Дослідження Microsoft і LinkedIn: Як штучний інтелект змінює роботу та ринок праці
Використання генеративного ШІ майже подвоїлося за останні шість місяців. 75% офісних працівників по всьому світу застосовують його у роботі.Ринок праці також зазнає змін, ШІ впливає на це. Попри побоювання щодо скорочення робочих місць, роботодавці відзначають нестачу кадрів у ключових сферах. А досвід використання ШІ стає не менш важливим, ніж професійний, відкриваючи для багатьох працівників нові можливості.
Щоб допомогти керівникам впоратися зі змінами, а кандидатам підвищити свою конкурентоспроможність на ринку праці, Microsoft і LinkedIn провели масштабне дослідження. Вони опитали 31 тисячу людей у 31 країні, проаналізували трильйони сигналів продуктивності в Microsoft 365 та дані Fortune 500.
Ми в Inweb переклали текст дослідження, щоб спрости розуміння данних.
ШІ потрібен на роботі й працівники не чекатимуть, поки компанії адаптуються
Штучний інтелект уже інтегрується в робочі процеси — 75% працівників застосовують ШІ на роботі, причому 46% почали користуватися ним менше ніж пів року тому.
Троє з чотирьох опитаних у дослідженні Microsoft і LinkedIn використовують ШІ на роботі.
Працівники відзначають, що ШІ допомагає їм:
- Заощаджувати час (90%).
- Зосереджуватися на стратегічних задачах (85%).
- Проявляти більше креативності (84%).
- Отримувати більше задоволення від роботи (83%).
Найактивніші користувачі Teams за березень за допомогою Copilot підсумували 8 годин зустрічей — еквівалент одного робочого дня.
Більшість керівників визнають, що ШІ необхідний, але тиск на них щодо швидкої демонстрації рентабельності інвестицій змушує діяти повільно.
79% керівників погоджуються, що їхнім компаніям необхідно впроваджувати ШІ, щоб залишатися конкурентоспроможними, але 59% хвилюються щодо кількісної оцінки підвищення продуктивності.
60% керівників стурбовані тим, що у керівництва їхніх організацій відсутній план щодо впровадження ШІ.
Впровадження ШІ на ентузіазмі
Не маючи вказівок чи дозволів від керівництва, працівники використовують ШІ таємно.
- 78% користувачів застосовують власні інструменти ШІ (BYOAI — Bring Your Own AI) — тенденція ще більша в малих і середніх компаніях (80%).
- 52% людей, які використовують ШІ на роботі, неохоче зізнаються, що застосовують його для виконання найважливіших завдань.
- 53% людей, які застосовують ШІ на роботі, побоюються, що використання його для важливих робочих завдань зробить їх замінними.
Такий підхід означає втрату переваг, які можна отримати від стратегічного використання ШІ в масштабах. Він також ставить під загрозу дані компанії в середовищі, де кібербезпека та конфіденційність даних є пріоритетом для керівників на наступний рік.
Використання інструментів ШІ на роботі працівниками різних поколінь
Впродовж наступних п’яти років 41% керівників планують перепроєктувати бізнес-процеси з нуля за допомогою штучного інтелекту. За цей же час вони планують організувати (38%) і навчити команду ШІ-ботів (42%), а також забезпечити етичне використання ШІ (47%), що стане основною частиною їхньої роботи.
Виснаження та прискорення темпів роботи
Ще один фактор, який сприяє популярності BYOAI: темп роботи росте швидше, ніж можливості співробітників за ним встигати.
- 68% людей визнають, що не справляються з обсягом і швидкістю роботи, а 46% відчувають себе виснаженими.
- 85% опитаних зазначили, що читають один email менш ніж за 15 секунд. В середньому людина читає 4 листи на кожен відправлений.
Зустрічі та перепрацювання залишаються на високому рівні після пандемії. Робочий день здебільшого присвячений комунікації: у Microsoft 365 користувачі витрачають 60% часу на листи, чати та зустрічі, і лише 40% на створення контенту в програмах, як-от Word й PowerPoint.
Майкл Платт, нейробіолог і професор Уортонської школи Університету Пенсильванії:
«Ці висновки ідеально узгоджуються з тим, як наш мозок знаходить компроміси між рутинним виконанням завдань та інноваційним мисленням, яке підтримується двома різними, але скоординованими нейронними мережами в мозку. Коли ми постійно перемикаємося, ми не працюємо так добре. ШІ може допомогти звільнити працівників від чорної роботи та дати можливість розвивати креативність й інновації».
Люди перевантажені інформацією та стресом на роботі, тому звертаються до ШІ, щоб полегшити ситуацію. Керівникам потрібно скористатися цим імпульсом, щоб перетворити його на прибуток.
