Криза як можливість: поради та рекомендації ТОП-менеджерів Inweb для бізнесу

 Криза як можливість: поради та рекомендації ТОП-менеджерів Inweb для бізнесу Говорити про непрості часи не будемо, а одразу перейдемо до реальних порад. CEO та керівники відділів послуг нашого агенства поділилися рекомендаціями для бізнесу, які дозволять не панікувати, а холоднокровно оцінювати ризики, можливості економії і способи зростання під час кризи.

На питання про те, як бути маркетологам і бізнесу, відповідали СЕО Inweb Ігор Мутерко, керівник відділу платного трафіку Олексій Мамонтов і керівник відділу пошукової оптимізації Владислав Наумов.

Ігор Мутерко, керівник агентства інтернет-маркетингу Inweb

Що можеш розповісти про свій графік на карантині? Що змінилося, а що ні у власника бізнесу?

Вимушений карантин — чудовий час для наведення порядку в своїй голові. Немає ранкової метушні, немає нервозності через затори, немає відчуття, що ти кудись не встигаєш. Ти просто сидиш вдома і робиш те, що треба, а потім те, що хочеться.

Я намагаюся лягати раніше, щоб встати за 2-3 години до пробудження сім’ї або початку будівельних робіт у сусідів. Це час тиші і самоти. Ранкові ритуали, спорт, планування дня, читання книг. Попсова книга «Магія ранку» дасть пару-трійку ідей, які можна спробувати для себе.

Жорстко контролювати свій рот. Вірніше те, що в нього потрапляє. Перші дні були безконтрольними — я поїдав все, що погано лежить. І дуже швидко став набрякати, стала з’являтися млявість і випаровуватися енергія. Правильна їжа і чиста вода — дуже важливий елемент підтримки ясності розуму і енергії. Вважаю кращим ютуб-каналом про їжу, здоров’я, енергію і все таке — «Freshlife28».
Для мене він — настільна відеокнига про все, що з цим пов’язано.

Карантин — це чудовий час поговорити з друзями онлайн, поговорити з колегами по ринку, партнерами, наставниками. Обмінятися один з одним розумінням ситуації, своїми планами. Для мене дуже корисно. Як альтернативу вайберу і скайпу, вибрав Zoom. У ньому відеодзвінок стабільний і невибагливий до швидкості інтернету.

Ранок і вечір по буднях, як і всі вихідні, я проводжу з родиною. У нас дочка, 1,5 роки. Приділяючи час дитині, я фокусуюсь на тому, що цікаво дитині, не відволікаючись на телефон або телевізор. Для мене дуже важливим є питання гармонійних відносин у будинку. Якщо з дружиною можна поговорити і домовитися, то у випадку з дитиною такого віку, все залежить від тебе самого. Я скористався порадою психолога і сприймаю дитину як дельфнчика — він дуже розумний, але тебе не розуміє. Рекомендую до прочитання «Щаслива дитина» Гіппенрейтер і ютуб-канал доктора Курпатова на цю тему.

Само собою, основний час — це робота. Роботи стало більше. Змінилася структура роботи. Якщо раніше я займався стратегією більше, то зараз на 95% це організаційні питання, планування, спілкування з командою, прийняття непростих рішень. Реально допомагає календар, для планування колів з колегами, і паперовий блокнот.

Чи є якісь прийоми в дусі «вимкнути паніку, увімкнути розум»? Як бути з емоціями власникові бізнесу?

Власник бізнесу — та сама людина. Все, що працює в звичайному житті для не бізнесмена, працює і для бізнесмена. Спорт, правильне харчування, мінімум снеків і перекусів, достатня кількість чистої води, прогулянки (без перетину з іншими людьми), правильне інформаційне поле. На останньому хочу зупинитися докладніше.

Оточіть себе правильними джерелами отримання інформації. Адже саме вони і будуть формувати ваше уявлення про те, що і як відбувається навколо. Саме на підставі отриманої інформації ми аналізуємо те, що відбувається, приймаємо рішення, будуємо плани. Мені зручний Telegram для читання статей, думок і аналітичних лонгрідов. Twitter — для швидких коротких новин. І YouTube з платної підпискою за 150 грн/міс, який мені дозволяє на тлі і без реклами слухати випуски новин, думки цікавих мені людей.

Як, в поточній ситуації, використовувати кризу як можливість для зростання і розвитку бізнесу?

Криза — це уповільнення всіх процесів, аж до повної їх зупинки. Питання в тому, хто готовий до такого розвитку ситуації. Хтось збирав фінансову подушку на рік і кеш для покупки активів в потрібний момент. А хтось жив сьогоденням ​​або просто ще не встиг вийти на достатню прибутковість, через що змушений скорочувати співробітників, закривати офіси і бізнес. Особисто я не був готовий до цієї кризи на всі 100%, хоча це друга серйозна економічна криза, яку я переживаю. На майбутнє, я зазначив собі ТОП 10 пунктів, які будуть висіти в оперативній пам’яті моєї голови завжди, особливо, коли все буде добре.

