Як подивитися на складні проблеми з іншого боку і вирішити їх — поради Андрія Чумаченка

Як подивитися на складні проблеми з іншого боку і вирішити їх — поради Андрія Чумаченка

У сучасному світі технології розвиваються стрімко, і все частіше виникає питання: як зробити продукт не лише корисним та функціональним, але й зручним для користувача. Ця стаття присвячена двом важливим аспектам, які можуть суттєво вплинути на успіх будь-якого проєкту: юзерфрендлі та подоланню синдрому самозванця.

Це колонка Андрія Чумаченка, співзасновника та керівного партнера в диджитал-агентстві Netpeak. Він веде телеграм-канал, де розповідає про свій досвід в управлінні людьми й бізнесом, та подкаст «Це по роботі», в якому ділиться останніми новинами у сфері бізнесу, маркетингу та технологій.

Андрій проводить навчальні тренінги, вебінари та воркшопи. Раніше обіймав посади директора з розвитку, креативного директора і директора з маркетингу, а зараз розвиває консалтинг, консультуючи малі та середні бізнеси.

Якщо ви готові ділитися досвідом з читачами Медіа Inweb — читайте, як надіслати статтю.

Дивитися на проблему збоку

Коли ти керуєш розробкою якоїсь нової штуки для користувачів, то глибоко занурений у внутрішні процеси: розробку, дизайн, маркетинг, продажі, налагодження воркфлоу, розв’язання ще якихось проблем (як автоматизувати, як налаштувати передачу даних, як донести до виконавців роботу з новим процесом тощо).

У цей час ти, зазвичай, забуваєш про найважливіше — про користувача, про ту саму людину, яка з усім цим буде взаємодіяти й від дій якої успішність процесу залежатиме більше, ніж від того, що «під капотом».

Як же бути? Я завжди використовую один із двох варіантів:

1. Будую уявний експеримент, абстрагуюсь від того, що знаю, і намагаюся діяти, як користувач, для якого відвідування сайту (наприклад) є першим у його житті.

Уявляю, як він сюди потрапив — що написав у пошуку або на який банер натиснув, чому зробив це і чого очікував побачити. 

По ходу справи я проходжу весь процес до кінця — до відправлення заявки або купівлі товару, і записую кожен пункт, де мені захотілося закрити сайт, де я не знайшов відповідь на потрібне запитання, де мені захотілося зв’язатися із підтримкою, де щось вантажилося повільніше, ніж мені хотілося, або відображалося не те, чого я очікував.

Список правок я передаю розробникам і, після впровадження, повторюю весь процес ще раз.

2. Прошу когось зі знайомих, які не занурені в процес і, звісно, не працюють зі мною в одній компанії, пройти весь такий самий шлях і дати мені свій фідбек. Такий результат, найімовірніше, буде «чистішим», але водночас набагато довшим.

Отримавши фідбек, я перевіряю всі пункти на собі, оформляю трохи зрозумілішою мовою і, знову ж таки, передаю у відділ розробки.

Що б не говорили успішні менеджери проєктів, сьогодні юзерфрендлі важливіше, ніж мегатехнологічний і корисний продукт із MVP-інтерфейсом. Не забувайте про це.

Я нічого не знаю

Як не дивно, до такого висновку найчастіше доходять досвідчені співробітники, тобто ті, про яких ти точно можеш сказати — він чудово розбирається у своїй справі.

Я і сам страждаю на таку проблему. Її заведено називати синдромом самозванця — недооцінкою себе, зниженням самовпевненості та почуття власної гідності.

Зазвичай ця фобія з’являється під час запуску нового проєкту чи процесу, або під час повернення до процесу, яким давно не займався. Як з нею боротися? Ставити себе в безвихідну ситуацію «зроби або помри». Тобто дуже швидко погодитися і почати робити, а потім згадувати, розбиратися, питати та досягати мети.

Важливо весь час нагадувати собі, що не знати не соромно. Не соромно питати — соромно не хотіти дізнатися.
 
Навіть найголовніший начальник може не знати, як щось зробити правильно, а співробітник, який прийшов на роботу місяць тому, може легко зробити це краще за тебе. І це норма.

Передумати

Важливою якістю будь-якої людини, яка ухвалює рішення, є вміння приймати чужу думку. Я надто часто у своєму житті зустрічав людей, які відстоюють свою ідею або рішення тільки через те, що вона — їхня власна.

Круто вміти передумувати, дуже круто вміти визнавати свої помилки, адже навіть технічно ти не можеш бути завжди правий. Але чомусь є стереотип про те, що таке визнання — ознака слабкості.

До речі, звідси випливає ще один простий висновок — потрібно будувати команду і своє оточення з людей, які вміють або знають щось краще, ніж ти. А ще краще — думають не так, як ти, і можуть подивитися на проблему або ситуацію під зовсім іншим кутом. Такими людьми потрібно особливо дорожити.

Навіть якщо ти найголовніший начальник, навіть якщо ти витратив багато часу і сил на щось, але це виявилося неправильним — визнай, прийми правильну думку колеги й подякуй йому. «Окей, будемо робити так, як ти кажеш, тому що це правильно». Повір, така навичка зустрічається дуже рідко.

Вміння дивитися на проблему збоку, не боятися визнавати свої помилки та ставити питання, а також цінувати думку інших людей — ось ключові якості, які допоможуть вам не лише створити успішний продукт, але й стати кращим фахівцем у своїй сфері.

На каналі Андрія ще більше корисного для підприємців і маркетологів. Підписуйтесь у Telegram.


Про автора

Роман Скрупник
Роман Скрупник
, Головний редактор Медіа Inweb
Керую Медіа Inweb. Повʼязаний з журналістикою і маркетингом понад 10 років, колись давно починав у продажу, IT і маркетингу. Зараз — Head of Content в агенції Inweb. Ви можете написати мені на email: r.skrupnyk@inweb.ua
Більше цікавого