Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році

Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році

Іграшки залишаються популярними товарами як серед дітей, так і серед дорослих, формуючи багатомільярдний глобальний ринок.

За даними Statista, у 2025 році ринок іграшок згенерує близько $133 мільярдів доходу, а щорічний темп зростання складе 2,41% до 2029 року, коли показник може досягти $146 мільярдів.

У цьому матеріалі ми розглянемо тенденції й тренди на ринку іграшок та надамо поради для просування у сфері за допомогою диджитал-маркетингу на 2025 рік.

Фото: Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році

Стан ринку іграшок у світі та Україні, тенденції на 2025 рік

Світовий ринок іграшок зазнав коливань. У 2023 році ринок досяг оцінки в 108,7 мільярда доларів, що на 2% менше, ніж у попередньому році. Це зниження пояснюється нормалізацією після виняткового зростання, яке спостерігалося в роки пандемії.

За прогнозами на 2025 рік ринок згенерує до 133 мільярди доларів доходу з очікуваним річним темпом зростання на 2,41% з 2025 по 2029 рік, потенційно досягнувши 146 мільярдів доларів до 2029 року.

В Україні ринок іграшок також зазнає змін. У 2025 році дохід на ринку іграшок та ігор очікується на рівні 628 мільйонів доларів. Проте, за прогнозами, з 2025 по 2029 роки він може щорічно падати на 4,08%.

Ринок продажу іграшок в Україні онлайн у 2024 році згенерував приблизно $113,9 мільйона, що становить 9,5% від усього сегмента «Хобі та дозвілля». Очікується, що він зростатиме на 14,4% щорічно, і до 2028 року обсяг ринку може скласти $194,9 мільйона.

За дослідженням Delottie в Україні, респонденти віком 28-42 років виявилися найбільшою категорією серед покупців поміж усіх вікових груп. Також ця група опитаних найчастіше здійснює покупки (1 раз на місяць).

Фото: Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році

Українці віком 45-57 років є найменшою аудиторією у цьому сегменті, вони рідше за всіх купують дитячі товари онлайн. Також на ринку спостерігається значне падіння продажів іграшок для малюків, що можна повʼязати з війною.

«Попри це, ринок іграшок в Україні демонструє дуже високу конкуренцію, а топові позиції за високочастотними запитами незмінно утримують маркетплейси та великі іграшкові магазини», — зазначив Євген Буйвол, SEO Specialist в Inweb.

Тенденції на ринку іграшок у світі на 2025 рік

Все більше дорослих купують собі іграшки, керуючись ностальгією та бажанням володіти колекційними предметами.

Kidults стають важливим сегментом ринку. У першому кварталі 2024 року споживачі віком від 18 років витратили на іграшки понад 1,5 мільярда доларів, вперше випередивши вікову групу дошкільнят.

Kidults — це дорослі, які купують іграшки для власного задоволення.

Компанія LEGO повідомила про зростання доходу на 13% у першій половині 2024 року, що значно перевищує загальну динаміку ринку іграшок, який скоротився на 1%.

У 2023 році на частку дорослих іграшок припадало 17,3% від загального обсягу продажів іграшок у США, що склало близько 6,7 мільярда доларів США, що на 8% більше, ніж у попередньому році. Ця тенденція повторюється в Європі та Азії, що вказує на глобальні зміни в демографії споживачів на ринку.

43% дорослих у США купили іграшку для себе у 2024 році. Ліцензійні іграшки, пов’язані з фільмами, становили 32% від загального ринку іграшок у першій половині 2024 року, що на 6% більше, ніж у попередньому році.

У 2023 році в Європі дорослі витратили понад 4,8 мільярда доларів на покупку іграшок, а бренди настільних ігор у Великій Британії, Франції, Італії, Німеччині та Іспанії збільшили продажі на 5,5%.

Бренди іграшок переходять в офлайн, набуває популярності LBE (Location-Based Entertainment).

Location-Based Entertainment (LBE) — це індустрія розваг, прив’язана до конкретного місця. Тобто створення фізичних просторів, де люди можуть взаємодіяти з брендами іграшок через тематичні парки, поп-ап локації, інтерактивні атракціони або розважальні центри.

Ринок LBE демонструє зростання завдяки високому попиту на фізичні розваги після пандемії COVID-19. За оцінками, до 2025 року сектор LBE в іграшковій індустрії генеруватиме $5,7 мільярда щороку.

  • Mattel створює парки розваг Mattel Adventure Park, з тематичними атракціонами.
  • LEGO розширює мережу парків LEGOLAND у регіоні Азії.
  • Hasbro інвестує у формати глобальних турів, ресторанів та ігрових локацій.

Розумні іграшки з ШІ, доповнена та віртуальна реальність — тенденції, які набирають популярності з року у рік. За прогнозами Research and Markets, до 2025 року ринок іграшок з доповненою реальністю зросте до $3,71 мільярда, із середнім річним темпом зростання 14,5%.

Важливою на ринку стає екосистема, побудована навколо бренду іграшок. Вони об’єднують серіали чи анімаційні фільми, іграшки, інтерактивні ігри, освітні набори та офлайн-події, щоб охопити багато рівнів взаємодії. PAW Patrol, Blippi та Peppa Pig, пропонують дітям можливість не лише дивитися шоу, а й грати, навчатися та взаємодіяти з персонажами у реальному житті.

Як просувати інтернет-магазин іграшок за допомогою диджиталу в 2025 році

Сфера іграшок має свої особливості просування у диджиталі, а також у кожному з його спрямувань — SEO, PPC, SMM, а також ASO і email-маркетингу.

Поради щодо просування магазину іграшок за допомогою SEO у 2025 році

Для просування магазину іграшок у SEO в 2025 році потрібно підібрати ключові слова, характерні для цієї сфери і кожної зі сфер іграшок, які представлені на сайті. Варто зосереджуватися на long-tail keywords, наприклад «набори lego нінзяго недорогі», «поліцейські набори lego city».

Фото: Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році

Якщо маєте іграшки з певним призначенням чи особливостями — використовуйте їх як ключові слова — «STEM іграшки для програмування», «екологічні іграшки для немовлят».


Порада від Євгена Буйвола, SEO Specialist в Inweb

Зібране семантичне ядро необхідно кластеризувати, тобто розбити його на логічні групи. Наприклад, для категорії конструкторів Lego.

За серією:

City
Duplo
NINJAGO
За статтю:
Для дівчат
Для хлопчиків
За віком:

Від 3 років
7 років
10 років
Для дорослих
За тематикою:

Тварини
Дракони
Принцеси
Космос
Транспортні засоби


На основі отриманих кластерів необхідно створити пресети фільтрів, завдяки яким ми можемо створити посадкові сторінки типу «категорія» + «фільтр», як то «конструктор Lego + Duplo», «конструктор Lego + Дракони», «конструктор Lego + Для дівчат». Також можна створити посадкові сторінки на основі перетину декількох фільтрів, наприклад «конструктор Lego (категорія) + Friends (серія) + Для дівчат (стать)», чи «конструктор Lego (категорія) + Для дівчат (стать) + 8 років (вік)».

Фото: Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році

Коректна кластеризація та створення додаткових посадкових сторінок дозволить охопити велику кількість менш частотних але, одночасно, менш конкурентних сторінок.

Для кожного пресету необхідно прописати мета теги Title та Description з урахуванням семантичного ядра. Окрім того, на сторінку необхідно додати оригінальний, релевантний текстовий контент з зображеннями. Великою перевагою буде, якщо ви додасте унікальні зображення з прописаним атрибутом alt.


Відібравши long-tail keywords, зосередьтеся на створенні унікального корисного контенту, із використанням цих слів. Це можуть бути інструкції, огляди на конкретні набори іграшок, експертні поради педагогів з підбору іграшок для немовлят, дошкільнят тощо.

Для залучення kidult важливо вчасно додавати на сайт новинки, з використанням оптимізованих long-tail keywords. Завчасно публікувати огляди на ці новинки, комунікувати про наявність, можливість передзамовлення чи варіанти альтернатив.

На сторінках товарів важливо пропрацювати особливі слова, які вирізнятимуть товари. А також передбачити ключові слова, за якими аудиторії шукатимуть товар.

Фото: Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році

У прикладі недостатньо оптимізована назва іграшки, оскільки це — колекційна новинка Lego City Formula 1 2025 боліда McLaren з фігуркою пілота Формули 1. З уваги випущено ключові слова «модель боліда McLaren lego 2025», «новинка lego F1 2025» тощо. Ймовірно, що аудиторія kidult не зможе знайти цей товар на сайті.

«Важливо максимально унікалізувати сторінки товарів, тут в пригоді стане опис та характеристики. І якщо, зазвичай, досить важко впровадити унікальний опис для тисячі товарів, то з характеристиками ситуація значно простіше: у характеристиках можна виводити характерні для товару фільтри, як то бренд, категорія, вікова група, виробник, серія тощо.

Окрім того, ті пункти характеристик, для яких створені пресети (бренд, серія, вік) можна реалізувати у вигляді посилання на відповідні пресети. Така схема не лише покращить навігацію для користувачів, але й буде виконувати функцію перелінковки», — Євген Буйвол, SEO Specialist в Inweb.
Фото: Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році

Трендом на 2025 рік у SEO є оптимізація під ШІ — generative engine optimization. Приділяючи увагу GEO можна підвищити видимість інтернет-магазину у видачі ChatGPT, Gemini, Claude чи інших чатботів, якими користується понад 987 мільйонів людей.

Тренди PPC для просування магазину іграшок у 2025 році

Просування магазину іграшок у 2025 році вимагає узгодження рекламних стратегій таргету та контекстної реклами з поточними тенденціями на ринку та поведінкою споживачів.

«Категорія іграшок дуже прив’язана до сезонності, наприклад, до Нового року та Різдва підвищується попит на безліч категорій іграшок, особливо Lego. До початку навчального року підвищується попит на категорію товарів до школи, а до літа підвищується попит на активні види відпочинку. Тому потрібно такі категорії виділяти на період високого попиту і бустити в просуванні.

Є цікавий приклад про зростання CPC порівняно з цим і минулим роком, торік у період високого попиту (Новий рік, Різдво) у нас CPC був нижчим, ніж цього року, і вийшло так що, маючи більший бюджет, ми отримали приблизно ті самі показники, що й торік, з цього можна зробити висновок, що на зараз стало більше конкурентів, які просувають іграшки», — Дмитро Громко, PPC Specialist в Inweb.

Інструменти на основі штучного інтелекту для оптимізації ставок, таргетингу та розміщення оголошень у Google Ads, наприклад кампанії Performance Max, можуть підвищити ефективність кампаній. Проте варто знайти баланс між їх застосуванням та ручними налаштуваннями.

У трендах PPC цьогоріч гіперперсоналізація. Варто створювати креативи, адаптовані до конкретних сегментів аудиторії, вони допомагають підвищити залученість глядачів.

Адаптуйте креативи під аудиторію kidult, використовуючи ретро та ностальгічні елементи, оскільки вони набирають популярність, як серед дітей, так і серед старшого покоління.

Також у світі зростає попит на освітні та STEM-іграшки. Світовий ринок освітніх іграшок оцінювався приблизно в 66,22 млрд доларів США у 2024 році і, за прогнозами, зросте до 126,02 млрд доларів США до 2032 року. Виділивши ці продукти у кампаніях, можна додатково залучити батьків і педагогів, які шукають іграшки, що сприяють навчанню та розвитку.

Прийоми в SMM, які можна втілити у 2025 році для просування інтернет-магазину іграшок

Просування інтернет-магазину іграшок у 2025 році вимагає омніканального підходу, і SMM у цій сфері — не виключення. Краще залучати декілька каналів, орієнтуючись на різну аудиторію — від молодших покупців в TikTok, до старшого покоління у Facebook, Viber та Instagram.

Відеоконтент в SMM залишається домінантним у 2025 році. Можна створювати відеоогляди, підбірки іграшок для різних поколінь і на різний бюджет, залучати UGC та мікроінфлюенсерів для зйомки простих і віральних форматів на платформи TikTok, Instagram, Facebook, YouTube тощо.

LEGO у своєму TiTok поєднує різні формати: від історій фанів LEGO, до створених за допомогою іграшок серіалів, які набирають тисячі переглядів.

@lego If you're a LEGO fan, of course you'll understand 💛   #LEGO #AFOL ♬ original sound – LEGO
@lego When you move in and your neighbors turn out to be literal party animals 🐿️🪩 #LEGO #Animation #Funny ♬ original sound – LEGO

Також компанія залучає інфлюенсерів для просування новинок і створення оглядів, або нових ідей для застосування іграшок.

@pinterest Tart will have your heart in 2025. Build this Cherry Coded charm 🍒 from LEGO bricks with @amz ♬ original sound – pinterest

Варто заохочувати клієнтів ділитися своїм досвідом, щоб формувати у спільноти довіру до бренду. Приділіть час на створення кампаній, орієнтованих на створення UGC: оглядів, фото або відео своїх дітей, що граються з іграшками тощо. Можна запропонувати спеціальні знижки для тих, хто створює контент і відмічає бренд, або запустити тематичний челендж серед клієнтів у соцмережах.

LEGO, у співпраці з інфлюенсером, створили фільтр на основі ШІ в TikTok, який робить з фото фігурку у стилі LEGO. Відео з ним зробили вже понад 4 млн разів.

Фото: Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році

Instagram Threads залучив 320 млн активних користувачів, що вказує на його перспективність для просування багатьох сфер, не тільки іграшок. Залучення нових каналів надає конкурентну перевагу для бренду. Можна експериментувати з новими платформами та функціями, щоб охопити нову аудиторію і залишатися видимими.

Для початку, можна спробувати дублювати контент з Instagram у Threads. Якщо він знайде відгук — розробити для цього каналу власну стратегію із залучення та переведення потенційних клієнтів до Instagram чи сайту.

Email-маркетинг для магазину іграшок у 2025 році

У 2025 році email-маркетинг залишиться важливим інструментом для просування інтернет-магазинів, які прагнуть залучити клієнтів і стимулювати продажі. За прогнозами, до кінця 2025 року кількість користувачів електронної пошти у світі сягне 4,6 мільярда, а це означає, що потенціал у цього каналу є.

Почати варто із стандартних прийомів — реалізації форми для підписки, вітального welcome-ланцюжка (у який можна додати бонус для підвищення залученості). Потім слід провести сегментацію аудиторії за віком та інтересами й створювати відповідний контент для них.

Що можна розсилати:

  • анонси про нові надходження;
  • тематичні акції до Дня Валентина, Різдва, інших свят;
  • промокоди та знижки на певні категорії товарів;
  • підбірки товарів за різними віковими групами, бюджетами тощо;
  • гейміфіковані листи з бонусами.
Гейміфікація — тренд, який вже певний час використовується в email-маркетингу і підвищує залученість аудиторії та кількість конверсій на 15%.
Фото: Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році

Якщо є можливість, можна реалізувати систему персоналізованих привітань із днем народження, й пропонувати клієнтам знижки на продукцію терміном до семи днів до та після свята — щоб сприяти зваженим покупкам.

Основні інсайти для просування інтернет-магазину іграшок у 2025 році

У 2025 році просування інтернет-магазину іграшок залежить від адаптації до змін у споживчій поведінці та технологічних трендів. Дорослі покупці (kidults) стають ключовим сегментом ринку, що впливає на вибір товарів та маркетингові стратегії. Технологічні інновації, такі як розумні іграшки, доповнена реальність та ШІ, відкривають нові можливості для залучення аудиторії.

Ефективний диджитал-маркетинг потребує комплексного підходу: SEO з оптимізацією під ШІ-алгоритми, PPC-кампанії з персоналізованими оголошеннями, SMM із залученням відеоконтенту та мікроінфлюенсерів, а також email-стратегії з інтерактивними та гейміфікованими елементами. Екологічність стає додатковим фактором впливу на вибір споживачів, стимулюючи попит на еко-іграшки.

Основні висновки:

  • Kidults стають ключовим сегментом ринку, що впливає на асортимент та маркетинг.
  • Технології (ШІ, AR, smart-іграшки) стимулюють попит і відкривають нові ніші.
  • SEO має враховувати generative engine optimization для кращої видимості у ШІ-пошуковиках.
  • У PPC важлива персоналізація та автоматизація через інструменти ШІ.
  • Відеоконтент, UGC та мікроінфлюенсери підвищують ефективність SMM.
  • Email-маркетинг залишається дієвим, особливо при використанні сегментації та інтерактивних форматів.
  • Попит на екологічні іграшки зростає, що можна використати як конкурентну перевагу.

Врахування цих факторів дозволить інтернет-магазину іграшок ефективно залучати та утримувати клієнтів у 2025 році.

Фото: Як просувати магазин іграшок за допомогою диджиталу у 2025 році
Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого