У Києві відбувся Mind Export Summit 2025 — два дні про вихід бізнесу за кордон

13 лютого в столичному КВЦ «Парковий» за підтримки Ощадбанку відбувся Mind Export Summit 2025 (далі — Саміт) — захід для тих, хто бажає масштабувати свій бізнес на зовнішні ринки або вже досяг певних результатів на цьому шляху.
14 лютого в просторі Kooperativ охочі взяли участь у бізнес-симуляції «Глобальна експансія», у межах якої учасники моделювали процес виходу на закордонні ринки та опрацювали можливі проблеми.
Проблематика Саміту
Український експорт став однією із жертв повномасштабного вторгнення: після рекордних показників 2021 року падіння було великим, але нові геополітичні розклади, географія логістики та допомога партнерів зробили експорт головним напрямом розвитку українського бізнесу. Уже у 2023 році український експорт на 82% перевищив показник попереднього, а у 2024 році наша держава збільшила обсяг експорту на 15% «рік проти року».
Протягом дня виступів та наступного дня проведення стратегічної бізнес-гри «Глобальна експансія» гості Саміту знаходили відповіді на свої запитання.
- Як на тлі воєнних викликів створити продукт, який стане цікавим для закордонних клієнтів?
- Що найбільше чіпляє європейців, американців, австралійців і жителів ОАЕ в продукції Made in Ukraine?
- Навіщо китайцям мед із-під Черкас, а ірландцям — дощовики з Луцька?
- Як краще заходити на різні ринки та хто виграє у спарингу між тематичними профільними виставками й черезтинним радіо місцевих ритейлерів?
Перебіг Саміту
Про можливості для українського бізнесу, про доступ до програм фінансування та про потенціал експорту зі сцени Mind Export Summit розповідала Наталя Буткова-Вітвіцька, член правління АТ «Ощадбанк», відповідальна за мікро-, малий і середній бізнес. Зокрема, вона наголосила на можливостях для бізнесу, які дає державна програма «5–7–9%».

«На 2025 рік програму забюджетовано й отримано кошти для її підтримки в сумі 18 млрд грн. Слід звернути увагу, що програма повністю фінансується коштом міжнародних партнерів, а швидке впровадження в програму вимог до стандартів ESG дає впевненість на збільшення фінансування з боку ЄС», — відмітила Наталя Буткова-Вітвіцька.
Про можливості пошуку клієнтів на закордонних ринках, налагодження співпраці та підтримки експортних починань із боку держави розповіла Олександра Сологуб, операційна директорка платформи Nazovni.Online. Вона навела приклад просування українського бізнесу в Італії вона й вказала важливу цифру — €750 тис. зекономили українські підприємці, взявши участь у виставках та заходах, які провела Nazovni.
«Ми допомагаємо компаніям не лише звертатися до економічних дипломатів, а й брати участь у виставках на пільгових умовах. Це велика перевага для українського бізнесу», — зауважила Олександра Сологуб.

Крім участі держави, окрему увагу приділили питанню еволюції власних намагань українського бізнесу. Зокрема, галузі інформаційних технологій, яка до початку повномасштабного вторгнення була одним із локомотивів українського виходу на світові ринки. Проте все змінилося в лютому 2022 року.
«До повномасштабного вторгнення в багатьох українських ІТ-компаній навіть не було відділів продажів. Клієнти самі приходили. ІТ-експорт зростав шаленими темпами: щороку на 20–30%. Але війна та глобальна рецесія все змінили. Другий рік поспіль ІТ-експорт показує падіння в середньому на 5%. Утім, ми — найвмотивованіша нація у світі: шукаємо й тестуємо нові шляхи, змінюємо бізнес-моделі», — прокоментувала стан справ у галузі виконавча директорка Асоціації IT Ukraine Марія Шевчук.

Вагому участь у роботі Mind Export Summit 2025 взяла консалтингова компанія Start Global, яка протягом вже багатьох років допомагає підприємцям виходити на експортні ринки. Зокрема, її засновник Дмитро Швець був не лише ведучим першого дня, а й проводив стратегічну бізнес-гру «Глобальна експансія» на другий день Саміту.
Подяка партнерам Саміту
Офіційним партнером Mind Export Summit 2025 стала компанія LBS Cloud. Це українська IT-компанія, яка спеціалізується на впровадженні CRM-систем (Customer Relations Management) й ERP-рішень (Enterprise Resource Planning), що допомагають комплексно вирішувати бізнес-завдання.

Алкогольним партнером виступила мережа гастро- та винних маркетів WINETIME — творці 35 справжніх гастрономічних просторів у 14 регіонах України: із фудхолами, френдлі-сервісом, унікальним алкогольним портфелем та однією з найбільших винних карт у країні.
Подарунками для спікерів Саміту опікувався книжковий партнер — видавництво «Наш формат», а силу та відновлення надав водний партнер — «Моршинська».

Інформаційні партнери
Організатори щиро дякують інформаційним партнерам, завдяки яким велика кількість українських підприємців змогла дізнатися, як масштабувати та розвинути свій бізнес.
Серед інформаційних партнерів: Європейська Бізнес Асоціація та проєкт Unlimit Ukraine, агенція комунікацій «ВАРТО», Інтерфакс-Україна, Торгово-промислова палата України, CROWE, Клуб експортерів України, Радіо NV, robota.ua, Kharkiv IT Cluster, Root-Nation.com, Marketer ua, marketer.media, Комерсант.український, «Палай» медіа, LIGA:ZAKON, ШОТАМ, «Агрономія сьогодні» та «Агробізнес сьогодні», Founder.ua, Favorite Food & Drinks, «Вечірній Київ», всеукраїнське інформаційне агентство Українські національні новини, Injobe, журнал урбаністики України та світу «А:1», European Academy of Leadership Coaching, Медіа Inweb, спеціалізований журнал «Управління якістю», українське представництво Спілки підприємців та роботодавців Польщі (ZPP).