Чому дані Google Analytics 4 відрізняються від Universal, як з ними працювати та отримувати користь

Чому дані Google Analytics 4 відрізняються від Universal, як з ними працювати та отримувати користь Google Analytics 4 часто критикують, до нього багато питань, але, все ж, він має досконалішу систему відстеження даних. Система стала більш повною, точною, орієнтується на облік користувачів, має покращену конфіденційність та міжплатформенне відстеження.

Складність у тому, що з першого липня 2023 року Google Analytics Universal припинила збір даних, і для коректної роботи з аналітикою сайту до цього часу треба було перейти на нову версію — Google Analytics 4 (GA4). Одна з найпоширеніших проблем, з якою користувачі зіткнулися при переході — різниця даних.

Олена Козирева, PPC-фахівець агенції digital-маркетингу Inweb, у цьому матеріалі пояснить, чому дані відрізняються та як це може вплинути на бізнес-показники.

Чому дані в Google Analytics 4 відрізняються від Universal

Показники в Universal Analytics і Google Analytics 4 відрізняються через різні методики збору даних, але в будь-якому випадку GA4 — абсолютно нова і більш прогресивна модель обліку подій, яка дає нові можливості для аналізу.

За моделями виміру Universal орієнтувалася на сеанси та перегляди сторінок, а GA4 орієнтується на користувачів та події. Відмінності стосуються загального розуміння та обліку користувачів, сеансів, перегляду сторінок, подій та конверсій.

Одна з проблем, з якою я зіткнулася при переході на GA4, — це різна кількість конверсій та цінність у Universal Analytics, Google Analytics 4 та Google Ads. Причинами таких відмінностей можуть бути:

  • Інший розподіл конверсій за джерелами та каналами, через різні моделі обліку подій. У цьому випадку кількість конверсій і цінність збігаються за всіма джерелами, і відмінності виникають лише при розподілі джерел та каналів.
  • У Google Analytics 4 дублювання подій виключено. У Universal Analytics деякі конверсії могли подвоюватись, відповідно, подвоювався і дохід. Якщо це явище мало місце, то в GA4 статистика буде чистою і правильною, і це позитивна зміна.
  • Якщо дублювання немає, але конверсії у звітах все одно не збігаються, перевірте звіти на встановлені обмеження. У GA4 у деяких звітах застосовуються порогові значення.

Напевно, це неповний список причин, і, продовжуючи працювати з аналітикою, ми будемо стикатися з іншими питаннями та знаходити нові рішення, але поки говоримо про ці три причини і далі.

Порогові значення в аналітиці — це обмежені, неповні дані інформації, що відображаються у звітах. Такі обмеження застосовуються системою автоматично, щоб зі звіту було неможливо отримати чутливу інформацію чи ідентифікувати когось із користувачів.

Це призводить до того, що деякі дані (не тільки кліки, а також конверсії, дохід) у звіті можуть не відображатися. При цьому всередині GA4 ці дані є і будуть передаватися в Google Ads, внаслідок чого в рекламному кабінеті за один і той же період буде більше конверсій, вище цінність, і дані більш повні, ніж у GA4. Так само повні дані можуть бути в Universal Analytics, тому обмеження до звітів GA3 не застосовані.

Щоб зрозуміти, чи застосовані порогові значення, треба подивитися на знак поряд із заголовком звіту: якщо помаранчевий трикутник, то порогові значення застосовані та дані неповні:

Щоб зрозуміти, чи застосовані порогові значення, треба подивитися на знак поряд із заголовком звіту

А якщо галочка зеленого кольору — дані повні та не скорочені.

А якщо галочка зеленого кольору — дані повні та не скорочені

Для того, щоб до звітів не застосовувалися порогові значення, технічна підтримка Google рекомендує внести зміни до «Спосіб ідентифікації»: замість «Змішаного» способу вибрати «На основі пристрою».

Google рекомендує внести зміни до Спосіб ідентифікації замість Змішаного способу вибрати На основі пристрою

З дати внесення змін звіти почнуть відображатися повні, а дані за період зі змішаним способом ідентифікації залишаться колишніми, бо до них вже були застосовані порогові значення.

