12 помилок при налаштуванні контекстної реклами: знайти та знешкодити
Буває, що конверсії або заявки не поспішають сипатися на рекламодавця в перші години після запуску рекламної кампанії. Відразу виникають запитання: «Може, реклама погано налаштована? Ми щось упустили? Як це можна перевірити?»Без паніки! Ми допоможемо визначити, чи є критичні помилки у налаштуванні реклами. Стаття корисна як підприємцям, так і колегам-маркетологам. Ми покажемо, де саме може бути помилка та як її виправити. І ви зможете самостійно провести аудит. Поїхали!
Зміст статті
- Помилка №1 Не встановлено зв’язок Google Analytics та Google Ads
- Помилка №2 Не імпортовані цілі в Google Ads
- Помилка №3 Не увімкнено функцію автоматичної позначки
- Помилка №4 Усі конверсії включені в стовпець «конверсії»
- Помилка №5 Немає мінус-слів
- Помилка №6 Немає виключених майданчиків
- Помилка №7 Залишити покази в КМС на початкових етапах запуску рекламної кампанії
- Помилка №8 Не додано розширення
- Помилка №9 Не заповнені всі описи та заголовки / неактуальна інформація
- Помилка №10 Не виключено гео, в якому немає доставки
- Помилка №11 Не перевірити розташування розумної торгової кампанії та не оптимізувати її
- Помилка №12 Неправильно обрано стратегію призначення ставок
- Замість підсумку
Є кліки, є покази, а де конверсії?
Чим гірше у проекті налаштована аналітика, тим менше клієнт у підсумку задоволений результатами. Небажання збирати та аналізувати дані, робота наосліп — одна з найбільших і найнебезпечніших помилок при запуску реклами.
Заходимо в рекламний обліковий запис, бачимо кліки, покази, CTR, а конверсій — 0. Відразу вважаєте, що реклама погано налаштована? Не поспішайте. Давайте подивимося:
Помилка №1 Не встановлено зв’язок Google Analytics та Google Ads
Перевіримо, чи аналітика пов’язана з вашим рекламним обліковим записом. Переходимо на вкладку Пов’язані облікові записи → Google Analytics.
Потрапляємо у пов’язані облікові записи. Перевірте, насамперед, чи встановлений зв’язок з аналітикою та з потрібним вам поданням.
Чи можна не пов’язувати акаунти? Можна, але це приблизно як водити машину без керма. Наче автомобіль їде, а куди? Так і з Google Analytics. Вона покаже, звідки прийшли користувачі, яких цілей досягли і, нарешті, чи ефективна ваша реклама.
Зв’язати акаунти Google Analytics та Google ads можна в аналітиці, на вкладці «Адміністратор» — «Зв’язок з Google Рекламою».
Докладніше про зв’язок аналітики та реклами можна дізнатися у довідці.
Помилка №2 Не імпортовані цілі в Google Ads
Google Analytics зможе зібрати та проаналізувати дані про те, як користувач поводиться на вашому сайті: чи заходить на певну сторінку, чи кликає по банеру, на яку конкретну кнопку натискає. Дії, для яких налаштовано надсилання даних в аналітику, називаються подіями. А мети — це події або переходи на сторінки, які зараховуються як конверсія. Та сама дія, яку ви очікуєте від відвідувача сайту. Система обробляє цю інформацію та виводить її у зручних для аналізу графіках та таблицях.
- Перевіримо, чи все налаштовано правильно. Для цього перейдіть на вкладку Конверсії.
Якщо цілі (події, які ви вважаєте конверсією) не налаштовані, потрібно зробити це. Натисніть «+»
і імпортуйте цілі з Google Analytics до облікового запису.
Готово. Цілі імпортовані.
Тепер, як тільки почнуть збиратися дані по конверсіям, вони відображатимуться в обліковому записі і ви зможете бачити, скільки конверсій було отримано і як взагалі працює ваша реклама.
- Є ще один варіант налаштування цілей — це налаштування відстеження конверсій через тег Google ads, але це вже зовсім інша історія. А посилання на довідку для найцікавіших тут.
Помилка №3 Не увімкнено функцію автоматичної позначки
Для чого ця функція? Для аналізу фактичної ефективності рекламної кампанії. Автопомітка допомагає визначити за яким оголошенням було здійснено клік. За допомогою цих даних у Google Analytics можна відстежити:
- яке ключове слово привело користувача до сайту;
- до якої кампанії належить це ключове слово;
- яка вартість кліка та інші метрики.
Як перевірити, чи функція автопозначки активна? Перейдіть на вкладку Налаштування облікового запису:
Тут можна перевірити, чи увімкнено автопозначку:
Пункту з цілями потрібно приділити особливу увагу, оскільки їх настроювання, зв’язок з аналітикою Google Реклами, включення автопозначки — це перші кроки на шляху до працюючої реклами. Без цих факторів ви не зможете зрозуміти, чи реклама працює і як правильно її оптимізувати. Адже буває так, що все налаштовано — цілі в акаунті, зв’язок є, а конверсії нульові. Тоді варто звертатися безпосередньо до налаштування реклами.
Є кліки, покази, занадто багато конверсій
Радіти? Можна, але треба щось перевірити.
Помилка №4 Усі конверсії включені в стовпець «конверсії»
Переходимо на вкладку Конверсії та дивимося, які з них увімкнені. Бачимо такі цілі, наприклад:
- клік за кнопкою «Замовити дзвінок»;
- перехід на сторінку «Контакти»;
- додавання товару в кошик;
- транзакція.
Система навчається під досягнення мети і мета транзакція — набагато важливіше, ніж клік за номером телефону. Тому рекомендую вимкнути другорядні цілі зі стовпця Конверсії та залишити лише основні.
Для кожного бізнесу та сайту основні цілі можуть бути різні. Наприклад, для інтернет-магазину або e-commerce проекту:
Що можна вважати головною метою | А що другорядними |
Транзакція | Додати до кошика Відправлення форми Замовлення дзвінка |
Для сайту, який просуває послуги, наприклад, для автосервісу, дзвінки важливіші, ніж відправлення форми. Тому:
Що можна вважати головними цілями для сайту автосервісу |
А що другорядними |
Дзвінки Замовлення зворотного дзвінка Надсилання форми |
Клік за номером телефону Клік по e-mail Перегляд сторінки контактів |
Якщо ваш сайт орієнтований на отримання лідів (будь-яких контактних даних користувача), то:
Що можна вважати головною метою для сайту де просувають товари та послуги |
А що другорядними |
Надсилання форми | Клік за номером телефону Клік по e-mail Перегляд сторінки контактів Перегляд сторінки компанії |
І не забувайте, що не повинно бути двох однакових цілей. Іноді трапляється, що можуть бути налаштовані ті самі цілі в різних уявленнях в Google Analytics і імпортовані в обліковий запис Google Ads. Дублі нам не потрібні.
А що з пошуковими запитами?
Хочете подивитися, які слова набирають користувачі, перш ніж натиснути на ваше оголошення?
Помилка №5 Немає мінус-слів
Переходимо на вкладку ключові слова → пошукові запити.
Те, що, на вашу думку, нерелевантно, виділяйте галочкою і натискайте на «додати як мінус-слово».
Вибирайте, на який рівень хочете поставити цю фразу мінус і зберігайте.
Це ще не все.
Якщо ви виділили, наприклад, фразу [купити куртки оптом], а опт— не по вашій частині, то просто додати такий пошуковий запит у мінус-слова недостатньо. Потрібно перейти до рівня кампанії → мінус-слова. Як це зробити:
Натиснути на + (як у зображенні вище) і додати слово «опт», «оптом» окремо рівень кампанії, оскільки система не схиляє слова.
Якщо у вас багато кампаній, де трапляються пошукові запити подібного типу, можна створити загальний список мінус-слів та застосувати одразу до всіх кампаній.
У контекстно-медійній мережі теж можуть бути помилки?
Так. Ось здавалося б – створив банер, вибрав аудиторії, які помилки? А вони є.
Помилка №6 Немає виключених майданчиків
Після певного періоду, коли вже достатньо даних, у кампанії перейдіть на вкладку «Місця розміщення» — «Де показується ваша реклама» і подивіться на ситуацію. Треба розуміти, де Google Ads не показує оголошення нарівні з тим, де показує.
Якщо ви бачите, що на певному майданчику багато показів, багато кліків немає конверсій, то такий майданчик можна заносити у виняток.
Важливо! Кампанії в КММ охоплюють й ігрові застосунки. Часто користувачі, які грають у гру на мобільному телефоні, так занурені в неї, що, при показі реклами випадково клікають на неї і навіть не дивляться, що натиснули і куди взагалі перейшли. Рекомендуємо виключати ігрові застосунки, як майданчик.
То як же додати ігрові застосунки у винятки?
Варіант 1: Виключаємо повністю покази в застосунках
Можна прописати у виключення місць розміщення такий рядок:
mobileappcategory::69500
Якщо потрібно вимкнути лише Android, то пишемо :
mobileappcategory::60000
Якщо тільки App Store, то:
mobileappcategory::60500
Варіант 2: Виключаємо категорії додатків
Переходимо на вкладку «Інструменти» – «Списки виключених місць розміщення»
Натисніть «+», «Створити список», дайте назву списку та вибирайте всі 140 категорій програм вручну.
Все готово. Не забудьте застосувати створений список до потрібної кампанії.
Варіант 3: Точково виключаємо нерелевантні майданчики
Просто додати у виняток майданчик за тим самим принципом, що й мінус-слова.
КММ + Пошук: можна чи ні?
Одна з найчастіших помилок — це запустити пошукову кампанію, але не помітити і залишити галочку «Показуватися в медійній мережі». Тоді кампанія працюватиме не лише на пошуку, а й у КММ.
Помилка №7 Залишити покази в КММ на початкових етапах запуску рекламної кампанії
Пошук – це «тепла аудиторія», КММ – «холодна». Якщо кампанія тільки-но запустилася, то нам краще отримувати чисту статистику, на основі якої можна зробити висновок про ефективність. Тому КММ рекомендую вимикати.
Якщо кампанія з увімкненою КММ працює давно, то краще перевірити дані.
Перейдіть на вкладку «Сегменти» → «Мережа з пошуковими партнерами»
та подивіться дані щодо КММ.
Якщо немає конверсій або є, але дуже дорогі, тоді сміливо можемо вимикати КММ в налаштуваннях. Якщо бачимо іншу картину — є конверсії з низькою вартістю, то чому б не залишити покази в КММ у роботі?
А що це за штуки у конкурентів під оголошенням?
Помилка №8 Не додано розширення
Давайте зробимо, і у вас такі? Або перевіримо, чи є вони в обліковому записі і чи застосовані до кампаній. Для цього перейдіть на вкладку Оголошення → розширення.
Перед вами відкривається скриня зі скарбами, якими можна доповнити вашу рекламу:
- швидкі посилання— додаткові релевантні інтересам покупця посилання, до яких можна додати привабливий заголовок;
- уточнення – кілька слів про те, яка у вас класна компанія. Тобто, ваші найкращі сторони та головні переваги;
- структурований опис— можна перерахувати ваші послуги, типи товару або бренд;
- номери телефонів — важливе розширення. Не забувайте додати або перевірити актуальність номера телефону у ваших рекламних кампаніях та на сайті;
- промоакція — чудовий спосіб відобразити знижки та акції
- форма — залучайте користувачів, які заповнюють вашу форму, як клієнти;
- адреси — вкажіть адресу та чекайте клієнтів у гості;
- ціни — гарне розширення, яке одразу показує вартість вашого товару. На даний момент в Україні можна додати ціну поки що тільки в доларах;
- і солодке на десерт: розширення зображення — з’явилися відносно недавно, але встигло добре зарекомендувати себе. Доступно лише на мобільних пристроях. Робить вашу рекламу в рази яскравіше та привабливіше на тлі конкурентів.
Трохи про оголошення
Помилка №9 Не заповнені всі описи та заголовки / неактуальна інформація
Розширення прикрасять і додадуть завершений вигляд вашим оголошенням, але не забувайте про самі оголошення.
- у розгорнутих оголошеннях завжди заповнюйте другі описи та пам’ятайте про треті заголовки. Намагайтеся розповісти якнайбільше про вашу компанію або продукт і заповнити всі поля;
- не використовуйте одне оголошення. Краще, щоб їх було 2-3. Ще краще, якщо це будуть різного типу оголошення – адаптивні та розгорнуті. Влітку 2022 року завантажувати в акаунт розгорнуті оголошення вже не вийде. Тоді доведеться тестувати лише адаптивні. А може, на зміну розгорнутим Google вигадає хорошу альтернативу. Детально про тренди в контекстній рекламі на 2022 рік можна почитати тут;
- актуальність та унікальна торгова пропозиція — це одні із запоруок успіху та привабливості вашого оголошення. Завжди оновлюйте та тестуйте інформацію.
Трохи про розташування
На вкладці розташування можна переглянути, який регіон приносить конверсії, а іноді можна помітити, що певний регіон приносить лише кліки, а конверсії немає. В чому може бути проблема?
Помилка №10 Не виключено гео, в якому немає доставки
Наприклад, зараз не у всіх містах Донецької та Луганської області є доставка. Тобто користувач із цих областей перейшов по рекламі, побачив, що немає доставки до його міста і вийшов. Такі міста варто виключати.
Поставити міста у виключення можна на вкладці Розташування → Виняток.
Розумні торгові кампанії теж треба перевіряти
Помилка №11 Не перевірити розташування розумної торгової кампанії та не оптимізувати її
Після запуску розумних торгових кампаній обов’язково перевіряйте цільове розташування. Оскільки за умовчанням місцезнаходження у розумних торгових кампаніях — це весь світ.
Якщо розумна, значить не потребує оптимізації — так думають багато хто. Неправильно. Так, функціонал розумних кампаній обмежений. Ми не можемо переглянути пошукові запити, додати мінус слова, таргетуватися на певні аудиторії. Розумна торгова сама вирішує, де показуватись і кому. Але не забувайте перевіряти товари. Є такі, що багато витрачають, але не приносять конверсії. Такі товари варто виключати із рекламної кампанії.
Стратегії. На що звернути увагу
Стратегія в кампанії має відповідати вашим вимогам.
Помилка №12 Неправильно обрано стратегію призначення ставок
Створили кампанію, а яку ж стратегію вибрати? Розкажемо про те, які вони є і на що варто звертати увагу при виборі стратегії:
- ручне керування ставками (призначення ціни за клік вручну) — цю стратегію рекомендуємо вибирати на початковому запуску реклами. Спочатку ваші кампанії – це чистий аркуш без будь-яких даних про конверсії. Системі складно буде навчитися;
- максимум конверсій — чудовий варіант, якщо у кампанії обмежений бюджет, а «потрібно більше конверсій!» ?;
- цільова ціна за конверсію — підійде, якщо у вас є накопичена статистика і є мета отримувати конверсії за певною ціною і немає обмежень щодо бюджету. Але варто пам’ятати, що якщо за вартістю конверсії 1000 грн., цільовою ціною за конверсію вказати 10 грн., то нічого не вийде. Кампанія, швидше за все, не запуститься;
- максимальна цінність конверсії — той випадок, коли хочете отримати максимум прибутку на вкладену гривню в рекламу;
- цільова рентабельність інвестицій у рекламу — хороша стратегія для інтернет-магазинів. У цьому випадку в налаштуваннях кампанії потрібно лише вказати рентабельність, яка вам підходить (співвідношення доходу до витрати) і тоді алгоритми намагатимуться отримати максимальну цінність конверсії за заданих умов;
- максимум кліків — ну тут усе просто. Основна мета кампанії — трафік? Будь ласка, максимум кліків до ваших послуг. Крім трафіку, ще й конверсії можете отримати.
Цікавий факт: під словами «розумні кампанії» або «автостратегії» ховаються такі речі, як алгоритми та навчання. Будь-яке масштабне вторгнення може зламати всі алгоритми і кампаніям потрібно буде перенавчати заново. Щоб уберегти вас та ваші кампанії від цього, рекомендуємо:
- поповнювати акаунт вчасно і не давати йому стояти без грошей, оскільки алгоритмам доведеться заново вчитися;
- не піднімати різко бюджет у 2-3 рази. Цифра, що рекомендується, — це збільшення бюджету 10-15%.
Замість підсумку:
- Відстеження конверсій – це одна з найважливіших частин під час запуску реклами.
- Мікро- та макроконверсії — залишайте лише основні цілі.
- Не забувайте чистити пошукові запити та майданчики, додавати нові мінус-слова.
- При запуску рекламної кампанії бажано використовувати тип кампанії пошук та ручну стратегію керування ставками.
- Додайте всілякі розширення.
- Обов’язково перевіряйте гео. Навіть найкращі розумні кампанії і ті помиляються.
І ще…
Якщо ви зрозуміли, що реклама у пошуку справа складна, злити бюджет можна на раз-два, а продаж дуже хочеться, звертайтеся. Завжди раді співпраці!