товар. Крім того, з їх допомогою можна здійснювати сегментацію продукції, виділяти окремі посадкові сторінки і вести на них цільовий трафік. Використовуючи фільтри або теги, ми суттєво розширюємо охоплення цільової аудиторії, бо під кожну групу запитів є окрема посадкова сторінка.
Візьмемо до прикладу магазин жіночого одягу, у якого є категорія «Плаття». Серед товарів категорії можна вибрати вечірні сукні, зелені сукні і так далі. Мета оптимізації — створити окрему посадкову сторінку під окремі кластери запитів (наприклад, «Вечірня сукня» або «Зелену сукню») і вести цільовий трафік по цих запитах відразу на відповідні сторінки, а не основну категорію суконь.
CMS будь-якого інтернет-магазину містить стандартну систему фільтрації, створену в допомогу користувачу. Але якщо її оптимізувати належним чином, ми отримаємо ефективний SEO-інструмент.
За замовчуванням сторінка конкретного фільтра не є посадкову відразу з кількох причин:
- відсутність ЧПУ URL-адреси,
- відсутність релевантних метатегів
- відсутність контенту,
- недостатня кількість внутрішніх посилань, внаслідок чого така сторінка рідко сканується і індексується.
Щоб сторінка фільтра перетворилася на дієвий і ефективний інструмент просування, необхідно зробити наступне:
- Зібрати семантичне ядро по категорії товарів, використовуючи Serpstat, Ads.
- Проаналізувати конкурентів і виявити ефективні рішення.
- На основі видачі пошукових систем і конкурентів кластеризувати семантичне ядро і підготувати завдання з розширення структури сайту.
Детальніше про це ми розповідали тут.
Обговорити з клієнтом наявність товару під відібрані сегменти в магазині і створити під кожен посадкові сторінки. Такі сторінки повинні бути оптимізованими, містити всі необхідні метатеги, чітко відповідати на запит і, бажано, пропонувати клієнтові достатній асортимент товарів (кількість товару — один з чинників ранжирування, тому тим магазинам, які можуть з більшою ймовірністю задовольнити запит користувача, пошукові системи віддають пріоритет).
Створюючи окремі посадкові сторінки під більш низькочастотні пошукові запити, магазин звужує коло своїх конкурентів. Тепер він не конкурує з тисячами магазинами жіночих суконь відразу. За вечірнім сукням магазин змагається тільки з сотнею сайтів вечірніх суконь, за зеленим суконь — з іншого сотнею.
Оскільки далеко не всі інтернет-магазини правильно створюють структуру, у них просто немає окремих посадкових сторінок під окремі популярні запити, наприклад, «Плаття в горошок».
Користь оптимізації фільтрів для контекстної реклами
Оптимізовані фільтри допомагають не тільки в органічному пошуку, але і в контекстній рекламі. Якщо за запитом «вечірній зелену сукню» користувач потрапляє на головну сторінку категорії, йому потрібно буде застосувати мінімум два фільтри для отримання необхідної групи товарів.
При наявності посадкової сторінки, створеної з підбіркою виключно зелених вечірніх суконь, нема потреби «гратися» з фільтрацією — можна відразу приступити до вибору товарів.
Направляючи користувача на потрібну групу товарів, фахівці з контекстної реклами, часто, ведуть їх на сторінку з результатами фільтра або пошуку.
Однак якщо під кожен кластер запитів буде окрема оптимізована посадкова сторінка — показник якості підвищиться (вона більш релевантна запиту), що спричинить зниження ціни кліка.
Який глибини фільтрацію варто використовувати
У більшості випадків не має сенсу заглиблюватися в фільтри більше, ніж на два параметри (вечірнє зелену сукню).
Щоб прийняти рішення по створенню окремої посадкової сторінки завжди слід звертати увагу на видачу пошукової системи.
Для автоматичної кластеризації існує безліч сервісів, наприклад Serpstat.
Якщо запитів трохи, то кластеризацію можна реалізувати вручну.Якщо за запитом «вечірні сукні» у всіх сайтів в топі видачі присутні відповідні посадкові сторінки, то і вам без такої не обійтися. Але якщо у конкурентів цих сторінок немає, це ще не означає, що вони не потрібні і вам.
Швидше за все, досить буде на сторінку вечірніх суконь додати входження під зелені сукні або ж просто впорядкувати товари так, щоб зелені сукні там фігурували (товари, у яких потрібне нам входження присутній в назві і / або описі). Але це не точно.
Чи завжди потрібно створювати посадкові сторінки?
Процес оптимізації фільтрів не завжди ґрунтується на створенні посадкових сторінок з фільтрів (що часто дорого і довго). Особливо проблема ціни і часових ресурсів стосується не популярних CMS або самопис, де спочатку такий функціонал не закладена.
Ще один варіант швидкої і дешевої оптимізації фільтрів — теги. В такому випадку сама фільтрація ховається від індексації, а комбінації тегів формують потрібні нам сторінки під видачу.
Полегшений процес оптимізації фільтрів у конструктора інтернет-магазинів Хорошоп: тут комбінації фільтрів створюються за допомогою пресетів з мінливими url-ами, які легко і зручно оптимізувати. Можна розмістити унікальні мета теги, контент.
Існують і костильні рішення, коли в коді сайту налаштовується автозіна url-адреси з результатом фільтрації на щось абсолютно прекрасне виду https://site.com.ua/vine/country/italy.
В результаті дана сторінка сприймається як посадкова і людьми, і пошуковими системами.
Такого роду милицю налаштовується за кілька годин і економить багато коштів і часу на реалізацію. На жаль, він не є гарантованим універсальним рішенням для всіх проектів, але лазівку можна знайти майже завжди 🙂
Всім клієнтам агентства інтернет-маркетингу Inweb ми, в рамках першого етапу, складаємо рекомендації по розширенню структури. Адже, практично завжди, є що вдосконалювати.
Результати додавання сторінок фільтрів: інтернет-магазин алкоголю — сторінки брендів.
Інтернет-магазин алкоголю — сторінки країн виробників.
Нерідкі випадки, коли клієнти додають в свій перелік послуг / товарів ті, які вони раніше не надавали, так як не знали, що на них є попит.
Ми спеціалізуємося на просуванні сайтів на Хорошоп, докладніше про це можна дізнатися тут.
Висновки
- Завжди необхідно аналізувати попит у ніші, щоб охоплювати 100% попиту аудиторії.
- Для інтернет-магазинів можна використовувати як посадкові сторінки фільтри або теги.
- Щоб нові посадкові ранжувалися відповідно до своєї релевантності, потрібно зайнятися їх оптимізацією.
- Розширення структури на підставі попиту дасть перевагу конкурентам.
Дякую за допомогу у підготовці матеріалу Head of SEO Inweb Владиславу Наумову.