Face ID для бізнесу: цікаві сфери застосування технології розпізнавання особи
Система розпізнавання облич у багатьох асоціюються насамперед зі сферою безпеки та банками. Насправді ж перелік галузей, де може застосовуватися ця технологія, набагато ширший, а можливості — цікавіші. Редакція Inweb поспілкувалася з фахівцями Evergreens.com.ua, які розповіли де і як застосовується Face ID.Технічно, біометричні системи розпізнавання особи працюють за принципом побудови та порівняння математичних моделей особи: там, де ми побачимо цілісний образ, система бачить набір даних і унікальний для кожної людини цифровий відбиток. На основі аналізу і порівняння цих даних можна ідентифікувати та верифікувати особистість. Спробуймо розібратися, яким ще бізнесам може бути корисною ця технологія.
Офлайн-рітейл і технології розпізнавання
Face ID дозволяє впізнати свого відвідувача «по обличчю». Це допомагає виявляти магазинних крадіїв, контролювати небажаних відвідувачів і знизити збитки шляхом запобігання потенційно небезпечних ситуацій. Системи розпізнавання особи сумісні з вже встановленими та дозволяють комплексно управляти торговим центром, наприклад, об’єднувати інформацію про покупців з даними з камер відеоспостереження або системами підрахунку автомобілів на стоянці.
А ще розпізнавання особи та інші технології комп’ютерного зору допомагають створювати «магазини майбутнього» без кас і черг, як це реалізовано в мережі Amazon Go.
Розпізнавання облич і маркетинг
Системи розпізнавання допоможуть вам зібрати пласти цінної маркетингової інформації: аналітика відвідувань, підрахунок унікальних відвідувачів, розпізнавання постійних клієнтів, відстеження маршруту відвідувача в магазині, складання профілю клієнта, фіксація списку його покупок і улюблених товарів. Яскравий приклад використання такого рішення — торговий центр Rajalla På Gränsen в Торнио, Фінляндія, де вперше в країні була встановлена система підрахунку покупців з розпізнаванням особи. Вона дозволяє дізнатися кількість людей, точно зробили покупку, конверсію продажів і в цілому підвищити прибуток магазину на 20-30%.
Бренди роблять упор на персоналізацію клієнтського досвіду і підвищення лояльності аудиторії усіма мислимими та немислимими способами. Витягуючи інсайти з такої аналітики, можна дуже гнучко вибудовувати відносини з клієнтами. Це й особисте привітання на вході в магазин (банк, готель, ресторан, спортклуб, ваш варіант), індивідуальні програми лояльності та більш прицільні маркетингові кампанії.
Багато алгоритмів розпізнавання особи можуть визначити стать, вік, етнічну приналежність — так маркетологи отримують можливість сформувати портрет цільової персони. Одним з трендів, що набирає обертів є інтерактивна реклама. Спеціальні рекламні щити або монітори оснащені датчиками, камерами, які налаштовані на взаємодію з людьми, можуть відстежувати їх реакцію і дозволять оцінити ефективність реклами в реальному часі.
Між іншим, мета може бути абсолютно різною: від простого заманювання покупців до торговельного залу до збору пожертвувань або привернення уваги до соціальних проєктів.
Допомога HR-відділу
Розпізнавання геометрії особи застосовується для біометричного обліку робочого часу: система робить фото співробітника, розпізнає його та автоматично робить запис в табелі про початок і закінчення робочого дня. Такий безконтактний моніторинг дозволяє автоматизувати контроль відвідуваності та вести фактичний розклад, переглядати актуальну інформацію в режимі онлайн, оптимізувати витрати організації на персонал, розвантажити менеджерів від рутини.
Лицьова біометрія в логістиці
Системи Face ID можуть застосовуватися для спрощення перевірки документів водіїв, контролю при перевезенні спеціальних вантажів (рецептурні ліки, дороге обладнання), виключення третіх осіб з процесу перевезення, контролю доступу на склади. Розпізнавання облич допоможе моніторити стан водія: наскільки він зосереджений, що не заснув за кермом. Ідентифікація за обличчям може замінити ключі для доступу до автомобіля: розпізнавши «свого» водія, машина автоматично відкриє двері, коли він підійшов.
Оптимізація роботи банків, кредитних і страхових компаній
В роботі кредитних, фінансових і страхових компаній важливо дотримуватися принципу «знай свого клієнта»: зберігати перевірені та точні дані про клієнтів і верифікувати їх особистість при здійсненні операцій. Тим паче, що частіше оформлення кредитів або полісів відбувається онлайн.
В такому випадку система розпізнавання і порівняння осіб по фото стає додатковим інструментом антіфрода і дистанційної перевірки клієнтів. Система порівнює фото клієнта з попередніми фото в системі (наприклад, з паспортом в руці), щоб визначити, чи зображена на них та сама людина. Це замінює ручні перевірки, дозволяє підтвердити особистість надійних позичальників, підвищувати їхню лояльність і виявляти шахраїв.
Ще один інноваційний спосіб використання розпізнавання за обличчям — біометричні банкомати, в яких можна зняти готівку без карти та без PIN-коду. Іспанський банк CaixaBank отримав у 2019 році нагороду за цей проєкт від журналу The Banker як кращий у сфері фінансових інновацій.
Одним з топових технологічних трендів на сьогодні є розпізнавання емоцій. Акцент робиться на глибоке розуміння емоційних реакцій людини на те, що відбувається і більш невимушену взаємодію між машинами та людьми. Нові креативні способи застосування розпізнавання осіб в тандемі з технологіями емоційного штучного інтелекту напевно ще не раз нас всіх здивують, і до того ж дуже скоро.