Вплив ШІ на ринок праці
Хоча для багатьох ШІ та скорочення робочих місць є основними побоюваннями, дані демонструють брак кадрів та велику кількість працівниками, які хочуть змінити роботу. Також є перспективи для тих, хто готовий підвищити свою кваліфікацію в галузі ШІ.
55% керівників стурбовані нестачею кваліфікованих працівників для заповнення вакансій у найближчому році. Це керівники різних галузей, але ця цифра сягає 60% і вище для сфер кібербезпеки, інженерії, дизайну.
У той час працівники, які шукають роботу:
- 45% побоюються, що їхню роботу відбере ШІ.
- 46% розглядають можливість звільнитися впродовж наступного року. Це більше ніж у період «Великого Перетасування» у 2021 році (тоді показник складав 40%).
У США спостерігається зростання кількості заявок на вакансії на 14% з минулої осені. 85% фахівців розглядають можливість зміни роботи цього року.
Дефіцит кваліфікованих кадрів
Діаграма демонструє, що у той час, як працівники бояться втратити роботу через штучний інтелект, більшість керівників побоюються, що не зможуть знайти кадри на ключові посади.
Компанії вже встигли найняти технічних працівників зі знаннями штучного інтелекту: за останні вісім років їхня кількість зросла на 323%. Тепер вони звертають увагу на нетехнічних працівників зі здібностями до ШІ — навички використання генеративних інструментів ШІ (ChatGPT, Copilot та інші).
- 66% керівників не найняли б людину без навичок ШІ.
- 71% скоріше візьмуть на роботу менш досвідченого кандидата з навичками ШІ, ніж більш досвідченого без них.
Початківці можуть отримати нову перевагу: 77% керівників стверджують, що завдяки ШІ талановиті спеціалісти на початку кар’єри матимуть більше обов’язків.
22% рекрутерів зазначають, що оновлюють описи посадових обов’язків, щоб відобразити використання генеративного ШІ в цій ролі.
Навчання та використання ШІ на рівні компаній
Хоча керівники визнають цінність залучення нових працівників із досвідом у галузі ШІ, вони не усвідомлюють важливість розвитку власних співробітників:
- 45% керівників у США не інвестують в інструменти ШІ для своїх працівників.
- 39% працівників у світі, які використовують ШІ на роботі, пройшли навчання від своєї компанії.
- 25% компаній планують впровадити навчання з генеративного ШІ цього року.
Багато компаній-лідерів рейтингу LinkedIn цього року, серед яких JPMorgan Chase, Procter & Gamble та AT&T, пропонують своїм командам можливості навчання ШІ, щоб стимулювати розвиток кадрів.
Важливість навчання ШІ самостійно
Оскільки компанії не поспішають проваджувати навчання ШІ у роботі, професіонали самостійно опановують базу та починають застосовувати інструменти ШІ.
- 76% кадрів вважають, що навички ШІ потрібні для збереження конкурентоспроможності.
- 69% відповіли, що ШІ може допомогти отримати підвищення швидше.
- 79% зазначають, що навички ШІ розширюють їхні можливості працевлаштування.
Використання курсів LinkedIn Learning з розвитку навичок ШІ серед нетехнічних фахівців зросло на 160% за останні шість місяців. Популярні ролі у підвищенні кваліфікації — менеджери проєктів, архітектори, адміністративні помічники.
Додавання навичок ШІ до профілю LinkedIn
Спостерігається 142-кратне збільшення додавання навичок ШІ (ChatGPT, Copilot) до профілів LinkedIn. Найбільше це спостерігається у письменників, дизайнерів, маркетологів.
Маркетологи застосовують ШІ для:
- Підвищення ефективності роботи (55%).
- Створення контенту, який резонує з аудиторією (51%).
Галузі, що лідирують у застосуванні ШІ: адміністративні та допоміжні послуги, нерухомість, роздрібна торгівля.
Навички, необхідні на ринку, зміняться на 50% до 2030 року (від 2016 року), генеративний ШІ може прискорити це до 68%.
- 68% нових професій у цьогорічному рейтингу LinkedIn’s Jobs on the Rise не існували 20 років тому.
- 12% рекрутерів вже створюють нові ролі, пов’язані з використанням генеративного ШІ.
Роль керівника з ШІ стає обов’язковою — ця посада потроїлася за останні п’ять років і зросла на 28% у 2023 році.
За останні два роки кількість заявок на вакансії в LinkedIn, в яких згадується штучний інтелект або генеративний ШІ, зросла на 17% порівняно з вакансіями, в яких про них не згадується.
Рівні використання ШІ
У дослідженні Microsoft і LinkedIn виділили чотири типи користувачів ШІ:
- Скептики, які рідко використовують ШІ.
- Новачки, які опановують ази.
- Дослідники, які вивчають додаткові функції.
- Досвідчені користувачі, які застосовують його інтенсивно.
Аналіз показав розбіжності не лише в тому, як вони працюють, а й у тому, як вони ставляться до роботи.
Досвідчені користувачі використовують ШІ на роботі щонайменше кілька разів на тиждень і заощаджують з ним понад 30 хвилин на день.
ШІ допомагає таким користувачам:
- Полегшити робоче навантаження (92%).
- Підвищити креативність (92%).
- Зосередитись на найважливішій роботі (93%).
- Підвищити мотивацію (91%).
- Отримувати більше задоволення від роботи (91%).
Щоб стати досвідченим користувачем, необхідно розвивати нові звички.
- Починати день з використання ШІ (85%).
- Експериментувати з із різними способами використання ШІ у роботі та побуті (68%).
- Перед виконанням завдання запитувати себе, чи може ШІ допомогти (+49%).
- Продовжувати намагатися, навіть якщо перший результат не ідеальний (+30%).
- Досліджувати та пробувати нові запити (+56%).
- Використовувати ШІ для підготовки до наступного робочого дня (85%).
Досвідчені користувачі також кардинально переорієнтували свої робочі патерни, аби оптимізувати виконання рутинних завдань і зекономити час (66%).
Користувачі-профі частіше використовують ШІ для:
- Надолуження пропущених зустрічей (+56%).
- Аналізу інформації (+51%).
- Створення візуального контенту (+49%).
- Взаємодії з клієнтами (+49%).
- Брейнстормінгу та розв’язання проблем (+37%).
Дослідження також показує, що досвідчені користувачі отримують більше можливостей в різних організаціях.
У їхніх компаніях:
- Керівники вищої ланки схиляються до них: профі ШІ на 61% частіше чують про важливість використання генеративного ШІ на роботі від свого генерального директора, на 40% частіше — від керівника свого відділу і на 42% частіше — від їх керівника.
- Культура компанії готова до змін: досвідчені користувачі ШІ на 53% частіше отримують заохочення від керівництва розглянути, як ШІ може трансформувати їхню роботу, і на 18% частіше стверджують, що їхня компанія заохочує інновації.
- Профі ШІ проходять спеціальне навчання: 37% стверджують, що в їхніх компаніях є програма віртуального навчання. Вони також частіше проходили тренінги з оперативного написання текстів (+37%), використання ШІ для виконання своєї ролі або функції (+35%) або конкретних випадків використання, таких як написання або аналіз даних (+32%).
Висновки з дослідження
Варто використати ентузіазм співробітників щодо штучного інтелекту для трансформації бізнесу. Це виглядатиме по-різному для кожної організації, але ось з чого можна розпочати.
Ідентифікація бізнес-проблеми та застосування ШІ. Покращення ефективності можливе у всіх сферах діяльності — головне вибрати процес і застосувати правильний ШІ. Наприклад, почніть з обслуговування клієнтів та зосередьтеся на скороченні часу обробки дзвінків. Глобальна рекламна мережа dentsu застосувала AI до процесу розробки творчих проєктів. Estée Lauder використовує його для переосмислення розробки продуктів та досвіду споживачів.
Підхід зверху вниз та знизу вгору. Перехід від експериментів до трансформації вимагає залучення на кожному рівні організації, від генерального директора до нового співробітника. Бізнес-вигоди з’являться, коли ви доручите керівникам бізнес-ліній активізувати команди навколо ШІ. Розгортаючи Copilot у Microsoft, ми спиралися на внутрішніх чемпіонів на всіх рівнях, щоб демонструвати та поширювати ентузіазм та вміння щодо ШІ.
Навчання. Професіонали ШІ не обходяться без допомоги — вони отримують постійне навчання, як для загальних завдань, так і для завдань, більш специфічних для їхньої ролі та функції. LinkedIn Learning — ресурс для підвищення кваліфікації, а Copilot Scenario Library надає приклади використання для конкретних ролей та функцій.
Ми підійшли до вирішального моменту для використання штучного інтелекту на роботі. Озираючись на епоху, що передувала появі персональних комп’ютерів, одного дня ми здивуємося, як працювали без ШІ.
Вже зараз штучний інтелект допомагає людям бути креативнішими та продуктивнішими, а претендентам на роботу дає перевагу. З часом він змінить кожен аспект роботи. Коли ми дійдемо до найскладнішої частини цього технологічного перевороту — перетворення експериментів на відчутний вплив на бізнес — компанії, які приймуть цей виклик, вирвуться вперед. У цей момент фортуна прихильна до сміливих.