89% маркетологів використовують штучний інтелект — дослідження Gradus Research та dentsu Ukraine
Фахівці дедалі частіше використовують штучний інтелект для оптимізації часу та ефективнішого виконання робочих завдань. Gradus Research та dentsu Ukraine провели дослідження, щоб дізнатися, як фахівці у сфері маркетингу сприймають ШІ та для яких задач використовують його.
Для читачів Медіа Inweb зібрали основні результати дослідження — розглянемо їх у статті.
Методологія дослідження
Дослідження проводили дослідники компанії Gradus Research методом самозаповнення анкети у мобільному застосунку Gradus.
Цільовою групою є фахівці у сфері маркетингу: в опитуванні взяли участь 170 респондентів. Період опитування: 16 серпня — 2 вересня 2024 року.
Далі розглянемо ключові питання, які підіймали в рамках дослідження.
Що таке штучний інтелект: відповіді маркетологів
В загальному, маркетологи трактують штучний інтелект як помічника, який спрощує робочі процеси та допомагають швидко проаналізувати великі обсяги інформації.
Результати відкритого запитання показали, що 26% опитуваних сприймають штучний інтелект як аналог людського інтелекту, який здатний виконувати певні завдання без участі людини. 25% респондентів бачать ШІ як інструмент для аналізу даних, а 21% — як помічника для корисних підказок.
При запитанні з підказкою, 35% респондентів описують ШІ як систему, яка навчається та приймає рішення на основі аналізу великих обсягів даних. 28% вважають, що ШІ має ознаки інтелекту та здатний розпізнавати та розв’язувати задачі.
Який досвід користування штучним інтелектом у маркетологів
Опитування показало, що 89% маркетологів активно використовують ШІ у своїй роботі, що свідчить про високу інтеграцію цієї технології в галузі.
Зокрема, 55% фахівців мають середній рівень користування штучним інтелектом — вони використовують його для базових задач. В той час високий рівень відзначили лише 10% опитуваних — це дозволяє їм впевнено використовувати ШІ для виконання різноманітних завдань.
Більшість фахівців вивчають штучний інтелект самостійно
Лише 16% респондентів вказали, що проходили платні курси або вебінари з використання ШІ. Натомість 44% з них ніколи не проходили навчання — це свідчить про те, що більшість знайомляться з технологіями самостійно, часто через практичний досвід.
Щодо тривалості користування ШІ, 42% опитаних мають досвід від 6 до 12 місяців, а 34% — від 1 до 3 років. При цьому серед користувачів із досвідом 1-3 роки переважають чоловіки (44%) порівняно з жінками (29%).
Для чого маркетологи використовують штучний інтелект
92% маркетологів використовують ШІ у роботі, що підкреслює його значення для оптимізації їхніх професійних задач. Водночас 38% застосовують ШІ для навчання: цей показник вищий серед чоловіків (54%) порівняно з жінками (30%).
Щодо користі в роботі, 33% опитуваних оцінили штучний інтелект як дуже корисний. 51% респондентів оцінили його на середньому рівні, і лише 1% характеризують його як абсолютно некорисний інструмент.
Найбільша частка респондентів використовує ШІ для копірайтингу (написання текстів і статей) — це 41% опитуваних маркетологів.
Цей показник вищий серед жінок (49%), тоді як серед чоловіків становить 29%. 33% залучають ШІ для дизайну — створення макетів, ілюстрацій та анімацій, а 25% — для пошуку інформації.
Основні причини не використовувати штучний інтелект у роботі
Основними бар’єрами для інтеграції ШІ у робочий процес є недостатність знань та навичок — на це вказали 50% респондентів. 37% зазначили, що не розуміють, як ШІ може інтегруватися у їхні бізнес-процеси.
23% мають побоювання щодо безпеки та конфіденційності даних, а ще 20% відзначили причиною складність інтеграції.
Чи готові рекомендувати використання ШІ колегам
51% респондентів готові рекомендувати використання ШІ колегам та оцінили інструмент на 9-10 балів. 34% залишаються нейтральними (залишили оцінку 7-8), а 15% виступають як детрактори (надали ШІ низьку оцінку від 1 до 6).
Серед причин, 29% респондентів зазначили, що ШІ значно економить ресурси та спрощує робочі процеси. 19% відзначили швидкість у розв’язуванні задач, а 18% — користь ШІ як додаткового інструменту в роботі.
Результати дослідження свідчать про високий рівень залученості ШІ до роботи маркетологів. Попри певні бар’єри, більшість респондентів зазначають про його користь в оптимізації виконання задач. Головне — вміти ефективно використовувати штучний інтелект та критично перевіряти інформацію, яку він надає.