Чому дані Google Analytics 4 відрізняються від Universal, як з ними працювати та отримувати користь
Google Analytics 4 часто критикують, до нього багато питань, але, все ж, він має досконалішу систему відстеження даних. Система стала більш повною, точною, орієнтується на облік користувачів, має покращену конфіденційність та міжплатформенне відстеження.Складність у тому, що з першого липня 2023 року Google Analytics Universal припинила збір даних, і для коректної роботи з аналітикою сайту до цього часу треба було перейти на нову версію — Google Analytics 4 (GA4). Одна з найпоширеніших проблем, з якою користувачі зіткнулися при переході — різниця даних.
Олена Козирева, PPC-фахівець агенції digital-маркетингу Inweb, у цьому матеріалі пояснить, чому дані відрізняються та як це може вплинути на бізнес-показники.
Чому дані в Google Analytics 4 відрізняються від Universal
Показники в Universal Analytics і Google Analytics 4 відрізняються через різні методики збору даних, але в будь-якому випадку GA4 — абсолютно нова і більш прогресивна модель обліку подій, яка дає нові можливості для аналізу.
За моделями виміру Universal орієнтувалася на сеанси та перегляди сторінок, а GA4 орієнтується на користувачів та події. Відмінності стосуються загального розуміння та обліку користувачів, сеансів, перегляду сторінок, подій та конверсій.
Одна з проблем, з якою я зіткнулася при переході на GA4, — це різна кількість конверсій та цінність у Universal Analytics, Google Analytics 4 та Google Ads. Причинами таких відмінностей можуть бути:
- Інший розподіл конверсій за джерелами та каналами, через різні моделі обліку подій. У цьому випадку кількість конверсій і цінність збігаються за всіма джерелами, і відмінності виникають лише при розподілі джерел та каналів.
- У Google Analytics 4 дублювання подій виключено. У Universal Analytics деякі конверсії могли подвоюватись, відповідно, подвоювався і дохід. Якщо це явище мало місце, то в GA4 статистика буде чистою і правильною, і це позитивна зміна.
- Якщо дублювання немає, але конверсії у звітах все одно не збігаються, перевірте звіти на встановлені обмеження. У GA4 у деяких звітах застосовуються порогові значення.
Напевно, це неповний список причин, і, продовжуючи працювати з аналітикою, ми будемо стикатися з іншими питаннями та знаходити нові рішення, але поки говоримо про ці три причини і далі.
Це призводить до того, що деякі дані (не тільки кліки, а також конверсії, дохід) у звіті можуть не відображатися. При цьому всередині GA4 ці дані є і будуть передаватися в Google Ads, внаслідок чого в рекламному кабінеті за один і той же період буде більше конверсій, вище цінність, і дані більш повні, ніж у GA4. Так само повні дані можуть бути в Universal Analytics, тому обмеження до звітів GA3 не застосовані.
Щоб зрозуміти, чи застосовані порогові значення, треба подивитися на знак поряд із заголовком звіту: якщо помаранчевий трикутник, то порогові значення застосовані та дані неповні:
А якщо галочка зеленого кольору — дані повні та не скорочені.
Для того, щоб до звітів не застосовувалися порогові значення, технічна підтримка Google рекомендує внести зміни до «Спосіб ідентифікації»: замість «Змішаного» способу вибрати «На основі пристрою».
З дати внесення змін звіти почнуть відображатися повні, а дані за період зі змішаним способом ідентифікації залишаться колишніми, бо до них вже були застосовані порогові значення.
При цьому все одно потрібно аналізувати та порівнювати дані і в аналітиці, і в рекламному кабінеті, тому розбіжності можливі. Сподіваюся, що в майбутньому помилок та розбіжностей буде менше, адже технічні фахівці GA4 продовжують роботу над аналітикою та вдосконалюють систему збору, обробки та відображення даних. Але зараз ми працюємо з тим, що є.
Дані Google Analytics 4 відрізняються від Universal: як це може виглядати
Розгляньмо на прикладах, які розбіжності можуть бути у старої на нової версіях, та на які показники це впливає. За період відстеження через GA4 та GA Universal, я побачила наступне:
- У деяких проєктах є відмінності, але не критичні. Наприклад, за період з першого по 21 серпня GA4 фіксує 173 конверсії, а GA Universal — 174 конверсії. Цінність відрізняється більше, та є вищою в GA Universal — 117 475,06 грн.
- У більшості проєктів кількість конверсій співпадає, але може відрізнятися цінність (частіше в кращу сторону у GA4). Наприклад, з першого по 31 серпня при однаковій кількості конверсій — 262 — цінність вище за даними GA4 — 368 831,28 грн:
Мета цих прикладів показати, що в основному в проєктах немає різниці в показниках GA3, GA4 та Google Ads. Це один з прикладів проєктів, і таких більшість, де все співпадає:
- Є проєкти, де відстеження через Google Analytics 4 показує значно кращі результати за один і той же час. Наприклад, в одному проєкті у період з першого по 30 липня дохід по GA4 складав 68 643,57 грн, а по GA Universal — 56 079,95. Транзакції у GA4 склади 222, а у GA Universal — 184.
Спеціально обрала для аналізу липень, коли працювали обидві аналітики. Зараз, як видно на скриншоті, Universal вже не збирає конверсії.
Основні звіти для аналізу реклами у Google Analytics 4
Кампанія Google Ads, що повʼязана із сеансом:
Залучення трафіка: першоджерело або канал користувача:
Монетизація за транзакціями:
Отже, ми розглянули ймовірні причини розбіжностей даних в Google Analytics 4 та Google Analytics Universal. Оскільки Google ґрунтовно оновив систему та покращив її, ці розбіжності цілком очікувані та нормальні. Дещо можна виправити у налаштуваннях, а дещо — просто результат більш точної роботи системи.
Отже, як діяти, якщо дані не сходяться
У нас є три основні причини, чому дані не співпадають. В такій ситуації:
- Якщо розбіжності через різний розподіл по джерелах трафіку, то можна змінити налаштування атрибуції в GA4 — вибір каналів, яким може присвоюватись цінність від конверсії або налаштовувати відстеження через тег Google Ads, порівнювати кількість транзакцій з реальними (якщо це відстежує клієнт в CRM) та вирішувати, на що орієнтуватись та під що оптимізовувати обліковий запис GA4 чи тег Google Ads.
Також ця проблема може зникнути після допрацювань та апгрейдів Google Analytics 4 з боку розробників.
- Якщо мало місце дублювання, то працюємо з коректним відстеженням.
- Якщо різниця через обмежені звіти — прибрати ці обмеження та порівняти необмежені дані. Нові необмежені дані можуть співпадати (чи мати невеликі відмінності) , але якщо буде велика різниця, поверніться до першого пункту рекомендацій.