Дослідження: День святого Валентина для бізнесу — поведінка споживачів, тенденції та витрати

Дослідження: День святого Валентина для бізнесу — поведінка споживачів, тенденції та витрати

День святого Валентина — це стратегічна можливість для бізнесу, щоб збільшити продажі завдяки чітким маркетинговим кампаніям. Популярні категорії подарунків та витрат, зокрема на партнерів, друзів, домашніх тварин і навіть себе, демонструють зростаючу диверсифікацію споживчої поведінки. Ми в Inweb зібрали статистику щодо святкування, споживчих намірів та популярних категорій покупок.

Ми зібрали дані щодо загальних намірів святкування Дня Валентина в Україні, світі, Америці, Великобританії та Польщі, для того, щоб бізнесу було простіше простежити тенденції.
Фото: Дослідження: День святого Валентина для бізнесу — поведінка споживачів, тенденції та витрати

Скільки людей святкує День святого Валентина

У середньому у 28 країнах 55% дорослих, які мають партнера, ймовірно, зроблять щось особливе з нагоди Дня Валентина.

У Польщі 66% людей підтвердили, що відзначатимуть День Валентина у 2024, у 2023 цей показник складав 73%. За даними Statista, 53% американців у 2024 році планували святкувати цей день.

Наміри щодо святкування за поколіннями

Святкування Дня святого Валентина відрізняється в різних поколіннях. 75,14% опитаних у Великобританії з покоління Z (народилися у період 1997–2012) планували святкувати 14 лютого у 2024 році. Це покоління готове витрачати найбільше.

79,62% міленіалів (народжені у період 1981–1996) у Великобританії планували відзначати це свято тогоріч.

68,02% британців з покоління X (народжені в період 1965-1980) та 52,15% бебі-бумерів (народжені в період 1946-1964), й 39,36% silent generation (народилися в період 1928–1945 років) також планували святкувати День святого Валентина у 2024 році.


Серед 5100 американців, опитаних Numerator у 2024 році, загалом 61% споживачів планували відсвяткувати День Валентина, це на 4% більше, порівняно з 2023 роком.

Розподіл американців за поколіннями, які відповіли, що планують відсвяткувати День святого Валентина у 2024 році:

  • 66% представників покоління Z;
  • 64% міленіалів.

Міленіали — покоління американців, яке стверджує, що даруватиме подарунки (44%), бумери+ — найімовірніше прикрашатимуть свої домівки (20%), а представники покоління Z — найімовірніше підуть кудись випити (21%).

Як святкують 14 лютого

40% опитаних американців планують святкувати День святого Валентина вдома, запланувавши щось особливе. 22% відвідають ресторан або бар, 16% відсвяткують з друзями або рідними, 12% проведуть цей час інакше, і 10% відвідають тематичні заходи.

Витрати на День закоханих

Продажі Eva на День закоханих у 2025 році зросли на 28% порівняно з січнем 2025 року. Якщо порівнювати з аналогічним акційним періодом 2024 року, зростання склало 86%.

Uklon зазначили, що на 14 лютого 2025 року українці подолали майже 3,5 млн кілометрів — це на 17,5% більше, ніж торік.

У 2024 році американці витратили на подарунки до Дня святого Валентина 25,8 мільярда доларів. Середня сума витрат на одну особу становить $185,81 — це менше ніж $192,80 у 2023 році.

Загальні витрати на День святого Валентина 2024 року були на 5,84% нижчими за історичний максимум у 27,4 мільярда доларів загальних витрат на День святого Валентина 2020 року.

7,7 мільярда доларів, або 29,8% витрат на День святого Валентина у 2024 році було спрямовано на подарунки друзям, колегам, домашнім тваринам, однокласникам і вчителям.

Британці у 2024 році витратили на День святого Валентина понад 1,5 мільярда фунтів стерлінгів, це на 162% більше, у порівнянні з 2021 роком, коли було витрачено приблизно 926 000 фунтів стерлінгів.

