SEO-аналіз конкурентів і як його провести. Покрокова інструкція

SEO-аналіз конкурентів і як його провести. Покрокова інструкція SEO-аналіз конкурентів потребує кожен сайт, незалежно від того, новий він чи існує давно. SEO-аналіз дозволяє оцінити стратегію просування конкурентів в органічному пошуку і зіставити їх тактику зі своєю, щоб розробити найбільш виграшний сценарій для подальших кроків. Спостерігаючи за сильними конкурентами, ви зможете почерпнути їх досвід і використовувати для своїх проектів, аналізуючи слабких – уникнути їх помилок.

У цій статті я, контент-маркетолог Netpeak Software, розповім, з яких етапів складається SEO-аналіз конкурентів, як саме його слід проводити, а також які програми для цього варто використовувати.

План дій наступний :

  1. Зберіть перелік конкурентів
  2. Зберіть дані про основні показники якості сайту
    • джерела і обсяг трафіку
    • авторитет домену
    • посилальна маса
    • кількість сторінок в індексі
  3. Проведіть аналіз запитів, за якими ранжуються конкуренти.
  4. Досліджуйте структуру сайту конкурентів.
  5. Зробіть аналіз контенту.

Розглянемо всі кроки детально:

1. Зберіть перелік конкурентів

Основні конкуренти – це сайти, які просуваються за тими самими ключовими словами, що і ви, і змагаються з вашим сайтом за провідні позиції в органічній видачі.

Для автоматизованого пошуку конкурентів, які успішно ранжуються по суміжних з вами ключових запитах, скористайтеся програмою Netpeak Checker:

  1. Відкрийте програму і запустіть вбудований інструмент «Парсер ПС».
  2. У лівій частині вікна на вкладці «Запити» введіть ключові слова, за якими просувається ваш сайт.
  3. Перейдіть у вкладку «Налаштування» і виберіть пошукові системи, видачу яких необхідно спарсити. Для більш детального налаштування регіональної видачі перейдіть до блоку з додатковими налаштуваннями і відкрийте розділ «Пошукові системи».
    Как провести SEO-анализ конкурентов
  4. Виберіть кількість результатів (оптимальне – до 30). Запустіть аналіз, натиснувши кнопку «Старт».
  5. Дочекайтеся завершення парсингу, щоб отримати список сайтів, які просуваються за заданими ключовими словами, і побачити їх поточні позиції.
  6. За допомогою кнопки «Експорт» вивантажите результати сканування: таким чином ви отримаєте список конкурентів в табличному вигляді.

Ще один спосіб скласти список конкурентів – скористатися сервісом Serpstat.

  1. Введіть ключове слово, виберіть потрібну пошукову систему і натисніть «Знайти».
  2. Перейдіть в розділ «SEO-аналіз» → «Конкуренти».
  3. Експортуйте отримані дані.

Потім на основі отриманих результатів складіть список основних конкурентів і додайте їх в таблицю для подальшої роботи.Вивчіть усі способи аналізу конкурентів з будь-якої теми, оголошення або ключового слова за допомогою аналізу конкурентів від Serpstat.

2. Зберіть дані про основні показники якості сайту

Для порівняння свого сайту з конкурентами необхідно, в першу чергу, визначити показники, за якими воно буде проводитися. Я виділила кілька основних порівняльних параметрів, які допоможуть скласти цілісну картину конкурентного аналізу:

  • джерела і обсяг трафіку;
  • авторитет домену;
  • посилальна маса;
  • кількість сторінок в індексі.

Нижче розглянемо, як отримати показники за цими параметрами.

2.1. Джерела і обсяг трафіку
Щоб швидко дізнатися приблизний обсяг пошукового трафіку ваших конкурентів, скористайтеся фірмовим розширенням Similar Web для Chrome.

Воно дозволяє визначити:

  • орієнтовний місячний обсяг трафіку сайту;
  • середній час відвідування сайту і рівень показника відмов;
  • джерела трафіку;
  • топ країн, що генерують трафік;
  • топ ресурсів, які найчастіше посилаються на сайт і на який посилається сайт;
  • розподіл трафіку по соцмережах;

2.2. Авторитет домену
Авторитет домену є одним з ключових параметрів під час проведення конкурентного SEO-аналізу. Порівняння цих показників мотивує замислитися над змінами на сайті, які будуть сприятимуть розвитку і випередженню конкурентів.

Для аналізу скористаємося програмою Netpeak Checker, в якій можна воєдино збирати дані з різних сервісів в зручну таблицю.

  1. Відкрийте програму.
  2. На бічній панелі «Параметри» відзначте наступні пункти:
    • Moz → External links, Domain Authority (авторитет домену згідно сервісу MOZ).
    • Ahrefs → Backlinks, Dofollow Backlinks, Rank, Domain Rating (рейтинг домену по Ahrefs).
    • Majestic → Citation Flow (кількість сайтів, що посилаються на цільовий URL), External Backlinks.
    • Alexa → Sites Linking In.
    • Google SERP → Згадки.
  3. Вставте перелік сайтів-конкурентів будь-яким зручним способом: введіть вручну, завантажте з файлу або вставте з буфера обміну.
  4. Натисніть «Старт» для запуску аналізу.
  5. Після завершення ознайомтеся з даними в основній таблиці і за необхідності завантажте їх на комп’ютер за допомогою кнопки «Експорт».

2.3.Посилальна маса
Відстежуючи кількість посилань ваших конкурентів, ви можете дізнатися, з якою швидкістю вони отримують беклінки і з яких сайтів, на основі чого створювати власну тактику побудови довідкового профілю і отримувати посилання з ресурсів, які посилаються на ваших конкурентів.

Перелік доменів, що посилаються ви можете подивитися за допомогою сервісу Ahrefs:

  1. Введіть домен сайту-конкурента.
  2. Перейдіть в розділ «Посилальний профіль» і подивіться список беклінків і доменів-донорів.
  3. На вкладці «Обзор» → «Нормативний профіль» подивіться графік динаміки посилального профілю.

Також дані можна отримати за допомогою інструмента «Аналіз зворотних посилань» в Serpstat.

2.4. Кількість сторінок в індексі
Подивитися, скільки сторінок в індексі ваших сайтів-конкурентів, можна за допомогою пошукового оператора «site:». Зверніть увагу, що цей метод дає лише приблизне розуміння, а не точні цифри.

 

Прискорити процедуру перевірки кількості сторінок в індексі своїх конкурентів ви можете за допомогою вищезгаданого Netpeak Checker.

  1. Завантажте перелік сторінок
  2. В параметрах відзначте пункти «Індексація» в розділах з назвами пошукових систем.
  3. Запустіть сканування і після завершення ознайомтеся з отриманими даними в основній таблиці.

3. Проаналізуйте запити, за якими ранжуються конкуренти

Пошук і аналіз запитів конкурентів, які приносять трафік на сайт, допоможуть вам розширити свою семантику і дізнатися, що ви упустили, або навпаки, вибрати для просування свого сайту інші запити, щоб знизити рівень конкуренції.

Проаналізувати семантику конкурентів ви можете в сервісі Serpstat.

  1. Введіть домен сайту.
  2. Відкрийте вкладку «Сумарний звіт», де будуть представлені ключові фрази, а також їх позиції, частотність, трафік тощо.

Також дізнатися ключові слова конкурентів допоможе Ahrefs. У сервісі необхідно:

  1. Вставити домен сайту, натиснути кнопку пошуку.
  2. У розділі «Органічна видача» вибрати пункт «Ключові слова».
  3. Ознайомитися з переліком ключових слів, які приводять органічний трафік.

4. Досліджуйте структуру сайту конкурентів

Аналіз структури сайтів конкурентів дозволяє зрозуміти логіку її організації і масштабування, і на основі цього доопрацювати і поліпшити структуру власного сайту.

Для вивчення структури конкурентів скористаємося краулером Netpeak Spider.

  1. Зайдіть в програму і перейдіть до бічної панелі, де необхідно встановити шаблон параметрів «Мінімум»: це дозволить збільшити швидкість сканування.
  2. Перейдіть в меню «Налаштування» → «Основні» і відзначте пункт «Сканувати всі піддомени».
  3. За необхідності увімкніть облік інструкцій по індексації на вкладці «Просунуті»: це дозволить вам зрозуміти, які зі сторінок конкуренти вважають за краще приховувати від роботів пошукових систем.
  4. Після сканування перейдіть на вкладку «Структура сайту» на бічній панелі.
  5. Для детального аналізу вивантажте структуру через меню «Експорт» → «Структура сайту», таким чином ви отримаєте зручний звіт щодо структури сайту з кінцевими сторінками, рівнем вкладеності URL і значеннями проаналізованих параметрів.

5. Зробіть аналіз контенту

Для аналізу найбільш популярного контенту на сайтах конкурентів я буду використовувати два способи: парсинг показників залученості на сайті (це показує популярність певних посад) і пошук сторінок з найбільшою видимістю.
Перший спосіб я реалізую за допомогою краулера Netpeak Spider.

  1. Перейдіть на будь-яку сторінку з контентом.
  2. Виділіть показник залученості (перегляд сторінок, коментар, шейр в соцмережах та інше).
  3. Відкрийте вихідний код і скопіюйте селектор.
  1. У Netpeak Spider відкрийте вкладку «Парсинг» в меню «Налаштування» і вставте скопійований селектор. Потім виберіть тип сканування CSS-селектор і область пошуку «Внутрішній текст». Дайте назву потоку – це потрібно для зручності перегляду результатів парсинга.
  2. Повторіть процедуру з іншими показниками залученості.
  3. Збережіть умови парсинга.
  4. Пропишіть домен сайту, з якого ви будете парсити дані і запустіть сканування.
  5. Після закінчення перейдіть на вкладку «Парсинг» бічної панелі, щоб ознайомитися з результатами.

Експортуйте отримані дані у вигляді таблиці на свій комп’ютер для подальшої роботи з ними. На сторінках з найбільшою видимістю ви можете вивчити теми, а також проаналізувати важливі елементи контенту (title, description, заголовки), дані які ви можете отримати, просканувавши перелік вивантажених сторінок з урахуванням відповідних параметрів.

Для пошуку сторінок з найбільшою видимістю я буду використовувати Serpstat. Щоб отримати дані, виконайте наступні дії:

  1. Введіть домен сайту та натисніть кнопку «Знайти».
  2. Перейдіть в розділ «Аналіз доменів» → «Сумарний звіт» і перейдіть до пункту «Сторінки з найбільшою видимістю». У цьому звіті ви побачите сторінки сайту-конкурента з високою видимістю в пошуку, і вони можуть відрізнятися від тих, які ви знайшли за допомогою парсинга. Ви також можете зберегти список цих сторінок, щоб дослідити їх контент і реалізувати аналогічний.
  3. Потім перейдіть в розділ «SEO-аналіз» і відкрийте звіт «Сторінки-лідери».
  4. Експортуйте отримані результати.
  5. Також ви можете вивантажити ключові слова зі сторінок-лідерів і проаналізувати їх більш детально. Особливо, якщо це не інформаційні сторінки, а лендінги.

Ці два способи допоможуть вам зібрати список найпопулярніших сторінок ваших сайтів-конкурентів для дослідження контенту.

Підбиваємо підсумки

Аналіз конкурентів відкриває можливості для розвитку і поліпшення власного сайту. Щоб провести аналіз, вам необхідно:

  • зібрати перелік конкурентів;
  • зібрати дані про важливі показники;
  • провести дослідження запитів, за якими ранжуються конкуренти;
  • досліджувати структуру сайту конкурентів;
  • провести аналіз популярного контенту.

А як часто ви проводите аналіз конкурентів? Що досліджуєте і якими методами це робите?

Пишемо, редагуємо та публікуємо для вас.
Більше цікавого