Як заощадити на просуванні інтернет-магазину. Все про SEO-можливості Хорошопа

У цьому матеріалі ми розповімо, які SEO-можливості є у інтернет-магазинів на платформі Хорошоп за замовчуванням і як фахівці з Inweb їх використовують для вирішення задач своїх клієнтів. Коментарями щодо застосування інструментів ділиться Head of SEO Inweb Владислав Наумов.
Можливість управляти URL-адресами сторінок
Шаблони адрес сторінок дозволяють формувати ЧПУ – Чоловікозрозумілі урли. Вони можуть складатися з ключових слів, які будуть бачити пошуковики і, згодом, піднімати сторінки у видачі. ЧПУ можна задавати для обраних комбінацій фільтрів і формувати таким чином посадочні сторінки під низькочастотні запити.
Різниця між звичайним урлом і ЧПУ
Формат урлів можна міняти стільки раз, скільки буде потрібно. Система запам’ятовує старі адреси всіх сторінок і автоматично редиректить всіх користувачів на нові адреси. Тому ви не втрачаєте трафік на 404 помилках при зміні адрес.
Коментар спеціаліста:
Система управління url-адресами сторінок в платформі Хорошоп реалізована на високому рівні. На інших CMS, при створенні сайту, потрібно ставити різні модулі для ЧПУ url-адрес, прописувати редіректи і витрачати досить багато ресурсів, як грошових так і часових, на реалізацію. У Хорошопа можна легко змінити url-адреса, що безсумнівно дуже зручно для SEO-спеціаліста.
Ми рідко використовуємо даний функціонал в своїй роботі, так як url-адреси на платформі вже реалізовані відповідно до рекомендацій пошукових систем і вносити коригування часто немає необхідності.
Активно використовуємо даний функціонал тільки при створенні пресетів фільтрів, щоб сторінки фільтрів під низькочастотні запити мали ЧПУ url-адреси.
Хорошоп дозволяє створювати шаблони урлів для категорій каталогу, сторінок товарів, блогу, бренду і т.д. Після їх налаштування, адреси сторінок будуть підлаштовуватися під обраний шаблон автоматично. І якщо ви захочете перенести інтернет-магазин з іншої платформи, у вас буде можливість зберегти старі адреси. Це означає, що ви не втратите трафік з поточних позицій в пошуку, а втрати позицій при переіндексації нового сайту будуть мінімальними.
Можливість управляти індексацією сторінок інтернет-магазину
Хорошоп контролює індексацію всіх сторінок інтернет-магазину. Є можливість вибрати, які сторінки потрібно індексувати, а які ні. Тому в пошуковий індекс не потрапляють дублі сторінок. Щоб позбутися від дублів, Хорошоп використовує robots.txt, мета тег robots і тег canonical в залежності від конкретного типу сторінки.
Категорії і мовні версії інтернет-магазинів за замовчуванням відкриті для індексації. При бажанні, якісь з них можна закрити. Фільтри за замовчуванням закриті для індексації, але є можливість відкрити окремі фільтри, які потрібні для просування сайту по низькочастотних запитах. При цьому закрито безліч комбінацій всіх фільтрів, які зазвичай захаращують індекс непотрібними дублями.
У деяких випадках Хорошоп дозволяє управляти режимом індексації. Якщо говорити про сторінки пагінації, то у користувачів є можливість:
- повністю заборонити їх індексацію;
- відкрити для індексації всі сторінки пагінації, вказавши першу сторінку в якості канонічної;
- відкрити сторінки для індексації відповідно до рекомендації Google – щоб їх код містив атрибути rel = “next” і rel = “prev”, які вказують на зв’язок між сторінками.
Коментар спеціаліста:
У своїй роботі ми не використовуємо деякі з пропонованих методів оптимізації сторінок пагінації, а саме:
- Повна заборона їх індексації. Даний метод суперечить рекомендаціями пошукових систем і знижує швидкість сканування і індексації сторінок товарів.
- Атрибути rel = “next” і rel = “prev”, так як пошукові системи їх не підтримують і вони ніяк не впливають.
Ми рекомендуємо унікалізувати мета теги сторінок пагінації і прописувати атрибут rel = “canonical” на основну сторінку категорії. Ці правки без якихось проблем можна реалізувати через адміністративну панель.


Функціонал пресетів для інтернет-магазину дуже важливий і корисний, завдяки якому є можливість через адміністративну панель повністю управляти індексацією сторінок фільтрів, прописувати мета теги, додавати текст і змінювати url-адреса.
Це найбільш використовуваний SEO функціонал для нашого агентства.
Можливість управляти SEO-тегами
У Хорошопа є можливість гнучкого управління тегами title, h1, meta name = “keywords” і meta name = “description”. Можна вручну вказати унікальне значення у властивостях конкретної сторінки або сформувати значення тегів для всіх сторінок потрібного типу по шаблону, що настроюється. Для категорій каталогу можна вказати SEO-текст, який розміщується в коді сайту вище основного контенту сторінки.
SEO-шаблони в інтернет-магазині на Хорошоп
Також Хорошоп врахував стандартні рекомендації, що стосуються семантики тегів заголовків, підписів до картинок і т.д.
Коментар спеціаліста:
При написанні мета тегів і заголовка h1 ми завжди використовуємо безліч змінних для максимальної унікалізації описів сторінок. В Хорошопі вже є велика кількість змінних, які можна використовувати при формуванні мета тегів.
{title} | Назва |
---|---|
{h1_title} | Тема h1 заданf для сторінки товару в блоці seo |
{mod_title} | Назва модифікації, якщо вона не задана для товару, то виводиться загальна назва товару |
{article} | Артикул |
{short_description} | Короткий опис |
{brand} | Бренд |
{price} | Ціна |
{price_old} | Стара ціна |
{quantity} | Кількість |
{color} | Колір |
{currency} | Валюта |
{parent} | Назва батьківського розділу |
На інших CMS нам доводиться підключати програміста для виконання даного завдання, витрачати ресурси і гроші на її реалізацію, адже спочатку в популярних движках даний функціонал не передбачений.
Можливість використовувати теги microdata і opengraph
Теги Microdata генеруються автоматично і допомагають пошуковикам-роботам розпізнавати контент сторінки. Google періодично змінює свою політику по відношенню до тегів: починає вимагати заповнення раніше необов’язкових полів, забороняє застосування деяких тегів в конкретних випадках і т.д. Хорошоп стежить за подібними змінами і впроваджує їх у платформу.
Коментар спеціаліста:
Дуже зручно що на сайтах вже реалізована вся необхідна розмітка і немає необхідності складати технічні завдання і витрачати ресурси на її впровадження. Види розмітки, які вже реалізовані на всіх сайтах платформи:
— Organization.
— Local Business.
— Протокол Open Graph.
— Website.
— BreadcrumbList.
— Product.
Автоматичне створення Sitemap.xml
Sitemap містить в собі посилання на розділи і сторінки інтернет-магазину і допомагає пошуковому роботу в їх індексації. У Хорошопа Sitemap формується автоматично, що дуже зручно, адже сторінок може бути сотні і тисячі. У нього включаються тільки ті сторінки, які доступні для індексації відповідно до поточних налаштувань.
Крім посилань на сторінки, Хорошоп додає в Sitemap і зображення. Якщо у файлі більше 50 тисяч сторінок, Sitemap автоматично розбивається на кілька файлів.
Карта сайту в форматі .xml генерується коректно і немає ніяких проблем з її реалізацією.
Показники по Google PageSpeed Insight
Хорошоп впровадив в платформу всі можливі рекомендації для того, щоб сторінки інтернет-магазинів швидко завантажувалися. Тому, найчастіше, у них максимальні показники Google PageSpeed Insight. Але користувачам потрібно стежити за контентом сторінок і вагою зображень, тому що через них оцінка може ставати нижче.

Швидкість завантаження сайту безумовно впливає на якість сайту і його ранжирування в пошукових системах. У всіх сайтів на платформі Хорошоп показники Google PageSpeed дуже високі і немає проблем зі швидкістю завантаження.
Окрема мобільна версія
Мобільна версія має власний інтерфейс і код, тому вона легше і швидше адаптивної верстки. Мобільна версія інтернет-магазинів використовує ті ж адреси сторінок, що і десктопна. Завдяки цьому, вона не створює дублюючі урли. Хорошоп автоматично визначає тип пристрою і показує їм відповідний html-код. Пошукові роботи визначають різні версії сайту для різних типів пристроїв завдяки http-заголовку vary. Це відповідає рекомендаціям Google.
Приклад мобільної версії інтернет-магазину на Хорошопі
Зрозуміла структура
Платформа Хорошоп створила гнучкий механізм, який дозволяє зробити структуру каталогу зручною для людей і пошукових роботів. Також для інтернет-магазинів реалізовано навігаційний ланцюжок – функція хлібних крихт. Завдяки їй користувачі, які зайшли на товар з пошуку, зможуть побачити, які ще категорії і підкатегорії є в інтернет-магазині.

Висновки
Інтернет-магазини на Хорошопі пройшли сотні SEO-аудитів. Хорошоп впровадив в платформу всі рекомендації фахівців, тому новим сайтам не потрібен технічний аудит і участь програмістів. SEO-фахівці можуть одночасно займатися оптимізацією структури і контенту, збором семантики, формуванням посадочних сторінок і т.д.
Щоб переконатися в цьому на власному досвіді, ви можете створити інтернет-магазин на Хорошопі і зробити тест драйв на протязі 14 днів.