Навіщо використовувати QA-тестування в SEO

При просуванні сайту будь-якого масштабу важливо вчасно виявити не тільки помилки з точки зору оптимізації, а й проблеми мобільної адаптації, кросбраузерності, безпеки та функціоналу сайту. Тому в рамках SEO-просування ми проводимо QA-тестування сайту.

Що таке QA?

QA (Quality Assurance, забезпечення якості) — це різноманітні дії на всіх етапах життєвого циклу проєкту, спрямовані на те, щоб забезпечити необхідний ступінь якості продукту.

Тестування — технічний прийом із забезпеченням якості. Це проведення набору тестів для виявлення, чи працює все так, як задумано.

У широкому сенсі тестування — проведення набору тестів з метою виявлення відповідності між очікуваним і фактичною поведінкою.

Переваги QA тестування

Перше, що робить SEO-спеціаліст проєкту — ставить завдання тестувальнику на виконання повної перевірки сайту замовника. В рамках аналізу тестувальник виконує аналіз:

  • мобільності,
  • кросбраузерності,
  • безпеки,
  • функціоналу.

Після виконання тестування ми дізнаємося основні проблеми в роботі сайту, які необхідно виправити в найкоротші терміни.

За знайденими помилками фахівець готує технічне завдання і програміст виправляє поточні проблеми в роботі сайту.

Які помилки ми знаходимо?

Під час тестування виявляються помилки різних рівнів важливості:

  • помилки в верстанні;
  • помилки у відображенні зображень;
  • помилки у відображенні елементів сторінок сайту за певної роздільної здатності екрану;
  • невірне відображення елементів сайту на мобільних пристроях;
  • можливість вносити некоректні дані в форми на сайті;
  • неробочі форми на сайті;
  • неможливість здійснити покупку під час використання фільтрів;
  • неможливість оформити замовлення з мобільного пристрою;
  • уразливості сайту, через які зловмисники можуть впровадити шкідливий код і таке інше.

Тестувальники знаходять на кожному сайті велику кількість серйозних помилок, виправлення яких істотно поліпшить взаємодію користувача з сайтом та усуне технічні несправності в роботі функціоналу.

Ми дуже часто виявляємо досить серйозні проблеми, наприклад:

  1. Під час використання деяких фільтрів в інтернет-магазині на Opencart переставала працювати кнопка “купити” на картці товару – під час натискання на неї нічого не відбувалося.
  2. На сторінці оформлення замовлення неможливо зменшити кількість товарів, доданих до кошика, тільки збільшити.
  3. У разі, якщо користувача залогінено,товари, додані в Wishlist з’являлися в підвалі на кожній сторінці сайту, що призводило до проблем у верстанні.
  4. У формах зворотного зв’язку не працювала валідація введеної інформації. У полі для номера телефону можна написати своє ім’я та заявка буде успішно відправлена.
  5. За наявністю декількох мовних версій сайту більша частина функціоналу не переведена.
  6. В особистому кабінеті клієнта не працює функціонал, який закладено в CMS (історія замовлень, адреси, зміна контактної інформації).
  7. При одночасному застосуванні трьох чи більше фільтрів товари не завантажуються, хоча картки товарів задовольняють вимоги.

Висновок

Проведення QA тестування на першому етапі робіт дає суттєву перевагу як замовнику, так і агентству. Оскільки допомагає виявити проблеми, які з часом можуть серйозно “відгукнутися” проєктові.

В рамках SEO-просування ми користуємося послугами тестувальників, виявляємо помилки, які SEO-фахівцям через іншу спрямованість спеціалізації знайти важко, в той час, як у тестувальника кваліфікація та експертність в цій сфері набагато вище.