Кожен третій поляк витратив на святкування Дня святого Валентина у 2024 році від 100 до 200 злотих.

Витрати на День святого Валентина за віковими групами

Середній бюджет на подарунки змінюється залежно від віку. Молодь 18-24 років в Америці витрачає $97, тоді як люди 35-44 років виділяють $137.

У вікових групах 45-54 та 55-64 років витрати знижуються ($111 та $89 відповідно), а серед людей 65+ років досягають мінімуму ($61), що може бути повʼязано зі зміною пріоритетів та фінансових можливостей.

Для кого купують подарунки на 14 лютого

Основні категорії, для кого купують подарунки на День закоханих включають: партнерів, інших членів сім’ї, друзів, однокласників чи вчителів дітей, домашніх тварин, колег та інших.

  • Партнери залишаються головною категорією витрат, хоча відсоток покупців знизився з 91% до 86% за останні роки.
  • Членам сімʼї купують подарунки близько 56% опитаних.
  • Друзям дарують подарунки 28%.
  • Вчителям та вихователям у цей день купують презенти 24%.
  • 31% опитаних купує подарунки для домашніх тварин.
  • Для колег подарунки купують 16%.
  • 12% зазначили, що купують подарунки на День Валентина іншим особам.

Покупки до Дня закоханих

Понад 140 мільйонів американців роблять покупки на День святого Валентина, 40% споживачів купують подарунки на День святого Валентина онлайн.

34% святкуючих сказали, що планують святкування Дня святого Валентина за місяць, тоді як лише 17% чекають 1-2 дні до нього.

У Польщі покупки до Дня закоханих найчастіше роблять у супермаркетах — так відповіли 43% опитаних. 28% поляків купують подарунки на цей день онлайн, а 20% — у спеціалізованих магазинах.

Дослідження понад 80 000 дописів у соцмережах із хештегами #Valentinesday показало, що люди значно частіше пов’язують День святого Валентина з «покупками», ніж із «коханням». Слова «покупки» та «подарунок» згадувалися на 131,17% частіше, ніж «кохання», що вказує на зростання споживчого інтересу до шопінгу напередодні свята.

Що купують у подарунок на День закоханих

57% дарувальників у США обирають цукерки як подарунок до 14 лютого. Святкові листівки дарують 40%, квіти — 39%, вечерю в ресторані — 32%, прикраси — 22%, подарункові картки — 19%, одяг — 21%.

День святого Валентина посідає третє місце серед свят за кількістю запланованих покупок цукерок, поступається він тільки Гелловіну (79%) і Великодню (53%).

28% чоловіків і 19% жінок купують квіти на День святого Валентина. 83% споживачів, які купують квіти до Дня святого Валентина, обирають троянди.

У Великобританії інші вподобання щодо подарунків на День Валентина:

  • листівки стали найпопулярнішим вибором (48% усіх респондентів). Їх найбільше чекають бебі-бумери (55%) та покоління X (49%);
  • квіти (27%) та їжа або напої (27%) посіли друге місце. Квіти найбільше подобаються поколінню Z (53%), а їжа – також поколінню Z (48%);
  • солодощі (26%) популярні серед покоління Z (29%) та міленіалів (30%);
  • враження (19%) більше цікавлять молодь (32% покоління Z) та міленіалів (26%), але менш популярні серед старших поколінь.

У Польщі у 2024 році 41% тих, хто купував подарунки на День закоханих обирав шоколад, 32.8% — парфуми, 21,9 — квіти, 11.6% — прикраси та 9.1% — не дарували нічого.

Подарунки для тварин на День святого Валентина

Американці витратили приблизно 2,14 мільярда доларів на подарунки для тварин на День святого Валентина. У середньому чоловіки витрачають більше на подарунки для собак, тоді як жінки купують подарунки для котів.

Мілленіали витрачають найбільше на подарунки для своїх домашніх улюбленців до Дня святого Валентина: в середньому 37,68 долара на собак і 30,16 долара на котів.

Тренд на День Валентина — подарунки для себе

У 2024 році більше жінок у США планують купувати собі подарунки на День святого Валентина, ніж у попередні роки. Частка тих, хто «дуже ймовірно» це зробить, зросла з 10% у 2022 році до 15% у 2024-му.

Кількість тих, хто взагалі не розглядає таку можливість, зменшилася з 75% до 50%.

Тренд на подарунки для себе у цей день підтримують і чоловіки. 35% опитаних чоловіків, ймовірно купуватимуть собі подарунок на День святого Валентина, а 16% планують це зробити.

Дані щодо Дня Валентина в Україні 2025 року

За даними Eva найбільша активність у період підготовки до Дня закоханих спостерігалась із 10 по 13 лютого 2025 року.

Продажі Eva на День закоханих у 2025 році зросли на 28% порівняно з січнем 2025 року. Якщо порівнювати з аналогічним акційним періодом 2024 року, зростання склало 86%.

У магазинах Eva Beauty продажі також збільшилися. Вони зросли на 18% порівняно з попередніми передсвятковими вихідними. Найбільший чек у цей період перевищив 27 000 грн. А найдовший чек містив 44 позиції.

За даними Glovo, 14 лютого 2025 року попит на вино зріс 2,3 раза, порівняно зі звичайним днем. Майже втричі більше замовляли іграшки: лідери — LEGO та мʼякі ведмедики. Замовлення на квіти зросли у 38 разів, порівняно зі звичайним днем. Найпопулярнішими квітами як подарунок до Дня закоханих були троянди та півонії. Також українці частіше замовляли суші у цей день, фаворит — рол «Філадельфія».

Представники магазинів Eva у 2025 році відзначили, що перед Днем Валентина найбільше купували нішеву та елітну парфумерію, подарункові набори для догляду за обличчям і тілом, товари для професійного догляду, продукцію для сексуального здоров’я та подарункові сертифікати. У магазинах Eva Beauty святковий ріст продажів був пов’язаний із підвищеним попитом на парфуми, зокрема нішеві бренди Gritti та Montale. Також популярність мали подарункові набори Rituals, Matrix, Elemis та інші.

Uklon зазначили, що на 14 лютого 2025 року українці подолали майже 3,5 млн кілометрів — це на 17,5% більше, ніж торік.

Цей день став для компанії рекордним за кількістю замовлень — замовлень було на 33,31% більше, ніж у той самий період 2024 року. Найпопулярнішим був клас «Стандарт» (76%), далі — «Комфорт» (11%) і «Лайт» (9%). Середня вартість поїздки по Україні склала 192 грн. Найчастіше люди їхали до ресторанів, барів і кінотеатрів.

Де люди шукають натхнення для подарунків на День святого Валентина

Дані YouGov показують, що основними джерелами натхнення для подарунків та святкувань на День святого Валентина серед британців є:

  • реклама у магазинах — найпопулярніше джерело, яке обирають 25% опитаних;
  • поради від друзів і родини — 22% респондентів;
  • Google та Instagram — надихають 15% і 13% людей відповідно;
  • реклама онлайн (поза соціальними мережами) та реклама на телебаченні менш популярні — 11% і 9%.
Покоління Z найчастіше шукає ідеї для Дня святого Валентина в TikTok (31%), міленіали звертаються до друзів і родини (30%). Реклама в магазинах найбільше впливає на покоління X (34%) та бебі-бумерів (25%).

Аналіз витрат, уподобань і джерел натхнення підкреслює важливість адаптації до трендів і пропозицій, таких як знижки та спеціальні послуги. Бізнесу важливо враховувати ці дані, щоб ефективно залучати клієнтів і збільшувати прибутки в цей період.

Послуги Inweb
Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого