Комунікація на результат — як Третя штурмова транслює цінності та залучає бійців

Комунікація на результат — як Третя штурмова транслює цінності та залучає бійців

Сьогодні військові підрозділи мають бути медійними, щоб залучати нових бійців, підтримку волонтерів і не втрачати довіру суспільства. Одним із найкращих прикладів ефективного військового маркетингу є Третя окрема штурмова бригада (3 ОШБр).

На прикладах креативів 3 ОШБр проаналізуємо особливості маркетингових активностей бригади, які роблять підрозділ впізнаваним та популярним.

Агенція диджитал-маркетингу Inweb співпрацює з 3 ОШБр задля посилення ефективності маркетингової комунікації за допомогою PPC-інструментів. Разом робимо так, щоб комунікаційні меседжі Третьої штурмової бачили ще більше зацікавлених осіб, які готові доєднатися до лав ЗСУ.
Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Реклама для військових сил завжди займала особливе місце серед маркетингових активностей, особливо відчутним її вплив був та є в періоди війни. Така реклама допомагає нагадувати людям про реалії війни, підсвічує важливі меседжі, спонукає донатити на армію та мобілізовуватися до війська.

Сучасна військова комунікація еволюціонувала разом із розвитком технологій, соціальних мереж та цифрових ЗМІ. Вона адаптувалася під тренди, використовує сміливі метафори, і стала інструментом для підтримки морального духу та залучення нових бійців.

Прикладом ефективної комунікації в Україні є кампанії Третьої штурмової, які демонструють, як креативний підхід може забезпечити впізнаваність та підтримку.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Історія та феномен Третьої окремої штурмової бригади

Третя окрема штурмова бригада створена у перші дні повномасштабного вторгнення рф в Україну. Засновником бригади став Андрій Білецький, перший командир полку «Азов».

Бригада з самого початку була добровольчим підрозділом, до якого вступали ідейні та високомотивовані люди, які свідомо стали на захист Батьківщини. Структура бригади включає кілька батальйонів, кожен з яких має свої унікальні особливості та підходи до виконання завдань, як зазначають в інтервʼю для TSN.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

За словами одного з офіцерів з інтервʼю TSN, у Третій штурмовій розуміють цінність людського життя та необхідність збереження ресурсів. Вони не відправляють непідготовлених бійців на фронт, а забезпечують їх професійною підготовкою. Третя штурмова дає вибір, адже для її функціонування потрібні різні професії.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Такий підхід підвищує авторитет підрозділу, створює високий рівень довіри серед бійців, допомагає зберігати їхнє життя й здоров’я та отримувати підтримку суспільства. Публічність і прозорість, виступи у ЗМІ й озвучування своєї позиції — один з важливих елементів для формування довіри.

Маркетингові кампанії 3-ї штурмової та їх особливості

Мережа рекрутингових центрів, зовнішня й диджитал-реклама та регулярне, оперативне інформування про стан справ, хід боїв та потреби дозволили бригаді зайняти домінантну позицію в інфопросторі. Збори на підтримку бригади поширюють як маси ідейних прихильників, так і відомі особистості, — наприклад, Лачен.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Кампанія «Я люблю третю штурмову»

Однією з найгучніших кампаній 2024 року стала «Я люблю третю штурмову». Вона включає банери, розміщені у містах України, а також відеоролик.

Фото: Кампанія «Я люблю третю штурмову»
Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Згодом представники Третьої штурмової випустили відео у стилі голлівудських бойовиків, з українським саундтреком.

The Washington Post опублікували статтю, де розглянули процес створення кампанії, порівнявши її з кампаніями Pin-Up Другої світової.

«Це сучасна війна, яка вимагає від нас більшої відкритості», – сказала командир медіагрупи Христина Бондаренко в першому інтерв’ю бригади The Washington Post про її рекламний процес.

Рекрутингові кампанії

У березні 2023 року 3-тя штурмова бригада провела першу кампанію, залучивши командирів підрозділу. Кампанія стала однією з найвпізнаваніших, оскільки кардинально відрізнялася від того, що робили раніше — постери стилізували під екшен муві.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Кампанія закликала стати реальним героєм нашого часу — що привернуло увагу, допомогло сформувати правильний настрій та мотивувало приєднуватися до лав бригади.

В результаті кампанії щодня надходило 150-200 заявок, із яких близько 10% завершувалися зарахуванням.
Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

У другій кампанії Третя штурмова продемонструвала російських солдатів як зомбі, яким протистоять українські військові. Такий візуальний прийом метчився з народним образом ворога як бездушної й зомбованої загрози — потрапив у тренди й показував, що військові борються за кращий світ. 

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Третя кампанія «Літо, зорі Третя штурмова» націлювалася на новобранців — для образу обрали новобранців, які сиділи на шезлонгах та запускали дрони на фоні синього літнього неба. Цей концепт підкреслював технічний прогрес, адаптацію в умовах війни та можливості.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців
Рекламні постери та комунікація Третьої привертають увагу навіть за кордоном

Також були інші меседжі в рамках цієї кампанії — новобранці в оточенні побратимів, відпочинок військового на даху авто. Вони транслювали ідею про те, що у війську складно, проте є моменти, які обʼєднують та надихають.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців
Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Комікс «Іду на штурм»

Незвичним елементом для популяризації бригади в масовість став комікс-колаборація від видавництва UA Comix про 3 ОШБр. Він розповідає історію бійців, насичену українським містицизмом та військовим духом.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Фільм-комікс «Нестримний Фарш»

Продовжуючи тему коміксів — у Третьої штурмової також вийшов фільм-комікс на YouTube про початок операції зі звільнення Андріївки й останній бій легендарного бійця бригади.

Він також вийшов у друкованому форматі.

Публічність та прозорість у медіа

Організація публічних виступів, інтерв’ю з бійцями у популярних ЗМІ (Радіо Свобода, TSN, УП, Forbes, Kyiv Post, The Washington Post та інші) і бордові кампанії сприяють поширенню ідей та підтримки бригади. Такі кроки дозволяють людям краще зрозуміти цінності 3 ОШБр і вирішити, чи відповідають вони їхнім особистим цінностям.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Мотиваційні заходи включають open talk й тури по Україні, де бійці діляться своїм досвідом та відповідають на питання, які можуть виникнути як у майбутніх добровольців, так і громадськості загалом.

Також бригада проводить фотовиставки й проєкти. Наприклад, виставка реконструйованих бійцями Третьої штурмової архівних фото військових Армії УНР й стрільців УПА.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Залучення новобранців через YouTube та оперативне інформування

Одним із ключових інструментів комунікації 3 ОШБр є використання YouTube. На своєму каналі бригада викладає відео боїв, інтерв’ю з бійцями та інші інформаційні й ознайомчі матеріали, що демонструють реалії служби.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Кількість підписників на каналі бригади складає 1,32 млн, відео набирають від 100 тис до 7 млн і більше переглядів. Це попри те, що YouTube не дозволяє рекламувати їх контент.

Монетизація каналу приносить майже $10 000 на місяць, за словами Христини Бондаренко для Forbes.

«Двіжі»

3 ОШБр проводить спеціальні заходи для залучення новобранців — «Двіжі». На них військові розповідають про службу, проводять інтерактивні сесії та відповідають на запитання. Такі заходи допомагають людям краще зрозуміти, що їх очікує у війську, та мотивують до приєднання до бригади.

«Двіжі» є частиною YouTube-контенту бригади. Декілька з таких проходили в Європі, зокрема у Варшаві. Це допомагає комунікувати з українцями, які вимушені були покинути Україну, а також з європейською спільнотою.

«Тестовий тиждень»

«Тестовий тиждень» — це окремий проєкт, 7-денний вишкіл для тих, хто хоче визначитись із військовою сферою.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

У форматі вишколу за сім днів є можливість навчитися основ тактичної медицини, поводження зі зброєю, пройти фізичну підготовку з наставниками, які мають великий бойовий досвід. Так можна протестувати свої навички й знайти місце в лавах ЗСУ.

Важливо, що «Тестовий тиждень» — це добровільний проєкт, на ньому не мобілізують і не роздають повістки, лише навчають.

Перегони з перешкодами від Третьої штурмової бригади

17 вересня на території ВДНГ у Києві відбувся спортивно-мілітарний захід, організований Третьою штурмовою бригадою спільно з Race Nation та Центром спеціальної підготовки Askold.

Подія мала на меті підвищити впізнаваність бригади серед цивільного населення та популяризувати її діяльність через спортивний забіг. Учасники долали 1,5-кілометрову трасу з 14 перешкодами.

На заході була дитяча локація, фудкорт і концерт від українських артистів. Це була можливість у неформальній обстановці дізнатися більше про підрозділ та службу в ньому.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Залучення соціальних мереж

Бригада активно веде свої сторінки у Facebook, Instagram та Telegram, де регулярно публікує новини, фото та відео з фронту, а також інформацію про заходи та потреби підрозділу.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Це допомагає тримати в курсі подій, іноді спростовувати маніпулятивну інформацію та формувати довіру до бригади.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Також у соцмережах вшановують памʼять про полеглих побратимів і закликають підписати петиції щодо отримання державних нагород.

Фото: Комунікація на результат — як «Третя штурмова» транслює цінності та залучає бійців

Третя штурмова: прозорість, реальність та патріотизм

Третя окрема штурмова бригада демонструє, як креативний маркетинг може сприяти успіху військового підрозділу. Бригада використовує прозорість як основний елемент комунікації, звертається до своєї аудиторії з повагою та створює унікальну атмосферу всередині бригади.

Маркетингові кампанії допомагають залучати нових бійців та підтримку, що є важливим для досягнення перемоги. Цей приклад може слугувати натхненням для інших підрозділів та організацій, які прагнуть доносити свої цінності та місію для суспільства.

Унікальність 3 ОШБр у їхньому підході до людських ресурсів, ідейності та можливості адаптуватися до трендів, що робить їх прикладом для наслідування. Маркетинг 3 ОШБр показує, як важливо мати чітку стратегію та бути відкритими до нових ідей і технологій, щоб досягти ефективності й впізнаваності.

Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого