Дослідження: День святого Валентина для бізнесу — поведінка споживачів, тенденції та витрати

Дослідження: День святого Валентина для бізнесу — поведінка споживачів, тенденції та витрати

День святого Валентина — це стратегічна можливість для бізнесу, щоб збільшити продажі завдяки чітким маркетинговим кампаніям. Популярні категорії подарунків та витрат, зокрема на партнерів, друзів, домашніх тварин і навіть себе, демонструють зростаючу диверсифікацію споживчої поведінки. Ми в Inweb зібрали статистику щодо святкування, споживчих намірів та популярних категорій покупок.

Ми зібрали дані щодо загальних намірів святкування Дня Валентина у світі, Америці, Великобританії та Польщі, для того, щоб бізнесу було простіше простежити тенденції.
Фото: Дослідження: День святого Валентина для бізнесу — поведінка споживачів, тенденції та витрати

Скільки людей святкує День святого Валентина

У середньому у 28 країнах 55% дорослих, які мають партнера, ймовірно, зроблять щось особливе з нагоди Дня Валентина.

У Польщі 66% людей підтвердили, що відзначатимуть День Валентина у 2024, у 2023 цей показник складав 73%. За даними Statista, 53% американців у 2024 році планували святкувати цей день.

Наміри щодо святкування за поколіннями

Святкування Дня святого Валентина відрізняється в різних поколіннях. 75,14% опитаних у Великобританії з покоління Z (народилися у період 1997–2012) планували святкувати 14 лютого у 2024 році. Це покоління готове витрачати найбільше.

79,62% міленіалів (народжені у період 1981–1996) у Великобританії планували відзначати це свято тогоріч.

68,02% британців з покоління X (народжені в період 1965-1980) та 52,15% бебі-бумерів (народжені в період 1946-1964), й 39,36% silent generation (народилися в період 1928–1945 років) також планували святкувати День святого Валентина у 2024 році.


Серед 5100 американців, опитаних Numerator у 2024 році, загалом 61% споживачів планували відсвяткувати День Валентина, це на 4% більше, порівняно з 2023 роком.

Розподіл американців за поколіннями, які відповіли, що планують відсвяткувати День святого Валентина у 2024 році:

  • 66% представників покоління Z;
  • 64% міленіалів.

Міленіали — покоління американців, яке стверджує, що даруватиме подарунки (44%), бумери+ — найімовірніше прикрашатимуть свої домівки (20%), а представники покоління Z — найімовірніше підуть кудись випити (21%).

Як святкують 14 лютого

40% опитаних американців планують святкувати День святого Валентина вдома, запланувавши щось особливе. 22% відвідають ресторан або бар, 16% відсвяткують з друзями або рідними, 12% проведуть цей час інакше, і 10% відвідають тематичні заходи.

Витрати на День закоханих

У 2024 році американці витратили на подарунки до Дня святого Валентина 25,8 мільярда доларів. Середня сума витрат на одну особу становить $185,81 — це менше ніж $192,80 у 2023 році.

Загальні витрати на День святого Валентина 2024 року були на 5,84% нижчими за історичний максимум у 27,4 мільярда доларів загальних витрат на День святого Валентина 2020 року.

7,7 мільярда доларів, або 29,8% витрат на День святого Валентина у 2024 році було спрямовано на подарунки друзям, колегам, домашнім тваринам, однокласникам і вчителям.

Британці у 2024 році витратили на День святого Валентина понад 1,5 мільярда фунтів стерлінгів, це на 162% більше, у порівнянні з 2021 роком, коли було витрачено приблизно 926 000 фунтів стерлінгів.

Кожен третій поляк витратив на святкування Дня святого Валентина у 2024 році від 100 до 200 злотих.

Витрати на День святого Валентина за віковими групами

Середній бюджет на подарунки змінюється залежно від віку. Молодь 18-24 років в Америці витрачає $97, тоді як люди 35-44 років виділяють $137.

У вікових групах 45-54 та 55-64 років витрати знижуються ($111 та $89 відповідно), а серед людей 65+ років досягають мінімуму ($61), що може бути повʼязано зі зміною пріоритетів та фінансових можливостей.

Для кого купують подарунки на 14 лютого

Основні категорії, для кого купують подарунки на День закоханих включають: партнерів, інших членів сім’ї, друзів, однокласників чи вчителів дітей, домашніх тварин, колег та інших.

  • Партнери залишаються головною категорією витрат, хоча відсоток покупців знизився з 91% до 86% за останні роки.
  • Членам сімʼї купують подарунки близько 56% опитаних.
  • Друзям дарують подарунки 28%.
  • Вчителям та вихователям у цей день купують презенти 24%.
  • 31% опитаних купує подарунки для домашніх тварин.
  • Для колег подарунки купують 16%.
  • 12% зазначили, що купують подарунки на День Валентина іншим особам.

Покупки до Дня закоханих

Понад 140 мільйонів американців роблять покупки на День святого Валентина, 40% споживачів купують подарунки на День святого Валентина онлайн.

34% святкуючих сказали, що планують святкування Дня святого Валентина за місяць, тоді як лише 17% чекають 1-2 дні до нього.

У Польщі покупки до Дня закоханих найчастіше роблять у супермаркетах — так відповіли 43% опитаних. 28% поляків купують подарунки на цей день онлайн, а 20% — у спеціалізованих магазинах.

Дослідження понад 80 000 дописів у соцмережах із хештегами #Valentinesday показало, що люди значно частіше пов’язують День святого Валентина з «покупками», ніж із «коханням». Слова «покупки» та «подарунок» згадувалися на 131,17% частіше, ніж «кохання», що вказує на зростання споживчого інтересу до шопінгу напередодні свята.

Що купують у подарунок на День закоханих

57% дарувальників у США обирають цукерки як подарунок до 14 лютого. Святкові листівки дарують 40%, квіти — 39%, вечерю в ресторані — 32%, прикраси — 22%, подарункові картки — 19%, одяг — 21%.

День святого Валентина посідає третє місце серед свят за кількістю запланованих покупок цукерок, поступається він тільки Гелловіну (79%) і Великодню (53%).

28% чоловіків і 19% жінок купують квіти на День святого Валентина. 83% споживачів, які купують квіти до Дня святого Валентина, обирають троянди.

У Великобританії інші вподобання щодо подарунків на День Валентина:

  • листівки стали найпопулярнішим вибором (48% усіх респондентів). Їх найбільше чекають бебі-бумери (55%) та покоління X (49%);
  • квіти (27%) та їжа або напої (27%) посіли друге місце. Квіти найбільше подобаються поколінню Z (53%), а їжа – також поколінню Z (48%);
  • солодощі (26%) популярні серед покоління Z (29%) та міленіалів (30%);
  • враження (19%) більше цікавлять молодь (32% покоління Z) та міленіалів (26%), але менш популярні серед старших поколінь.

У Польщі у 2024 році 41% тих, хто купував подарунки на День закоханих обирав шоколад, 32.8% — парфуми, 21,9 — квіти, 11.6% — прикраси та 9.1% — не дарували нічого.

Подарунки для тварин на День святого Валентина

Американці витратили приблизно 2,14 мільярда доларів на подарунки для тварин на День святого Валентина. У середньому чоловіки витрачають більше на подарунки для собак, тоді як жінки купують подарунки для котів.

Мілленіали витрачають найбільше на подарунки для своїх домашніх улюбленців до Дня святого Валентина: в середньому 37,68 долара на собак і 30,16 долара на котів.

Тренд на День Валентина — подарунки для себе

У 2024 році більше жінок у США планують купувати собі подарунки на День святого Валентина, ніж у попередні роки. Частка тих, хто «дуже ймовірно» це зробить, зросла з 10% у 2022 році до 15% у 2024-му.

Кількість тих, хто взагалі не розглядає таку можливість, зменшилася з 75% до 50%.

Тренд на подарунки для себе у цей день підтримують і чоловіки. 35% опитаних чоловіків, ймовірно купуватимуть собі подарунок на День святого Валентина, а 16% планують це зробити.

Де люди шукають натхнення для подарунків на День святого Валентина

Дані YouGov показують, що основними джерелами натхнення для подарунків та святкувань на День святого Валентина серед британців є:

  • реклама у магазинах — найпопулярніше джерело, яке обирають 25% опитаних;
  • поради від друзів і родини — 22% респондентів;
  • Google та Instagram — надихають 15% і 13% людей відповідно;
  • реклама онлайн (поза соціальними мережами) та реклама на телебаченні менш популярні — 11% і 9%.
Покоління Z найчастіше шукає ідеї для Дня святого Валентина в TikTok (31%), міленіали звертаються до друзів і родини (30%). Реклама в магазинах найбільше впливає на покоління X (34%) та бебі-бумерів (25%).

Аналіз витрат, уподобань і джерел натхнення підкреслює важливість адаптації до трендів і пропозицій, таких як знижки та спеціальні послуги. Бізнесу важливо враховувати ці дані, щоб ефективно залучати клієнтів і збільшувати прибутки в цей період.

Послуги Inweb
Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого