Як листопадове оновлення алгоритмів Google впливає на трафік сайтів
11 листопада 2024 року стартувало оновлення алгоритмів Google — триватиме воно близько двох тижнів. Ці зміни вже викликали активні обговорення серед SEO-фахівців та власників сайтів.
Search Engine Roundtable проаналізував, як саме оновлення пошукових алгоритмів вплинуло на трафік сайтів та що про це думають спеціалісти. Для читачів Медіа Inweb переклали матеріал.
Оновлення алгоритмів Google — це зміни в пошуковій системі, які можуть впливати на ранжування сайтів у результатах пошуку. Мета таких оновлень — покращити якість видачі, боротися з неякісним або спам-контентом та надавати користувачам більш релевантну інформацію.
Перші серйозні зміни стали помітними вже відразу за декілька днів. Вихідні (16.11-17.11) стали періодом значних змін: частина сайтів зафіксувала суттєве зростання трафіку та покращення позицій у результатах пошуку. Деякі з них зіткнулися зі зниженням трафіку на 40-50%.
Який трафік спостерігається у сайтів після початку оновлення:
Semrush
Semrush — це інструмент для SEO-аналізу. Він допомагає відстежувати позиції сайтів, аналізувати конкурентів та оптимізувати контент для кращої видимості в пошукових системах.
SimilarWeb
SimilarWeb— це платформа для аналізу трафіку. Вона надає дані про відвідуваність сайтів, поведінку користувачів і конкурентну активність, допомагаючи бізнесам оцінювати свої позиції на ринку.
Serpstat
Serpstat — це SEO-платформа для аналізу ключових слів, відстеження позицій у пошуковій видачі, аналізу конкурентів і оптимізації контенту для покращення видимості сайту.
Sistrix
Sistrix — це SEO-інструмент для аналізу видимості сайтів у пошуку, моніторингу позицій ключових слів, аналізу конкурентів і покращення пошукової оптимізації.
AccuRanker
AccuRanker — це інструмент для відстеження позицій ключових слів у пошуковій видачі. Він надає точні й швидкі дані про зміни в рейтингах та допомагає аналізувати SEO-результати в реальному часі.
Фахівці також відзначають, що зростає кількість низькоякісних або спам-сайтів на перших позиціях, що створює проблеми для якісних ресурсів.
Дехто з власників сайтів відчув значне зростання кількості відвідувачів, проте стабільності в даних поки немає. Рейтинг у пошуку може змінюватися щодня, тому ситуація залишається непередбачуваною.
Коментарі власників сайтів на WebmasterWorld
Протягом вихідних власники сайтів ділилися результатами змін у трафіку сайтів. Зокрема, на форумі WebmasterWorld було активне обговорення. Це — ресурс для адміністраторів вебсайтів, на якому можна ділитися знаннями про управління, просування та розвиток сайтів.
Ділимося частиною відгуків.
«З початком нового масштабного оновлення ядра продажі зникли, хоча трафік суттєво зріс».
«Так, це схоже на спад. Рекламні доходи за листопад також рекордно низькі. Падіння трафіку йде в парі зі зниженням RPM (Revenue Per Mille — показник доходу за тисячу переглядів). Гроші витрачаються на спам-сайти, створені штучним інтелектом».
«Сьогодні значне падіння… -40%».
«Так, сьогодні сильне падіння. Схоже, Google хоче забезпечити собі частку передріздвяних продажів».
«Ми спостерігаємо зростання з початку оновлення. Вчора (перший повний день оновлення, якщо я не помиляюся) кількість унікальних відвідувачів з Google збільшилася на 53%, а перегляди сторінок з Google зросли на 85% порівняно з аналогічним днем минулого тижня.
Серед наших топ-100 сторінок близько 90% показали зростання, без різких стрибків, викликаних зовнішніми подіями чи згадками в великих ЗМІ. Зростання трафіку було рівномірно розподілене.
Сьогоднішні показники також хороші. Втім, ще рано робити остаточні висновки. Навіть якщо покращення збережуться, я не очікую повернення до “золотих часів” до SGE, коли трафік з Google почав падати наприкінці 2022 року».
З 11 по 13 листопада трафік зріс приблизно на 10% порівняно з попереднім тижнем (хоча він все ще залишається на 80% нижчим від пікових показників 15 місяців тому). Однак учорашній трафік знову впав нижче рівня минулого тижня. Щойно здається, що ситуація починає покращуватись, — реальність завдає удару».
«Трафік з Google поводиться хаотично… учора він різко впав о 10-й ранку і залишався низьким протягом усього дня, хоча трафік із США це майже не зачепило. Сьогодні трафік був високим до 13:00, а потім почав різко падати з кожною годиною, переважно це стосується трафіку зі США.
Такі різкі падіння протягом дня дуже незвичні й можуть свідчити про те, що щось змінюється буквально щогодини — чи то кількість реклами, чи то віджети на сторінці, чи зміни у ранжуванні залежно від локації.
Незалежно від того, чи трафік високий, чи низький, він майже не конвертується. Можливо, це сезонний фактор, але зазвичай у цей час року я отримую більше запитів».
«Хтось ще спостерігає значні зміни на своїх сайтах зараз? Трафік на нашому основному сайті для німецькомовної аудиторії (про подорожі) знизився майже на 50%».
«Цього місяця шалені коливання переглядів сторінок: за останні 4 дні (з вівторка по п’ятницю) вони становили 200% від показників попередніх 3 днів (з суботи по понеділок). Сьогодні ж, ближче до кінця дня, трафік лише на 25% від звичайного рівня! Іноді я навіть сумніваюся в точності своїх статистичних програм».
«Моя вебспільнота здебільшого орієнтована на мешканців США — приблизно 65% трафіку йде саме з США. Трафік повільно зростає. Дохід на рівні минулого року, можливо, поки що знизився на 2%. Подивимось, що буде наступного тижня.
Використання функції IndexNow від Bing допомогло покращити позиції на Bing, хоча трафіку звідти небагато. Продаж розширених функцій сайту та гостьових постів залишається стабільним. Дивно, але трафік з Google знизився приблизно на 25% порівняно з минулим роком, однак дохід залишається на тому ж рівні».
«Сьогодні високий рівень коливання показників… трафік жахливий. На 40-50% менше, ніж у середньому у звичайну суботу».
«Трафік падає, рейтинги знижуються, дохід теж падає. Усе погано».
«У період з минулої суботи до цієї — падіння на 50%».
«Рейтинги зараз нестабільні. Спостерігаю різкі підняття та падіння показників».
«Досягнення, яких я досяг з 21 жовтня, тепер зійшли нанівець, хоча кількість ключових слів значно зросла — це дивно. Крім того, результати пошуку переважно складаються з низькоякісних статей, створених штучним інтелектом. Вони виглядають настільки погано, що я не очікую, що така ситуація триватиме довго, але, можливо, я помиляюся.
Google має тенденцію показувати низькоякісні результати під час свят, щоб користувачі більше шукали й натискали на платні оголошення».
«Радий за тих, у кого трафік зростає. Та в нас він один із найнижчих, враховуючи те, який зараз сезон. На цьому етапі це просто марнування часу».
«Те саме. Я щиро радий за тих, хто тут бачить покращення, і сподіваюся, що у них усе стабілізується. Але особисто у мене один із найнижчих показників трафіку з Google за цей фіскальний рік. Чекав до вихідних, тримаючись за надію, але ситуація зовсім не радує — зовсім не радує».
«Згідно з даними Google Analytics, два мої контентні сайти, які постраждали від HCU (Helpful Content Update), за останні два дні впали ще на 65%».
«Мої два сайти, які серйозно постраждали під час HCU, знизилися ще на 65% у порівнянні з 13 листопада».
Раді повідомити про збільшення трафіку на 35%, при цьому багато наших сторінок у результатах пошуку (SERPs — Search Engine Results Pages) тепер займають помітні позиції. Крім того, рейтинги за ключовими словами продовжують стабільно зростати, забезпечуючи ще більшу видимість і залученість. Останнє оновлення HCU починає давати свій ефект.
«З часу запуску масштабного оновлення в листопаді, мій сайт втратив 30% трафіку. І ні, це не тому, що мій сайт постраждав… а тому, що перші кілька сторінок результатів пошуку (SERPs) тепер заповнені Reddit, великими сайтами, спам-сайтами та чим завгодно.
Інший сайт отримав невеликий приріст (і я дійсно маю на увазі “дуже невеликий”), але він все ще застряг на позиціях 8-10 або на другій сторінці, в той час як топ знову зайнятий Reddit, спамом і великими сайтами. Це також пояснює мої нульові продажі».
Фахівці діляться інсайтами на платформі X (Twitter)
Гленн Гейб — консультант із пошукової оптимізації (SEO) та засновник компанії G-Squared Interactive. Він спеціалізується на відновленні сайтів після оновлень алгоритмів Google, проведенні технічних SEO-аудитів та навчанні з SEO.
Переклад:
«Доброго ранку, Google-спільното! Це випуск «Приміток до оновлення основного алгоритму» за 16 листопада. Оновлення алгоритму вже починає помітно впливати. Наразі спостерігається значна нестабільність у різних галузях.
Наприклад, у сегменті освітніх афіліатних сайтів помітні суттєві зниження для деяких ресурсів. Потрібно детальніше проаналізувати, які сайти покращують свої позиції в цьому сегменті. Ми ще на початковому етапі змін, але це вже викликає інтерес».
Примітки до оновлення основного алгоритму (продовження): є деякі сайти, які зафіксували значне підвищення в рейтингу, деякі навіть досягли 1-ї позиції. Якщо ви працюєте у сфері здоров’я та медицини, обов’язково перевірте свої показники видимості та зміни трафіку. Хоча оновлення ще на ранній стадії, я помічаю значні зміни в цій галузі.
Також Гленн Гейб ділиться таким спостереженням:
Переклад:
«У сфері ігор та розваг я спостерігаю значне зростання трафіку сайтів, які раніше зазнали значних втрат трафіку через оновлення алгоритмів Google. Деякі з них постраждали зовсім нещодавно. Хоча їхні показники все ще не досягли попереднього рівня, все ж спостерігається позитивна динаміка.
Я добре знайомий із подібними ситуаціями та сподіваюся, що позитивні зміни будуть тривати. Оновлення лише розпочалось, але спостерігати за цим процесом доволі цікаво».
Власник невеликої платформи ментального здоров’я Tracking Happiness відреагував так:
«Google, що ти робиш?! Ви ж не мали давати нам, малим гравцям, надію.
Чи схвалили це Forbes і Reddit?»
У такий гумористичний спосіб автор передав здивування через те, що оновлення алгоритмів Google вплинули й на невеликі сайти.
За прогнозами, ситуація з трафіком сайтів буде залишатися нестабільною до часу, коли завершиться повне розгортання оновлення.
Власникам сайтів радять ретельно моніторити свої показники, враховуючи можливий вплив на трафік та позиції у пошуку. Також, важливо перевіряти, чи відповідає контент новим вимогам Google. Це допоможе покращити свої позиції або уникнути їх падіння в пошуковій системі.
Редакторка медіа з досвідом роботи у контент-менеджменті та копірайтингу. Постійно слідкую за digital трендами і новинами, щоб надавати вам цікаву та актуальну інформацію. Зі мною ви точно будете в курсі всіх подій.