Як створити воронку продажів в Google Analytics: кейс інтернет-магазину

Що можна дізнатися зі статті?

  1. Шлях клієнта на сайті: етапи оформлення замовлення.
  2. Налаштування подій та віртуальних сторінок в Google Tag Manager.
  3. Створення воронки продажу в Google Analytics.
  4. Візуалізація воронки продажу.
  5. Чек-лист: як створити воронку продажу в Google Analytics з віртуальними сторінками.

Ми раді, коли клієнт приходить на сайт інтернет-магазину. Але дуже засмучуємося, коли він іде без оформленого замовлення. Як зрозуміти, на якому етапі оформлення замовлення йде клієнт і що його налякало?
Є відповідь.

Воронка продажу показує сутність проблеми. На кожному з її етапів ми бачимо, яка кількість клієнтів пішла і куди. На підставі цих даних потрібно приймати рішення про внесення змін на сайті. Наприклад, якщо 50% користувачів залишають сторінку при заповненні даних про доставку, необхідно внести корективи на даному етапі. Значить щось заважає користувачам дійти до здійснення замовлення. Наше завдання полягає в тому, щоб виявити вузькі місця та усунути причини проблем.
Створити воронку в Google Analytics просто. Складнощі виникають, коли під деякі з етапів воронки продажу немає окремих сторінок.

Як бути в такому випадку? Можна реалізувати воронку через події і віртуальні сторінки.

Шлях клієнта на сайті: етапи оформлення замовлення

Ми розберемо кейс інтернет-магазину велосипедів. Зробимо замовлення на їх сайті. Зауважимо основних 4 етапи, які потрібно пройти, щоб зробити замовлення:

  • Додати товар в корзину з каталогу товарів, або з картки товару.

Добавление товара в корзину

  • Наступний етап воронки — перехід в кошик.
    Добавление в корзину
  • Під час переходу на оформлення замовлення обов’язково потрібно вказати контактні дані. Це третій етап нашої воронки. При натисканні на кнопку «Далі» спрацьовує подія, в разі якщо всі поля заповнені вірно. Якщо подія спрацювала → користувач успішно пройшов на наступний етап воронки.
    Заполнение контактных данных
  • Далі користувачеві необхідно вибрати способи доставки та оплати.
    Выбор способа оплаты и доставки

Після успішного заповнення всіх необхідних полів користувач потрапляє на thank you page.

Успешное оформление заказа

Разом виходить 4 етапи оформлення замовлення:

  • Додавання товару в кошик.
  • Перехід на сторінку оформлення замовлення.
  • Заповнення контактних даних.
  • Заповнення даних про доставку та оплату.

Виходить, що з чотирьох етапів окремі url-адреси є тільки для другого і четвертого етапу воронки.

Для інших етапів у нас налаштовані події.

Налаштування подій  та віртуальних сторінок в Google Tag Manager

Створимо віртуальні сторінки для етапів: додавання товару кошик і заповнення контактних даних. Події у нас вже налаштовані через Google Tag Manager.

Заходимо в створений тег, за допомогою якого відправляються дані про посилання події, під час додавання товару в кошик.

Переходимо в нього:

Тег виртуальной страницы

Обираємо наступні параметри:

  1. Тип тега — Google Analytics;
  2. Тип відстеження -— Подія;
  3. Ставимо галочку в боксі «Включити перерозподіл налаштувань в цьому тезі»;
  4. У розділі «Поля, які необхідно задати → Назва поля» вибираємо «page» і значення «/ virtual / contact» для сторінки з заповненими контактними даними. Значення можна вказати будь-яке. Це url-адреса віртуальної сторінки.

Аналогічно необхідно зробити для тега, в якому налаштована подія посилання даних, після успішного заповнення контактних даних:

Тег виртуальной страницы

Звичайно ж, в полі «Значення» потрібно вказати іншу url-адресу, в нашому випадку це «/ virtual / contacts».

Тепер у нас все готово для створення воронки продажу:

Этап воронкиURL-адрес для воронки
Додавання товару в кошик/virtual/add-to-cart
Перехід на сторінку оформлення замовлення/order
Заповнення контактних даних/virutal/contacts
Заповнення даних про доставку та оплату/index.php?controller=order-confirmation

Нагадаємо, якщо заповнені дані про доставку та оплату, це означає що замовлення підтверджено.

Створення воронки продажу в Google Analytics

Підготовчі етапи закінчені. Переходимо до налаштування цілей в Google Analytics. Для цього потрібно перейти в розділ «Мета» в обраному поданні.

  • На першому етапі ставлення мети потрібно вибрати тип цілі — власна.
  • На другому етапі потрібно вказати зрозумілу назву цілі та вибрати тип — Цільова сторінка.

Настройка целей в Google Analytics

  • На третьому етапі ставлення мети «Докладні відомості про мету» потрібно вказати послідовність url-адрес для воронки.

У нашому випадку це виглядає ось так:
Подробные сведения о цели
В поле «Перехід» ми вказуємо кінцеву url-адресу нашої воронки, а в самих етапах чітку послідовність.

На даному етапі є можливість вказати чи є перший етап воронки обов’язковим або ж користувач може почати одразу з другого етапу воронки.

Називайте етапи зрозуміло. Щоб будь-якій людині було ясно, що ви маєте на увазі. З часрм вас врятує простота в назвах етапів.

Візуалізація воронки продажу

Для перегляду воронки продажу перейдіть в Google Analytics в розділ Переходи → Цілі → Візуалізація.

Далі необхідно вибрати створену мету.

Визуализация воронки продаж

Чек-лист: як створити воронку продажув Google Analytics з віртуальними сторінками

  1. Проаналізуйте сайт і складіть шлях користувача.
  2. Складіть перелык цілей і подій та налаштування.
  3. Додайте віртуальні сторінки до тегів в Google Tag Manager.
  4. Налаштуйте мету з типом «Цільова сторінка» в Google Analytics.