Як копірайтеру збільшити шанси на офер від компанії, яка подобається

Як копірайтеру збільшити шанси на офер від компанії, яка подобається

Більшість копірайтерів прагне знайти роботу в компанії, яка не лише відповідає професійним амбіціям, а й поділяє їхні цінності, підходи до роботи та стиль взаємодії в команді.

Я — Яна Поліщук, Content Writer в Inweb, у цій статті поділилася порадами, як налагоджувати зв’язки з потенційним роботодавцем, демонструвати професійність у соцмережах, відповідально виконувати тестові завдання та уникати типових помилок.

Фото: Що відбувається із забороною TikTok в США: пояснення основних подій

Налагоджувати зв’язки з компанією заздалегідь

Якщо є можливість стати позаштатним автором або виконати разову роботу для компанії, яка подобається, варто скористатися цією можливістю. Це дасть змогу компанії оцінити професійні якості копірайтера. І навіть якщо вакансій зараз немає, така співпраця збільшить шанси отримати пропозицію, коли з’явиться потреба в новому працівникові.

Поділюся, як це було зі мною. Перед тим як приєднатися до контент-команди Inweb, я не співпрацювала з агенцією. Але мала інший досвід: працювала копірайтером у компанії, якій Inweb надавали послуги із SEO-просування сайту. Я писала статті за технічними завданнями, які ставила SEO Client Project Manager і давала фідбек на мої тексти. Тож хоч напряму я не спілкувалася з контент-командою, можливість показати свої вміння в мене таки була. Та навіть, якби цієї співпраці не було, публікуватися в медіа не складно за умови дотримання вимог до теми й змісту статті. 

Ще один варіант прямо заявити про своє бажання працювати в компанії — написати листа-пропозицію, у якому:

  • вказати професійний досвід і релевантні скіли;
  • пояснити, чим копірайтер може бути корисним компанії;
  • підкреслити обізнаність із діяльністю компанії та готовність запропонувати ідеї для розвитку;
  • залишити контакти для швидкого зв’язку.

Ділюся зразком листа, який надіслала на вакансію, яка мене зацікавила пів року тому. Тоді виявилося, що кандидатуру на посаду вже затвердили. Проте розгорнутий фідбек на мій лист підтвердив, що в компанії цінують ініціативних кандидатів.

Фото: Як копірайтеру збільшити шанси на офер від компанії, яка подобається

Стежити за соцмережами компанії

Це не лише допоможе копірайтеру бути в курсі новин компанії, а й у разі працевлаштування полегшить адаптацію і, можливо, навіть вплине на дострокове проходження випробного строку. Адже завдяки розумінню стилю текстів, ToV і вайбу компанії буде значно легше увійти в робочий ритм.

Окрім того, орієнтування в публікаціях зі соцмереж стане перевагою під час співбесіди. Адже в такий спосіб копірайтер зможе продемонструвати інтерес до компанії й ґрунтовну підготовку до зустрічі. 

Порада

На співбесіді копірайтеру варто відповідати тим принципам, які він транслює в соцмережах. Наприклад, якщо стверджує, що не може працювати з токсичними людьми, то й сам не має так поводитися. Адже подвійні стандарти точно не зіграють йому на користь.

Демонструвати професійність у власних соцмережах

Роботодавці часто передивляються соцмережі кандидатів, перш ніж запросити їх на співбесіду й тим паче — надіслати офер. Тому копірайтеру варто:

  • видалити хаотичні дописи без сенсу;
  • перевірити контент на грамотність;
  • наповнити профіль експертними матеріалами.

Також раджу занотовувати тексти в Google Docs. Там можна додати розширення для браузерів — LanguageTool, яке допоможе швидко перевіряти текст на помилки.

LanguageTool виправляє орфографічні, граматичні, стилістичні та пунктуаційні помилки, враховуючи правила чинного правопису (за редакцією 2019 року). Також пояснює, чому виникла помилка, і пропонує варіанти, як її виправити.

А от чого не раджу копірайтерам робити в соцмережах — це створювати для себе образ, який не має нічого спільного з реальними якостями, характером і цінностями. Адже можна мати бездоганний вигляд в онлайні, але якщо під час зустрічі справжнє «я» кардинально відрізнятиметься, це викличе сумніви щодо щирості кандидата та довіри до решти його слів.

Уникати негативу в обговоренні попереднього досвіду

Навіть якщо досвід співпраці з колишніми роботодавцями був непростим, не варто в інфопросторі або під час співбесіди це обговорювати. Така поведінка відштовхує й створює негативне враження про копірайтера. Адже будьмо чесними: ніхто не хоче працювати з конфліктною людиною.

До того ж публічне обговорення колишніх роботодавців демонструє неповагу до себе. Оточенню й тим паче потенційному роботодавцю буде незрозуміло, як можна було працювати там, де не подобалося.

Порада

Стриманість під час обговорення досвіду складної співпраці свідчитимете про емоційну зрілість і професіоналізм копірайтера.

Ставитися відповідально до виконання тестового завдання

Коли я працювала в онлайн-школі SMM New Look, мене долучили до перевірки понад 50 тестових завдань кандидатів на посаду копірайтера. Так я сформувала перелік найпоширеніших помилок, які знизили шанси кандидатів потрапити на наступний етап відбору — співбесіду.

Ігнорування умов завдання. Часто кандидати або повністю відхилялися від вимог (створювали власну інтерпретацію завдання), або копіювали приклади, які ми надавали для зразка. Також порушували вимоги щодо обсягу: тексти були або занадто довгими, або дуже короткими. Містили шаблонні ідеї чи нездійсненні рекомендації для зйомки та монтажу відео. Така неуважність до умов виконання завдань свідчила про поверхневий підхід і відсутність інтересу до проєкту.

Часткове виконання завдань. Наприклад, замість трьох обов’язкових завдань кандидат виконував лише одне. Це створювало враження незацікавленості або недостатньої організованості. Навіть якщо час обмежений, повнота виконання завдань має велике значення. Навіть дуже креативно й вичерпно виконане одне завдання рідко може затьмарити кандидата, який хоча б частково, але впорався з усіма пунктами. Якщо обсяг завдань здається надмірним, краще оцінити свої можливості заздалегідь і відмовитися від виконання. Це збереже репутацію копірайтера й допоможе уникнути непорозумінь.

Зміщення фокуса на спецефекти. Наприклад, завдання передбачало опрацювання тексту для презентації, але багато кандидатів дизайнили слайди. Хоча такої вимоги в завданні не було. При цьому залишали помилки й інші неточності в текстах. Це свідчить про недостатню увагу до основної мети завдання — якості тексту, що є основною частиною роботи копірайтера.

Невідповідність ToV. У сценаріях для відеокреативів деякі кандидати використовували слова та вислови, які не відповідали стилю експерта, який мав записувати за цими сценаріями відео. Це свідчило про те, що кандидати не дослідили експерта, для якого виконували завдання.

Агресивність і негативізм у текстах викликала відторгнення. Така манера написання створює бар’єр у комунікації з аудиторією, і навіть гарна ідея може втратити свою ефективність через негативну подачу.

Складні або вузькоспеціалізовані образи. Для того щоб погодити текст копірайтера, постановник завдання має не лише перевірити наявність потрібних тригерів, а й зрозуміти весь зміст: метафори, аналогії, приклади. Якщо він чогось не розуміє, то є велика ймовірність того, що це не зрозуміють й інші. Аксіома: усі тексти, які змушують читачів гуглити чи домислювати, відштовхують. 

Громіздкі та порожні речення. У текстах кандидатів часто траплялися речення без смислового навантаження або із занадто заплутаними меседжами. Це не лише ускладнювало сприйняття тексту, а й створювало враження, що копірайтер не до кінця розуміє, що хоче донести.

Випадання з контексту. Деякі кандидати не розуміли суть завдання і виконували його з помилками. Наприклад, замість комерційного тексту про школу писали про бренд одягу з ідентичною назвою. Така помилка демонструє, що копірайтер не розуміє суті завдання, що може бути критичним у роботі.

Тексти, згенеровані ШІ. Немає нічого поганого в тому, що копірайтер користується нейромережами. Але в тестовому завданні роботодавець хоче побачити стиль, аналіз та авторський підхід кандидата — те, що неможливо оцінити в згенерованому тексті. Тож, якщо й користуватися ШІ, то лише для генерації ідей.

Відсутність доступу до файлу. Кандидати мали надіслати свої тексти у файлах, які створили самостійно. Виявилося, що не всі файли можна переглянути — доступу не було. Навіть після запиту його надати відповідь не надходила. Це справляло враження байдужості до процесу, навіть якщо роботу копірайтер виконав добре.

Для зручності читачів Media Inweb я тезисно розписала ці помилки в таблиці. Так її можна буде роздрукувати й використовувати, як шпаргалку.

ПомилкаЩо вона демонструєЯк уникнути
Ігнорування умов завданняПоверхневий підхід, байдужість до деталейУважно читати завдання, дотримувати усіх умов і вимог
Часткове виконання завданьНезацікавленість, недостатню організованістьВиконувати всі частини завдання, навіть якщо обмежений час
Зміщення фокуса на спецефектиВідсутність розуміння мети завданняЗосереджуватися на тексті, якщо завдання цього вимагає
Невідповідність ToVНедослідженість бренду чи експертаАналізувати стиль компанії, читати її публікації, дотримуватись єдиного тону
Агресивність і негативізмБар’єр у комунікації, відсутність емпатіїПисати тексти в позитивному або нейтральному тоні
Складні або вузькоспеціалізовані образиНезрозумілість для читача, ускладнення сприйняттяСтворювати прості, доступні й зрозумілі тексти
Громіздкі та порожні реченняВідсутність змістовності, непрофесійністьПрацювати над стислою подачею інформації, уникати зайвих слів
Випадання з контекстуНерелевантність, непрофесіоналізмПеревіряти, чи відповідає текст вимогам і суті завдання
Тексти, згенеровані ШІВідсутність авторського підходуРедагувати й адаптувати текст ШІ, додаючи власний стиль та індивідуальність
Відсутність доступу до файлуБайдужість або неуважністьЗавчасно перевіряти налаштування доступу перед відправленням

Розуміння того, на що звертають увагу роботодавці, допоможе копірайтерам збільшити шанси отримати офер від компанії, яка подобається. Звісно, роботодавці розуміють, що новачки не завжди одразу демонструють високий рівень виконання завдань. Але це нормально — досвід приходить із часом.

Ніхто не ідеальний, але щире старання та чесний підхід роботодавці завжди помічають і цінують.


Для того щоб потрапити в компанію, яка імпонує, важливо не лише стежити за її діяльністю, а й працювати над власною репутацією. А також — демонструвати щиру зацікавленість, експертність і відповідність цінностям компанії. 

Тож почніть уже сьогодні: аналізуйте компанії, адаптуйте свої соцмережі та вдосконалюйте навички, щоб бути готовими до нових професійних викликів!

Яна Поліщук
Яна Поліщук
• Content Writer
Inweb
Редактор за фахом і райтер за покликанням. Уже понад 13 років пишу тексти, які допомагають читачам знайти відповіді на свої запитання. Люблю слова і їхню силу, але «порожні» і «без цілі» — безжально видаляю. Уважна до деталей, бо вірю, що саме вони роблять тексти живими й переконливими.
Більше цікавого