Як SEO-оптимізація допомогла магазину настільних ігор збільшити дохід у 10 разів — кейс «Ігрової Майстерні»
Сфера діяльності
ecommerce
Період просування
квітень — листопад 2023
Інструменти
Google Search Console
Google Analytics
Serpstat
У кейсі розповідаємо про те, як спеціалісти Inweb провели ефективну SEO-оптимізацію для молодого сайту. Результатом роботи стала краща видимість сайту, збільшення трафіку та зростання конверсій і доходу у 10 разів. Разом з «Ігровою майстернею» співпрацювали і над розвитком їхнього акаунту у соцмережах, про що розповідали у цьому кейсі.
Про клієнта
«Ігрова Майстерня» — це магазин настільних ігор, який ставляться до своєї справи з пристрастю, захопленням та відданістю. Особливістю клієнта є захоплення Вархамером.
Набори Warhammer цікаві тим, що виробники регулярно випускають нові редакції — у них змінюється механіка руху, бою, використання магії та інших здібностей. Також з’являються нові армії, до них додають юніти й техніку, змінюючи тактику гри. Це допомагає тримати інтригу та зберігати гру цікавою для фанатів.
Компанія пропонує широкий асортимент настільних ігор, серед яких багато флагманів і бестселерів. Попри те, що компанія молода, вона стрімко розвивається та досягає успіхів навіть у непростих ринкових умовах і конкурентному середовищі.
«Ігрова Майстерня» підтримує Україну у цей складний час і активно сприяє українізації, розробляючи локалізації ігор. Одним із ключових прикладів стала локалізація гри Dorfromantik, яка була визнана грою року.
Задачі від клієнта
Клієнт звернувся до Inweb із запитом покращити позиції сайту в пошуковій видачі та збільшити кількість конверсій. Серед головних задач:
- розробити структуру сайту;
- просунути пріоритетні категорії у пошуку — Warhammer та настільні ігри;
- покращити ранжування за ключовими запитами, пов’язаними з темою настільних ігор.
Сильні та слабкі сторони клієнта
Серед сильних сторін клієнта: великий асортимент товару і готовність до змін. Також варто зазначити глибоку експертність у сфері діяльності — вона підвищує лояльність клієнтів і виділяє магазин серед конкурентів.
Слабкою стороною є висока конкурентність у сфері діяльності клієнта. Подаємо дані щодо частотності запитів зі SEO-платформи Serpstat.
Рішення
Для того, щоб виконати задачі клієнта, команда SEO-фахівців Inweb реалізувала поетапний план оптимізації сайту. Про кожен з них розповідаємо далі.
Оптимізація структури сайту
Спочатку ми провели аудит сайту — проаналізували структуру, виявили проблемні місця та сформували рекомендації щодо зміни меню.
На основі зібраних даних ми провели оптимізацію структури сайту, щоб зробити його зручнішим для користувачів та покращити індексацію в пошукових системах. Розширили меню — додали всі категорії та підкатегорії сайту.
У результаті сайт став зручнішим для клієнтів та зрозумілішим для пошукових алгоритмів.
Оптимізація метатегів, назв товарів і робота з фільтрами
Наступним етапом була унікалізація метатегів для сторінок сайту. До співпраці з Inweb на сайті були однакові метатеги — через це користувачі не розуміли, який саме товар вони переглядають.
Ми провели аналіз наявних тегів і створили нові title та description для сторінок і категорій. При формуванні нових тегів ми враховували, що деякі товари мають широке значення, тому додавали уточнення про призначення товару.
Додаємо декілька прикладів нашої роботи з мегатегами.
Приклад 1. Настільна гра Catan: Explorers & Pirates
Спочатку у метатезі не було вказано конкретний тип товару. Через це клієнт не розумів, що саме продається — тому могла знижуватись ймовірність переходу на сторінку. У новій версії тегу ми додали ключ «Настільна гра», що робить заголовок більш інформативним і точним.
Приклад 2. Ігрове поле GW – Age of Sigmar. Warcry: Catacombs Board Pack
Попередній тег містив лише базову назву, яка не давала достатньо інформації про товар. Ми створили тег, який уточнює, що це «Набір ігрових полів», а також уточнює, що набір належить до популярної серії Warhammer Age of Sigmar.
Приклад 3. Ігровий набір GW – Aeronautica Imperialis: Ork Air Waaagh! Dakkajets
Попередній тег не пояснював, що саме пропонується. Таке формулювання може бути незрозумілим для новачків у цій грі. У нашому варіанті уточнили, що це «Набір мініатюр» із серії Aeronautica Imperialis, що чітко визначає тип товару.
Також, ми займались перейменуванням товарів для того, щоб покращити ранжування за картками. Оптимізували назви товарів під ключові запити, щоб зробити їх більш помітними у пошукових системах.
Спочатку назви товарів були занадто загальними та не містили деталей, які могли б допомогти користувачам швидше знайти потрібний продукт. Була вказана лише назва гри або моделі — так, на лістингу було не зрозуміло, чи це гра, чи колекційна фігурка.
Ми вивчили конкурентів та сформували шаблон для перейменування товарів. Це дало змогу покращити ранжування карток товарів і категорій завдяки входженню ключових слів у лістингу.
Такий шаблон надали клієнту:
Далі — ми додали фільтри на сайт «Ігрової Майстерні» та вивели характеристики для товарів. Товари на сайті не мали необхідних характеристик, а ще — у більшості випадків був відсутній опис.
На основі аналізу конкурентів розробили рекомендації для додавання характеристик — їх ми використали для створення фільтрів у кожній категорії.
Завдяки такій роботі ми змогли розширити семантичне ядро сайту. Якісне семантичне ядро сайту впливає на всі аспекти онлайн-просування: від видимості сайту у пошукових системах до підвищення продажів і задоволення користувачів.
Це підтверджує графік динаміки ключових фраз, де чітко видно зростання кількості видимих запитів із моменту впровадження змін.
SEO-просування має накопичувальний ефект, і результати стають помітними поступово. Кількість запитів, за якими сайт з’являється у пошуку, значно зросла. Відповідно, це сприяло підвищенню органічного трафіку та покращенню позицій у видачі.
Посилальний профіль
Для покращення позицій сайту у пошукових системах ми зосередилися на посилальному профілі. Основним завданням було збільшення кількості якісних зовнішніх посилань, адже вони допомагають підвищити авторитетність ресурсу для пошукових алгоритмів.
Ми відбирали сайти-донори для розміщення посилань, використовуючи такі критерії:
- Рейтинг довіри (TrustRank) — сайти повинні мати показник довіри не менше 30%.
- Баланс посилань — кількість посилань на сайт має бути врівноваженою з кількістю вихідних посилань.
- Високі показники ключових слів і трафіку — донори повинні ранжуватися за великою кількістю ключових фраз і мати достатній SEO-трафік.
Ми обирали донорів як із власної бази, так і через аналіз конкурентів, вивчаючи, на яких сайтах розміщені їхні посилання.
Крім того, ми створювали якісний SEO-контент: писали цікаві та корисні тексти, які відповідали вимогам пошукових систем і були цінними для фанатів настільних ігор.
Робота з контентом сайту
Спеціалісти Inweb оптимізували сайт клієнта за E-A-T факторами. Створювали новий контент і регулярно оновлювали вже наявні статті та робили їх актуальнішими та більш корисними для аудиторії. Усі матеріали були орієнтовані на інтереси фанатів настільних ігор і водночас враховували алгоритми пошукових систем.
Ми застосували індивідуальний підхід до створення контенту для проєкту — підібрали копірайтера, який знається на темі Warhammer. Це допомогло створювати точний і коректний контент без помилок чи транслітерації назв, що було важливим для клієнта.
Особливу увагу приділили текстам для категорій товарів. Ці тексти мали бути точними й наповненими відповідними ключовими словами, тому копірайтер детально опрацьовував кожен текст.
Надаємо один з прикладів роботи:
Результати
На початку співпраці середній місячний трафік сайту складав 1358 користувачів. Завдяки реалізованим заходам кількість сеансів зросла до 3487, що становить приріст на 156%.
Завдяки стратегії SEO-просування нам вдалося досягти суттєвого покращення позицій сайту в пошуковій видачі. Видимість сайту значно покращилась: 137 ключових слів увійшли в топ 1, що демонструє зростання на 22 позиції.
У топ 3 — 211 ключових фраз (+19), а у топ 5 — 88 (+10), що свідчить про поліпшення позицій за конкурентними запитами. Це можемо спостерігати на графіку нижче.
Динаміка трафіку показує стабільне зростання, з піковими показниками восени — це підкреслює «накопичувальний ефект» SEO-просування.
У процесі роботи ми додали понад дві тисячі нових ключових слів. Серед них важливі тематичні запити — «ігрова майстерня» і «фігурка вархаммер».
Щодо конверсій: фактичні результати перевершили планові показники. На початку співпраці була ціль досягти 1,23% середнього показника конверсії. У результаті, реалізувавши розроблену SEO-стратегію, ми досягли 1,38% конверсій.
У Google Search Console простежуємо динаміку зростання показів та кліків за період роботи.
Коментар спеціаліста Inweb
«Робота над проєктом була цікавою через унікальність сфери. Настільні ігри — це поєднання креативу та гейміфікації, що дозволило використовувати нестандартні підходи до SEO. У результаті вдалося не лише підвищити видимість сайту, а й зробити його зручним для покупців», — Анастасія Бєлобородько, SEO Client Project Manager в Inweb.
Команда проєкту
Оксана Ніколаєнко,
SEO Team Lead
Анастасія Бєлобородько,
SEO Client Project Manager