Пошукові оператори Google і Яндекс: що потрібно знати?

Пошукові оператори — справжні помічники для будь-якого SEO-фахівця або звичайного користувача. Знайти інформацію тільки з певним словосполученням, уточнити певний запит? Все це можна виконати за допомогою спеціальних команд. У цій статті розглянемо найпопулярніші пошукові системи, а також побачимо, як ними користуватися.

Для чого потрібні пошукові оператори?


Спершу потрібно зрозуміти, що оператори — спеціальні інструменти для пошукової системи, які спрощують пошук. Оператори пошукових запитів допомагають отримати корисну інформацію про індексацію сайту, виявити проблеми та навіть розібратися в нюансах роботи пошукових алгоритмів.

Буває таке, що пошукові системи пропонують додаткову інформацію разом з початковим запитом. Це можуть бути додаткові дати вильоту з певного міста, якщо користувач запланував подорож. Так система допомагає подивитися альтернативні варіанти:

Додаткова інформація разом з початковим запитом в пошуковій системі за допомогою Google

Оператори для Google


Розглянемо операторів від Google, завдяки яким можна набагато полегшити пошук потрібної, а часом і дуже конкретної інформації.
  1. Оператор «+». Всі слова після зазначеного знака будуть включені в пошук:

    Оператор« + »для Google

  2. Оператор «мінус» ( «-»). Слово після знака виключається:

    Оператор« мінус »(« - ») для Google

  3. Оператор «OR» рівнозначний пошуку з «або»:

    Оператор« OR »для Google

  4. Лапки. Завдяки «” “» пошук відбудеться у зазначеній формі:

    Лапки«

  5. «@» або «#» дозволяють шукати з певним ніком або хештегом:

     Оператор «@» або «#» дозволяють шукати з певним ніком або хештегом в Google

  6. «AND» рівнозначний пошуку з «і»:

    «AND» рівнозначний пошуку з «і» в Google

  7. «to» або «in» – перетворення числових величин:

     «to» або «in» перетворення числових величин в Google

  8. «€» і «$» припускають пошук товару в зазначеній валюті:

    « € »і« $ »припускають пошук товару в зазначеній валюті через Google

  9. Чи ви не пам’ятаєте частину фрази? Значок “*” вказує на пропущене слово:

    Значок «*» якщо не пам'ятаєте чаcтину фрази через пошук в Google

  10. Оператор «define:» допомагає знайти пояснення тому чи іншому слову, визначає будь-яке поняття:

    Оператор« define: »в Google

  11. Завдяки «ext:» або «filetype:» система буде шукати файл в зазначеному форматі. Після кліка файл викачуватиметься:

    Оператор« ext: » або «filetype» в Google

  12. Оператор «site:» шукає задану фразу на конкретному сайті. Якщо ввести оператор без пошукового запиту, ви отримаєте список всіх проіндексованих сторінок вказаного сайту.

    Оператор« site:» в Google

  13. Якщо написати «source:», то пошук видає посилання із запитами з вказаного джерела. Вони займають перші позиції у видачі, після них можна побачити інші посилання з входженням зазначеного запиту.

    Оператор «source:» в Google

  14. Завдяки «allintitle:” і “intitle:» можна знайти результати з входженням одного слова або фрази в заголовку сторінки. Для пошуку декількох слів допоможе «allintitle:”:

    Для пошуку декількох слів допоможе «allintitle:

  15. Оператори «allintext:» і «intext:» видають результати з входженням фрази або одного слова в тексті на сторінці:

    Оператори «allintext:» і «intext:» в Google

  16. Для пошуку слова, що входить в URL, використовуйте «inurl:» і «allinurl:». Останнє підійде для пошуку кількох слів:

    Для пошуку слова, що входить в URL, використовуйте «inurl:» і «allinurl:

  17. Оператор «related:» знаходить сторінки зі схожим контентом:

    Оператор «related:» в Google

  18. C допомогою оператора «cache:»у видачі можна знайти останню версію зазначеної сторінки з кешу, за умови, що вона була проіндексована:

    Oператор« cache:» в Google


Яндекс-оператори

Тепер вивчимо, як використовувати оператори від Яндекс. З їх допомогою користувач також зможе отримати конкретну інформацію по тій чи іншій команді.

