Як ефективно використовувати SMM на Чорну пʼятницю — поради від Софії Тимо, Head of SMM в Inweb
Підготовка до Чорної п’ятниці вимагає детального планування, сфера SMM — не виняток. Софія Тимо — Head of SMM в Inweb поділилася думками про те, на які аспекти варто звернути увагу при підготовці контенту, таргету та креативів.
Чорна пʼятниця — одна з найважливіших подій у ритейлі, що дозволяє бізнесам збільшити продажі та залучити нових клієнтів. У 2023 році світові витрати на рекламу в соціальних мережах під час цього періоду зросли на 25% порівняно з попереднім роком. Instagram та TikTok, стали головними каналами для пошуку акцій: 62% користувачів шукають вигідні пропозиції саме через соцмережі.
Це робить SMM важливою частиною стратегії просування для українських брендів та бізнесів, які прагнуть виділитися серед конкурентів і максимально ефективно використати потенціал сезону розпродажів.
Що постити на Чорну пʼятницю — поради щодо підготовки контенту
Коли потрібно починати готувати контент до Чорної пʼятниці
Підготовку тактики до чорної п’ятниці варто розпочинати заздалегідь. Розробка основної концепції, планування механік залучення, вибір інфлуенсерів чи UGC крієйторів, складання контент-плану для соціальних мереж та розробка ТЗ командам.
Основну роботу найкраще починати за 3-4 тижні до Чорної п’ятниці. Такі терміни дають можливість пропрацювати та запустити тизери, повідомити аудиторію про майбутні знижки та створити інтерес до вашого бренду. Зокрема, впродовж цього часу можна запускати активності, які підігріють інтерес до розпродажу.
Який тип контенту краще використовувати для привернення уваги аудиторії напередодні Чорної пʼятниці
Тизери та превʼю знижок: формат Reels, який поступово розкриває ексклюзивні знижки або товари. Він дає можливість прогрівати аудиторію до початку Чорної п’ятниці. Зокрема, ви можете виходити у прямий ефір або залучати особисті бренди власників до коротких ревю колекцій чи асортименту.
UGC контент: співпраці з UGC крієйторами допоможуть вам не просто створити унікальний контент, але й залучити, охопити нову аудиторію та зміцнити свою спільноту в соціальних мережах. Почніть звертатися до них якнайшвидше.
Знайдіть крієйторів, які резонують із вашою аудиторією та мають досвід роботи з вашими продуктами. Але зважайте на органічність. Вивчіть стиль подачі матеріалів крієйтором та намагайтесь не відходити від неї, щоб контент з інтеграцією вашого бренду виглядав природньо у контенті іншої людини.
Інтерактивні Stories: часом бренди розробляють пропозиції разом зі своєю аудиторією. Створюйте інтерактивні опитування або вікторини в Stories, щоб залучити ЦА до участі в обговореннях. Таким чином, створена пропозиція точно відгукнеться їй. Зокрема, створюйте інтерактивні stories із таймером до старту розпродажу з можливістю нагадування.
Ми не рекомендуємо, до прикладу, створювати забагато (3 публікації у тиждень — це оптимальна кількість для того, щоб не набриднути й нагадуватись). Стосовно сторис, варто відштовхуватись від пріоритетності та retention rate у сторис.
Які інтерактивні формати краще працюють в цей період
Як я й вказала вище, найкраще використовувати інтерактивні Stories (опитувальники, віконця з запитаннями, відліки з нагадуваннями про старт розпродажу). Зокрема, під час прямих ефірів дайте змогу користувачам ділитись враженнями або запитуйте, які товари найбільше цікавлять. Окрім цього, розіграші та конкурси можна проводити й у прямих ефірах.
Чи потрібно окремо планувати зйомку з контентом до Чорної пʼятниці чи можна обійтися наявним контентом
З новими можливостями генерації контенту з ШІ, якісними графічними, анімаційними редакторами та налагодженими співпрацями із UGC крієйторами, проведення зйомки не завжди потрібне.
Окрім цього, якщо у вас є якісний контент, його можна адаптувати під розпродаж, використовуючи оновлену графіку та текст. Однак, так, індивідуальна зйомка з акцентом на розроблену концепцію до Чорної п’ятниці зробить вашу кампанію більш унікальною і допоможе виділитися серед конкурентів.
Підготовка ефективних креативів для реклами — на що звернути увагу
Які ключові елементи мають бути на рекламних банерах та візуалах
- Чітко вказуйте пропозицію: цифри знижок, можливість отримати подарунок або бонуси за покупку, бандл пропозиції чи безкоштовна доставка.
- Пропрацюйте копірайтинг: короткий та влучний меседж-заголовок. Користувач повинен одразу зрозуміти, у чому суть.
- Підходьте до планування акцій стратегічно: якщо акції тривають декілька годин чи має відбутися презентація лімітованого продукту — заплануйте попередній підігрів аудиторії. В інакшому випадку такі акції, можуть дратувати спостерігачів.
- Заклики до дії: дайте зрозуміти користувачеві, що він має зробити одразу після перегляду вашого контенту.
Чи варто використовувати тематику Чорної пʼятниці у візуалах та як це впливає на залучення аудиторії
Точно необов’язково. Ви можете концептуально застосувати інший колір для розпродажу, проте використання чорних тем, кольорів, врешті решт назви цього розпродажу допомагають користувачеві підсвідомо зрозуміти про що йдеться у контенті.
Я б рекомендувала міксувати й експериментувати. Ми все ж таки живемо у час, коли content іs a king, а чорний колір в стрічках в контексті українського ринку сприймається геть інакше.
Які формати відеоконтенту мають найбільший ефект
- Reels зі темою «Що я планую придбати на Чорну п’ятницю», де у форматі чеклиста лідер думок чи UGC крієйтор без прямої реклами бренду підігріває аудиторію до схожих покупок, чим і поширює впізнаваність.
- Reels з особистим досвідом користування (або відгуком) із розкриттям невикористаної можливості, де вкінці крієйтор повідомляє про знижку до Чорної п’ятниці на цю річ/послугу. «До слова, у вас буде можливість придбати її дешевше до Чорної П’ятниці».
- Reels з доповненою реальністю: все більше бачимо у проєктах, як зростає цікавість (а головне, не стихає) у різних сферах до генерації контенту з доповненою реальністю.
А ще, пам’ятайте, що найкращі формати – це навчальний і розважальний. І звісно, нагадуйте користувачам, що сезон зимових свят не за горами. Й обов’язково відстежуйте ефективність різних форматів публікацій: не завжди те, що працює у конкурентів, працювати у вас й навпаки.
Таргетована реклама в період знижок: поради як виділитися і не злити бюджет
Які проблеми можуть бути під час роботи з таргетом у період знижок
Звісно, це зростання вартості просування (CPC — вартість за клік, CPM — вартість за тисячу показів) через шалену конкуренцію. Але й окрім цього, перенасичення рекламного простору у цей час, швидке вигорання аудиторії через подібний (а подекуди) ідентичний мертвий контент. Усі рекламодавці намагаються «перекричати» один одного, а створити справді унікальну пропозицію стає все важче. Звісно, є вихід, він потребує більше часу, проте точно ефективніший.
Ось кілька рекомендацій:
- Починати запуски компаній заздалегідь й поступово нарощувати бюджет.
- Використовувати нестандартні креативи. Шаблонні креативи зазвичай не працюють і не важливо, який бюджет ви на нього плануєте витратити. Підходьте креативніше, обдумуйте формати, проводьте командні брейншторми, уявіть себе цільовою аудиторією і поставте питання «мене це справді б зацікавило?».
- Фокусуйтесь не на розмірі знижки, а на персоналізації пропозиції. Зараз P2P набирає обертів, витісняючи класичний B2C, адже люди прагнуть купувати у людей.
- Подумайте про «ранніх пташок», про тих, хто є у ваших тест-групах, про тих, хто має ваші карти лояльності чи про тих, хто є вашими постійними клієнтами.
- Розкривайте болі користувачів та говоріть їхньою мовою, в який час застане користувача ваша реклама (він у таксі, на парах, на обіді чи вже у ліжку?)
На які аудиторії слід зосередитися при налаштуванні рекламних кампаній на Чорну пʼятницю
Застосовуйте ретаргетинг на відвідувачів із сайту чи на користувачів, які взаємодіяли з вашими публікаціями. Зокрема, найкраще створювати lookalike-аудиторії на основі вашої клієнтської бази. Це дозволяє розширити базу потенційної ЦА, не втрачаючи в якості й окрім цього оптимізувати бюджет на рекламу.
Якщо є CRM або мобільний застосунок з базою клієнтів, також рекомендуємо збирати цю аудиторію для точного налаштування реклами через Ads Manager.
Які канали реклами варто обрати, щоб охопити якомога більше потенційних покупців
Таргетована реклама, інфлюенс-маркетинг та контекстна реклама – чудовий тандем.
Налаштовуйте запуски у ваших соціальних мережах: у Facebook та Instagram, включаючи Stories та Reels, у TikTok (особливо для молодшої аудиторії), у Pinterest (для візуальних товарів).
Які показники слід відстежувати під час рекламної кампанії на Чорну пʼятницю
Зважайте на охоплення та залученість (ER показник), час та глибину переглядів або retention rate для Reels чи Stories (RR відповідає за те, скільки людина дивилася контент, тобто чи переросли 2 секунди в паузу. Чим довше взаємодіє юзер з контентом, тим краще це для всіх показників).
Окрім цього, аналізуйте кількість переходів на сайт (якщо ви хочете відстежити, скільки людей перейшло на сайт — створюйте UTM-мітки для посилання, яке додаєте в stories) та кількість запитів у дірект або месенджер.
До класичних метрик для SMMспеціаліста аналізуйте компанії за показниками CTR (клікабельності) та CPC (вартість за клік). Перевагою буде, якщо ви зсинхронізуєтесь з командою маркетингу й зможете порахувати ROAS або ROMI.
Й звісно, аналізуйте й ще раз аналізуйте! Врешті решт, яких результатів ви досягли минулого року у порівнянні з 2024?
3 поради, щоб зробити SMM-контент та рекламу на Чорну пʼятницю ефективнішими
- Омніканальність — рішення для тих, хто планує максимально ефективно використати можливості Чорної п’ятниці. Зробіть так, щоб ваші публікації й оголошення доповнювали одне одного.
- Підготуйте ваші соціальні медіа до Чорної п’ятниці: перевірте важливі посилання, змініть шапку профілю, додавши пропозицію або анонс про розпродаж, в Instagram та Facebook ви можете на цей період створити закріплені публікації або ж ще одну папку хайлайтс з інформацією про вашу пропозицію, налаштуйте FAQ у директі та заплануйте публікації в найефективніший час.
- І ще кілька рекомендацій стосовно контенту: створіть гайд по подарунках до Чорної п’ятниці (мінікаталог з товарами за спеціальною ціною), приберіть непотрібну інформацію зі сторінок і залиште тільки те, що дійсно зацікавить користувача у процесі прийняття рішення про покупку, при налаштуванні реклами виділяйте кнопку «Купити» чи «Замовити» й last but not least — оновіть відгуки.