Слова та фрази, які видають ChatGPT: на що звернути увагу, аби зрозуміти, що текст написаний ШІ
ШІ-сервіси вже стали частиною професійної рутини для багатьох спеціалістів. І попри те, що навички використання ШІ сьогодні важливі, вміння відрізнити згенерований контент від автентичного, не стане зайвим.
Спираючись на власний досвід, підготували список фраз та слів-маркерів, які виділяють ШІ.
Сервіси штучного інтелекту вже загальновживані, їх використовує понад 89% маркетологів, і в майбутньому цей показник буде тільки рости. Проте ChatGPT чи Claude неідеальні, вони все ще навчаються і тому можуть додавати до згенерованого тексту певні слова-маркери й фрази, які видають генеративний контент.
Це не означає, що середньостатистичний автор чи копірайтер не вживає їх і що їх заборонено вживати іншим, інакше текст вважатимуть написаним ШІ. Проте ці слова, фрази й прийоми мають насторожити й задуматися щодо того, чи справді текст написаний людиною, чи є він достовірним і чи можна інформації в ньому довіряти.
25 слів, які видають ШІ у тексті
- Розмаїття
- Оптимальний
- Функціональність
- Феномен
- Користувач
- Додаток
- Творці
- Рекламодавці
- Інтерактивність
- Інноваційність
- Невідʼємно
- Сучасність
- Дозвілля
- Аспект
- Як-от
- Таких як
- Усвідомленість
- Побоювання
- Інструмент
- Дискомфорт
- Новітність
- Тривалий
- Адаптований
- Захоплюючий
- Вибір
Більшість з цих слів не вживається на постійній основі у мовленні чи письмі. Слова «користувач», «оптимальний» можна прибирати з текстів, а «рекламодавці» замінювати відповідниками — маркетолог, наприклад.
Фрази, якими зловживає ChatGPT
- У сучасному світі
- Невідʼємна частина
- Інформаційний ландшафт
- Цифровий контент
- Справжній феномен
- Хороший вибір
- Розумний вибір
- Оптимальне рішення
- Потреби сучасної аудиторії
- Інноваційні рішення
- Максимальна ефективність
- Більшість користувачів
- Більш / менш + актуально, дієво тощо
- Ось деякі з них
- Ідеальними стануть
- Особливо корисно
- Індивідуальні потреби
Ці фрази здебільшого додають субʼєктивізму та води у текст, більшість з них можна прибирати чи перефразовувати, залежно від контексту та цілі тексту.
На що ще звернути увагу, аби відрізнити текст, написаний ШІ
Зазвичай текст, який пише ШІ має мало реального фактажу — дослідження, конкретні приклади, цитати тощо. За наявності прикладів і намагання ШІ посилатися на певні джерела ще простіше визначити, чи текст написаний штучним інтелектом.
Якщо ChatGPT додає приклади — вони старого зразка, здебільшого 2017-2021 року. Тільки якщо вказати безпосередньо у промпт, що потрібні свіжі приклади, він може додати щось краще, але достовірність у таких випадках потрібно перевіряти на декількох джерелах.
Відсутність особистого досвіду або його абстрактність. Якщо ШІ пише огляд чи відгук — він посилатиметься на загальновідомі факти та переповідатиме їх, не передаючи ніякого реального досвіду. Це критично у випадках, коли потрібно закрити конкретні болі клієнта.
Помилки в інструкціях. Якщо ШІ пише інструкцію для чогось (користування iOS, Windows, певним предметом чи сервісом) він може припуститися помилок в перекладі функцій і кроків. До прикладу, в iOS він вживає «Налаштування», хоча в українській версії системи «Параметри».
Розміщення emoji також видає ШІ-текст. З особистого досвіду, мало людей будуть писати текст наступним чином: «Поряд з її світом існує інший — світ чаклунів 🧙♂️, які отримують сили завдяки демонам, готовим прислуговувати в обмін на душі 👹. »
Під час аналізу тексту варто звертати увагу на узгодження слів. Людина теж може припуститися помилки, проте здебільшого саме GPT неправильно узгоджує роди й відмінки.
Використовувати ШІ для оптимізації роботи — це окей, проте важливо дбати про те, щоб текст був корисним для читачів, відповідав запитам аудиторії та щоб ваш читач зрозумів його.