  1. Символ «*». Допоможе в пошуку пропущених слів у точній відповідності. Надрукувавши в пошуковому рядку «отримати * безкоштовно», можна отримати в пошуковому рядку «як отримувати товари безкоштовно»:

    Символ« * »в Яндекс

  2. Лапки (“”). Завдяки лапок пошук відбудеться з точною відповідністю зазначених слів. Наприклад, написавши в пошуку “маркетинг і таргетинг”, випадають посилання з рівно таким же значенням:

    Пошук з точною відповідністю зазначених слів за допомогою (

  3. Cимволи «&» и «&&». Одинарний символ шукає сторінки з об’єднаними в одному реченні, подвійний – у всьому документі:

    Cимволи «&» и «&&» в Яндекс

  4. Знак оклику (!). При написанні знаку оклику пошук слів відбуватиметься в тому ж числі, відмінку, часі:

    Знак оклику (!) В Яндекс

  5. Подвійний знак оклику (!!). Ці знаки видають результати в різних відмінках:

    Подвійний знак оклику (!!) в Яндекс

  6. Знак «~». Команда дає можливість швидко відшукати речення зі словом, яке розташоване зліва від символу, але в якому відсутнє слово праворуч. Наприклад, при запиті «вікна ~ штори» надасть інформацію про результат, який ніяк не пов’язаний зі шторами:

    Знак« ~ »в Яндекс

  7. Мінус («-»). Такий синтаксис позбавляє від непотрібних надмірностей:

    Мінус (« - ») позбавляє від непотрібних надмірностей в Яндекс

  8. Плюс (+). Вказавши цей синтаксис, пошуковий рядок видасть прописані результати, зберігши союзи, займенники:

    Плюс (+) видасть прописані результати, зберігши союзи, займенники в Яндекс

  9. Круглі дужки «()». Вони складають в одну картину складні елементи:

    Круглі дужки« () »складають в одну картину складні елементи через Яндекс

  10. Квадратні дужки «[]». Запам’ятовує порядок елементів в запиті, враховує різні словоформи і стоп-слова:

    Квадратні дужки« [] »в Яндекс

  11. Вертикальна риса «|». Виконує пошук якогось слова з написаних в рядку. Якщо треба вибрати між конкурентами, то при такій команді отримаєте необхідний результат. Також цей знак підійде для парсинга ключових фраз, якщо використовувати разом з круглими дужками:

    Вертикальна риса «|» пошук якогось слова з написаних в рядку через Яндекс

  12. Оператор «site:» допоможе для пошуку даних за певним сайту:

    Оператор« site:» в Яндекс

  13. За допомогою «url:» можна знайти сторінку, розміщену за конкретною адресою. Такий запит допоможе зрозуміти проіндексована чи сторінки

    Пошук сторінок, розміщених за конкретною адресою через «url:» в Яндекс

  14. Команда «host:» шукає за вказаним хостом:

    Команда «host:» в Яндекс

  15. Команда «mime:» знаходить результати в зазначеному форматі:

    Команда «mime:» в Яндекс

  16. Завдяки «domain:» можна визначити сторінки в конкретній зоні певного домену. Наприклад, на скріншоті вказані сторінки з входженням запиту «Ноутбук» в домені «ua»:

    Команда «domain:» в Яндекс

  17. Оператор «lang:» видає результати на вказаній мові:

    Оператор« lang: »в Яндекс

  18. Двокрапка «..» допоможе виставити діапазон чисел. Якщо потрібно знайти телевізор за ціною від 20 до 45 тисяч, цей оператор допоможе полегшити пошук:

    Двокрапка «..» допоможе виставити діапазон чисел в Яндекс

  19. Команда «date:» допоможе з визначенням дати. Потрібні товари певного року? Тоді можете використовувати «date:»:

    Команда «date:» допомагає з визначенням дати в Яндекс


Контекстна реклама: які оператори варто застосовувати


Спеціальні символи допоможуть заощадити і гроші, і час. При знанні додаткового синтаксису можна швидше знайти необхідний товар або послугу.

Google Ads та Яндекс.Директ — ті платформи, які в силах оптимізувати контекстну рекламу. Деякі власники сайтів запускають рекламні кампанії, отримують велику кількість переходів, проте це мало впливає на кількість замовлень і кошики виявляються порожніми.

Використовувати спеціальні символи — додаткова перевага перед конкурентами. З їх допомогою відсіється непотрібні запити, піде незацікавлена ​​аудиторія, а реклама буде приводити тільки потрібних клієнтів.

Google Ads допоможе при роботі з точним і фразовою відповідністю, а також з мінус-словами і модифікатором широкої відповідності.

Якщо у фразі, зазначеної в рядку пошуку, відсутні спеціальні знаки, то робот сприймає слова в широкому сенсі і може видавати схожі за змістом значення, синоніми, близькі по темі фрази і пропозиції.

Тільки уявіть, якщо написати в пошуковому рядку слово «доставка», то скільки всього можна побачити: «доставка суші», «доставка продуктів», «доставка квітів», «доставка Чорноморськ».

При цьому треба пам’ятати, що при відсутності пошукових операторів Google, порядок слів у ключовій фразі ніяк не враховується.

За замовчуванням в Google Ads працює налаштування «Близькі варіанти». З цього випливає, що функція показує схожі смисли в різних відмінках, числах, відмінювання, формах, а іноді і навіть з помилками.

Для розширеного відповідності працює модифікатор, який призначений для показу фраз з присутністю спеціального ключа. Для цього є знак плюс (+). Наприклад, фразу «+ купити двигун + Київ» побачить кожен користувач, який хоче купити двигун саме в Києві, а не в іншому місті. Слова «купити» і «Київ» обов’язково будуть зустрічатися в запиті, а ось замість «двигун» можуть попастися «мотор», «кульова опора», «зарядний пристрій» або «акумулятор».

Для отримання тільки введених слів в будь-якій кількості, відмінюванні, відмінку, синонімів без різних доповнень, слід застосовувати квадратні дужки «[]».

Фразова відповідність призначене для пошуку елементів з необхідним словом або словосполученням, і тут слід поставити все це в лапки (“”). Важлива деталь: до і після такого ключа зазвичай присутні додаткові слова. Мають місце і мінус-слова, що виключають нерелевантні фрази, — для цього існує символ «мінус» (-).

Параметри операторів Яндекс.Директ


У Яндекс.Директ існує широке, фразовое, точну відповідність, вимушене входження слів, мінус-слова, відповідність з фіксованим порядком запиту.

Пошуковик Яндекс, також як і американський «колега», використовує широку відповідність введеного ключа, що може привести до показу не зовсім точних результатів і велику ймовірність неправильного і нераціонального витрати бюджету. Також в рекламній кампанії може показуватися негативна статистика, що скаже про провал всього задуму. Не допустити таких наслідків здатні оператори Wordstat Yandex: лапки, квадратні, круглі дужки і інші символи.

Запам’ятайте: стандартні настройки пошуку не враховують прийменники, сполучники. При запиті «поїздка в Стамбул» буде відображатися «поїздка Стамбул» і «поїздка по Стамбулу».

Щоб прибрати величезну кількість непотрібних, нічим не примітних запитів, але в той же час конвертувати заявки в якісні ліди і подальші продажі, варто придивитися до такого знаку як лапки (“”). При їх використанні користувач побачить запит з точним ключем і його можливими словоформами.

Для того, щоб задати певний порядок слів — вам на допомогу квадратні дужки ([]). Ці символи користуються популярність при продажу послуг. Оголошення «поїзд Львів-Одеса», розташоване в Яндекс.Директ, побачать тільки ті користувачі, які хочуть поїхати саме зі Львова до Одеси. Хто хоче поїхати зворотним шляхом, з Одеси до Львова, ні в якому варіанті це не бачать. Тому необхідно запам’ятати одну істину: чим вище конкретика самої послуги, тим більше шансів на успіх.

Тепер зупинимося на плюс і мінус-словах. Знак плюс (+) сприяє неухильному обліку прийменників і спілок, ігнорує пошуковою системою. Через це людина створить відповідне назву, а через це можуть підвищитися продажу. Фраза «+ як зробити баню» підійде для тих, хто хоче самостійно побудувати лазню, запит «+ де купити лазню» — для тих, кому цікава покупка.

Знак мінус (-) виключає із запиту непотрібні слова. Найчастіше до них належать «безкоштовно», «скачати» і «відгуки». Паразитних слів – кілька сотень, їх обсяг становить до 70-80% від загального числа запитів. Через це більшість рекламодавців використовують «полотно», що складається з декількох десятків мінус-слів.

Якщо вам треба залишити на своїх місцях відмінок слів і число, використовуйте знак оклику «!» — «! Пошук інвестора» або «! Шукаю менторів». Використовуйте лапки для більшого ефекту, так ви зможете згрупувати команду з чіткою відповідністю.

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Висновок


Можна сміливо сказати, що пошукові оператори Google і Яндекс істотно спрощують життя як звичайним користувачам, так і фахівцям вузькопрофільних спрямувань. Завдяки їм можна перевірити зовнішні посилання, зробити аналіз прямих і непрямих конкурентів, парсинг, сформувати семантичне ядро.

Особливо важливим елементом всього процесу можна виділити оптимізацію витрат на рекламні кампанії, завдяки урізання непотрібних показів і непотрібних кліків.

Такий інструмент — дуже важливий і доступний помічник, з великим функціоналом. І що не менш важливо — безкоштовний. Тому основне завдання — підбір необхідних команд, які допоможуть в потрібні моменти.

Уважний читач помітив, що багато операторів Яндекс збігаються з командами для Google. Це дійсно так, але варто враховувати і індивідуальні значення для кожної пошукової системи.


Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна раз на тиждень пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди