Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Привіт, я — Любомир Кравчук, працюю PPC-спеціалістом в Inweb вже майже два роки. Оскільки моя робота часто повʼязана з сервісом SimilarWeb, вирішив детально розповісти: що це за сервіс і як його використовувати для роботи з контекстною рекламою.

Якщо ви хочете поділитися своїм досвідом із читачами Медіа Inweb — читайте, як надіслати статтю.
Фото: Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Що таке SimilarWeb і для чого він потрібен

SimilarWeb — аналітична платформа, що відстежує трафік сайтів і застосунків, надаючи дані про відвідуваність, джерела трафіку, поведінку аудиторії та конкурентний аналіз. Використовується компаніями для оцінки ринкових тенденцій та ефективності диджитал стратегій.

Для PPC-спеціаліста SimilarWeb — це інструмент, який значно спрощує аналіз ринку і конкурентів у сфері контекстної реклами.

Завдяки ньому можна отримати детальну інформацію про джерела трафіку, поведінку аудиторії, ключові слова конкурентів, а також розуміти, які рекламні стратегії працюють найкраще. Це дає змогу приймати рішення на основі даних, а не здогадок.

До знайомства з SimilarWeb, я користувався багатьма веб-аналізаторами, тому серед основних альтернатив можу виділити наступні сервіси:

  • SEMrush — інструмент для глибокого SEO-аналізу, але складніший для використання в контексті PPC, оскільки зосереджений більше на ключових словах, а не на поведінці аудиторії.
  • Ahrefs — інструмент для роботи з беклінками, але обмежений в інформації щодо трафіку конкурентів.
  • SpyFu — спеціалізується на PPC, але дані можуть бути менш точними, порівняно з SimilarWeb.

Основна перевага SimilarWeb — його універсальність і глибина аналізу. Він дозволяє бачити ширшу картину, поєднуючи дані про трафік, джерела, географію і навіть мобільні застосунки. Для мене це важливо, оскільки так можна не тільки оптимізувати кампанії, а й краще розуміти свою цільову аудиторію.

Інші сервіси часто фокусуються на одній сфері, в той час як SimilarWeb охоплює всі аспекти необхідні для створення ефективних рекламних кампаній.

Для яких задач PPC-спеціаліст використовує SimilarWeb

  1. Аналіз конкурентів. Одна з основних функцій — це можливість порівнювати активності компанії з тими, які належать конкурентам. Для цього варто обрати категорію Website Analysis головного меню і розділ Similar Sites. Таким чином, отримаєте список основних конкурентів і можу переглянути інформацію про кількість відвідувачів, популярні сторінки, джерела трафіку тощо. Це допомагає зрозуміти де конкуренти інвестують свої ресурси й адаптувати власні рекламні кампанії за потреби.
  2. Пошук трендів у сфері. У розділі Audience Interests можна проаналізувати поведінку цільової аудиторії, а саме: сайти-конкуренти, які вона відвідує, дані про відвідуваність за певний проміжок часу, ключові запити та їх сезонність в Topics Distribution. Це допомагає розуміти тренди й потреби аудиторії, вчасно реагувати на ці зміни, наприклад, додаючи відповідні ключові слова у свої рекламні кампанії.
  3. Ключові слова та реферальні джерела. Для загального аналізу ключових запитів є розділ Search, де можна переглянути ті ключові запити, які приносять конкурентам найбільше трафіку з поділом на органічний і платний канали. А розділ Referral можна використати для аналізу сайтів-партнерів, які перенаправляють трафік на сайт конкурентів. Ця інформація допомагає обрати кращих партнерів та розширити канали залучення клієнтів.
  4. Географія трафіку. У вкладці Geography можна бачити, з яких країн приходить найбільше відвідувачів до сайтів конкурентів, а також порівнюваних. Це допомагає зрозуміти, які ринки варто розвивати або досліджувати глибше, зокрема, додаючи регіональний таргетинг у кампаніях.
  5. Крос-девайсний аналіз. SimilarWeb надає дані про розподіл трафіку між мобільними та десктопними пристроями. Це дозволяє визначити, чи варто більше інвестувати у мобільну рекламу або оптимізувати лендінг сторінки для певного типу пристрою. Наприклад, якщо більшість трафіку конкурентів приходить із мобільних пристроїв, це сигнал, що мобільна реклама може дати кращий результат.

Практичний огляд можливостей сервісу SimilarWeb

Поділюсь, як використовую цей сервіс у своїй роботі на конкретному прикладі.

До нас звернувся клієнт із проханням покращити продажі на його сайті. Це сайт техніки та електроніки, який на офлайн-ринку вже понад 10 років, але в онлайн вони вийшли нещодавно. Вони вже вкладали гроші в рекламу, але не бачили очікуваних результатів. Тому звернулись в Inweb за допомогою. Для початку я провів аналіз їхнього сайту у SimilarWeb.

Під час аналізу скористався такими можливостями сервісу.

Аналіз трафіку

У розділі Website Performance проаналізував загальний обсяг трафіку сайту, розподіл джерел трафіку та тенденції змін за останні 3 місяці. Виявив, що більшість відвідувачів приходили через Direct та Organic Search, а реферальний трафік та соціальні мережі майже не використовувалися.

Дослідження конкурентів

У вкладках Competitors, Similar Sites та Social побачив список основних конкурентів клієнта та сайтів, схожих за тематикою та дізнався, що їхні головні конкуренти активно використовували Facebook і YouTube, з яких отримували значний потік трафіку. Також конкуренти мали сильні позиції у платному пошуку.

Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Оцінка ринку

У розділі Web Category Analysis побачив, що кількість пошукових запитів, пов’язаних із продукцією клієнта, зростає в осінньо-зимовий період. Це підтвердила статистика трафіку конкурентів: у цей час вони отримували максимальний обсяг відвідувань через органічний і платний пошук.

Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Також у розділі Traffic & Engagement вивчив загальні тренди у сфері: кількість унікальних користувачів, тривалість сеансів і рівень залученості аудиторії. Ці дані дозволили зрозуміти, що клієнт недооцінював потенціал осінньо-зимового періоду й міг ефективніше використовувати цей час для збільшення продажів.

Ключові слова

Детально проаналізував ключові слова у вкладці Search Traffic (поділяється на Organic Keywords і Paid Keywords). Це дало змогу побачити, які запити найбільше приводять трафік конкурентам, і що клієнт не використовував кілька висококонверсійних ключів, які активно застосовували конкуренти.

Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Також у розділі Marketing Channels звернув увагу на розподіл трафіку за каналами (Direct, Search, Social, Referrals, Email, Display). Тут було чітко видно, що клієнт недостатньо інвестує в Social та Display, на відміну від конкурентів.

А інструмент Paid Search Overview дозволив оцінити, скільки конкуренти витрачають на платний пошук, які ключові слова вони використовують, та побачити сезонність їхніх кампаній.

Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

На основі отриманих даних розробив план дій, які повинні допомогти клієнту покращити становище, а саме:

  • Оптимізувати рекламний бюджет. Збільшити інвестиції в платний пошук і додати нові ключові слова, які залучали трафік у конкурентів.
  • Підключити нові канали. Розробити рекламну стратегію для Facebook i YouTube, орієнтуючись на креативи конкурентів, які знайшли у SimilarWeb.
  • Скоригувати таргетинг. Зосередитися на аудиторії з регіонів, які приносили найбільший дохід конкурентам, і обовʼязково врахувати сезонність.
  • Поліпшити SEO. Додатково додати ключові слова, які SimilarWeb показав як популярні у цій ніші, і створити контент для покращення органічної видимості сайту.

Після впровадження цих дій проаналізував результати роботи.

В цьому випадку через місяць відбулося наступне:

  • значне зростання трафіку з платного пошуку;
  • поява лідів з Facebook та YouTube, що почали конвертуватись у продажі;
  • вартість кліку (CPC) зменшилася завдяки ефективнішому підбору ключових слів.

Згодом завдяки зростанню популярності продукту, клієнт почав задумуватися про вихід на нові ринки. За допомогою SimilarWeb отримав чітке уявлення про ринок і конкурентів, скорегувати стратегію клієнта та досягти значного зростання продажів. Це показує, наскільки важливо аналізувати дані, а не працювати навмання.


Для багатьох базових задач цілком достатньо безкоштовної версії SimilarWeb. Наприклад, якщо потрібно побачити основні джерела трафіку або оцінити популярність ключових слів, можна зробити це безкоштовно. Однак для глибшого аналізу потрібна платна версія.

Наприклад, коли працював над аналізом ефективності конкурентів для міжнародного проєкту, знадобилися детальні дані про демографію та бюджети на PPC-рекламу. У платній версії можна побачити конкретні цифри витрат на ключові слова та креативи, що дозволило скоригувати власну стратегію.

Крім того, безкоштовна версія SimilarWeb надає доволі мізерний список конкурентів, країн чи ключових слів, тобто доступ до диних є достатньо обмежений. Саме тому, якщо плануєте використовувати цей веб-аналізатор для глибшого аналізу, варто задуматись про платну підписку.


Як почати користуватися SimilarWeb

Щоб почати користуватися веб-аналізатором SimilarWeb, необхідна реєстрація на сайті. В основному, вона нічим не відрізняється від такої на інших сайтах: необхідно ввести свій email та придумати пароль. Додатково, можна ввійти за допомогою Google account, що значно пришвидшує процес.

Інтерфейс цього веб-аналізатора доволі зрозумілий. Основні інструменти виділені на панелі ліворуч. Серед них Website Research, Search Intelligence, Market Research та App Research. Кожен з них включає в себе декілька розділів з різними тулзами.

Додатково є функції Dashboards і Competitive Trackers, які дозволяють швидко отримати інформацію про сайти, з якими ви нещодавно працювали та кастомізувати функціонал. Цікаво, що нещодавно в SimilarWeb зʼявилось оновлення, яке дозволяє вибрати аналіз даних відповідно до ваших потреб, а саме Solution switcher. Тут можна побачти рішення для аналізу додатків, сайтів, продажів та стокового маркету.

Основний інструмент, з яким працюю в SimilarWeb — це Website Research, а саме розділ Website Analysis. Він складається з безлічі підрозділів, але перелічу ті, які необхідні для PPC-кампаній.

Overview

Тут можна переглянути базову інформацію про сайт, який аналізуєте за допомогою Website Performance, включно з кількістю візитів, рейтингом, джерелами трафіку, тощо без додаткової деталізації. Також переглянути конкурентів за допомогою функції Similar Sites.

Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Traffic

У вкладці Traffic and Engagement можна переглянути динаміку трафіку, показників лояльності по днях, тижнях та місяцях. Серед основних — загальна кількість візитів, кількість унікальних відвідувачів, розподіл по девайсах (мобільна чи десктоп версія), кількість відвідувачів, що повернулись тощо.

Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Audience

У цьому блоці зможемо детальніше вивчити аудиторію сайту. Geography показує, з якої країни йде трафік і як змінився за місяць. Графа Demographics показує хто є аудиторією сайту, її стать та вік. Audience Interests дозволяє побачити як аудиторія переходить по інших сайтах в рамках аналізу.

Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb
Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb
Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Search Traffic & Referral traffic — тут можна дізнатися, який трафік переважає: органічний чи платний і з яких сайтів заходять користувачі.

Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Display Traffic — цей розділ допоможе зрозуміти, як працює медійна реклама та які її основні джерела.

Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Social — розділ для детального вивчення трафіку із соціальних мереж.

Фото: Як використовувати SimilarWeb для роботи — досвід Любомира Кравчука, PPC-спеціаліста Inweb

Окрім того, часто використовую функцію Keyword Research із розділу Search Intelligence. За допомогою неї можна побачити ключові слова (можна розділити для кожного джерела окремо органіка або платний), за якими переходять на сайт.

Як знайти конкурентів у сфері за допомогою SimilarWeb

SimilarWeb дозволяє знайти конкурентів у сфері, а головне, аналізувати їх стратегії, доволі швидко.

Для чого це потрібно PPC-спеціалісту:

  • щоб розуміти як працює ринок і які тактики ефективні зараз;
  • щоб розділити PPC-стратегії ключовими словами чи джерелами трафіку від конкурентів;
  • щоб знизити витрати використовуючи менш конкурентні сфери чи регіони;
  • щоб розширити канали для партнерства, аналізуючи реферальний трафік.

Найпростіший спосіб це зробити — переглянути вкладку Similar Sites, як було описано вище. Крім того, використовую кнопку Compare — так можна порівняти одночасно 5 сайтів.

Ще один спосіб використати функцію Web Category Analysis — тут можна проаналізувати тренди індустрії без привʼязки до сайту. Отримаєте список найпопулярніших сайтів і звіт з різними показниками.

Я беру до уваги показники місячного трафіку, унікальних відвідувачів, рейтинг по країні, час одного візиту, та загальну кількість візитів за місяць. Це дозволяє оптимізувати PPC-кампанії, використовуючи перевірені стратегії конкурентів, та ефективніше залучати цільову аудиторію.

Як за допомогою SimilarWeb оптимізувати витрати на рекламу

SimilarWeb надає доступ до великої кількості інформації, яку можна використати для того, що оптимізувати витрати на рекламу.

Для цього варто зробити наступні дії:

  • проаналізувати джерела трафіку;
  • визначити точки росту у таргетингу;
  • адаптувати рекламну стратегію.

До прикладу, аналізуєте трафік сайту конкурента і бачите, що він отримує значну частку трафіку з партнерських сайтів, що спеціалізуються на знижках. В розділі Social, бачите, що найбільше трафіку приносить платформа Facebook. Отже, можете оптимізувати рекламу в Instagram, а також знайти схожі сайти-партнери для співпраці. Це дозволить отримати більше трафіку за нижчою ціною, ніж через платні оголошення в пошуку, Facebook чи LinkedIn.

Тепер зробіть огляд аудиторії, а саме проаналізуйте її інтереси, географію та крос-дивайсний аналіз. Зможете виявити, до прикладу, що мобільний трафік приносить їм більше конверсій, ніж десктоп. Тоді адаптуєте свою кампанію, налаштовуючи мобільну рекламу з оптимізованими сторінками, і знижуєте витрати на малоефективний десктопний таргетинг.

На основі аналізу даних SimilarWeb можна адаптувати рекламну стратегію, скоригувавши бюджет і акценти в кампаніях. Якщо побачили, що конкурент отримує значну частку трафіку з YouTube-реклами, тоді як ваші витрати на таргетинг у Facebook не приносять бажаного результату.

Тестуєте відеооб’яви на YouTube і поступово переносите туди частину бюджету. Додатково, можете переглянути ідеї креативів та відео у розділі Display. Все це допомагає зменшити вартість кліку (CPC) і збільшити кількість конверсій.

Загалом оптимізація за допомогою SimilarWeb дозволяє:

  • скоротити витрати на малоефективні канали;
  • підвищити рентабельність інвестицій у рекламу;
  • виявити нові можливості для зростання і залучення цільової аудиторії.

Як використовувати SimilarWeb разом з іншими інструментами

Як PPC-спеціаліст, в основному працюю з Google Ads та Meta. А от SimilarWeb допомагає мені швидко і якісно проаналізувати конкурентів, щоб визначити курс рекламних стратегій. Часто ці дані використовую на пресейлі з клієнтами, щоб охарактеризувати їх становище на ринку і показати точки росту.

Також, проводжу аналіз ефективності PPC-кампаній раз у місяць або квартал, щоб оцінити результат в порівнянні з конкурентами, якщо є такий запит від клієнта.

Варто додати, що не завжди використовую SimilarWeb в рутинних завданнях. Наприклад, для пошуку ключових слів більше підходить Serpstat, оскільки там більша вибірка. Проте інформація про сайти конкурентів допомагає скоригувати сигнали у Google Ad. На мою думку, для ефективної роботи PPC-спеціалісту варто використовувати різні інструменти.

Які проблеми бувають при роботі з сервісом SimilarWeb

Не зважаючи на те, що SimilarWeb доволі зручний і ефективний веб-аналізатор, він має декілька підводних каменів, які, на мою думку, значно впливають на фінальні результати.

  • Безкоштовна версія не дозволяє повністю використовувати функціонал, оскільки доступ обмежений базовим аналізом сайтів та аудиторії. Щоб отримати більше — потрібно заплатити щонайменше $125 в місяць.
  • SimilarWeb чітко відображає дані лише для сайтів із високим трафіком, тому аналіз дрібних сайтів може бути малоінформативним.
  • Часто інформація по гео може не відображатися коректно, що може впливати на стратегію кампаній, якщо ви хочете вийти на інші ринки.

Загалом, цей веб-аналізатор використовує чотири джерела даних: прямі вимірювання від сайтів, мережу контриб’юторів для анонімного аналізу користувацької поведінки, партнерські дані від глобальних організацій та алгоритми, що збирають публічну інформацію з сайтів.

Ці методи формують оцінку органічного та іншого трафіку, забезпечуючи широкий спектр даних для аналізу. Проте дані є оцінковими, тому їх слід використовувати як орієнтир, а не як точне джерело.

Любомир Кравчук
Любомир Кравчук
• PPC Specialist
Агенція digital-маркетингу Inweb
Я — Любомир Кравчук, PPC-спеціаліст в Inweb. Налаштовую та оптимізую рекламні кампанії в Google Ads і Meta Ads, допомагаючи бізнесам залучати якісний трафік і збільшувати прибуток. В Медіа Inweb ділюся аналітикою, кейсами та практичними порадами з платної реклами.
Більше цікавого