Чек-лист з налаштування Google Analytics

Бізнес не може нормально і повноцінно функціонувати без постійного Analytics від Google — це безкоштовна платформа зі збору та аналізу статистичних даних. Важливо знати скільки витратили і скільки отримали, які слабкі місця і де точки зростання. Керуючись статистикою, компанії працюють з реальними даними і вибудовують стратегію на майбутнє.

Офлайн- і онлайн-бізнеси ведуть збір статистики в системах 1С, СRM, таблицях та інших зручних платформах. Але сьогодні, з ймовірність 99%, жоден онлайн-проект не обходиться без сервісу Google Analytics.

Analytics від Google — це безкоштовна платформа збору та систематизації даних про взаємодію користувачів з веб-сайтом. Для початку роботи з системою потрібно встановити на сторінках сайту невеликий код JavaScript. Після чого дані будуть збиратися в режимі реального часу. Важливо розуміти, що з сирою статистикою працювати не зовсім ефективно. Для повноцінної роботи з Google Analytics необхідно провести додаткові налаштування як в самому сервісі, так і в не менш відомому помічнику Google Tag Manager.

Ми підготували універсальний чек-лист з налаштування аналітики для абсолютно будь-якого онлайн-проекту. Розберемо кожен пункт детальніше.

  1. Перший блок — Код
    1. Google Analytics встановлено на всіх сторінках сайту

      Після встановлення коду лічильника важливо перевірити, щоб код був розміщений на кожній сторінці сайту. Це необхідно для повноцінного збору статистики про взаємодію користувача з вашим сайтом без розриву сеансу і втрати статістікі.Проверіть розміщення коду Google Analytics, а також інших лічильників аналітики і реклами, можна за допомогою сервісу GA Checker , вказавши в єдине поле домен сайту. Сервіс безкоштовно перевіряє 10 тисяч сторінок сайту, включаючи піддомени.

      Лічильник аналітики і реклами сервіс GA Checker

      Також, в самому сервісі можна відфільтрувати сторінки, вказавши, наприклад, що не містять Google Tag Manager. Це зручно для вивантаження даних на редагування програмісту.

      Фільтрація сторінок за допомогою GA Checker

    2. Код Google Analytics не дубльований і не містить помилок впровадження

      Крім розміщення лічильника на всіх сторінках сайту важливо перевірити коректність його впровадження на предмет дублювання або інших помилок встановлення. Дані помилки можна переглянути за допомогою розширення Google Tag Assistant, активувавши його на сторінці веб-сайта. Розширеня показує помилки, виділяючи їх різними кольорами. Наприклад, жовтий вказує на помилки, які не впливають на відпрацювання коду (наприклад, код впроваджений двічі). Червоний прапорець вказує на критичні помилки, при яких код не відпрацьовує совсем. Помилка дублювання найбільш поширена і призводить до подвоєння статистики.

      Помилка дублювання в Google Tag Assistant

      Дублі лічильника найчастіше зустрічаються через розміщення коду аналітики прямо у вихідний код сайту одночасно з підключенням тега аналітики в Менеджері Тегів:

      Дублі лічильника з підключенням тега аналітики в Google Tag Assistant

    3. ID ресурсу в налаштуваннях Google Analytics відповідає ID в коді на сайті

      Відповідність можна перевірити використовуючи розширення Google Tag Assistant:

       Розширення Google Tag Assistant

       Google Tag Assistant в разі відхилення ID

      Якщо ID відрізняються, дані не потраплять в потрібний аккаунт.

    4. Код Google Analytics є на сторінці з 404 помилкою
      Для перевірки активуйте розширення Tag Assistant на неіснуючій сторінці. Якщо на 404-й сторінці немає лічильників аналітики, дані не потраплять в Google Analytics і станеться розрив сеанса. Це важливо перевірити, навіть якщо ви переконані, що встановили код на всі сторінки. У деяких CMS 404 сторінки мають окремий шаблон коду.
  2. Другий блок — Доступи
    Доступ до Google Analytics є тільки у потрібних людей. Оскыльки сервіс збирає конфіденційну інформацію бізнесу, включаючи дані про доходи і витрати, доступ до Google Analytics повинен бути тільки у потрібних людей. Доступу не повинно бути у колишніх співробітників і підрядників, з якими компанія вже не працює.
  3. Третій блок — Налаштування ресурсу
    1. Правильно вказано URL сайту за замовчуванням

      Важливо перевірити коректність зазначеного протоколу http або https, і змінити в разі потреби. Перевірити на наявність слеша «/» в кінці (його не повинно бути).

       Налаштування URL сайту за замовчуванням в Google Analytics

    2. Включені демографічні звіти та звіти за категоріями інтересів

      Необхідно включити функції для рекламодавців в налаштуваннях ресурсу Google Analytics. Це дозволить збирати додаткові дані про відвідувачів вашого сайту: стать, вік, їх інтереси. Наприклад, технології, будинок і сад, кулінарія. Це є важливою статистикою для більш глибокого розуміння цільової аудиторії.

       Включення демографічних звітів і звітів за категоріями інтересів

    3. Збір даних у функціях для рекламодавців

      Включаючи функції для рекламодавців, ви даєте Google Аналітиці вказівку збирати додаткову інформацію про трафік (крім звичайної статистики). Також є можливість активувати Google Signals. Функція Google Signals дозволяє відстежувати дії користувачів на різних пристроях.

       Збір даних у функціях для рекламодавців в Google Analytics

      Після її активації в існуючі функції Analytics додаються агреговані дані про користувачів Google, що включали персоналізації реклами.

      Активація Google Signals

    4. Термін зберігання даних про користувачів і події

      В налаштуваннях терміну зберігання даних вкажіть скільки часу будуть зберігатися призначені для користувача дані в Google Analytics. Зверніть увагу, що застосування терміну зберігання даних не відіб’ється на стандартних зведених звітах Google Аналітики. Інформація про користувачів і події потрібна тільки при роботі з додатковими функціями, наприклад, під час застосування спеціального сегмента або створення спеціального звіту. Ми рекомендуємо застосувати в налаштуваннях — без терміну дії і без скидання при новій дії, для збереження на сервері якомога більшої кількості історичних даних про користувачів і їх взаємодіях.

      Термін зберігання даних про користувачів і події в Google Analytics

    5. Виставлено час очікування сеансу, яке підходить проекту

      За замовчуванням час очікування сеансу Google Analytics — 30 хв. Якщо користувач 30 хвилин не взаємодіє з сайтом, сеанс переривається. Чи не взаємодіє — не переходить на інші сторінки або не виконує «потрібну дію». За замовчуванням, перегляд відео або просто скролінг сторінки не вважаються взаємодією з сайтом. Змінювати стандартний час очікування важливо для сайтів з контентом, який користувачі довго вивчають. Наприклад, онлайн-кінотеатри, сайти з навчальними відео, лонгріди. Час очікування змінюється в налаштуваннях ресурсу:

      Час очікування сеансу, яке підходить проекту в Google Analytics

    6. Перелік вимикає джерела переходу

      В перелік, де вимикаєтьсяджерела переходу необхідно додати всі субдомени і зовнішні платіжні системи. Якщо цього не зробити, сеанс розірветься, а початкове джерело загубиться. Наприклад, платіжна система буде вважатися самостійним джерелом переходу. Те ж відноситься до різних доменів (субдоменів). Наприклад, сайт site.kz буде джерелом переходу для аккаунта site.ru. За замовчуванням, в перевік вимкнутих джерел переходу доданий основний домен сайту, щоб переходи по сторінках сайту не вважалися новими сеансами.

      Перелік вимкнутих джерел переходу в Google Analytics

    7. Налагоджений зв’язок всіх акаунтів Adwords з усіма потрібними уявленнями

      В разі якщо ви використовуєте в якості просування контекстну рекламу від Google важливо пов’язати обліковий запис Google Реклами з ресурсом Аналітики. Це дасть можливість отримувати дані про дії користувача на всьому шляху конверсії — від взаємодії з вашою рекламою (перегляд реклами, кліки по оголошеннях й інше) До конверсії на сайті (купівля, перегляд контенту та ін.). А також зможете імпортувати цілі, транзакції і інші параметри з Google Аналітики в акаунт Google Реклами (детальний опис в довідці ).

      Налагоджена зв'язок всіх акаунтів Adwords

    8. Є зв’язок з Search Console

      Google Search Console — це безкоштовний сервіс, який дозволяє дізнатися, як сайт представлено в Google Пошуку. Після налаштування зв’язку з’явиться можливість подивитися дані з Search Console у звітах Google Analytics.

      Безкоштовний сервіс Google Search Console

  4. Четвертий блок — Налаштування уявлень
    1. Налаштовані мінімум 2 уявлення

      Всі основні звіти зводяться згідно конфігурацій уявлень Google Analytics. Саме в уявленнях ви можете фільтрувати зібрані дані за необхідними вам параметрами. Наприклад, за доменом або каталогом, за географічними даними (країна / місто), з вимкнення робочих IP-адрес й інше. Щоб не втрачати частину відфільтрованих даних важливо налаштувати як мінімум два подання: всі дані за веб-сайтом (без фільтрів) і робоче (з фільтрами). Детальна інструкція створення і налаштування нового бачення надана у довідці Google.

      Створення та налагодження нових уявлень Google Analytics

      Також рекомендується створити тестове представлення для внесення правок і додаткових налаштувань, щоб «не зламати» збір даних в робочому поданні.

    2. У налаштуваннях всіх уявлень вірно обрані країна, часовий пояс і валюта

      Для відповідності звітів реальних даних необхідно вказати коректні параметри регіону, часового поясу і валюти. Відповідно до зазначеної країною або регіоном часового поясу будуть визначатися кордони днів в звітах. А грошові дані, наприклад, доходи електронної торгівлі, будуть відображатися в обраній валюті. При цьому, в разі відхилення валюти на сайті від зазначеної в поданні, Google Analytics зробить конвертацію за курсом обміну за попередній день.

      Налаштування уявлень в Google Analytics

    3. Звернення роботів і павуків

      На жаль, встановлена статистика в звіти аналітики не завжди є реальною картиною. Існує так званий «штучний трафік» — неправдиві дані, які відправляє автоматизований скрипт (спамер) в різні акаунти Google Analytics. Легким натисканням кнопки миші можна вимкнути відвідування роботів і павуків зі статистики Google Analytics. Для їх фільтрації Google c 2014 року використає базу «IAB / ABC International Spiders & Bots List », яка оновлюється щомісяця. З цього моменту аналітика автоматично починає фільтрувати дані, порівнюючи трафік вашого веб-сайту з інформацією з IAB.

      Фільтрація роботів і павуків в Google Analytics

      Однак не варто сподіватися і на те, що «Фільтрація роботів» вимкне весь штучний трафік. Але те, що його стане набагато менше — беззаперечний факт.

    4. В усіх поданнях налаштований пошук сайтом, якщо він є

      В налаштуваннях уявлень є можливість включити відстеження пошуку сайтом. Для цього необхідно включити відстеження та вказати параметр запиту. Налаштування допомагають дізнатися, як часто користувачі користуються пошуком за сайтом, які запити вводять і чи допомагає пошук знаходити потрібну інформацію.

      Налаштування пошуку по сайту в Google Analytics

      Параметр запиту можна подивитися в url-адресі сторінки результатів пошуку — це значення після знака питання «?» до знака рівності «=».

      Перегляд запиту в url-адресі сторінки

    5. Налаштовані мети і вони спрацьовують

      За допомогою цілей в Google Analytics крім основних вбудованих, таких як трафік, сторінки входу / виходу, показник відмов і інші, можна створювати власні метрики, необхідні для відстеження. В аналітиці є 4 основні типи цілей:

      Налаштування цілі в Google Analytics

      Якщо перші три типи можуть бути створені без сторонніх налаштувань, то для типу «Подія» потрібно зробити настройки відстеження та передачі подій в звіти Google Analytics за допомогою Google Tag Manager або відправку їх через код (за винятком автоматичних відправок подій сторонніх систем). Докладніше про налаштування цілей у довідці Google.

      Створення та налагодження нових уявлень Google Analytics

    6. Створення фільтрів для mail.ru і yandex-пошуку

      Безкоштовний трафік з пошукових систем — важливий показник для відстеження ефективності SEO-просування і впізнаваності бренду. Google Analytics, крім «рідного» пошуку, визнає практично всі всесвітньо відомі пошукові системи, за винятком російських. Трафік з пошуку mail.ru і yandex.ru (включаючи регіональні піддомени) система аналітики ідентифікує як реферальні переходи. Виходячи з цього важливо перенаправити дані в коректне русло. Зробити це можна за допомогою фільтрів.

      Створення фільтрів для mail.ru і yandex-пошуку

      Коригування каналу трафіку з Яндекс: Розширений фільтр: Yandex referral — > organic
      Джерело кампанії: ^ yandex \. (Ru | ua | by | kz | fr | com) $
      Канал: referral

      Канал: organic

      Коригування каналу трафіку з Яндекс

      Коригування каналу трафіку з Mail.ru:
      Расширенный фільтр: mail.ru — > organic
      Джерело кампанії:. * \. Mail \ .ru $
      Канал: referral

      Канал: organic

      Коригування каналу трафіку з Mail .ru

    7. Створення фільтрів для внутрішнього трафіку

      Щоб дії співробітників і підрядників на сайті не спотворювали дані аналітики, необхідно налаштувати фільтр в поданні на вимкнення IP адрес працівників. Для вимкнення декількох IP необхідно використовувати регулярні вирази .
      Наприклад, для фільтрації наступних IP-адрес – 81.54.112.2 і 56.88.125.12 регулярний вираз буде виглядати наступним чином:
      ^ 81 \ .54 \ .112 \ .2 $ | ^ 56 \ .88 \ .125 \ .12 $

      фільтрів для внутрішнього трафіку в Google Analytics

      Докладніше про налаштування фільтрів в Google Analytics в статті .

    8. Коректність роботи електронної торгівлі

      Для інтернет-магазину важливо коректно налаштувати передачу даних про продажі з сайту. Налаштування електронної торгівлі полягає у відправці параметрів успішного замовлення в звіти Google Analytics. Якщо CMS-система вашого сайту не передбачає вбудованої електронної торгівлі, наприклад, як конструктори Хорошоп і Тільда, сайти на Prom.ua, ShopiFy і немає можливості підключення модулів торгівлі, вам потрібно налаштувати на передачу параметрів з коду сайту. З докладною інструкцією про налаштування стандартної електронної торгівлі ви можете ознайомитися в статті . У самому Google Analytics необхідно увымкнути звіти торгівлі в кожному робочому поданні.

      Коректність роботи електронної торгівлі в Google Analytics

  5. П’ятий блок — Google Tag Manager
    1. Налаштувати відстеження подій (взаємодій з сайтом)
      Менеджер тегів від Google — незамінний інструмент для збору статистики, підключення сторонніх систем і інших налаштувань. GTM дає можливість легко робити налаштування самостійно. Встановивши на сайт лише код контейнера менеджера тегів, ви можете без залучення програміста підключити Google Analytics і інші системи, налаштувати відстеження та передачу подій. Це порядно економить час і гроші, а також дає можливість оперативно змінювати налаштування без втручання в код сайта. Детальніше про налаштування подій в відео з відповідями на типові запитання про налаштування аналітики, а також в наступних статтях з нашого блогу:
    2. Налаштувати відстеження сторінок 404 помилки

      Крім відстеження подій в Google Tag Manager можна налаштувати передачу інформації про відвідуваня неіснуючих сторінок, щоб реагувати на биті посилання. Як це зробити описано в статті .

      Налаштування відстеження сторінок 404 помилки в Google Analytics

    3. Встановлення коду Yandex Metrika і Facebook Pixel

      Як вже описали вище, за допомогою GTM є можливість підключати на сайт сторонні системи. Це можуть бути платформи коллтрекінга, лічильники аналітики і реклами. Для багатьох систем існують спеціальні теги, де необхідно вставити тільки відповідний ідентифікатор облікового запису:

      Налаштування коду Yandex Metrika і Facebook Pixel

      Є системи, які активно використовуються, наприклад Facebook Pixel і Yandex Metrika, але для їх налаштування не передбачені вбудовані шаблони. В такому випадку є можливість встановити код на сайт за допомогою спеціального тега «Призначений для користувача HTML», який розміщує ваш скрипт в розділ body коду сайту. Детальніше в інструкції по підключенню Yandex метрики за допомогою Google Tag Manager. Приклад налаштування коду Facebook Pixel:

      Приклад налаштування коду Facebook Pixel

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Висновок


Google Analytics — багатофункціональний сервіс збору і візуалізації статистики. Але без додаткових налаштувань його ефективність і точність не достаточни. иконавши всі пункти, за винятком неактуальних для вашого бізнесу, у ваших звітах аналітики будуть збиратися релевантні дані. На таку статистику ви зможете спиратися при аналізі виконаної роботи компанією і підрядниками, а також будувати стратегію подальшого розвитку бізнесу.

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна раз на тиждень пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди