Інтеграція сайту із зовнішніми сервісами
У сучасному інтернет-бізнесі впровадження автоматизації різних процесів стало звичайною справою. Складно уявити собі сайт безпідписки на розсилку, можливості онлайн-оплати та інших звичних послуг. Але є і більш складні завдання, які дозволяє вирішити інтеграція: облік товару, контроль за виконанням, оформлення документації.
Які бувають інтеграції?
Є кілька різних систем, з якими ми зазвичай стикаємося:
- E-mail – сервіс комунікації між користувачем або адміністратором і сайтом.
- SMS – користувач у вигляді SMS отримує логін / пароль для входу на сайт або інформацію про стан його замовлення (трек-номер, відділення доставки та т.і.)
- Системи доставки – можливість, не покидаючи сайт, одразу порахувати вартість доставки з вибором відділення і міста.
- Платіжні системи – дають можливість сплатити послугу не виходячи з дому. Найчастіше системи доставки і платіжні системи використовуються сайтами, що займаються електронною комерцією.
- Система обліку товарів – дозволяє об’єднати сайт з централізованим і однозначно правильним в кінцевій інстанції сховищем даних (1С, Парус, Обіг й інше) для полегшення роботи з товаром.
- CRM – це система, яка допомагає в управлінні відносин з клієнтами. У неї входять програми для збору даних про клієнтів, управління операціями, контролю за виконавцями, аналітики і прогнозування.
- Особливі інтеграції – програмне забезпечення, яке розробляється індивідуально і заточене під потреби, які рідко зустрічаються .
Ці основні типи інтегрування з розвитком технологій стають не просто додатковим функціоналом, а обов’язковою умовою ефективності і прибутковості онлайн-бізнесу. Адже в результаті вони дають можливість отримати своє комплексне і автоматизоване рішення поставлених завдань.
Тепер докладніше.
E-mail-розсилка
Розглянемо класичний варіант отримання e-mail-розсилок. Припустимо, ви щось шукали в Інтернеті й випадково потрапили на наш сайт. На ньому багато цікавого матеріалу з тематики, і ви хотіли б регулярно читати наші статті.
Звичайно, можна час від часу заходити на сайт і шукати в його глибинах нові матеріали. Але є спосіб простіший – підписатися на розсилку, і тоді нова інформація сама буде надходити на електронну пошту.
Зацікавлення користувача зрозуміле, а от навіщо це потрібно адміністратору?
Правильно розроблена інтеграція значно спрощує роботу з розсилками – автоматично додає всіх нових покупців в перелік розсилки, підписує на триггерний ланцюжок розсилки в залежності від актуальності для користувача, дозволяє зберегти адресу користувача в базі для подальшої планової розсилки.
Зручність також складається у відстеженні реєстрацій або подій на сайті, створення клієнтської бази і контролю над заявками.
Простий приклад – відвідувач замовляє зворотний дзвінок щодо послуги чи товару, які його цікавлять. E-mail повідомлення адміністратору сигналізує про контакт і допомагає вчасно продовжити роботу з клієнтом. Те саме відбувається і з заявкою, адміністратор отримує повідомлення про заявку на пошту, що полегшує її контроль і подальше виконання.
Деякі сервіси включають в себе не тільки e-mail, а й SMS-розсилку: UniSender, SMS-Fly та інші.
SMS
SMS-розсилка стає все більш популярна серед користувачів. Дійсно, показати телефон з трек-номером на екрані під час отримання зручніше, ніж роздруковувати його з пошти і потім шукати цей аркуш.
Ще часто використовують SMS-розсилку для авторизації на захищених сайтах.
Крім міркувань безпеки, така інтеграція дозволяє вам нагадати клієнту про себе, інформувати про акції або знижки у вашому магазині, дає можливість показати турботу про клієнтів вітаючи зі святами.
У цих випадках ви можете підключити такі види SMS систем, як Альфа-СМС, SMS-Fly, UniSender, SMS-центр Київ та багато інших.
Системи доставки
Автоматизація системи – ось головна зручність цієї інтеграції.
Якщо проведена інтеграція з сайтом, клієнт завжди буде вводити актуальні дані з доставки, оскільки відбувається моментальне отримання інформації з сервера перевізника – вибір відділень і міста доставки, можливість прорахувати її вартість.
Також в Особистому Кабінеті користувача відображається трек-номер поштового відправлення, який дозволяє на сайті перевізника відстежити статус доставки. У цьому випадку здійснюється автоматизація, спрямована на спрощення управління доставкою.
Крім зручності для користувача, така інтеграція спрощує роботу адміністратора ресурсу. Введені клієнтом коректні дані з доставки з боку панелі адміністратора дозволяють автоматично створити товарно-транспортну накладну, отримавши трек-номер замовлення, що значно скорочує процес формування і подальшого оформлення в поштовому відділенні.
Системи доставки дають можливість контролювати статуси замовлень, бачити які з них сплачені, умови доставки, а також контролювати, що вже відправлено, а що тільки готується до відправки.
Система має можливість інформувати покупця про необхідність забрати або оплатити товар у вигляді SMS повідомлення, нагадувати адресу доставки і трек-номер.
