Чек-лист з налаштування Google Analytics
Бізнес не може нормально і повноцінно функціонувати без постійного Analytics від Google — це безкоштовна платформа зі збору та аналізу статистичних даних. Важливо знати скільки витратили і скільки отримали, які слабкі місця і де точки зростання. Керуючись статистикою, компанії працюють з реальними даними і вибудовують стратегію на майбутнє.
Офлайн- і онлайн-бізнеси ведуть збір статистики в системах 1С, СRM, таблицях та інших зручних платформах. Але сьогодні, з ймовірність 99%, жоден онлайн-проект не обходиться без сервісу Google Analytics.
Analytics від Google — це безкоштовна платформа збору та систематизації даних про взаємодію користувачів з веб-сайтом. Для початку роботи з системою потрібно встановити на сторінках сайту невеликий код JavaScript. Після чого дані будуть збиратися в режимі реального часу. Важливо розуміти, що з сирою статистикою працювати не зовсім ефективно. Для повноцінної роботи з Google Analytics необхідно провести додаткові налаштування як в самому сервісі, так і в не менш відомому помічнику Google Tag Manager.
Ми підготували універсальний чек-лист з налаштування аналітики для абсолютно будь-якого онлайн-проекту. Є ще й інструкція з налаштування GA4, найновіша та найсвіжіша.
А тепер розберемо кожен пункт детальніше.
- Перший блок — Код
- Google Analytics встановлено на всіх сторінках сайту strong>Після встановлення коду лічильника важливо перевірити, щоб код був розміщений на кожній сторінці сайту. Це необхідно для повноцінного збору статистики про взаємодію користувача з вашим сайтом без розриву сеансу і втрати статістікі.Проверіть розміщення коду Google Analytics, а також інших лічильників аналітики і реклами, можна за допомогою сервісу GA Checker , вказавши в єдине поле домен сайту. Сервіс безкоштовно перевіряє 10 тисяч сторінок сайту, включаючи піддомени.
Також, в самому сервісі можна відфільтрувати сторінки, вказавши, наприклад, що не містять Google Tag Manager. Це зручно для вивантаження даних на редагування програмісту. - Код Google Analytics не дубльований і не містить помилок впровадження strong>Крім розміщення лічильника на всіх сторінках сайту важливо перевірити коректність його впровадження на предмет дублювання або інших помилок встановлення. Дані помилки можна переглянути за допомогою розширення Google Tag Assistant, активувавши його на сторінці веб-сайта. Розширеня показує помилки, виділяючи їх різними кольорами. Наприклад, жовтий вказує на помилки, які не впливають на відпрацювання коду (наприклад, код впроваджений двічі). Червоний прапорець вказує на критичні помилки, при яких код не відпрацьовує совсем. Помилка дублювання найбільш поширена і призводить до подвоєння статистики.
Дублі лічильника найчастіше зустрічаються через розміщення коду аналітики прямо у вихідний код сайту одночасно з підключенням тега аналітики в Менеджері Тегів: - ID ресурсу в налаштуваннях Google Analytics відповідає ID в коді на сайті strong>Відповідність можна перевірити використовуючи розширення Google Tag Assistant:
Якщо ID відрізняються, дані не потраплять в потрібний аккаунт. - Код Google Analytics є на сторінці з 404 помилкою strong>
Для перевірки активуйте розширення Tag Assistant на неіснуючій сторінці. Якщо на 404-й сторінці немає лічильників аналітики, дані не потраплять в Google Analytics і станеться розрив сеанса. Це важливо перевірити, навіть якщо ви переконані, що встановили код на всі сторінки. У деяких CMS 404 сторінки мають окремий шаблон коду.
- Google Analytics встановлено на всіх сторінках сайту strong>Після встановлення коду лічильника важливо перевірити, щоб код був розміщений на кожній сторінці сайту. Це необхідно для повноцінного збору статистики про взаємодію користувача з вашим сайтом без розриву сеансу і втрати статістікі.Проверіть розміщення коду Google Analytics, а також інших лічильників аналітики і реклами, можна за допомогою сервісу GA Checker , вказавши в єдине поле домен сайту. Сервіс безкоштовно перевіряє 10 тисяч сторінок сайту, включаючи піддомени.
- Другий блок — Доступи strong>
Доступ до Google Analytics є тільки у потрібних людей. Оскыльки сервіс збирає конфіденційну інформацію бізнесу, включаючи дані про доходи і витрати, доступ до Google Analytics повинен бути тільки у потрібних людей. Доступу не повинно бути у колишніх співробітників і підрядників, з якими компанія вже не працює. - Третій блок — Налаштування ресурсу strong>
- Правильно вказано URL сайту за замовчуванням strong>Важливо перевірити коректність зазначеного протоколу http або https, і змінити в разі потреби. Перевірити на наявність слеша «/» в кінці (його не повинно бути).
- Включені демографічні звіти та звіти за категоріями інтересів strong>Необхідно включити функції для рекламодавців в налаштуваннях ресурсу Google Analytics. Це дозволить збирати додаткові дані про відвідувачів вашого сайту: стать, вік, їх інтереси. Наприклад, технології, будинок і сад, кулінарія. Це є важливою статистикою для більш глибокого розуміння цільової аудиторії.
- Збір даних у функціях для рекламодавців strong>Включаючи функції для рекламодавців, ви даєте Google Аналітиці вказівку збирати додаткову інформацію про трафік (крім звичайної статистики). Також є можливість активувати Google Signals. Функція Google Signals дозволяє відстежувати дії користувачів на різних пристроях.
Після її активації в існуючі функції Analytics додаються агреговані дані про користувачів Google, що включали персоналізації реклами. - Термін зберігання даних про користувачів і події strong>В налаштуваннях терміну зберігання даних вкажіть скільки часу будуть зберігатися призначені для користувача дані в Google Analytics. Зверніть увагу, що застосування терміну зберігання даних не відіб’ється на стандартних зведених звітах Google Аналітики. Інформація про користувачів і події потрібна тільки при роботі з додатковими функціями, наприклад, під час застосування спеціального сегмента або створення спеціального звіту. Ми рекомендуємо застосувати в налаштуваннях — без терміну дії і без скидання при новій дії, для збереження на сервері якомога більшої кількості історичних даних про користувачів і їх взаємодіях.
- Виставлено час очікування сеансу, яке підходить проекту strong>За замовчуванням час очікування сеансу Google Analytics — 30 хв. Якщо користувач 30 хвилин не взаємодіє з сайтом, сеанс переривається. Чи не взаємодіє — не переходить на інші сторінки або не виконує «потрібну дію». За замовчуванням, перегляд відео або просто скролінг сторінки не вважаються взаємодією з сайтом. Змінювати стандартний час очікування важливо для сайтів з контентом, який користувачі довго вивчають. Наприклад, онлайн-кінотеатри, сайти з навчальними відео, лонгріди. Час очікування змінюється в налаштуваннях ресурсу:
- Перелік вимикає джерела переходу strong>В перелік, де вимикаєтьсяджерела переходу необхідно додати всі субдомени і зовнішні платіжні системи. Якщо цього не зробити, сеанс розірветься, а початкове джерело загубиться. Наприклад, платіжна система буде вважатися самостійним джерелом переходу. Те ж відноситься до різних доменів (субдоменів). За замовчуванням, в перевік вимкнутих джерел переходу доданий основний домен сайту, щоб переходи по сторінках сайту не вважалися новими сеансами.
- Налагоджений зв’язок всіх акаунтів Adwords з усіма потрібними уявленнями strong>В разі якщо ви використовуєте в якості просування контекстну рекламу від Google важливо пов’язати обліковий запис Google Реклами з ресурсом Аналітики. Це дасть можливість отримувати дані про дії користувача на всьому шляху конверсії — від взаємодії з вашою рекламою (перегляд реклами, кліки по оголошеннях й інше) До конверсії на сайті (купівля, перегляд контенту та ін.). А також зможете імпортувати цілі, транзакції і інші параметри з Google Аналітики в акаунт Google Реклами (детальний опис в довідці ).
- Є зв’язок з Search Console strong>Google Search Console — це безкоштовний сервіс, який дозволяє дізнатися, як сайт представлено в Google Пошуку. Після налаштування зв’язку з’явиться можливість подивитися дані з Search Console у звітах Google Analytics.
- Правильно вказано URL сайту за замовчуванням strong>Важливо перевірити коректність зазначеного протоколу http або https, і змінити в разі потреби. Перевірити на наявність слеша «/» в кінці (його не повинно бути).
- Четвертий блок — Налаштування уявлень strong>
- Налаштовані мінімум 2 уявлення Всі основні звіти зводяться згідно конфігурацій уявлень Google Analytics. Саме в уявленнях ви можете фільтрувати зібрані дані за необхідними вам параметрами. Наприклад, за доменом або каталогом, за географічними даними (країна / місто), з вимкнення робочих IP-адрес й інше. Щоб не втрачати частину відфільтрованих даних важливо налаштувати як мінімум два подання: всі дані за веб-сайтом (без фільтрів) і робоче (з фільтрами). Детальна інструкція створення і налаштування нового бачення надана у довідці Google.
Також рекомендується створити тестове представлення для внесення правок і додаткових налаштувань, щоб «не зламати» збір даних в робочому поданні. - У налаштуваннях всіх уявлень вірно обрані країна, часовий пояс і валюта strong>Для відповідності звітів реальних даних необхідно вказати коректні параметри регіону, часового поясу і валюти. Відповідно до зазначеної країною або регіоном часового поясу будуть визначатися кордони днів в звітах. А грошові дані, наприклад, доходи електронної торгівлі, будуть відображатися в обраній валюті. При цьому, в разі відхилення валюти на сайті від зазначеної в поданні, Google Analytics зробить конвертацію за курсом обміну за попередній день.
- Звернення роботів і павуків strong>На жаль, встановлена статистика в звіти аналітики не завжди є реальною картиною. Існує так званий «штучний трафік» — неправдиві дані, які відправляє автоматизований скрипт (спамер) в різні акаунти Google Analytics. Легким натисканням кнопки миші можна вимкнути відвідування роботів і павуків зі статистики Google Analytics. Для їх фільтрації Google c 2014 року використає базу «IAB / ABC International Spiders & Bots List », яка оновлюється щомісяця. З цього моменту аналітика автоматично починає фільтрувати дані, порівнюючи трафік вашого веб-сайту з інформацією з IAB.
Однак не варто сподіватися і на те, що «Фільтрація роботів» вимкне весь штучний трафік. Але те, що його стане набагато менше — беззаперечний факт. - В усіх поданнях налаштований пошук сайтом, якщо він є strong>В налаштуваннях уявлень є можливість включити відстеження пошуку сайтом. Для цього необхідно включити відстеження та вказати параметр запиту. Налаштування допомагають дізнатися, як часто користувачі користуються пошуком за сайтом, які запити вводять і чи допомагає пошук знаходити потрібну інформацію.
Параметр запиту можна подивитися в url-адресі сторінки результатів пошуку — це значення після знака питання «?» до знака рівності «=». - Налаштовані мети і вони спрацьовують strong>За допомогою цілей в Google Analytics крім основних вбудованих, таких як трафік, сторінки входу / виходу, показник відмов і інші, можна створювати власні метрики, необхідні для відстеження. В аналітиці є 4 основні типи цілей:
Якщо перші три типи можуть бути створені без сторонніх налаштувань, то для типу «Подія» потрібно зробити настройки відстеження та передачі подій в звіти Google Analytics за допомогою Google Tag Manager або відправку їх через код (за винятком автоматичних відправок подій сторонніх систем). Докладніше про налаштування цілей у довідці Google.
- Налаштовані мінімум 2 уявлення Всі основні звіти зводяться згідно конфігурацій уявлень Google Analytics. Саме в уявленнях ви можете фільтрувати зібрані дані за необхідними вам параметрами. Наприклад, за доменом або каталогом, за географічними даними (країна / місто), з вимкнення робочих IP-адрес й інше. Щоб не втрачати частину відфільтрованих даних важливо налаштувати як мінімум два подання: всі дані за веб-сайтом (без фільтрів) і робоче (з фільтрами). Детальна інструкція створення і налаштування нового бачення надана у довідці Google.