Тренди штучного інтелекту у маркетингу, фінансах та ecommerce на 2025 рік — дослідження Statista

Тренди штучного інтелекту у маркетингу, фінансах та ecommerce на 2025 рік — дослідження Statista

Дослідницька компанія Statista проаналізувала, як штучний інтелект змінить ринок у 2025 році та з якими викликами зіштовхнеться бізнес. Висвітлюємо основні інсайти з дослідження.

Statista — дослідницька компанія, яка надає доступ до статистичних даних і аналітики з бізнесу, економіки та технологій. Вона спеціалізується на зборі та обробці даних для підтримки бізнес-рішень і стратегічного планування.

Генеративний штучний інтелект — головний драйвер розвитку ринку

Генеративний ШІ стане основним драйвером зростання на ринку — до 2030 року він може займати 43% ринку. Впровадження штучного інтелекту збільшить глобальне ВВП на 7% за 10 років і значно підвищить продуктивність праці.

За прогнозами, вартість ШІ на ринку збільшиться з $244 мільярдів у 2025 році до $827 мільярдів у 2030 році. Також, частка генеративного штучного інтелекту на ринку може досягти $356 мільярдів у 2030 році.

Бренди вже використовують його для автоматизації створення рекламного контенту — це дозволяє значно знижувати витрати та підвищувати швидкість реакцій на зміни на ринку. Також, така технологія вимагає мінімального людського залучення. 

Далі детальніше розповідаємо про тренди використання штучного інтелекту у маркетингу, фінансах та ecommerce.

Тренд 1. Використання ШІ — запорука успіху на ринку

Штучний інтелект стає новим стандартом для збільшення прибутку компанії та її конкурентоспроможності. Зокрема, компанії Google і Meta вже використовують великі обсяги даних для навчання ШІ-моделей, а OpenAI розвиває ШІ-стартапи. 

Держави та політики прагнуть контролювати функціонування штучного інтелекту — це підтверджують активні регуляторні процеси зі сторони ЄС. У 2025 році це питання стане ще актуальнішим, тож ШІ-компаніям потрібно відповідально планувати свої дії, дотримуючись державних законів.

Тренд 2. Популярність ШІ-інфлюенсерів

ШІ-інфлюенсери змінюють підхід до реклами. У 2024 році компанії починають активно залучати їх до співпраці, а у 2025 році така тенденція буде збільшуватися. Їхню зовнішність та контент створює штучний інтелект, але поки що для повноцінного існування вони потребують контролю людини.

ШІ-інфлюенсери — це цифрові персонажі, які створені за допомогою комп’ютерної графіки та штучного інтелекту. Вони можуть вести акаунт в Instagram, публікувати контент та спілкуватись з підписниками так само як звичайні люди-інфлюенсери. Проте вони існують лише у віртуальному світі.

Вони швидко підлаштовуються під специфіку бренду та потреби аудиторії, коштують менше і доступні для роботи 24/7. Вони допомагають ефективніше керувати іміджем і зменшують ризики, пов’язані з людським фактором.

Наприклад, Мікела — одна з найпопулярніших ШІ-інфлюенсерок, яка має понад 2,6 мільйона підписників в Instagram. Вона співпрацює з такими брендами, як Calvin Klein та BMW Group, і заробляє близько $8 000 за один спонсорський пост.

Тренд 3. Розвиток пошукових систем з ШІ

Штучний інтелект робить пошук інформації інтерактивнішим і більш персоналізованим. Пошукові системи аналізують попередні запити та інтереси користувачів, надаючи релевантні рекомендації в реальному часі.

Компанії активно інтегрують штучний інтелект у свої продукти, щоб зберігати конкурентоспроможність на ринку. Наприклад, на початку 2023 року компанія Microsoft додала генеративний ШІ до пошуковика Bing, а Google оголосив про плани інтегрувати платну підписку для пошуку на основі штучного інтелекту.

За даними опитування Statista, 49,1% digital-маркетологів прогнозують позитивний вплив ШІ на пошуковий трафік, тоді як 30,1% — висловлюють сумніви.

Фото: Вплив ШІ на пошуковий трафік вебсайтів у 2023-2027 роках

Тренд 4. Покращення клієнтського досвіду

Сучасні споживачі очікують, що бізнеси будуть не лише розуміти їхні потреби, а й зможуть передбачати їх. Компанії, які прагнуть утримати лояльність клієнтів і залишатися лідерами у своїй сфері, активно впроваджують гіперперсоналізовані послуги.

Гіперперсоналізовані послуги — це послуги, які підлаштовуються під потреби та вподобання кожного клієнта, часто завдяки аналізу даних і використанню штучного інтелекту.

Згідно з опитуванням, 60% маркетологів стверджують, що зараз штучний інтелект може допомогти з прогнозуванням поведінки клієнтів та їхніх потреб. Також серед переваг використання ШІ — покращення взаємодії з клієнтами через різні канали (45%) та виявлення типових шляхів клієнта (47%). 

Враховуючи підвищений попит на гіперперсоналізовані послуги у майбутньому, фахівці будуть ще активніше використовувати штучний інтелект в роботі.

Зі штучним інтелектом маркетологи зможуть ефективніше аналізувати поведінку клієнтів у реальному часі та створювати точні персоналізовані рекомендації й ефективні кампанії.

Фото: В яких процесах ШІ може ефективно допомогти маркетологам

Тренд 5. Зміни на ринку праці

Зараз штучний інтелект допомагає ефективніше виконувати складні або творчі завдання. Проте його вплив на ринок праці турбує працівників, адже штучний інтелект з часом може їх замінити.

Штучний інтелект може змінити ситуацію на ринку праці у майбутньому. Згідно зі Statista, 23% компаній прогнозують скорочення робочих місць, тоді як 49% з них вважають, що з’являться нові робочі місця.

Технологічні зміни трансформують робочі процеси та вимоги до професійних навичок. Щоб залишатися конкурентними, фахівцям потрібно адаптуватися до нових умов, розвиваючи медіаграмотність і навички роботи з ШІ.

Тренд 6. Недостача фахівців із навичками роботи з ШІ

Дослідження, проведене в листопаді 2023 року, показало, що близько 75% компаній не можуть знайти фахівців, які вміють працювати зі штучним інтелектом. Це — одна з головних проблем на шляху до розвитку ШІ в бізнесі.

У 2025 році попит на таких спеціалістів лише зростатиме, оскільки дедалі більше компаній використовують штучний інтелект для автоматизації процесів і розширення сервісів. Це означає, що в найближчі роки компанії будуть ще більше співпрацювати з IT-партнерами для пошуку та найму потрібних кадрів.

Тренд 7. Вдосконалення постачання онлайн-покупок

У сфері ecommerce важливо ефективно організувати доставку. Штучний інтелект дозволяє прогнозувати попит і мінімізувати помилки в управлінні запасами, особливо під час сезонних розпродажів.

Також ШІ зможе покращити процес постачання, оптимізуючи маршрути та допомагаючи долати затори. Також, за допомогою відстежування в реальному часі, клієнти можуть дізнаватися, де знаходиться їхнє замовлення.

Згідно з опитуванням у Німеччині, яке проводила Statista, для 78% респондентів одна з головних переваг відстежування замовлень у реальному часі — це можливість отримати оновлення інформації за 1-2 години до доставки. Також відзначають ефективну організацію часу (63%) та відчуття безпеки (49%). 

Фото: Які переваги у відстежуванні замовлення в реальному часі (Німеччина, 2023 рік)

Тренд 8. Захист від онлайн-шахрайства

У 2023 році випадки шахрайства у сфері ecommerce призвели до втрат у розмірі майже 50 мільярдів доларів США.

Щоб боротися з цією проблемою, ритейлери по всьому світу використовують штучний інтелект. Він допомагає знаходити невідповідності в даних користувачів, що знижує ризик онлайн-шахрайства під час оплати.

ШІ також може захищати від кібератак, аналізуючи запити в системі та запобігаючи несанкціонованому доступу до важливих даних клієнтів і бізнесу.

У майбутньому це може стати однією з головних переваг використання штучного інтелекту.

Тренд 9. Розвиток ШІ у фінансовому секторі

У фінансовому секторі штучний інтелект швидко розвивається завдяки великим інвестиціям. За прогнозами, до кінця 2024 року витрати на штучний інтелект у цій сфері перевищать 45 мільярдів доларів. Для порівняння, витрати у 2023 році сягали 35 мільярдів.

Особливо слід виділити банківський сектор: у 2023 році банки витратили майже 21 мільярд доларів на штучний інтелект. Це становить близько 60% усіх витрат на ШІ у фінансовій сфері. 

Ця тенденція зберігається — прогнозують, що до 2025 року витрати банків на залучення штучного інтелекту зростуть до 34 мільярдів доларів із загальних 58 мільярдів, які будуть витрачені в усій фінансовій індустрії.

Як підготуватися до майбутніх змін — поради експертів

Наступні роки мають бути важливим у розвитку штучного інтелекту, про що свідчать результати дослідження. Попри складність точного прогнозування, усі ознаки вказують на широке впровадження ШІ в усі сфери суспільства.

Експерти Statista зібрали такі поради для бізнесів:

  • Інвестувати в дослідження та розробку штучного інтелекту, які відповідають потребам галузі.
  • Інтегрувати ШІ-інструменти у робочий процес для оптимізації операцій та покращення досвіду клієнтів.
  • Розвивати партнерство із ШІ-стартапами та технокомпаніями для доступу до ресурсів розвитку штучного інтелекту.
  • Покращувати навички працівників у роботі зі штучним інтелектом.
  • Бути відповідальним у роботі зі штучним інтелектом: забезпечити прозорість та неупередженість систем.

Ці кроки допоможуть компаніям адаптуватися до нової реальності та залишатися конкурентоспроможними у швидкозмінному світі.

Ольга Беспалько
Ольга Беспалько
• Media Editor
Inweb
Редакторка медіа з досвідом роботи у контент-менеджменті та копірайтингу. Постійно слідкую за digital трендами і новинами, щоб надавати вам цікаву та актуальну інформацію. Зі мною ви точно будете в курсі всіх подій.
Більше цікавого