  1. Мобілізуйте енергію і концентрацію на ситуації.
    Без суєти, нервів і паніки. Зберігайте холодну голову і здоровий глузд.
  2. Почніть рахувати все, що раніше не рахували.
    Вдома — сімейний бюджет. На роботі — три стовпи фінансів: CashFlow, P&L, Баланс. Так ви зможете приймати зважені рішення і відстежувати в динаміці як змінюється ситуація.
  3. Перевірте ліквідність фінансової подушки.
    Cash is King. Якщо вона на терміновому депозиті знімаємо. Банківська система хоч і стабільна, але все ж складнощів під час зняття коштів у кризу може підкинути. Готівкові гроші знадобляться на зарплати, оренду, податки, життя.
  4. Заморозьте всі великі витрати.
    Ніхто не знає, як довго, і як глибоко піде криза. Тому до витрат одразу потрібно підходити вкрай виважено: будівництво, ремонт, оновлення авто, покупка дорогих речей — все це може почекати.
  5. Криза — найкращий час для покупки активів.
    Якщо раніше не займалися інвестуванням, зараз саме час почати. Оцініть своє фінансове становище і вперед: акції, ETF, золото, бізнеси, нерухомість. Але пам’ятайте, що це гра в довгу.
  6. Маркетинг повинен продовжувати працювати.
    Це той самий час, коли відбувається переділ ринку і перетікання клієнтів від слабких до далекоглядних. Більше експериментів, більше перевірок маркетингових гіпотез. Працюйте щільніше зі своїми маркетологами.
  7. Зменшіть кредитне навантаження.
    Якщо є кредити, особисті або робочі, можна перевести кредит за рахунок більш дешевих кредитів, які хлинуть на ринок.
  8. Зробіть ревізію співробітників.
    Варто придивитися до результативності своїх співробітників і розглянути варіант ротації. Криза вивільняє людський робочий ресурс у великій кількості.
  9. Розробіть план Б на випадок різкого обвалу.
    Все що завгодно може піти не так. Вам потрібно чітко розуміти, які дії ви робитимете в найгірші часи. Домовтеся зі своїми співробітниками, партнерами, підрядниками, постачальниками ще на березі, щоб вони теж були готові до плану Б і це не стало для них трагічною несподіванкою.
  10. «Життя довше будь-якої кризи» — сказав якийсь підприємець. Робіть все, щоб дожити до завершення кризи.

Alexey Mamontov

Олексій Мамонтов, керівник відділу РРС

Якщо відставити емоції в сторону, що потрібно зробити власникам сайтів з контекстною рекламою, щоб пережити карантин?

  1. Розібратися з KPI. Перше, що потрібно — прорахувати антикризові KPI, які будуть підтримувати бізнес під час кризи. Тут мова вже не про простий трафік, переходи і перші позиції, а про математику. Бізнес повинен вміти рахувати.Бизнесу нужны KPI и математикаВсі рекламні кампанії, які не потрапляють в KPI — відключити, інші спробувати оптимізувати і масштабувати.
  2. Використовувати ремаркетинг.Сфокусуватися на поверненні найбільш лояльної аудиторії, яка вас вже знає. Для цього використовувати ремаркетинг по-максимуму: пошуковий, медійний, динамічний.
  3. Зробити антикризове УТП. Саме час переглянути пропозицію для нових клієнтів і диференціюватися від конкурентів. Як це зробити в швидкому темпі? Оцінити і проаналізувати пару-трійку пропозицій від таких самих гравців ринку і розробити свій план дій. Часу багато немає, тому діяти потрібно вже сьогодні.
  4. Зосередитися на контенті (зображення, відео). Зараз немає часу на А/Б тестування, треба бити прямо в ціль. Але робити це, не спекулюючи на хворій, для всіх, темі.
  5. Знизити свою маржу. Основне завдання будь-якого бізнесу сьогодні — триматися на ринку і намагатися вийти в операційний нуль.
  6. Налаштувати Google Shopping. Весь офлайн «завмер», люди сидять і працюють вдома, але життя все одно продовжується — попит на певні групи товарів не впав, а навіть зріс. І якщо ви — власник інтернет-магазину, я наполегливо рекомендую звернути увагу на товарні кампанії (в разі, якщо вони у вас ще не налаштовані). Така реклама дозволяє виділятися серед конкурентів і завойовувати нових клієнтів.

Як бути фахівцям, які замкнені вдома? Що почитати, подивитися, щоб розвиватися в домашніх умовах.

По-перше, всім нашим інтернет-маркетологам поставлена ​​задача максимально уважно і результативно працювати з поточними клієнтами і їх акаунтами. Занурюватися, вникати в деталі, бути постійно на зв’язку, як усередині команди, так і з власниками сайтів. Ми дуже хочемо допомогти тим, хто дійсно може розвиватися в поточних умовах.

