Яким буде маркетинг у 2024 році — прогноз експертів Inweb

Яким буде маркетинг у 2024 році — прогноз експертів Inweb Керівники напрямків агенції digital-маркетингу Inweb про те, яким буде 2024 рік, до чого готуватися бізнесу і які маркетингові інструменти потрібно використовувати вже зараз. Передаємо слово.

Аліна Глазиріна, Head of Marketing

Аліна Глазиріна

Цей рік 100% запевнив, що так, як було, — вже не буде ніколи. Рік викликів. Працюючи на українському ринку, 2023 для мене — це рік поєднання дуже різних понять. Ми будуємо стратегії та плануємо, а самі живемо у повній непередбачуваності під сиренами повітряних тривог. Ми мотивуємо та надихаємо команди, а самі часом не можемо витягнути себе з емоційної вирви через події, які всіх оточують. Це рік незламності, людяності та віри. І всі ці поняття нам в Inweb вдалося, на мій погляд, поєднати у проєктах, що ми втілювали протягом року.

Що чекати ринку маркетингу у 2024 році:

  • Відеоконтент. Тренд, який поруч з нами вже не перший рік, на мою думку, тільки посилиться. Короткі емоційні ролики, тіктоки, відео-кружечки дозволятимуть користувачам отримувати цікавий контент, а компаніям — нарощувати brand awareness (обізнаність), що безпосередньо впливатиме на кількість клієнтів і дохід.
  • Персоналізація. Радію, що ми в Україні невпинно рухаємося до того рівня ринку, коли клієнт — на чолі всього. Бізнеси намагатимуться проявляти ще більше індивідуальності на основі дослідження даних про користувачів. Тобто тут можна навіть два тренди поєднати — аналіз поведінки юзерів і, як наслідок, розробка індивідуальних рішень та зростання лояльності клієнтів. Але не забуваймо, що поруч з аналізом даних завжди стає їх безпека.
  • Гнучкість та адаптивність. Тренд, який ще довго залишиться на українському ринку. Власники бізнесів та маркетологи мають розуміти, що за годину все може бути інакше. І ми всі маємо вміти швидко змінюватися та приймати нові рішення.
  • Інклюзивність. Теж залишиться в Україні ще довго. Сьогодні бізнес має не просто продавати товар чи надавати послуги, а передавати цінність та культуру. Маркетологи у своїх стратегіях мають закладати звернення та підхід до будь-якого користувача, з урахуванням усіх його особливостей. Ми маємо бути доступними, різними та людяними.
  • AI. Ми побачимо ще більше софтів та продуктів, які працюють на основі штучного інтелекту. На мою думку, ШІ не витіснить людську працю. Це скоріше підсилення нашої роботи та можливостей.

Що потрібно врахувати маркетологам і підприємцям, як підготуватися до змін?

  • Непередбачуванність, у якій ми живемо. Не будуйте довготривалих стратегій, якщо ви не зможете їх у будь-який момент змінити згідно з повісткою дня.
  • Емоційність та втома людей. Більше розмовляйте з командою, довіряйте один одному. Проводьте регулярні one-one-зустрічі. Будьте людиною на роботі. Це так просто, але чомусь не скрізь є.
  • Якщо ваша цільова аудиторія — це українці, враховуйте особливості нації. Нація, що не зламалася, донатить, допомагає ЗСУ.
  • Використовуйте інструменти штучного інтелекту — економте свій час та ресурс. Завдяки їм ще й автоматизуйте роботу там, де це можна зробити.

 

Марина Свіст, Head of SMM

Марина Свіст

Для мене 2023 рік був роком розвитку та побудови відділу. Він був дуже непростим, але ми встигли попрацювати з проєктами з ОАЕ, Казахстану, Польщі, Німеччини. Ми шукали і виходили на нові ринки. Зараз ми бачимо нашу експертизу в складних сферах, де інші сммники не можуть допомогти. Наприклад, виробництво, будівельні товарі, конкретніше — алмазні диски. Це був рік розуміння своїх сильних сторін та можливостей, навчання та суто маркетингу. І наш сильний бік — це експертиза в SMM з поглибленням у маркетинг.

Ми запустили послугу «Тактичний план». Це не стратегія, але вона дозволяє підсвітити помилки та слабкі сторони та посилити їх.

У цьому році агенція digital-маркетингу Inweb запустила послуги SMM-просування.

Що чекати в SMM у 2024 році:

  • Більше UGC-контенту (створеного клієнтами), що стане більш якісним, а не буде тренду на кількість сторис в день.
  • Розквіт мікроблогів.
  • Нові підходи до відео. Наприклад, нестандартні ракурси та розповіді міні-історій, більше сторітелінгу.
  • Розквіт можливостей ШІ та доповненої реальності.

Що потрібно врахувати маркетологам і підприємцям, як підготуватися до змін?

Цінувати якість, а не кількість, розуміти, які цінності бренду, тримати «руку на пульсі» світових трендів, щоб було розуміння як це застосувати в своїх проєктах.

 

Катерина Ніколаєва, Head of Analytics

Катерина НіколаєваРік видався насичений змінами, що зумовлено масштабним переходом системи Google Analytics на нову модель збору даних — Google Analytics 4. Відчувалось як справжній «аналітичний переворот». Це викликало перенос всіх клієнтських проєктів і налаштування аналітики у нових ресурсах.

Google постійно удосконалює продукт, що «змушує» нас з командою швидко підлаштовуватись, вивчати та розуміти нові внутрішні процеси аналітики та змінювати звичні задачі на новий лад. З’явилась гостра необхідність в удосконаленні знань BI-систем (вони збирають, переробляють та надають дані у максимально зручному для аналітики форматі) і роботою з Big data, набутті практичних навичок. Ми виділили багато ресурсів на консультування клієнтів щодо роботи нового GA4, адже система стала більш удосконаленою, але й поряд з тим складнішою для розуміння.

Що чекати у вебаналітиці у 2024 році:

Оскільки світ прямує по Data-driven-вектору (використання великих даних), що викликає за собою необхідність більш чіткого збору даних, зведення до наскрізної аналітики. У 2024 році очікуємо сплеск потреб на більш поглиблену роботу з даними, з використанням BI-систем, збором даних у хмарних сервісах, серверним відстеженням, побудовою наскрізної аналітики. Саме ці напрямки ми плануємо розвивати в рамках відділу аналітики.

Що потрібно врахувати маркетологам і підприємцям, як підготуватися до змін?

Треба бути готовим до кардинальних змін у зборі та інтерпретації даних. Таку пораду я давала при переході на GA4, яка відбулась пів року тому, проте вважаю, що вона актуальна і досі. Більшість компаній використовують новий ресурс аналітики не на повну потужність.

 

Ігор Генов, Head of SEO

Ігор Генов

SEO у 2023 — постійні виклики. Неодноразові апдейти в алгоритмах Google, стрімкий розвиток штучного інтелекту та інструментів, пов’язаних із ним, змусили вносити суттєві корективи в роботу.

Що чекати у SEO у 2024 році:

SEO та штучний інтелект:

  • Активне використання інструментів ШІ фахівцями, наприклад, використання в роботі ChatGPT, і пошуковими системами.
  • Зростання популярності зображень, згенерованих ШІ. Існує ймовірність того, що зображення, створені штучним інтелектом, можуть бути враховані під час ранжування в результатах пошуку. Однак незрозуміло, як саме Google оброблятиме такі AI-зображення і який вплив вони матимуть на SEO.

Ще один тренд: Core Web Vital (зручність сайту — швидкість завантаження сторінок, інтерактивність та візуальна стабільність) і новий показник Interaction to Next Paint (оцінка швидкості реакції сайту на дії користувача). До вже наявних показників додався INP і необхідно враховувати оптимізацію інтерактивності сторінок сайту для поліпшення користувацького досвіду.

Зростатиме орієнтація на користувача: сайт має пропонувати бездоганний і цінний досвід для користувачів.

Підвищення важливості локального SEO:

  • Перевага стратегії пошукової оптимізації бізнесу з фізичною присутністю.
  • Приділяти особливу увагу відгукам користувачів для локального SEO.

Що потрібно врахувати маркетологам і підприємцям, як підготуватися до змін?

Проникнення використання ШІ в усі сфери. Технології машинного навчання вже зараз активно використовуються:

  • створення контенту;
  • поліпшення роботи фахівців;
  • персоналізація маркетингових звернень і рекомендацій для кожного покупця.

Технології ШІ й надалі розвиватимуться, покриваючи величезний пласт роботи, чи то допомога в поліпшенні готових рішень, чи то створення рішень з нуля. Наприклад, розробка нових креативів для реклами, створення й поліпшення текстового та візуального контенту.

Компаніям доцільно активно впроваджувати ці технології вже сьогодні, щоб посісти провідні позиції у своїй галузі в осяжному майбутньому.

Отже, очікуємо 2024 рік з великим надіями, планами та перспективами! Дякуємо нашим експертам за відповіді, а вам — за приділений час. Дізнавайтесь більше цікавого та корисного у нашому Telegram-каналі Inweb | Стрибай у digital.

Обкладинка статті згенерована за допомогою ШІ Bing Image Creator

Роман Скрупник
Роман Скрупник
• Головний редактор Медіа Inweb
Керую Медіа Inweb. Повʼязаний з журналістикою і маркетингом понад 10 років, колись давно починав у продажу, IT і маркетингу. Зараз — Head of Content в агенції Inweb. Ви можете написати мені на email: r.skrupnyk@inweb.ua
Більше цікавого