При цьому все одно потрібно аналізувати та порівнювати дані і в аналітиці, і в рекламному кабінеті, тому розбіжності можливі. Сподіваюся, що в майбутньому помилок та розбіжностей буде менше, адже технічні фахівці GA4 продовжують роботу над аналітикою та вдосконалюють систему збору, обробки та відображення даних. Але зараз ми працюємо з тим, що є.

Дані Google Analytics 4 відрізняються від Universal: як це може виглядати

Розгляньмо на прикладах, які розбіжності можуть бути у старої на нової версіях, та на які показники це впливає. За період відстеження через GA4 та GA Universal, я побачила наступне:

  • У деяких проєктах є відмінності, але не критичні. Наприклад, за період з першого по 21 серпня GA4 фіксує 173 конверсії, а GA Universal — 174 конверсії. Цінність відрізняється більше, та є вищою в GA Universal — 117 475,06 грн.

У деяких проєктах є відмінності, але не критичні

  • У більшості проєктів кількість конверсій співпадає, але може відрізнятися цінність (частіше в кращу сторону у GA4). Наприклад, з першого по 31 серпня при однаковій кількості конверсій — 262 — цінність вище за даними GA4 — 368 831,28 грн:

У більшості проєктів кількість конверсій співпадає

Мета цих прикладів показати, що в основному в проєктах немає різниці в показниках GA3, GA4 та Google Ads. Це один з прикладів проєктів, і таких більшість, де все співпадає:

У більшості проєктів значення однакові

  • Є проєкти, де відстеження через Google Analytics 4 показує значно кращі результати за один і той же час. Наприклад, в одному проєкті у період з першого по 30 липня дохід по GA4 складав 68 643,57 грн, а по GA Universal — 56 079,95. Транзакції у GA4 склади 222, а у GA Universal — 184.

Є проєкти, де відстеження через Google Analytics 4 показує значно кращі результати за один і той же час

Спеціально обрала для аналізу липень, коли працювали обидві аналітики. Зараз, як видно на скриншоті, Universal вже не збирає конверсії.

Основні звіти для аналізу реклами у Google Analytics 4

Кампанія Google Ads, що повʼязана із сеансом:

Кампанія Google Ads, що повʼязана із сеансом

Залучення трафіка: першоджерело або канал користувача:

Залучення трафіка, першоджерело або канал користувача

Монетизація за транзакціями:

Монетизація за транзакціями

Отже, ми розглянули ймовірні причини розбіжностей даних в Google Analytics 4 та Google Analytics Universal. Оскільки Google ґрунтовно оновив систему та покращив її, ці розбіжності цілком очікувані та нормальні. Дещо можна виправити у налаштуваннях, а дещо — просто результат більш точної роботи системи.

Отже, як діяти, якщо дані не сходяться

У нас є три основні причини, чому дані не співпадають. В такій ситуації:

  • Якщо розбіжності через різний розподіл по джерелах трафіку, то можна змінити налаштування атрибуції в GA4 — вибір каналів, яким може присвоюватись цінність від конверсії або налаштовувати відстеження через тег Google Ads, порівнювати кількість транзакцій з реальними (якщо це відстежує клієнт в CRM) та вирішувати, на що орієнтуватись та під що оптимізовувати обліковий запис GA4 чи тег Google Ads.

Також ця проблема може зникнути після допрацювань та апгрейдів Google Analytics 4 з боку розробників.

  • Якщо мало місце дублювання, то працюємо з коректним відстеженням.
  • Якщо різниця через обмежені звіти — прибрати ці обмеження та порівняти необмежені дані. Нові необмежені дані можуть співпадати (чи мати невеликі відмінності) , але якщо буде велика різниця, поверніться до першого пункту рекомендацій.
Спеціалісти Inweb відповідають на питання та налаштовують вебаналітику з коректним відстежуванням, а також контекстну рекламу. Звертайтесь.

Роман Журавльов
Роман Журавльов
• PPC Client Project Manager
Агенція digital-маркетингу Inweb
Захоплююсь Performance-маркетингом. Своєю основною ціллю вважаю детальне вивчення проєкту, з яким працюю, та доведення його до необхідного результату. Зараз на посаді PPC Client Project Manager — відповідальний за планування, контроль та виконання поставлених завдань.
Більше цікавого