Слова та фрази, які видають ChatGPT: на що звернути увагу, аби зрозуміти, що текст написаний ШІ

Слова та фрази, які видають ChatGPT: на що звернути увагу, аби зрозуміти, що текст написаний ШІ

ШІ-сервіси вже стали частиною професійної рутини для багатьох спеціалістів. І попри те, що навички використання ШІ сьогодні важливі, вміння відрізнити згенерований контент від автентичного, не стане зайвим.

Спираючись на власний досвід, підготували список фраз та слів-маркерів, які виділяють ШІ.

Фото: Дослідження різдвяного сезону 2024: ключові статистичні дані та тренди для бізнесу і маркетологів

Сервіси штучного інтелекту вже загальновживані, їх використовує понад 89% маркетологів, і в майбутньому цей показник буде тільки рости. Проте ChatGPT чи Claude неідеальні, вони все ще навчаються і тому можуть додавати до згенерованого тексту певні слова-маркери й фрази, які видають генеративний контент.

Це не означає, що середньостатистичний автор чи копірайтер не вживає їх і що їх заборонено вживати іншим, інакше текст вважатимуть написаним ШІ. Проте ці слова, фрази й прийоми мають насторожити й задуматися щодо того, чи справді текст написаний людиною, чи є він достовірним і чи можна інформації в ньому довіряти.

25 слів, які видають ШІ у тексті

  1. Розмаїття
  2. Оптимальний
  3. Функціональність
  4. Феномен
  5. Користувач
  6. Додаток
  7. Творці
  8. Рекламодавці
  9. Інтерактивність
  10. Інноваційність
  11. Невідʼємно
  12. Сучасність
  13. Дозвілля
  14. Аспект
  15. Як-от
  16. Таких як
  17. Усвідомленість
  18. Побоювання
  19. Інструмент
  20. Дискомфорт
  21. Новітність
  22. Тривалий
  23. Адаптований
  24. Захоплюючий
  25. Вибір

Більшість з цих слів не вживається на постійній основі у мовленні чи письмі. Слова «користувач», «оптимальний» можна прибирати з текстів, а «рекламодавці» замінювати відповідниками — маркетолог, наприклад.

Фрази, якими зловживає ChatGPT

  • У сучасному світі
  • Невідʼємна частина
  • Інформаційний ландшафт
  • Цифровий контент
  • Справжній феномен
  • Хороший вибір
  • Розумний вибір
  • Оптимальне рішення
  • Потреби сучасної аудиторії
  • Інноваційні рішення
  • Максимальна ефективність
  • Більшість користувачів
  • Більш / менш + актуально, дієво тощо
  • Ось деякі з них
  • Ідеальними стануть
  • Особливо корисно
  • Індивідуальні потреби

Ці фрази здебільшого додають субʼєктивізму та води у текст, більшість з них можна прибирати чи перефразовувати, залежно від контексту та цілі тексту.

На що ще звернути увагу, аби відрізнити текст, написаний ШІ

Зазвичай текст, який пише ШІ має мало реального фактажу — дослідження, конкретні приклади, цитати тощо. За наявності прикладів і намагання ШІ посилатися на певні джерела ще простіше визначити, чи текст написаний штучним інтелектом.

Якщо ChatGPT додає приклади — вони старого зразка, здебільшого 2017-2021 року. Тільки якщо вказати безпосередньо у промпт, що потрібні свіжі приклади, він може додати щось краще, але достовірність у таких випадках потрібно перевіряти на декількох джерелах.

Відсутність особистого досвіду або його абстрактність. Якщо ШІ пише огляд чи відгук — він посилатиметься на загальновідомі факти та переповідатиме їх, не передаючи ніякого реального досвіду. Це критично у випадках, коли потрібно закрити конкретні болі клієнта.

Помилки в інструкціях. Якщо ШІ пише інструкцію для чогось (користування iOS, Windows, певним предметом чи сервісом) він може припуститися помилок в перекладі функцій і кроків. До прикладу, в iOS він вживає «Налаштування», хоча в українській версії системи «Параметри».

Розміщення emoji також видає ШІ-текст. З особистого досвіду, мало людей будуть писати текст наступним чином: «Поряд з її світом існує інший — світ чаклунів 🧙‍♂️, які отримують сили завдяки демонам, готовим прислуговувати в обмін на душі 👹. »

Під час аналізу тексту варто звертати увагу на узгодження слів. Людина теж може припуститися помилки, проте здебільшого саме GPT неправильно узгоджує роди й відмінки.


Використовувати ШІ для оптимізації роботи — це окей, проте важливо дбати про те, щоб текст був корисним для читачів, відповідав запитам аудиторії та щоб ваш читач зрозумів його.

Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого