SEO-аналіз конкурентів і як його провести. Покрокова інструкція
SEO-аналіз конкурентів потребує кожен сайт, незалежно від того, новий він чи існує давно. SEO-аналіз дозволяє оцінити стратегію просування конкурентів в органічному пошуку і зіставити їх тактику зі своєю, щоб розробити найбільш виграшний сценарій для подальших кроків. Спостерігаючи за сильними конкурентами, ви зможете почерпнути їх досвід і використовувати для своїх проектів, аналізуючи слабких – уникнути їх помилок.У цій статті я, контент-маркетолог Netpeak Software, розповім, з яких етапів складається SEO-аналіз конкурентів, як саме його слід проводити, а також які програми для цього варто використовувати.
План дій наступний :
- Зберіть перелік конкурентів
- Зберіть дані про основні показники якості сайту
- джерела і обсяг трафіку
- авторитет домену
- посилальна маса
- кількість сторінок в індексі
- Проведіть аналіз запитів, за якими ранжуються конкуренти.
- Досліджуйте структуру сайту конкурентів.
- Зробіть аналіз контенту.
Розглянемо всі кроки детально:
1. Зберіть перелік конкурентів
Основні конкуренти – це сайти, які просуваються за тими самими ключовими словами, що і ви, і змагаються з вашим сайтом за провідні позиції в органічній видачі.
Для автоматизованого пошуку конкурентів, які успішно ранжуються по суміжних з вами ключових запитах, скористайтеся програмою Netpeak Checker:
- Відкрийте програму і запустіть вбудований інструмент «Парсер ПС».
- У лівій частині вікна на вкладці «Запити» введіть ключові слова, за якими просувається ваш сайт.
- Перейдіть у вкладку «Налаштування» і виберіть пошукові системи, видачу яких необхідно спарсити. Для більш детального налаштування регіональної видачі перейдіть до блоку з додатковими налаштуваннями і відкрийте розділ «Пошукові системи».
- Виберіть кількість результатів (оптимальне – до 30). Запустіть аналіз, натиснувши кнопку «Старт».
- Дочекайтеся завершення парсингу, щоб отримати список сайтів, які просуваються за заданими ключовими словами, і побачити їх поточні позиції.
- За допомогою кнопки «Експорт» вивантажите результати сканування: таким чином ви отримаєте список конкурентів в табличному вигляді.
Ще один спосіб скласти список конкурентів – скористатися сервісом Serpstat.
- Введіть ключове слово, виберіть потрібну пошукову систему і натисніть «Знайти».
- Перейдіть в розділ «SEO-аналіз» → «Конкуренти».
- Експортуйте отримані дані.
Потім на основі отриманих результатів складіть список основних конкурентів і додайте їх в таблицю для подальшої роботи.Вивчіть усі способи аналізу конкурентів з будь-якої теми, оголошення або ключового слова за допомогою аналізу конкурентів від Serpstat.
2. Зберіть дані про основні показники якості сайту
Для порівняння свого сайту з конкурентами необхідно, в першу чергу, визначити показники, за якими воно буде проводитися. Я виділила кілька основних порівняльних параметрів, які допоможуть скласти цілісну картину конкурентного аналізу:
- джерела і обсяг трафіку;
- авторитет домену;
- посилальна маса;
- кількість сторінок в індексі.
Нижче розглянемо, як отримати показники за цими параметрами.
2.1. Джерела і обсяг трафіку
Щоб швидко дізнатися приблизний обсяг пошукового трафіку ваших конкурентів, скористайтеся фірмовим розширенням Similar Web для Chrome.
Воно дозволяє визначити:
- орієнтовний місячний обсяг трафіку сайту;
- середній час відвідування сайту і рівень показника відмов;
- джерела трафіку;
- топ країн, що генерують трафік;
- топ ресурсів, які найчастіше посилаються на сайт і на який посилається сайт;
- розподіл трафіку по соцмережах;
2.2. Авторитет домену
Авторитет домену є одним з ключових параметрів під час проведення конкурентного SEO-аналізу. Порівняння цих показників мотивує замислитися над змінами на сайті, які будуть сприятимуть розвитку і випередженню конкурентів.
Для аналізу скористаємося програмою Netpeak Checker, в якій можна воєдино збирати дані з різних сервісів в зручну таблицю.
- Відкрийте програму.
- На бічній панелі «Параметри» відзначте наступні пункти:
- Moz → External links, Domain Authority (авторитет домену згідно сервісу MOZ).
- Ahrefs → Backlinks, Dofollow Backlinks, Rank, Domain Rating (рейтинг домену по Ahrefs).
- Majestic → Citation Flow (кількість сайтів, що посилаються на цільовий URL), External Backlinks.
- Alexa → Sites Linking In.
- Google SERP → Згадки.
- Вставте перелік сайтів-конкурентів будь-яким зручним способом: введіть вручну, завантажте з файлу або вставте з буфера обміну.
- Натисніть «Старт» для запуску аналізу.
- Після завершення ознайомтеся з даними в основній таблиці і за необхідності завантажте їх на комп’ютер за допомогою кнопки «Експорт».
2.3.Посилальна маса
Відстежуючи кількість посилань ваших конкурентів, ви можете дізнатися, з якою швидкістю вони отримують беклінки і з яких сайтів, на основі чого створювати власну тактику побудови довідкового профілю і отримувати посилання з ресурсів, які посилаються на ваших конкурентів.
Перелік доменів, що посилаються ви можете подивитися за допомогою сервісу Ahrefs:
- Введіть домен сайту-конкурента.
- Перейдіть в розділ «Посилальний профіль» і подивіться список беклінків і доменів-донорів.
- На вкладці «Обзор» → «Нормативний профіль» подивіться графік динаміки посилального профілю.
Також дані можна отримати за допомогою інструмента «Аналіз зворотних посилань» в Serpstat.
2.4. Кількість сторінок в індексі
Подивитися, скільки сторінок в індексі ваших сайтів-конкурентів, можна за допомогою пошукового оператора «site:». Зверніть увагу, що цей метод дає лише приблизне розуміння, а не точні цифри.
Прискорити процедуру перевірки кількості сторінок в індексі своїх конкурентів ви можете за допомогою вищезгаданого Netpeak Checker.
- Завантажте перелік сторінок
- В параметрах відзначте пункти «Індексація» в розділах з назвами пошукових систем.
- Запустіть сканування і після завершення ознайомтеся з отриманими даними в основній таблиці.
3. Проаналізуйте запити, за якими ранжуються конкуренти
Пошук і аналіз запитів конкурентів, які приносять трафік на сайт, допоможуть вам розширити свою семантику і дізнатися, що ви упустили, або навпаки, вибрати для просування свого сайту інші запити, щоб знизити рівень конкуренції.
Проаналізувати семантику конкурентів ви можете в сервісі Serpstat.
- Введіть домен сайту.
- Відкрийте вкладку «Сумарний звіт», де будуть представлені ключові фрази, а також їх позиції, частотність, трафік тощо.
Також дізнатися ключові слова конкурентів допоможе Ahrefs. У сервісі необхідно:
- Вставити домен сайту, натиснути кнопку пошуку.
- У розділі «Органічна видача» вибрати пункт «Ключові слова».
- Ознайомитися з переліком ключових слів, які приводять органічний трафік.
4. Досліджуйте структуру сайту конкурентів
Аналіз структури сайтів конкурентів дозволяє зрозуміти логіку її організації і масштабування, і на основі цього доопрацювати і поліпшити структуру власного сайту.
Для вивчення структури конкурентів скористаємося краулером Netpeak Spider.
- Зайдіть в програму і перейдіть до бічної панелі, де необхідно встановити шаблон параметрів «Мінімум»: це дозволить збільшити швидкість сканування.
- Перейдіть в меню «Налаштування» → «Основні» і відзначте пункт «Сканувати всі піддомени».
- За необхідності увімкніть облік інструкцій по індексації на вкладці «Просунуті»: це дозволить вам зрозуміти, які зі сторінок конкуренти вважають за краще приховувати від роботів пошукових систем.
- Після сканування перейдіть на вкладку «Структура сайту» на бічній панелі.
- Для детального аналізу вивантажте структуру через меню «Експорт» → «Структура сайту», таким чином ви отримаєте зручний звіт щодо структури сайту з кінцевими сторінками, рівнем вкладеності URL і значеннями проаналізованих параметрів.
5. Зробіть аналіз контенту
Для аналізу найбільш популярного контенту на сайтах конкурентів я буду використовувати два способи: парсинг показників залученості на сайті (це показує популярність певних посад) і пошук сторінок з найбільшою видимістю.
Перший спосіб я реалізую за допомогою краулера Netpeak Spider.
- У Netpeak Spider відкрийте вкладку «Парсинг» в меню «Налаштування» і вставте скопійований селектор. Потім виберіть тип сканування CSS-селектор і область пошуку «Внутрішній текст». Дайте назву потоку – це потрібно для зручності перегляду результатів парсинга.
- Повторіть процедуру з іншими показниками залученості.
- Збережіть умови парсинга.
- Пропишіть домен сайту, з якого ви будете парсити дані і запустіть сканування.
- Після закінчення перейдіть на вкладку «Парсинг» бічної панелі, щоб ознайомитися з результатами.
Експортуйте отримані дані у вигляді таблиці на свій комп’ютер для подальшої роботи з ними. На сторінках з найбільшою видимістю ви можете вивчити теми, а також проаналізувати важливі елементи контенту (title, description, заголовки), дані які ви можете отримати, просканувавши перелік вивантажених сторінок з урахуванням відповідних параметрів.
Для пошуку сторінок з найбільшою видимістю я буду використовувати Serpstat. Щоб отримати дані, виконайте наступні дії:
- Введіть домен сайту та натисніть кнопку «Знайти».
- Перейдіть в розділ «Аналіз доменів» → «Сумарний звіт» і перейдіть до пункту «Сторінки з найбільшою видимістю». У цьому звіті ви побачите сторінки сайту-конкурента з високою видимістю в пошуку, і вони можуть відрізнятися від тих, які ви знайшли за допомогою парсинга. Ви також можете зберегти список цих сторінок, щоб дослідити їх контент і реалізувати аналогічний.
- Потім перейдіть в розділ «SEO-аналіз» і відкрийте звіт «Сторінки-лідери».
- Експортуйте отримані результати.
- Також ви можете вивантажити ключові слова зі сторінок-лідерів і проаналізувати їх більш детально. Особливо, якщо це не інформаційні сторінки, а лендінги.
Ці два способи допоможуть вам зібрати список найпопулярніших сторінок ваших сайтів-конкурентів для дослідження контенту.
Підбиваємо підсумки
Аналіз конкурентів відкриває можливості для розвитку і поліпшення власного сайту. Щоб провести аналіз, вам необхідно:
- зібрати перелік конкурентів;
- зібрати дані про важливі показники;
- провести дослідження запитів, за якими ранжуються конкуренти;
- досліджувати структуру сайту конкурентів;
- провести аналіз популярного контенту.
А як часто ви проводите аналіз конкурентів? Що досліджуєте і якими методами це робите?