Головне завдання полягає в спрощенні всього процесу з доставки, залучаючи роботу тих людей, які з цією системою пов’язані – можливість відстежувати, не втрачати замовлення, пам’ятати про них, правильно побудувати логістику з найменшою втратою часу.
Платіжні системи
Без використання онлайн-платежів зараз не обходиться жоден сайт. Вони дозволяють організувати цілодобовий автоматичний прийом платежів за товари та послуги через популярні електронні платіжні системи.
Покупець здійснює оплату швидко і без труднощів, не покидаючи сайт, отримуючи зручність і сервіс. А з боку адміністративної панелі кошти заходять автоматизовано на рахунок, що в цьому випадку дає можливість не витрачатися на менеджмент і відстеження оплати в ручному режимі.
Платіжні системи дозволяють повністю автоматизувати три основних етапи продажів в Інтернеті:
- Автоматично оформляє актуальні замовлення і виписує вашим клієнтам рахунки, збираючи і зберігаючи для подальшої роботи всі необхідні для вас дані.
- Допомагає клієнтові підібрати оптимальний спосіб оплати за його товар або послугу.
- Автоматично відстежує надходження грошових коштів на ваш рахунок і подальшу відправку клієнту інформації після оплати.
Системи обліку товарів
Як правило, інтернет-магазини або продуктові компанії мають в своєму розпорядженні багато товару і свою програму обліку.
Уявімо собі процес контролю товарів на сайті. Велика кількість товарів забирає багато часу для зіставлення кількості або наявності товару на сайті і в базі даних, а ще потрібно вносити новий товар і видаляти той, що закінчився. Таку процедуру потрібно проводити щодня. Уявити ситуацію, коли співробітник може відволіктися і щось пропустити або просто втомитися, дуже легко. І тоді компанія починає втрачати прибуток. Адже як відправити оплачений товар, коли його немає на складі?
Система автоматизованого обліку товарів дозволяє відстежувати залишки, додавати нові позиції і приховувати товар, який закінчився. В цьому випадку потрібно вести тільки одну базу даних, а система автоматично підтягує її на сайт, що економить масу часу для співробітника, який може в цей час виконувати іншу роботу. В актуальності бази беруть участь також бухгалтер і комірник, що зводить кількість помилок з кількістю і наявністю товару на мінімум і оберігає репутацію постачальника від неприємних моментів з відсутністю замовленого продукту.
CRM
Термін “Customer Relationship Management” можна перевести на російську мову як «управління взаємовідносинами з клієнтами».
CRM-системи – спеціальні комп’ютерні програми, що дозволяють планувати завдання і контролювати їх виконання, вести облік клієнтів, зберігати документацію за проектами, автоматизувати її створення і багато іншого. За допомогою цих систем ви можете розрахувати час від дзвінка до угоди, провести розрахунок її вартості. Вони дають вам можливість не втратити клієнта і контролювати виконавців не пускаючи всю роботу на самоплив.
Адже, якщо не контролювати цикл продажів, кожен менеджер з продажу працює так, як йому зручніше і веде фіксацію дзвінків або інших видів взаємодії з клієнтами на власний розсуд. Хтось – на папері, хтось – в таблицях, а хтось взагалі не вважає за потрібне фіксувати процес своєї роботи.
Наведемо приклад: ви створили сайт, залучили маркетологів і менеджерів з реклами, а продажі не йдуть. І все зроблено правильно, адже ваш сайт в топ-10, а клієнт не зупиняє свою увагу на запропонованій вами послузі. Відкриваємо звіт і бачимо, що з 50 вхідних заявок відповідь дана лише на кілька. Чому так сталося? Хтось із співробітників погано виконує свої обов’язки. Одже вам, як керівнику, треба розібратися в ситуації.
Тому варто пам’ятати, що розробляючи сайт і додаючи до нього CRM, ви не гарантуєте моментальне зростання прибутку, якщо перед цим не налагодили обробку заявок співробітниками, не навчили їх і не забезпечили чіткими інструкціями. Для компаній, які пропонують послуги, CRM-системи – по суті аналог забезпечення бізнес-процесів. Якщо не рахуєш, то й не керуєш. Не керуєш, одже не контролюєш. Адже в цьому випадку навіть просте запитання “А скільки коштує ваша послуга?” може привести до прибутку для вашої компанії.
CRM-системи – це зв’язок з сайтом, який дозволяє вам вести облік контактів і укладених за ними угод, планувати підвищення якості роботи і розробляти стратегію розвитку бізнесу.
Особлива інтеграція
Особлива інтеграція – це впровадження специфічних програм. Існують унікальні бізнес-процеси, які вимагають індивідуального підходу.
Наприклад, налагодження системи з управління кухнею: замовлення приходить вже в розгорнутому вигляді, де вказані необхідна кількість інгредієнтів для страви, враховується ужарка, усушка тощо. Сюди ж підключено меню, відслідковуються замовлення на винос й інше.
Ще один приклад особливої інтеграції – виробництво ювелірних виробів. Велика кількість параметрів збирається і формується в одне замовлення і відправляється на потрібного майстра.
Кожен випадок розглядається окремо і вирішується з урахуванням специфіки.