Чи актуальна outdoor-реклама у 2024 році та які її обʼєми ринку в Україні й світі

Чи актуальна outdoor-реклама у 2024 році та які її обʼєми ринку в Україні й світі

Outdoor-реклама або зовнішня реклама, довгий час була важливим елементом маркетингових кампаній, допомагаючи брендам охоплювати широку аудиторію. Може здатися, що з розвитком диджитал-каналів зовнішня реклама відійшла на другий план.

Проте це не зовсім так, зібрали декілька свіжих даних про те, чи ефективна зовнішня реклама і як її сприймають споживачі у 2024 році.

Це дослідження базується на актуальних даних, тенденціях та аналітиці, які допоможуть зрозуміти, чи варто бізнесу вкладатися в зовнішню рекламу, і які її ключові переваги та недоліки в умовах сучасного ринку.

Фото: Що показали на Tesla Robotaxi 2024 — Robovan, Cybercab та танцюючі роботи Optimus

Загальний огляд outdoor-реклами в Україні та світі у 2024 році

Зовнішня реклама залишається важливим інструментом для бізнесу навіть в умовах економічних спадів, пандемії та війни.

У 2022 році глобальний ринок зовнішньої реклами оцінювався у 32.22 мільярди доларів, з очікуваним зростанням на 7.9% до 2030 року. Попри значний вплив пандемії, коли цей сегмент просів в ефективності через обмеження, зараз він активно відновлюється.

В Україні, попри війну, ринок зовнішньої реклами живий і демонструє зростання.

Фото: Загальний огляд outdoor-реклами в Україні та світі у 2024 році
OOH (Out-of-home) реклама — це реклама, яку люди бачать поза домом: на білбордах, зупинках, в транспорті та інших публічних місцях.

DOOH (Digital out-of-home) — це цифрова версія OOH, де використовуються екрани або інші digital-формати для показу динамічної реклами на вулицях, в торгових центрах, на вокзалах тощо.
Підсумки 2023, млн грнПрогноз 2024 грудень, млн грнПрогноз 2024 вересень, млн грнВідсоток зміни 2024 до 2023, %
OOH Media, всього3 2444 6054 65543%
Зовнішня реклама2 0813 0093 00945%
Транзитна реклама61774079028%
DOOH50480580560%

Прогноз на поточний рік OOH-реклами складає 790 млн грн (+28% до минулого року).

Місце зовнішньої реклами в перевагах маркетологів та споживачів серед інших каналів у 2024 році

Згідно з дослідженням Kantar за 2024 рік, зовнішня реклама (out of home ads) залишається ключовим інструментом як для споживачів, так і для маркетологів, хоча їхні пріоритети дещо відрізняються.

Фото: Місце зовнішньої реклами в перевагах маркетологів та споживачів серед інших каналів у 2024 році

Споживачі віддають зовнішній рекламі 5 місце серед найефективніших каналів. Вона залишається важливим засобом впливу у публічних просторах — на вулицях, у торгових центрах, на зупинках. Щоденна взаємодія з цією рекламою під час переміщень підвищує впізнаваність брендів.

Маркетологи оцінюють зовнішню рекламу ще вище, ставлячи її на 4 місце. Особливу увагу приділяють цифровим форматам (Digital out of home ads), які посіли 1 місце у їхніх стратегіях.

Digital-білборди й інтерактивні панелі завдяки таргетингу та гнучкості контенту є пріоритетними інструментами для підвищення ефективності кампаній.

Тенденції зовнішньої реклами на 2024-2025 роки

Згідно з глобальним дослідженням Kantar, інвестиції в зовнішню рекламу серед маркетологів та компаній змінюються з перевагою у бік диджитал-форматів.

У 2024 році традиційна зовнішня реклама (OOH) продемонструвала зростання бюджетів на 14%, але темпи зростання уповільняться до 9% у 2025 році.

Це свідчить про поступове зменшення інтересу до традиційних форматів, як-от білборди та рекламні вивіски без цифрових технологій.
Фото: Тенденції зовнішньої реклами на 2024-2025 роки

Тим часом прогнозується суттєве зростання інвестицій на 38% у 2024 році та 41% у 2025 році в диджитал outdoor-рекламу. Сюди входять цифрові білборди, інтерактивні екрани та інші цифрові панелі, які дозволяють таргетувати аудиторію в реальному часі, змінювати контент залежно від місця та часу, а також використовувати динамічні оголошення.

Глобальні витрати на OOH і DOOH-рекламу у 2024 році

У 2024 році світовий ринок зовнішньої реклами досягнув $49,7 млрд, з яких 59% ($29,3 млрд) припало на традиційні формати, а 41% ($20,4 млрд) — на цифрові (DOOH).

Прогнозується, що до 2029 року загальні витрати на OOH зростуть до $68 млрд, причому частка DOOH збільшиться до 44%.

Фото: Глобальні витрати на OOH і DOOH-рекламу у 2024 році

Зростання цифрового сегмента підтверджується тим, що найбільші компанії зовнішньої реклами JCDecaux і Ströer, у 2023 році зафіксували вищі темпи зростання доходів від DOOH.

Китай, лідируючи в сегменті digital-реклами, вже у 2024 році сконцентрував 55% глобальних DOOH-доходів.

Outdoor-реклама у 2024 році продовжує демонструвати свою ефективність, зберігаючи важливе місце у маркетингових стратегіях бізнесу як в Україні, так і на глобальному рівні.

Попри зростання значення цифрових каналів, традиційні формати, такі як білборди, залишаються актуальними. Однак найбільший приріст інвестицій спостерігається саме в диджитал outdoor-рекламі (DOOH), яка пропонує більше можливостей для таргетингу та адаптації контенту в реальному часі.

Зростання ринку зовнішньої реклами в Україні та світі свідчить про те, що цей канал продовжує привертати увагу маркетологів і споживачів. Переваги DOOH-реклами роблять її ключовим інструментом для підвищення впізнаваності бренду та ефективності рекламних кампаній.

Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого