Для чого потрібне SEO ще до запуску сайту — на етапі розробки та підготовки матеріалів

Для чого потрібне SEO ще до запуску сайту — на етапі розробки та підготовки матеріалів

Перед запуском сайту важливо врахувати багато нюансів, щоб він почав приносити користь з перших днів релізу. Один з ключових моментів — впровадити якісне SEO (оптимізацію для пошукових систем) ще до того, як сайт побачив світ. У цьому матеріалі розказуємо детальніше.

Впровадження SEO на етапі розробки — це стратегічна інвестиція, яка допомагає скоротити час між запуском сайту і моментом, коли він почне приносити прибуток.

Завдяки інтеграції SEO у технічне завдання ще на стадії розробки, сайт буде готовий до сприйняття пошуковими системами одразу після релізу. Це дозволяє клієнту зекономити час, на відміну від конкурентів, які не приділили увагу SEO на початкових етапах. Крім того, витрати на SEO дають довготривалий і накопичувальний ефект.

Фото:  Для чого потрібне SEO ще до запуску сайту — на етапі розробки та підготовки матеріалів

Для чого потрібне SEO ще до запуску сайту

Фото: Для чого потрібне SEO ще до запуску сайту — на етапі розробки та підготовки матеріалів

Виходити на онлайн-ринок з будь-яким продуктом сьогодні складно, оскільки конкуренція велика, навіть у специфічних чи вузьких сферах. На етапі розробки сайту SEO допоможе закласти фундамент і спланувати структуру сайту таким чином, щоб бізнес був помітний серед конкурентів, пошукових систем і зручним для потенційних клієнтів — з перших днів роботи.

SEO-спеціаліст на етапі розробки сайту може:

  • провести аналіз конкурентної сфери та дослідити семантичне ядро конкурентів;
  • проаналізувати стратегії просування конкурентів в пошуку — на що орієнтуються (які локалі, ЦА, що забирає найбільший трафік, а що навпаки — найменший);
  • допомогти розробити архітектуру сайту, карти сайту, розмітку, яка буде зручною для користувачів і вдалою для пошукових операторів Google, Bing;
  • прослідкувати, щоб перші створені сторінки індексувалися правильно;
  • допомогти з підключенням GSC, аби відстежувати позиції та ключові запити;
  • запланувати контент, який допоможе сайту стати видимішим у пошуковій системі;
  • прослідкувати за технічними нюансами: щоб сайт швидко завантажувався, був оптимізованим під мобільні пристрої, дотримувався протоколів приватності тощо.

На етапі розробки сайту SEO-спеціаліст може проаналізувати конкурентів і дати конкретні рекомендації, щодо того: що варто впровадити на сайт, а чого краще уникати. Мова йде про контент, архітектуру, категорії, картки товарів тощо.

Спеціаліст також проводить масштабну технічну роботу, створюючи з нуля з розробником sitemap і robots.txt, від яких залежатиме сканування сторінок, категорій, статей і окремих елементів.

Також потрібен ресурс на створення SEO-стратегії — планування контенту, який відповідатиме вимогам пошукових систем, залучатиме трафік на сайт з різних джерел.

Чому важливо залучати SEO-спеціаліста до розробки сайту і що буде, якщо цього не робити

Власник бізнесу може сам проаналізувати конкурентів, розробник з дизайнером — створити готовий варіант сайту, а контент-команда його наповнити. Проте у такому разі з уваги можуть випустити важливі нюанси.

Фото: Чому важливо залучати SEO-спеціаліста до розробки сайту і що буде, якщо цього не робити

Зокрема:

  • семантичне ядро може бути неповним, що призведе до втрати частини трафіку;
  • SEO-спеціаліст аналізує не наявний факт конкурентних позицій, а тенденцію у сфері, тому дані аналізу будуть повніші;
  • розробники не будуть поглиблюватися у специфіку роботи SEO, вони зазвичай роблять базові налаштування і не можуть передбачити нюанси індексації чи правильності відображення певних елементів розмітки в пошукових системах;
  • випущення трендів — чи потрібна оптимізація з ШІ, врахування оновлень Google;
  • спірні моменти під час створення категорій — можуть виникати думки щодо того, що деякі товари варто виносити у дві категорії, проте дослідивши цей момент спеціальними сервісами, може виявитися що це робити не варто;
  • дієвість стратегії контенту буде під питанням, оскільки можна зібрати семантику і робити все як конкуренти, проте це не забезпечить результату, якщо конкуруватимете у складних темах і пошукових фразах;
  • не завжди погляд дизайнера відповідає тенденції від користувачів. Можна зробити дуже гарний трендовий сайт, яким користувачі не зможуть користуватися, через незрозумілість чи незручність елементів — SEO-спеціаліст аналізує конкурентів і може вказати на закономірності.

Працюючи з SEO-спеціалістом бізнес мінімізує такі випадки, чим підвищує свої шанси отримати більше органічного трафіку, поступово зростати в авторитетності серед пошукових систем і набувати перших позицій за потрібними та цікавими для ЦА запитами.

На досвіді є кейси, коли власник бізнесу сам будував сайти, які «подобалися» пошуковим системам. Проте це скоріше виключення, ніж закономірність, тому не варто ігнорувати допомогу спеціаліста.

Створити сайт для бізнесу можна і без SEO-спеціаліста, та потім можна стикнутися з дуже різними проблемами, які на вже готовому сайті важче виправити, ніж на етапах розробки. І зазвичай такі виправлення вже після запуску коштують дорожче, бо доводиться не тільки аналізувати та створювати, а й переписувати сайт, не зашкодивши контенту і вже наявним результатам.


Тому рекомендуємо відразу залучати команду, яка врахує більшість нюансів, надасть конкретні рекомендації та план дій.

Це зекономить як залученість власника бізнесу — він зможе займатися іншими етапами чи працювати з вже наявним бізнесом, не відволікаючись на такі моменти як збір 10 конкурентів чи семантичного ядра), так і розробника — він знатиме конкретні дії: що зробити, що додати, що прописати, що виключити. Також це допоможе уникнути багатьох проблем у майбутньому, тому що у сайту буде відразу розроблена стратегія для досягнення конкретних цілей, а не робота «здається, всі так роблять».

Окрім того, це значна економія на подальших виправленнях. Тому що рано чи пізно сайту потрібен технічний аудит на стороні й залучення SEO-спеціаліста, хоча б для базового розуміння позицій серед конкурентів та пошуку росту.

Статтю перевірив: Ігор Генов, Head of SEO в агенції диджитал-маркетингу Inweb
Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого