SEO-світчери в Inweb: історії про зміну професії та виклики у диджиталі
Зміна професії — серйозний крок, на який наважуються не всі. Деякі зі спеціалістів агенції digital-маркетингу Inweb у сфері SEO раніше працювали барменами, логістами, освітянами, адміністраторами.Ми розповімо їх історії про те, як без жодного досвіду у сфері можна стати професіоналом, як подолати виклики та чому вчитися — ніколи не пізно.
Іван: від бармена до SEO Specialist
Іван Гречанюк після інституту працював у сфері обслуговування. Починав з помічника офіціанта, деякий час працював офіціантом і надалі опинився за барною стійкою, де і пропрацював 5 років. Проте під час пандемії потрапив під скорочення.
«До пандемії, коли я працював барменом, хоча завжди цікавився технологіями, особливо версткою Frontend, тому закінчив профільні курси. Я залишився на поточній роботі, оскільки зарплата була вище, ніж пропонована для початківців у IT.
Коли вже потрапив під скорочення, вирішив закінчити з офлайн-роботою і диджиталізуватися. Знову повернувся до навчання, проте цього разу вибрав курс “Диджитал-маркетинг”.
У розпал Covid-19 я шукав роботу в напрямі SEO оптимізації сайтів. Отримав офер на позицію помічника SEO. Досить швидко освоївся, закріпив свої знання, почав отримувати практичний досвід і вже через 3-4 місяці я здав атестацію на підвищення», — згадує Іван, тепер SEO-спеціаліст в Inweb.
Поради Івана для тих, хто також хоче диджиталізуватися:
- Насамперед ознайомитесь зі світом диджитал-маркетингу, щоб визначити для себе вектор у якому хотілося б розвиватися: SEO, SMM, PPC тощо.
- Не йдіть проти вітру і через силу, знайдіть свій шлях, свій інтерес і вже тоді занурюйтесь з головою в те, що вам дійсно подобається і приносить задоволення.
Анастасія: з логістики до SEO Project Manager
Свій кар’єрний шлях Анастасія Бєлобородько починала з логістики. Вона займалася продажем морських, залізничних, авто та авіа перевезень. Після декількох років виснажливої роботи дівчина вирішила спробувати себе в сучасній та прибутковій сфері. Написання коду для неї здавалося занадто нудним, тому досвід організації та ведення угод стали орієнтиром у виборі фаху — Project Manager.
Поради від Анастасії для тих, хто хоче працювати у диджиталі:
- На початку кар’єри не бійтеся пробувати декілька напрямків. Це необхідно, щоб зрозуміти, що вам дійсно подобається.
- Вивчайте свою сферу діяльності й будьте готові до того, що у роботі можуть знадобитися різні знання.
- Не бійтеся, багато читайте, навчайтеся, якщо щось не подобається — одразу про це кажіть та розв’язуйте проблеми. Не замовчуйте їх.
Олександр: з лабораторії у SEO Operations Manager
Олександр Великодний працював у освітній сфері. Він був завідувачем навчальної лабораторії у коледжі. Слідкував за технікою та був відповідальний за електробезпеку.
За освітою Олександр розробник, але після декількох спроб програмування зрозумів, що не тяжіє до цього. Однак Олександр знав, що хоче працювати з комп’ютером. Одного дня він познайомився з людиною, у якої була схожа ситуація і працював SEO-спеціалістом. Історії знайомого про роботу надихнули Олександра змінити свою спеціалізацію.
«Мені це сподобалося, бо це і маркетинг, і робота з комп’ютером, і креатив. Почав шукати інформацію про спеціальність знайомого та зрозумів, що треба пробувати.
Я тоді тільки починав проходити профільні курси, але розумів, що необхідна практика. Так почав розсилати резюме. З декількох пропозицій я вибрав агенцію Inweb, бо розумів, що тут від мене будуть не тільки вимагати, а й допомогти професійно зростати. Тож я пішов з освітньої сфери та не жалкую про це».
Фото Олександра, коли він працював у коледжі
Для тих, хто хоче змінити професію, Олександр радить:
- Не бійтеся змін, нових людей. Життя одне і потрібно робити все, щоб було комфортно.
- Більше цікавтесь світом. Заглиблюйтесь у різні теми. Повірте, завжди є щось цікаве, що допоможе вам у роботі та спілкуванні як з колегами, так і з клієнтами.
Ольга: від адміністратора до SEO Client Project Manager
До початку роботи в диджитал-маркетингу Ольга Стукановська 2 роки працювала офлайн-консультантом, пізніше — адміністратором, у магазині відомого бренду спортивного одягу. Вона майже нічого не знала про сферу диджиталу, до поки її подруга не запропонувала спробувати себе там.
«Моя подруга, пропрацювавши в агенції диджитал-маркетингу рік, запропонувала мені спробувати себе в ролі Project Manager, адже навички комунікації та вміння організовувати роботу команди в мене були.
На той час робота в магазині мене дуже виснажувала фізично. Попри керівну посаду, необхідно було бути весь час на ногах, бігати з 3-го на нульовий поверх, щоб контролювати процеси, підміняти співробітників і обслуговувати відвідувачів, тягати обладнання та коробки з товаром. Тому зміна професії на онлайн була для мого фізичного здоров’я таким собі порятунком».
Порада від Ольги, з чого почати свій шлях у диджиталі:
Навчайтесь. На старті свого шляху, мені дуже допомогли навчальні курси Google. У них є багато безкоштовного та якісного матеріалу. Рекомендувала почати саме з курсів Google, адже там просто пояснюються основи диджитал-маркетингу.
Це лише декілька історій від наших спеціалістів. Кожен з них має свій шлях, але всі ці історії об’єднує одне — бажання працювати в задоволення. Якщо вас драйвить диджитал-маркетинг, не варто боятися. Навіть якщо у вас немає досвіду — ніколи не пізно вчитися.
Нехай ця стаття буде натхненням та знаком для тих, хто все ще вагається зі зміною професії. Некст стейшн — диджиталізешн і, можливо, ми в Inweb чекаємо саме на вас.