Інтернет-магазин для оптових продажів: особливості створення і просування
Якщо ви оптовий продавець, то маєте постійно налагоджувати зв’язки з контрагентами та клієнтами, опрацьовувати великі замовлення, налагоджувати складський облік. Та все це можна контролювати та оптимізувати до дрібниць за допомогою власного онлайн-майданчика.В цій статті ми розглянемо, яким має бути інтернет-магазин для оптових продажів, в чому його специфіка та функціональні можливості. Також надамо кілька порад щодо ефективних каналів просування сайту в B2B-сегменті.
Що таке оптовий інтернет-магазин і в чому його переваги
Оптовий інтернет-магазин — це онлайн-майданчик, адаптований для продажу великого обсягу товарів, переважно в сегменті B2B. Його створюють для взаємодії з такими типами клієнтів, як дистриб’ютори, дилери, офіційні представники, незалежні оптовики, дропшиппери.
Створення оптового інтернет-магазину, який відповідає потребам B2B-бізнесу, допомагає продавцю:
- приймати замовлення 24/7;
- швидко обробляти великі обсяги замовлень;
- актуалізувати та персоналізувати ціни в каталозі;
- контролювати залишки;
- спростити документообіг;
- зміцнювати лояльність клієнтів та зв’язки з контрагентами.
Інтернет-магазин для оптових продажів відрізняється від B2C-сайту своєю функціональністю. Не можна просто взяти звичайний роздрібний інтернет-магазин, додати кілька функцій та ефективно продавати оптом. Розробка B2B-порталу — це зовсім окремий напрямок. Такий сайт працює інакше, бо підлаштований саме під оптові продажі.
Технічні відмінності оптового магазину від звичайного
Далі наведемо ключові можливості сайту, які необхідні оптовим продавцям.
Сегментація клієнтів
Ви можете розділяти клієнтів та контрагентів на окремі групи з індивідуальними налаштуваннями. Під час реєстрації користувач вибирає свою групу, наприклад, дилери або дистриб’ютори. Тоді кожен раз при вході на сайт цей авторизований користувач буде бачити каталог з певними товарами, персональними знижками тощо.
Індивідуальні ціни
Для кожної групи покупців можна встановити персональні ціни. Клієнт бачить вартість, яка призначена саме для його категорії. Це дуже зручно, оскільки не треба вираховувати вартість замовлення кожному клієнту окремо з урахуванням його індивідуальних знижок.
Підключення систем автоматизації через API
Оптові продажі — це складні процеси обробки замовлень та ведення обліку товарів, які варто автоматизувати. Тому B2B-сайт має бути оснащений API для зручної інтеграції систем CRM та ERP. Це позбавить вас від нескінченних Excel-табличок, а також забезпечить безперервну комунікацію між відділами компанії, від управління продажами до логістики.
Обмеження доступу
Для кожної групи покупців можна відкривати/закривати певні категорії товарів, бренди або конкретні позиції. Таким чином клієнт бачить лише актуальні для себе пропозиції та розділи сайту.
Дробові покупки
Якщо деякі клієнти замовляють товар частинами, краще встановити таку опцію при оформленні покупки. Наприклад, якщо товар продається мішками, додати можливість замовлення меншими упаковками з урахуванням залишків.
Налаштування виду каталогу
Якщо ваш клієнт-оптовик давно купує певні товари і знається на них, то не буде розглядати розкішні банери, фотографії та відеопрезентації. Йому важливіше дізнатись про наявність, актуальну ціну, залишок на складі. В такому випадку краще налаштувати табличний формат каталогу — так оптові покупці можуть швидко знайти потрібні товари й оформити замовлення в кілька кліків.
Канали просування оптового інтернет-магазину
Просування сайту в сегменті B2B має свої особливості. Залежно від сфери діяльності, специфіки продукту та цільової аудиторії, деякі рекламні інструменти можуть бути більш або менш ефективними у порівнянні з B2C.
PPC
Краще за все для оптових продажів «відпрацьовує» PPC — платна Google-реклама, завдяки якій ваші оголошення показуються першими в пошуковій видачі. Як це працює? Оптові покупці вводять в Google конкретний запит (наприклад «купити подушки оптом») — і відразу бачать посилання на відповідну сторінку вашого магазину. Вони переходять на сайт і оформлюють покупку або телефонують менеджеру для уточнення умов співробітництва.
SEO
Паралельно варто запустити SEO-просування, щоб згодом сайт займав топові позиції в органічній видачі та приносив безплатні ліди. Але щоб цей канал просування приносив максимум трафіку та замовлень, має бути відповідна технічна база сайту: мобільна дружність, адаптивний дизайн для різних пристроїв, правильна структура URL-адрес тощо.
Email-маркетинг
Електронна розсилка — ефективний інструмент як для утримання клієнтів, так і залучення нових. Ви можете зробити розсилку по базі потенційних покупців, а постійних тримати в курсі акцій та надходжень товару, який вони замовляють.
Просування в соціальних мережах
Хоча соціальні мережі зазвичай асоціюються з роздрібним споживачем, вони також можуть бути корисним інструментом для оптових магазинів. Присутність в Instagram або Facebook дозволяє зміцнювати брендову ідентичність, спілкуватися з потенційними та наявними клієнтами, надавати корисну інформацію про товари. Також ви можете створити в соцмережах власне ком’юніті для певної групи клієнтів і шукати нових покупців за певними інтересами через таргетовану рекламу.
Інструменти для кращого обслуговування та утримання клієнтів
Найважливіше в оптових продажах — це формування міцних зв’язків. Дилери, дропшипери, партнери — всі вони мають співпрацювати з вами та купувати на регулярній основі. Тому використовуйте інструменти, які допомагають налагодити комунікацію, підвищують задоволеність та лояльність клієнтів.
Call tracking
Колтрекінг — це спосіб відстежувати, з якого рекламного каналу приходять телефонні дзвінки від клієнтів. За допомогою колтрекінгу ви можете приймати ефективні рішення щодо рекламних кампаній та покращувати спосіб, яким ви взаємодієте зі своїми клієнтами по телефону.
Чат-боти
Чат-боти можуть автоматично відповідати на питання і направляти клієнтів до потрібного відділу або сторінки вашого інтернет-магазину. Використання чат-ботів допомагає підвищити задоволеність клієнтів, зекономити час менеджерів та зробити процес обслуговування кращим.
Аналіз відгуків та репутації в інтернеті
Використовуючи такі інструменти, як Reputology або ReviewTrackers, ви можете аналізувати згадування вашого магазину в мережі, збирати відгуки в одному місці, сортувати їх за змістом (негативні, позитивні, нейтральні).
Бонуси та знижки
На B2B-сайті можна підключити функцію бонусної системи, щоб оптові покупці накопичували бали й отримували знижки на майбутні замовлення. Також ви можете формувати спецпропозиції для конкретних груп клієнтів або автоматично вираховувати знижку в кошику при замовленні певного обсягу товарів.
Підбиваємо підсумки
Інтернет-магазин для оптових продажів має бути розроблений саме під потреби оптового продавця. Якщо платформа, на якій працює сайт, має всі необхідні B2B-інструменти, це значно спрощує обслуговування оптових клієнтів, а також зменшує навантаження на відділ продажів і логістики. Тим часом маркетинговий відділ має більше можливостей для аналізу та побудов кращої стратегії розвитку.