SEO-просування інтернет-магазину: як правильно підібрати ключові слова та побудувати структуру сайту

SEO-просування інтернет-магазину: як правильно підібрати ключові слова та побудувати структуру сайту Оптимізація e-Commerce-проекту здатна поставити в глухий кут кращих. Це довго та клопітно, якщо не мати зрозумілої інструкції. Одна справа – вставити ключові слова, і зовсім інша – отримати в результаті успішний проект з великим трафіком, хорошим продажем та стабільним прибутком.

Почнемо, як у школі, із понятійної бази.

Семантичне ядро – це максимально повний перелік усіх пошукових слів, їх словосполучень та морфологічних форм, що найбільш точно характеризує вид діяльності сайту, та спеціально підібраних для його просування.

Структура сайту – логічна побудова всіх сторінок сайту, категорій та підкатегорій за принципом взаємозв’язку між собою.

У цій статті я розповім, які ключові слова вибрати для інтернет-магазину, та як правильно скласти структуру сайту, яка дасть відмінні результати.

Як підібрати ключові слова для інтернет-магазину

Саме від правильності вибору ключових слів залежить, за якими запитами вас шукатимуть користувачі.

Одна з особливостей e-Commerce: більшість ключових слів сайту в першу чергу будуть орієнтовані на комерційні дії: купити, ціна, вартість, замовити, скільки коштує та ін. Наприклад: «купити чоловічі кросівки», «замовити велосипед» і подібні. Інформаційні ключові слова також важливі, але на більш пізній стадії просування.

Збір пошукових запитів за допомогою планувальника ключових слів Google Ads

Планувальник ключових слів від Google – безкоштовний онлайн-інструмент, який допоможе вам зібрати семантичне ядро ​​для e-Commerce проекту. Як тут діяти?

  1. Зареєструйтеся в Планувальнику ключових слів Google.
  2. Введіть у поле пошуку головне слово, яке характеризує сторінку, для якої ви бажаєте зібрати пошукові запити. Наприклад, «чоловічі кросівки».
  3. Потім натисніть кнопку «Отримати результат», і інструмент видасть вам список запитів, а також інформацію про трафік та конкуренцію кожного ключового слова. Важливо вибрати саме ті ключові запити, які найбільше підходять для вашої компанії. Вибирайте ключові слова із високим обсягом трафіку.
  4. Зробіть список, який ви будете використовувати надалі у своїй роботі. Якщо ви вже збирали семантичне ядро ​​для сайту і хочете його розширити, то можете використовувати функцію «Ідеї для теми» у планувальнику Google Ads. Таким чином, ви зможете знайти додаткові ключові слова, пов’язані з вашою тематикою.

Підбір ключових слів за допомогою Serpstat

Serpstat – це український сервіс для інтернет-маркетологів та SEO-фахівців. Розберемося, як за його допомогою підібрати ключові слова.

  1. Зареєструйтесь або запропонуйте демо-версію сервера.
  2. Натисніть «Аналіз ключових слів», потім «Підбір фраз» і введіть у поле тематичне слово або фразу, яке найбільше характеризує потрібні для вас запити. Serpstat надасть список ключових слів, пов’язаних із вашою тематикою. Крім частотності, сервіс видасть ряд додаткових показників: «Складність», «Спеціальні елементи у видачі» та інші показники.

Наприклад, я наведу невелику частину семантичного ядра зібраного за допомогою Serpstat, для сторінки «Чоловічі кросівки»:

ключи для сторінки «Чоловіки кросівки»

Після того, як ви отримали список, вивантажте його у зручному для вас форматі та відберіть потрібні ключові слова для вашої сторінки. Потрібні найрелевантніші вашій тематиці і мають низьку конкуренцію.

Ще один швидкий спосіб зібрати семантичне ядро ​​– це ввести в поле URL сайту конкурента із топ видачі. Serpstat видасть вам усі пошукові слова, за якими ранжується конкурент.

Структура сайту для e-Commerce: навіщо потрібна і в чому особливості

Правильна структура сайту впливає на ранжування сайту. Структура сайту для е-комерсу потрібна, щоб:

  • забезпечити зручність та швидкий пошук інформації для користувача:
  • спростити ранжування сайту пошуковими системами;
  • відвідувач швидко знаходив потрібний товар;
  • поліпшити досвід користувача, що позитивно впливає на конверсію та продаж.

Проєктування структури сайту онлайн-магазину – один з найбільш складних та трудомістких процесів, тому що враховуються багато факторів:

  • асортимент магазину;
  • перспектива розширення;
  • структура сайтів конкурентів;
  • продумана логіка сайту, проста і зрозуміла та подальша візуалізація;
  • достатня кількість інформації для пошукових систем та відвідувачів.

Структура інтернет-магазину для кращої конверсії: як побудувати

Як побудувати структуру для e-Commerce-проєкту, яка допоможе сайту високо ранжуватись у пошуковій видачі?

Головне правило: структура сайту інтернет-магазину має бути влаштована таким чином, щоб до будь-якої значущої сторінки відвідувач зміг дістатися не більше ніж за три кліки.

Проведіть мозковий штурм

Це процес генерації ідей та концепції інтернет-магазину. Для проведення мозкового штурму визначте цілі та завдання вашого проєкту, який основний товар буде на сайті. Зберіть команду фахівців, які займатимуться проєктом і можуть зробити свій внесок у процес створення структури.

Проведіть мозковий штурм у творчій атмосфері і без обмеження в ідеях, «накидайте» все, що спадає на думку, не відсіюючи. Це дозволить отримати максимум ідей, щоб створити детальну та оптимальну структуру сайту.

Після проведення проведіть аналіз ідей та виберіть відповідні варіанти для вас.

Вивчіть сайти конкурентів

Як використати ресурси суперників у створенні власної структури сайту?

  • Виберіть ресурси з топу видачі в тематиці, що вас цікавить.
  • Зайдіть на сайт цікавого для нас конкурента.
  • Вивчіть його меню, категорії товарів та підкатегорії, фільтри товарів, розділи продуктів тощо. Складіть список сторінок, які є на сайті конкурентів, вивчіть їх URL-адресу та функціональне призначення.

З таким списком ви зможете зрозуміти які сторінки на вашому сайті повинні бути обов’язково.

Кластеризуємо семантичне ядро

Потрібно розбити всі ключові запити на групи, тобто кластеризувати їх. На базі цього – створити ефективну структуру сайту, яка повністю відповідатиме вимогам пошукових систем та користувачів.

Після збору повного семантичного ядра у вашій ніші розбиваємо його на кластери за рівнем збігу певних умов, схожості за змістом слів. Для великого семантичного ядра використовують різні кластеризатори, наприклад, Serpstat, Cluster Army, Umbrellum, але також можна зробити це «руками».

Наприклад, на запит «чоловічі кросівки» ми бачимо, що користувачі часто шукають зимові чоловічі кросівки:

мы видим что пользователи часто ищут зимние мужские кроссовки

Переглянувши наше семантичне ядро, ми бачимо, що користувачі також часто шукають літні чоловічі кросівки:

пользователи также часто ищут по запросу летние мужские кроссовки

Також є запит про осінні чоловічі кросівки:

осінні чоловічі кросівки

Дивимося кількість запитів про весняні чоловічі кросівки:

весняні чоловічі кросівки

А також звертаємо увагу на запити про демісезонні чоловічі кросівки:

запити про демісезонні чоловічі кросівки

На основі отриманих даних можемо сформувати структуру категорій для сайту чоловічих кросівок: зимові, літні, осінні, весняні, демісезонні.

Розстановка пріоритетів у навігації

Структуру сайту розробляйте за принципом від важливого до менш важливого, а також:

  • Найзначніші категорії товарів розташовуйте ближче до початку меню навігації.
  • Для покращення користувальницького досвіду та покращення навігації можна додати підкатегорії в меню.
  • Не створюйте занадто багато підкатегорій, які можуть створити плутанину та утруднити пошук.

Додайте можливість масштабування

При проектуванні структури онлайн-магазину враховуйте можливість масштабувати веб-сайт у майбутньому, щоб не довелося переробляти модель всього ресурсу. Правильне масштабування сайту може значно підвищити його результати та покращити юзабіліті.

Як визначити, чи потрібні додаткові сторінки під групу запитів?

Для того щоб вирішити, чи потрібна сторінка користувачеві чи ні, розберемося, чи справді вона буде корисною. Завжди дивіться у видачу пошукових систем та аналізуйте, що хоче бачити пошукова система на запит.

Щоб із цим розібратися, наведу кілька прикладів:

1. Якщо це доречно і у вас є асортименти відомих брендів, створюємо сторінки під бренд:

  • Чоловічі кросівки Adidas.
  • Чоловічі кросівки Nike.
  • Чоловічі кросівки New Balance.

2. Сторінки під характеристики товарів:

  • Зимові чоловічі кросівки.
  • Літні чоловічі кросівки.
  • Осінні чоловічі кросівки.
  • Весняні чоловічі кросівки.
  • Демісезонні чоловічі кросівки.

Такі сторінки найбільше генерують трафік, оскільки відповідають на конкретний запит користувача. Користувач хоче купити чоловічі зимові кросівки, навіщо йому показувати весь каталог товару? Щоб він там ще додатково шукав у фільтрі та вибирав саме «зимові»? Це може змусити його піти з сайту, тому що незручно та забирає час.

Пам’ятайте: структура сайту створюється в першу чергу для зручності клієнта та пошукових систем.

3. Сторінки щодо призначення товару:

  • Бігові чоловічі кросівки.
  • Баскетбольні кросівки чоловічі.

Якщо це доречно і має попит, можна розділити товар за призначенням використання.

4. Сторінки під кольори:

  • Білі чоловічі кросівки.
  • Чорні чоловічі кросівки.

Якщо в тренді певний колір – фуксія чи кораловий – і це обумовлено ситуативним попитом, робимо сторінку. Якщо ні, не розмножуйте сторінки з різними кольорами незалежно від популярності.

5. Деякі сайти створюють сторінки під певну ціну:

  • Чоловічі кросівки 899 грн.
  • Чоловічі кросівки 2599.

З досвіду наших фахівців, такі сторінки не користуються попитом, тому їх робити не варто.

6. Сторінки під цінові діапазони:

  • Чоловічі кросівки недорого.
  • Дорогі чоловічі кросівки.

Для подібних груп запитів окремі сторінки створювати не варто, оскільки дешевизна чи дорожнеча – суб’єктивне поняття. Вони і без окремої сторінки завжди добре ранжуються на основній сторінці категорії.

7. Регіональні сторінки:

  • Купити чоловічі кросівки у Києві.
  • Ціни на кросівки чоловічі у Харкові.

Якщо ви зможете пояснити, чим відрізнятимуться подібні сторінки, можете створювати. Для інтернет-магазинів здебільшого цього робити не варто.

Щоб вирішити, чи потрібні додаткові сторінки, завжди дивіться на такі фактори:

  • Створення додаткової сторінки зумовлено попитом.
  • Список товарів у каталозі відповідатиме запиту та відрізнятиметься від вихідного.
  • У пошуковій видачі більшості конкурентів створено окремі сторінки під цю групу запитів.

Поширені помилки в структурі сайту

  1. Занадто глибокий рівень вкладеності сторінок. Не виділяйте товар у підгрупи надто детально: покупець може не знайти товар, який шукав, та піти з сайту.
  2. Неправильне позначення категорії. Буває, що власник магазину не може визначити, до якого розділу віднести той чи інший товар і створює категорію на кшталт «Всі аксесуари», «Інші товари». Такі категорії навряд чи будуть популярними у відвідувачів сайту. Уникайте створення подібних категорій товару.
  3. Великі категорії. Якщо ви створили великі категорії, розділіть їх на підкатегорії або створіть додаткові фільтри. Таким чином, відвідувач сайту зможе набагато швидше знайти те, що шукав у вас на сайті.
  4. «Бідно» заповнені або зовсім порожні категорії. Не створюйте окрему категорію для товарів, яких у вас мало. Якщо у вас менше п’яти товарів, окрема категорія їм не потрібна.
  5. Назва категорії ім’ям бренду. Іноді це доречно, якщо бренд відомий і клієнт шукає саме його: наприклад, купити смартфон Samsung. Але в більшості випадків розумніше робитиме класичні категорії товарів.
  6. Мало фільтрів і непродумана функція швидкого сортування за параметрами. Якщо у вас великий інтернет-магазин та мало фільтрів, користувачеві доведеться переглянути багато товарів, щоб знайти необхідний. А деякі так і не зможуть знайти потрібний товар, і підуть із сайту, хоча товар у вас був. Вивчіть свій товар, виділіть головні характеристики та розділіть товар за додатковими параметрами.
  7. В одній категорії розміщено різні за характеристиками товари. Завжди розміщуйте в одній категорії товари однакові за своїми характеристиками. Наприклад, у категорії «Чоловічі кросівки» мають бути лише чоловічі кросівки – без черевиків чи туфель.
  8. Дублі товарів у різних категоріях. Це негативно позначається на просуванні інтернет-магазину та юзабіліті (користувачі можуть плутатися). Не варто один і той же товар розміщувати у двох та більше категоріях.

Висновки

SEO-оптимізація e-commerce проекту – складний процес та його потрібно правильно його організувати. Грамотно підібрані ключові слова та правильно складена структура сайту гарантовано допоможуть просунути сайт із SEO у топ пошукової системи.

Якщо у вас залишилися питання про SEO-просування інтернет-магазину або результати самостійних дій не влаштовують, зверніться до спеціалістів з досвідом за консультацією та оптимізацією.

Олександр Олійник
Олександр Олійник
• SEO Specialist
Агенція digital-маркетингу Inweb
За час роботи в компанії Inweb на позиції SEO-фахівця почав більш поглиблено вивчати SEO-просування сайтів: закінчив курси з ASO-просування, верстки сайту, онлайн-курс «Папа бренда» Андрія Федоріва, курси з лінкбілдингу. Раніше працював адміністратором магазину у міжнародній компанії Adidas. Потім з відзнакою закінчив курс Комп'ютерної Академії ШАГ за спеціальністю «Інтернет-маркетинг» і розпочав свій шлях у digital-маркетингу. Активно займаюсь спортом. Пробіг більше п'яти марафонів, і точно знаю: щоб досягти результату, потрібна кропітка щоденна робота. Пишаюся, що працюю в команді з професіоналами та допомагаю розвивати IT-індустрію в Україні.
Більше цікавого