По-друге, йти від шаблонності своїх дій, розширювати мислення. Тим більше, що зараз для цього відкриті всі двері, чого тільки коштує курс «Папа Бренду» від Андрія Федоріва, який сьогодні доступний безкоштовно (звичайна його ціна в районі 200-500 $).

По-третє, розібратися з бізнес-показниками, якщо щось не до кінця зрозуміло і прозоро. Відмінна стаття з Юніт-економіки від СЕО MRRly.io Данііла Ханіна.

По-четверте, подивитися курс «Просування й заробіток на YouTube» від SHATYRKO ACADEMY. Коштував $1080, тепер 0.

По-п’яте, прослухати серію вебінарів від Google, які вони регулярно готують для фахівців Netpeak Group, що постійно працюють з Google Ads. На жаль, посиланням на трансляцію поділитися не можу.

Як використовувати кризу як можливість для бізнесу?

Криза — це можливість прокачати ABM (account based marketing). Зосередитися тільки на максимально цільових клієнтах, оточити їх увагою і турботою, принести їм максимальну користь.

Можливість поглянути на свої метрики з точки зору бізнес-показників, а не просто кліків і CTR: навчитися правильно вважати ROMI, CAC і LTV, ввести у себе NPS; відсікти зайве і залишити тільки ті джерела трафіку, які будуть підтримувати обороти компанії. І при цьому відсікти все, що приносить збитки.
Vlad Naumov

Владислав Наумов, керівник відділу SEO.

Чим зайнятися SEO-фахівцю на карантині, коли у нього з’явились 2 години вільного часу?

Найголовніша рекомендація — займатися саморозвитком. Я впевнений, у кожного SEO-фахівця в збереженому є безліч текстових і відео матеріалів, вивчення яких відкладалося на потім, через брак енергії на освоєння.

Також, дуже допомагає перегляд власних поточних процесів роботи та їх ефективності. Варто поглянути на свою роботу під іншим кутом і зрозуміти, як можна зробити краще або швидше.

Можна почати вивчення мови програмування Python. Вона дуже допомагає в роботі SEO-фахівця, багато завдань можна буде вирішити без залучення програміста.

Рекомендації матеріалів для вивчення.

Матеріали по веб-аналітиці від Inweb.

Деякі з книг, які я рекомендую почитати під час карантину:

  1. «Теорія обмежень», Вільям Детмер.
  2. «Спочатку скажіть” ні “», Джим Кемп.
  3. «До біса недоліки», Маркус Бакінгем.
  4. «Стратегія і товстий курець», Девід Майстер.
  5. «Справжній професіоналізм», Девід Майстер.
  6. «Радник, якому довіряють», Девід Майстер.
  7. «Шалено просто», Кен Сігал.
  8. «Людський фактор: успішні проекти і команди», Том ДеМарко, Тімоті Лістер.

Як бути бізнесу з пошуковим просуванням? Що робити або не робити в напрямку SEO.

Буде дивно чути від SEO-фахівця, що не варто витрачати гроші на SEO. У поточний момент SEO — це вже не про якусь накрутку найбільш значущих чинників ранжирування, а більше про перетворення проекту в дійсно якісний сайт.

Вся наша робота полягає в тому щоб змінити сайт таким чином, щоб користувачеві він був корисний і зручний, а не в покупці посилань або SEO-текстах. Це завдання непросте і вимагає багато часу і ресурсів.

Моя рекомендація звучить так: якщо грошей у бізнесу дуже мало — варто відмовлятися, оскільки на кону виживання компанії. І якщо зараз даний канал клієнтів не призводить, то ймовірність того, що він приведе їх через 2 тижні — досить низька.
Всім іншим я б рекомендував продовжувати роботу. Можливо, з меншим бюджетом або з обмеженою кількістю інструментарію, але не зупинятися і продовжувати розвивати свій сайт. Карантин рано чи пізно закінчиться. Краще б рано, звичайно.

Аліна Глазиріна
Аліна Глазиріна
• Head of Marketing Department
Агенція digital-маркетингу Inweb
Хто я? За освітою — банкір і криміналіст (ох і «покидало» мене), за покликанням — маркетолог. У digital-реклами з 2015 року, в Inweb — з 2017. Прийшла на посаду асистента CMO, через 1,5 року — очолила відділ маркетингу. Чому Inweb? Ми — команда, яка вміє працювати, приносити результат бізнесу наших клієнтів і нести за нього відповідальність. Що подобається? Чіткість, старанність і працьовитість. Намагаюся сама виконувати завдання, спираючись на ці якості. Люблю таймінг, котиків і людей, які можуть пожартувати та посміятися над собою. Відчуваю шалену силу, коли багато лідів і конверсія висока.
Більше цікавого