Чорна п’ятниця-2022: дивимось, як український бізнес підготувався до одного з найбільших розпродажів року
Black Friday – завжди чудова ідея, як продати більше. Ми вирішили написати для вас два матеріали: про те, як роблять великі гравці і чим залучають аудиторію, а також окремо – поради фахівців з підготовки та проведення Чорної П’ятниці.Якщо ви поставите собі за мету, результат вас здивує і порадує, але для цього потрібно знати порядок дій. Давайте подивимося, як український бізнес готувався до Чорної п’ятниці та виділимо основні засади цього щорічного розпродажу. Ми заглянули до соціальних мереж, месенджерів, скриньок електронних пошт, ботів і каналів.
Ви завжди можете зробити акцію «в національному стилі», наголосивши на приналежності свого бізнесу до України. Чорний є? Є. Зв’язок із Україною є? Є. Вареник, хоч і чорний (ми не питали, чому так), теж є.
Як продавати в Чорну П’ятницю
Почніть з оцінки свого асортименту, з якого виділіть майбутні акції та визначте знижку для кожного. Крім знижки, за можливості, давайте бонус:
- безплатна доставка;
- подарунок на замовлення;
- більше знижка при підвищенні чека.
Eva якраз пропонує безкоштовну доставку, але назва «Ці дні» для акції викликає сумніви, хоча маркетологам, безумовно, краще знати.
Дати Чорної П’ятниці завжди відносні. Кожен бізнес може розпочинати знижки та спецпропозиції тоді, коли вважає за потрібне:
Як планувати Чорну П’ятницю
Найголовніше, що ви можете зробити, це врахувати ситуацію в країні, але не робити на ній головного акценту. Враховуйте правила правила комунікації під час війни. А також зберіть інформацію за такими показниками:
- Сезонність. Класно поєднати сезонний товар зі щорічним розпродажем.
- Середній чек, щоб ваша пропозиція була в комфортному ціновому діапазоні для покупця.
- Аналітика з продажів окремих товарів та послуг. Порівняльний аналіз також стане в нагоді.
- Зведений звіт з продажу минулого року.
- Референси. Цілком можна, і навіть правильно, дивитися, як продають досвідчені гравці. Далі ловіть цікави приклади від тих, хто вже не перший рік проводить Чорну П’ятницю та добре заробляє на ній.
Чорна п’ятниця: оформлення сайту, месенджери, розсилки
Зупинімося на прикладах, як бізнес готувався та проводить Чорну П’ятницю.
Оформіть головну сторінку так, щоб було зрозуміло – у вас є цікаві пропозиції. Крім цього, якщо збільшений попит може збільшити термін доставки, повідомте про це одразу. Краще так, аніж якщо клієнт отримає негативний досвід купівлі і не повернеться. Найпростіше “відводити” користувача за допомогою банера на окрему акційну сторінку.
Окремі промосторінки під Чорну П’ятницю спростять навігацію та дадуть всю потрібну інформацію в одному місці.
Не бійтеся повторитись. Не завжди відвідувач прочитує всю інформацію на сторінці, але по центру чи в кутку – точно побачить свої вигоди та знижки.
Обов’язково вказуйте термін проведення Чорної П’ятниці – дати початку і кінця або лічильник зворотного відліку. Ці прийоми працюють.
“Алло” заходить з “козирів” і залучив до проведення акції зірку. Дуже актуальний вибір – Олексій Дурнєв набув нової хвилі популярності з випуском контенту військового часу. Багато хто його або вже знав, або познайомився через проєкти в YouTube «Боже, яке кончене», «Дурнєв дивиться сторіс», «Їжа Дурнєва» або «Упс, а що трапилося?». Звичайно, такий вибір диктується аналізом віку та інтересів активної аудиторії. Вибір невипадковий. Неологізми теж доречні, якщо правильно обіграні у дизайні сайту та рекламних матеріалів.
Акційна лексика використовується у назві. Ціни зачаровані також:
У Телеграм-каналі Алло все в тому ж стилі, дизайни під месенджер та посилання на конкретні товари.
Сайт Enjoy the Wood також готовий до Чорної П’ятниці. Є умови, уточнення, яскраві заклики:
У Телеграм-каналі та боті – також інформація про Чорну П’ятницю та зручний функціонал для користувачів:
«Цитрус» просто називає акцію «Щедрою п’ятницею», використовуючи в дизайні асоціацію з Україною – калину:
Зараз вже не є суворим правилом використання чорного кольору. Це можуть бути яскраві картинки з контрастними стрічками, як у Розетки:
Або у Comfy.
Intertop отримує корисну інформацію від клієнтів вже з головної сторінки. Тут анонс розпродажів, можливість вибрати категорії, що цікавлять, і підписатися на нагадування про акцію. Ще один спосіб зібрати базу підисників. Потім номери телефонів або email можна використовувати для регулярної розсилки цікавих пропозицій:
Ви також можете об’єднати свою акцію з можливістю придбати подарунковий сертифікат, що для багатьох стає зручніше, ніж вибирати щось на свій смак.
Але оформлення потрібне не лише головній сторінці. Найкращий варіант – це банер, який відображатиметься на будь-якій сторінці чи інші варіанти. Наприклад, Розетка додає мітки на товари та вказує розмір знижки з новою ціною:
Ще один класний приклад посадкової сторінки від Prom. Яскравий образ, емоції, розіграш MacBook Air:
Агрегатор акцій до Чорної П’ятниці з лаконічною головною, лічильником зворотного відліку та дизайном у стилі «Чорної Перлини». Стильно, красиво:
Це може бути додатковим способом просунути свої акції до Чорної П’ятниці, хоча умови з першого погляду невідомі:
Хоча на сайті за категоріями досить багато відомих інтернет-магазинів:
В цілому, таких сайтів достатньо. І це може бути додатковим трафіком у дні проведення акції.
Оформити знижки на вибір у вигляді колеса удачі – ще одне цікаве рішення. Це можливо за допомогою віджетів:
Цього року, на мою думку, листів від бізнесу про Чорну П’ятницю значно менше. Yakaboo традиції не змінює, тому вони задизайнили такий лист:
В ідеалі, створити ланцюжок листів, де перше відправляється приблизно за два тижні до початку акції, потім ближче до дати, добірки в ході Чорної П’ятниці, повідомлення про швидке закриття розпродажу, бонусна знижка перед завершенням, на товари в Кошику або на ті, які не брали участі в акції. Ще один лист ви можете надіслати одразу після завершення Чорної П’ятниці з формулюванням про те, що це останній шанс купити товар за такою ціною.
Соціальні мережі до Чорної П’ятниці: пости, сторіс та реклама
Тут не потрібно кардинально змінювати оформлення профілю. Але вам важливо активно прогріти аудиторію до та під час розпродажу:
- пости зі згадкою офера;
- серії історій з анонсами та нагадуваннями;
- добірки товарів у постах та історіях;
- створюйте папки в “Актуальному”, і там збирайте stories з товарами до Чорної П’ятниці.
Підписники мають бути в курсі вашого розпродажу. Тут можна активно задіяти креатив та придумати цікаві дизайни.
Що ще можна реалізувати до Чорної П’ятниці у соцмережах?
- Альтернативні назви. У соціальних мережах нові назви звичного чудово приймають. Головне – зберегти гарні знижки.
- Жарти та простий контент. Навіть незважаючи на складні часи, спрощуйте формулювання та дайте своїм клієнтам відпочити. Жартуйте також над собою. Це завжди цінується.
- Влаштуйте квест. Знайти зашифроване слово, зловити знижку, відгадати загадку та інші розваги, доречні саме в соцмережах, де активніша комунікація з аудиторією.
- Таргетована реклама. Продумати публікацію та запустити з нею платні розміщення. Саме у розпродажах це працює якнайкраще.
- Ретаргетинг. Саме в період Чорної П’ятниці багато людей сумніваються, навіть якщо пішли зі сторінки, чи правильно зробили, що не купили. Раптом це справді вигідно? З такими сумнівами чудово справляється ретаргетинг + спецпропозиція.
Ми пам’ятаємо, що таргетована реклама – це завжди певною мірою зріз часу, тенденцій, подій. Тому важлива доречність, актуальність та своєчасність.
Як приклад – Comfy. Я зайшла на їхній сайт, щоб показати, як оформлена сторінка, і ось бачу таргетовану рекламу наступного дня в Instagram Stories
А ось і SMS за дві години:
Це спланована воронка продажів і заздалегідь підготовлений розпродаж, як це зазвичай роблять великі гравці. Про це докладніше, із коментарями експертів, читайте у нашій наступній статті.