$10 000 від Google Grant`s для українського медіа: кейс з безплатним трафіком, впізнаваністю, економією та SEO

$10 000 від Google Grant`s для українського медіа: кейс з безплатним трафіком, впізнаваністю, економією та SEO Почнемо з «непроханої поради»: читайте цей матеріал, якщо у вас є онлайн-видання або ЗМІ, яке позіціонує себе некомерційним проектом. Чому він корисний? Це кейс про те, як завдяки гранту від Google виріс трафік. Окрім цього, ви дізнаєтеся, чому, навіть отримавши гроші, не кожен фахівець із контекстної реклами здатний вам допомогти.

Спеціалісти Inweb мають такий досвід, і ми раді їм поділитися, показавши особливості співпраці некомерційної організації та команди Inweb.

Що таке Google Ad Grants

Це сума 10 000$, яку Google виділяє на рекламні кампанії на пошуку. Витратити їх можна тільки на контекстну рекламу в пошуковій системі, і тільки некомерційної організації (НКО).

Які організації є некомерційними?

  • Благодійні організації, місцеві та міжнародні, але зареєстровані законно, з онлайн-ресурсом, який не веде комерційної діяльності.
  • Тло.
  • Асоціації.
  • Релігійні організації.

При цьому варто зважати на те, що школи, університети, держустанови освіти, лікарні та урядові організації отримати грант від Google не можуть. Детальніше про умови та порядок отримання рекламного бюджету для НКО читайте у Довідці Google, а також наш матеріал «$10000 на рекламу, або як отримати Google Ad Grants».

Кейс українського медіа з освоєння Google Grant

Проект: Gwaramedia

Ніша: незалежне онлайн-медіа про соціальні зміни в Харкові та Україні з перевіреними фактами та прозорою позицією.

Мета: до 24 лютого – розвиток креативної екосистеми Харкова. Після 24 лютого – публікація перевіреної інформації про те, що відбувається в Україні.

Цільова аудиторія: до 24 лютого – креативний клас Харкова та Харківської області. Після 24 лютого – всі українці, які проявляють активну позицію, допомагають Україні і хочуть бути в курсі подій.

Особливість роботи: перевірка фактів, викриття фейків, міфів, брехні про Військові сили України, саму країну, історію. Статті пишуться в індивідуальному креативному стилі, також багато уваги приділяється візуальним матеріалам на сайті.

Gwaramedia головна

Видавці стверджують, що Gwaramedia виконує одразу кілька функцій:

  • дослідження та репортажі вловлюють тенденції реальності;
  • регіональні новини дають змогу сфокусуватися на розвитку;
  • статті видання беруть участь у відновленні справедливості.

Команда проєкту:

  • Олег Ярченко, PPC-фахівець Google AdGrant.
  • Вадим Грабовський, спеціаліст з роботи з Google AdGrant.

Цілі та завдання клієнта

Звернення до Inweb – наприкінці квітня 2021 року. Gwaramedia самостійно подавали заявку до Google Grants, але її повертали з відмовою. Завдання Inweb – робота «під ключ»:

  • пошук причин відхилення заявки;
  • отримання гранту;
  • налаштування рекламного кабінету та ведення кампанії.

24 лютого і всі військові дії після суттєво змінили реальність для ЗМІ. Це було відчутно, оскільки ми із проектом працювали і до згаданих подій. Команда Inweb направила свої зусилля на запуск ефективної рекламної кампанії на грантові засоби та розкрутку чат-бота, що перевіряє новинні фейки .

Як отримати гроші від Google після кількох відмов

Деяким організаціям вдається подати заявку, отримати та освоїти грант. Але Google також є лист з відмовою. Там отримувач бачить список посилань на загальні правила Google Grants. Конкретні причини, через які у гранті відмовлено, не вказуються.

Ось приклад такого листа:

лист із відмовою

Причини відмови у гранті не уточнюються

Gwaramedia також отримував відмови, подаючи заявки самостійно. Потім шукав невідповідності правилам на сайті, знову подавав заявку, щоб отримати кошти. Успіху не досяг.

Цікаво. Навіть якщо сайт є ідеальним, причина відмови може бути в іншому. Наприклад, при технічно бездоганному ресурсі Google може наполегливо відмовляти в грошах.

Але це не привід припиняти спілкування з техпідтримкою. Один із проєктів не отримував грант через те, що неправильно вів пошту на етапі заповнення заявки. Таким чином, заявки одразу потрапляли в умовний тіньовий бан. Це з’ясувалося лише після тривалого листування із саппортом.

Основна причина відмови Gwaramedia у гранті – це занадто велика кількість неіснуючих сторінок або помилок 404.

Наше рішення було очевидним та перевіреним:

  • Сканування веб-сайту програмою Screaming Frog для виявлення 404-сторінок.
  • Складання ТЗ на виправлення помилок.
  • Робота клієнта над коригуванням.

Ми виявили причину завдяки вже наявним знанням та інструментам. Наші фахівці мають окремий напрямок роботи з Google Grants, що й дозволяє швидше отримувати гранти та мінімізувати ймовірність відмови.

Рекламна кампанія: налаштування та специфіка застосування засобу гранту

Отже, Google надає некомерційному проекту 10 000 $ на місяць, тобто денний бюджет становить ні багато, ні мало – 329 $.

Тут ми стикаємося з корінною різницею між комерційними та некомерційними проектами. PPC-фахівець, який працює з бізнесом, заощаджує гроші на рекламу, щоб знизити вартість кліку та збільшити дохід. Контектна реклама для НКО – це інший підхід. Порівняємо особливості ведення рекламних кампаній для цих двох специфік:

Рекламна кампанія для комерційного проєктуРекламна кампанія для некомерційного проєкту
  • Задіяні всі види реклами.
  • Ретельний підбір семантики.
  • Виключення неефективних ключових слів.
  • Залучення цільового трафіку у вигляді «гарячих» користувачів.
  • Тільки реклама на пошуку.
  • Ключові слова без закликів та комерції (купити, ціна, вартість, замовити тощо).
  • Використання в семантиці слів, які стосуються змісту.
  • Залучення холодного трафік та широкої аудиторії.

 

В Inweb є окрема команда PPC-фахівців, відділ Nonprofit-маркетингу, що веде рекламні кампанії виключно для некомерційних організацій, що не отримують дохід. Так вдається врахувати специфіку проєктів, можливі обмеження.

Стратегія Inweb для рекламної кампанії Gwaramedia

Етап 1:

  • Широке охоплення рекламної кампанії та вкладення коштів гранту. 329$ на день – це чимало.
  • Створення оголошень для всіх основних сторінок, спецпроектів, статей, новин.

Якщо проєкт створює достатньо нового контенту оперативно, під теми статей підбираємо ключові слова. Так кожна сторінка працює на загальний результат та залучення трафіку.

Етап 2:

  • Аналіз даних про аудиторію.
  • Підстроювання під користувачів. Це робиться для збільшення трафіку, коли грант максимально відпрацював своє, ми адаптуємо його та зменшуємо вартість кліка.

Додатково раз на тиждень ми чистимо список пошукових запитів. Неефективні ключові слова видаляємо, залишаючи лише ті, що працюють.

До лютого 2022 року витрати становили близько $4000-5000 на місяць через досить вузьку тематику сайту. Цього вистачало для просування всіх сторінок та статей на сайті проекту.

Після 24 лютого Gwaramedia створив Telegram-бота, щоб будь-хто міг перевірити достовірність тієї чи іншої інформації. Команда журналістів на волонтерській основі щодня перевіряла факти та новини, поповнюючи базу фейків, які запускав ворог з метою обману українців та дискредитації уряду, ЗСУ тощо.

Фахівці Inweb створили посадкову сторінку, написали контент для неї та запустили рекламну кампанію. Основним завданням була розкрутка бота, який зустрічав відвідувачів на кінцевій сторінці. Так, до 10-ї ранку коштів гранту на рекламу вже не було, оскільки контекстна реклама задовольняє попит, який вже є, а не формує його.

сторінка сайту

Так виглядає сторінка з фактчекінг-ботом ПЕРЕВІРКА. Після 24 лютого гроші з гранту йшли лише на його просування

Перед нами вже стояло завдання щодо зменшення ціни за клік. 329 $ вироблялися протягом кількох годин робочого дня.

Рекламне оголошення для Gwaramedia виглядало так:

Це оголошення веде на сторінку бота-перевірки

Це оголошення веде на сторінку бота-перевірки

Рекламне оголошення, що веде на англійську версію сайту:

Рекламне оголошення, що веде на англійську версію сайту

Бан від Google: були й складнощі, але ми впоралися

Ми працюємо над цим проектом із 28 квітня 2021 року. Рекламний акаунт проєкту не працював з першого липня по 20 серпня 2021 року, коли потрапив у бан. Зупинимося на цьому факті, оскільки наш досвід може допомогти проектам, які шукають причину бана чи відмови у гранті вже зараз.

Коли ми почали розбиратися, виявилося, що до сайту Gwaramedia було підключено інструмент веб-аналітики (ще до початку нашої співпраці). Він надавав купон на рекламну кампанію. Google Grants визначила, що це нечесна поведінка, оскільки, окрім гранту, у проекту з’являється ще й знижка. Так система зробила висновок про порушення правил.

Без перебільшення, редакція та співробітники проекту навряд чи змогли б розібратися із ситуацією та зняти бан. Фахівці Inweb вже з великим досвідом, тому відразу ж взялися писати техпідтримці Google у формулюваннях, які прийнятні в такій ситуації. Навичка спілкування із саппортом набувається лише з досвідом. Довгий годинник, тижні і місяці листування, але бан ми зняли.

Результати рекламної кампанії для НКО

Чого ми досягли?

  • Отримати схвалення заявки на грант і сам бюджет.
  • Бан від Google (не з нашої вини) та вихід з-під нього.
  • Більше 15 000 додаткових унікальних відвідувачів на місяць. Уточнюємо, що це було реалізовано на грантові гроші.
    Просування бота, який допомагає в інформаційній війні проти росії, країни-агресора та окупанта.

Що по цифрам?

Ми не можемо продемонструвати загальний показник трафіку, але покажемо, що реально надав проекту Gwaramedia грант від Google.

statistika granta

  • Кількість кліків – всі кліки рекламних оголошень.
  • Кількість показів – всі покази об’яв у пошуковій системі.
  • CTR – те, наскільки охоче користувачі кликають на ваші оголошення. Наприклад: 1000 людей побачили оголошення та 50 перейшли по ньому, то показник CTR буде 5%.
  • Вартість – загальна сума грантових коштів.
  • Ціна за клік – скільки коштує один клік користувача за вашим рекламним оголошенням і, відповідно, знімається з бюджету.
  • Нові користувачі – скільки нових унікальних відвідувачів прийшли на сайт проекту.

Завдяки наданому гранту та зусиллям фахівців Inweb проект отримує істотну частку трафіку.

Кращий результат нашої співпраці:

відгук клієнта

До чого тут економія та SEO?

Безліч користувачів завдяки рекламі на грантові засоби дізналося про бот, що перевіряє інформацію. Це дуже актуальний проект, який запущений дуже вчасно. Що дала реклама? Декілька онлайн-ЗМІ написали про цей бот і дали посилання на сайт проекту Gwaramedia. Відповідно вона добре впливає на SEO і підвищує авторитет ресурсу, адже сайти перевірених популярних ЗМІ також мають високий статус для пошуку.

Проект, безумовно, заощадив гроші з бюджету на рекламу. Вони були переспрямовані на інші потреби редакції та реалізацію проектів, які є не менш важливими в умовах війни з росією.

Ось лише кілька з усіх ЗМІ, які написали про бот-перевірщик інформації на фейк

Ось лише кілька з усіх ЗМІ, які написали про бот-перевірщик інформації на фейк

Обов’язково приділіть увагу презентації про те, як отримати грант.

Якщо ви плануєте отримання гранту або втомилися від листів із відмовими, звертайтеся безпосередньо до спеціаліста направлення щодо отримання грантів для НКО – v.hrabovskyi@inweb.ua.

Вадим Грабовский
Вадим Грабовский
• Content Manager
Inweb
Люблю все спрощувати і оптимізувати. До роботи в Inweb закінчив ОНУ, факультет прикладної математики. Працював на різних маркетингових позиціях, аналізував дані змішаного типу і характеру, знайшов мета життя, розчарувався, і знайшов себе заново. Якщо ви некомерційна організація, я допоможу вам з просуванням. З вересня 2020 го року розвиваю новий для України грантовий напрямок Google Ad Grants. Допомога соціальним проектам — пріоритет, для світлого і успішного майбутнього всіх нас. З хобі: все хороше і нічого поганого.
Більше цікавого