Onboarding-кампанія: знайомимося з новими користувачами і перетворюємо їх в клієнтів

Онбордінг-серія – це ланцюжок автоматичних листів, які знайомлять нового користувача з базовими функціями сервісу або системи.
Компанії, які використовують онбордінг-серії, отримують більший рівень залученості нових користувачів і швидше перетворюють їх в клієнтів.
Подивімось, як зустрічають новачків такі відомі бренди, як  Evernote та Asana. Це допоможе вам налаштувати власну ефективну онбордінг-кампанію.

Навчальна серія Evernote

Evernote – це додаток, призначений для зберігання інформації, ведення заміток і управління щоденними завданнями. Кожен новий користувач отримує серію листів з порадами та інструкціями з використання сервісу та описом переваг платного тарифу.
Дизайн серії оформлений мінімалістично: корпоративні кольори та лого, мінімум тексту і зображень, кнопка із закликом і посилання на навчальні матеріали.

Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов

Після привітального емейла Evernote починають ділитися конкретними порадами – по одному на кожен лист серії. У першій підказці – перелік видів інформації, яку можна зберігати в додатку. У футері — реклама доповнення для браузера.

Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов

У другій підказці мова йде про головну функцію додатка – синхронізацію. Чим більше пристроїв в мережі Evernote, тим простіше доступ до інформації, і тим сильніше втягується користувач.

Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов

У третьому емейлі користувач отримує поради про те, як за допомогою програми автоматизувати рутинні завдання.

Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов

Наступний лист розкриває більш специфічну можливість сервісу – оптимізацію роботи з електронною поштою.

Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов

Останній лист онбордінг-ланцюжка розповідає про те, як в додатку організований пошук, і заодно згадує про привілеї преміум-користувачів.

Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов

Мінус цього ланцюжка в тому, що він лінійний, тобто не враховує поведінки користувача. Навіть якщо він вже виконав цільову дію, все одно отримає емейл із закликом. Якщо прив’язати відправку емейлів до дій-триггерів, такими як перехід за посиланням або сплата послуг, розсилки будуть набагато корисніше й ефективніше. Як мінімум, вони не будуть переспамлювати підписчиків. Перевірка скоєних дій автоматично налаштовується прямо в сценарії.

Листи з інструкціями від Asana

Asana – мобільний і веб-додаток, який допомагає організувати робочі процеси та керувати ними всередині компанії.
Нові користувачі можуть безкоштовно випробувати продукт протягом 30 днів. Onboarding-серія запускається після підтвердження підписки.
Спочатку користувача попереджають, що протягом декількох днів він отримає кілька листів з корисними порадами щодо використання сервісу. Передплатник повинен знати, що комунікація має певну корисну для нього мету і заплановану періодичність. Тоді розсилки не будуть дратувати його, і він з більшою ймовірністю прочитає їх.
Крім того, в листі вже є керівництво за першими кроками для початківців:

Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов

Наступні листи серії містять в собі по одній пораді:

  • Як деталізувати завдання:
    Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов
  • Як стежити за виконанням завдань:
    Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов
  • Як інтегрувати додаток з іншими інструментами:
    Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов
  • Як витрачати менше часу на пошту:
    Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов
  • Як розставляти пріоритети:
    Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов
  • Як управляти роботою команди:
    Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов
  • Як налаштувати ефективну комунікацію з колегами:
    Onboarding-кампания: знакомимся с новыми пользователями и превращаем их в клиентов

Якщо протягом пробного місяця користувач виконає всі ці рекомендації, швидше за все отримає зручно налаштовану бізнес-модель. І щоб продовжувати використовувати її, він перейде на платний тариф.

Висновки: як налаштувати ефективну онбордінг-серію

  • Онбордінг-серія повинна залучати користувача, послідовно навчаючи базовим функціоналом сервісу.
  • Онбордінг-серія повинна відображати основні етапи воронки продажів.
  • Листи серії повинні відправлятися з урахуванням здійснених користувачем дій.
  • Онбордінг-листи повинні бути простими та зрозумілими.
  • Один лист – один заклик до дії.
  • Онбордінг-серія повинна відповідати корпоративному стилю і передавати цінності компанії.
Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди