Три ознаки поганого лідера — як виявити людину з поганими лідерськими навичками
Справжній лідер мотивує команду до кращих результатів, надає можливості для розвитку та особистісного зростання. Фейковий лідер, навпаки — виснажує команду і шкодить як кожному члену команди, так і бізнесу.Відрізнити хорошого лідера від поганого можуть прості три маркери, про які написав у матеріалі Inc Марсель Швантес, редактор і засновник LEADERSHIP FROM THE CORE. Ділимось з читачами Inweb.
1. Поганий лідер не хвалить людей
Джерело зображення: Unsplash
Похвала — це важливий психологічний елемент роботи. Особливо, якщо люди у вашій команді працюють над монотонною роботою, результат якої не завжди можна простежити та виділити. Похвала сприймається людиною як визнання її досягнень, важливості та значущості у компанії.
Посилаючись на дослідження Gallup, які опитали понад 4 млн людей, автор відзначає важливість похвали.
За результатами дослідження, співробітники, які часто отримували похвалу:
- продуктивніше та краще працювали;
- довше залишалися у компанії;
- мотивували та підтримували своїх колег;
- менше потрапляли у нещасні випадки та дотримувалися безпеки;
- отримували кращі бали лояльності від клієнтів.
Однак потрібно розуміти, що визнання результатів може сприйматися по-різному. Комусь імпонує публічна похвала, а комусь — приватна.
Важливо для керівника також досягти правильного балансу між похвалою та конструктивною критикою, щоб не створити ілюзію «похвали ні за що». Виділяйте досягнення як команди, так і кожного з її членів окремо, залежно від досягнень.
2. Надмірний контроль та бажання все виправити
Джерело зображення: Unsplash
Наступний важливий маркер поганого управлінця — надмірний контроль. У компанії, де бос вирішує усе й усе контролює панує пригнічена атмосфера, яка може впливати на результати компанії й розвиток бізнесу. Також надмірний контроль може спричинити швидкий відтік кадрів.
Так відбувається через те, що наймані працівники не відчувають своєї відповідальності та значущості. Якщо все проходить через керівника, якщо він контролює кожен з рухів — відповідальність лежить у першу чергу на ньому, а потім на працівникові. Тобто, можна не старатися сильно, якщо керівник все ж виправить чи, ще гірше, переробить.
І тут мова йде не про те, що потрібно дозволяти робити помилки. Ні, керівнику потрібно давати більше волі своїм працівникам, підтримувати їх ініціативи спробувати нові задачі, навіть якщо у процесі виявиться, що вони складніші чи потребують більших знань. Потрібно довіряти команді та давати можливість людям виконувати те, для чого вони були найняті.
«Якість — це коли все зроблено правильно, навіть якщо ніхто не перевіряє», — Генрі Форд.
3. Тримати останнє слово
Джерело зображення: Unsplash
Деякі управлінці помилково думають, що останнє слово має бути за ними. Адже якщо вони управлінці, значить точно мають більше досвіду у всьому. Як показує практика, це хибне твердження. Тому що технології постійно розвиваються, активні працівники мають більше часу для дослідження точкових питань чи взаємодії з клієнтами, ніж управлінець, який концентрується на звітності, команді та внутрішніх задачах.
Хороший лідер вислухає команду, проаналізує дані й зробить висновки для того, щоб покращити результати. Поганий лідер буде діяти за власними нереальними схемами та методичками, ігноруючи будь-які сигнали, які могли б дати поштовх для бізнесу.
Вислуховувати варто і з іншої причини. Для декого озвучення власних ідей — це надзвичайний крок, порушення зони комфорту з ризиком бути висміяним. Коли робітник висловлює свою думку щодо чогось, він вже проявляє інтерес до роботи й ситуації — хороший лідер має сприймати це як знак того, що людина небайдужа до компанії й думає про неї.
Навіть якщо деякі з ідей чи припущень здаватимуться нереальними й хибними, не варто відкидати їх одразу. Проаналізуйте фідбек і, можливо, ви здивуєтеся наскільки помилялися раніше.
Якщо ви на керівній посаді, або тільки в пошуках хорошого керівника — зверніть увагу на ці ознаки. Для працівника ці маркери можуть дати сигнал змінити місце роботи чи взяти до уваги корисні інсайти, щоб виростити у собі майбутнього лідера.