Уроки відповідального батьківства — кейс MOKO Digital & UNFPA

Уроки відповідального батьківства — кейс MOKO Digital & UNFPA

Креативна агенція MOKO Digital поділилася з Медіа Inweb кейсом розроблення серії анімаційних роликів про відповідальне батьківство та психічне здоровʼя чоловіків для проєкту «ТатоХаб», що реалізується завдяки UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення в Україні, за підтримки Уряду Швеції.  

Фото: Маркетинг другого сезону «Гри в кальмара» — колаборації та креативні рішення, ідеї для контенту

Згідно з результатами опитування UNFPA від липня 2022 року під час війни 68 % чоловіків в Україні переживають стрес, але не звертаються по професійну психологічну допомогу, 73 % татів проживають поряд зі своїми дітьми, 15 % проживають окремо від дітей через війну, а 10 % не поряд із дітьми через розлучення або інші обставини (дані згідно з опитуванням UNFPA від травня 2023 року).

Розлука з родиною, непорозуміння в стосунках із дітьми та стрес створюють постійний тиск на чоловіків, що об’єктивно потребують психологічної підтримки, але через гендерні стереотипи й упередження не ідентифікують для себе таку необхідність. 

Для того щоб підтримати чоловіків і допомогти їм краще дбати про своє психічне здоров’я та навчити навичок, завдяки яким вони зможуть стати більш відповідальними батьками й партнерами, в Україні працюють простори «ТатоХаб». Психологи та тренери центрів, що діють у 13 містах України, надають кваліфіковану психологічну підтримку чоловікам та їхнім родинам, навчають принципів ненасильницької комунікації та побудови довірливих родинних стосунків.

Спеціально до Міжнародного дня ментального здоров’я та Міжнародного дня чоловіків креативна агенція MOKO Digital і «ТатоХаб» об’єднали свої зусилля, щоб привернути увагу до важливості психічного здоровʼя чоловіків і принципів відповідального батьківства.

Це вже четвертий проєкт MOKO Digital, який вони реалізували спільно з UNFPA. 

Цього разу завданням MOKO Digital було створити серію з трьох анімаційних роликів, сюжет яких розкриватиме певні сторони проблеми взаємодії батьків і дітей у різних життєвих обставинах серед війни: поруч із сімʼєю чи на відстані. Кожний із роликів мав нести свій сенс та зображати внутрішню боротьбу головного героя — батька — із власними упередженнями, переживаннями чи страхами. Ці ролики повинні були містити короткий до 30 секунд, але зрозумілий більшості меседж, який не просто транслюватиме проблему, а й дасть можливий шлях її вирішення. 

Для того щоб виконати поставлені цілі, креативники MOKO Digital обрали стратегію використання контрастних кольорів і плавної анімації в роликах. 

«Стиль ілюстрацій ми обрали максимально простий, тому що задачею було передати емоцію та меседж через образи, зрозумілі всім людям. Ми не ускладнювали нічого, бо хотіли, щоб увага була на персонажах, їхніх почуттях і діях», — пояснює ідею роликів дизайнерка проєкту Дарʼя Регета.

Головна особливість роликів — використання колірної гами відповідно до ситуації, в якій перебувають герої. Кожний ролик починається в глибоких синіх тонах, а в міру того, як герої розкриваються, усвідомлюють свою проблему та знаходять шлях до її вирішення, — їхнє оточення й вони самі починають набувати кольорів. В одному ролику кольори поширюються від дитини й передаються татові, у другому — зароджуються в серцях персонажів і розповсюджуються далі. Так показали зміну емоційного стану героїв.

Під час перегляду роликів можна помітити ще одну цікаву особливість, а саме — згладжену анімацію та округлі форми в промальовці персонажів.

«Коли йдеться про емоційну підтримку чи ментальне здоровʼя, доречно використати мʼякі й заокруглені форми персонажів. До речі, якщо придивитися до ролика з бомбосховищем, то навколишнє середовище там — цеглинки й все інше — навпаки містять гострі кути, щоб показати, що воно колюче, а героям у ньому неприємно», — пояснює артдиректорка MOKO Digital Олександра Раскосова.

Гра кольору, текстур і форм, а також влучний текст і голос диктора навіть за 30 секунд здатні зробили свою справу.

Презентація цих роликів відбулася на форумі «Ментальне здоров’я чоловіків в Україні: як Лінія психологічної підтримки 2345 реагує на виклики війни» — події від UNFPA, що проходила в жовтні 2024 року в Києві. Одна з її панелей була присвячена проєкту «ТатоХаб» і проблематиці ментального здоровʼя українських чоловіків загалом. Згодом їх можна було побачити в Instagram на сторінці «ТатоХаб». 

Окремо PR-команда MOKO Digital у співпраці з журналістами NV займалася підготовкою спецпроєкту для сторінок медіа. У ньому психологи проєкту поділилися інструментами підтримки психоемоційного стану чоловіків, а також порадами, як залишатися відповідальним батьком під час війни. У створенні матеріалу також узяли участь активні учасники «ТатоХабу», які розповіли про власний досвід батьківства в умовах повномасштабного вторгнення. 

Ролики просували в Instagram, Facebook і YouTube. Сумарна кількість показів оголошень на цих платформах склала 2 994 440 разів, а кількість користувачів — 1 131 419. Загальне охоплення спецпроєкту для NV становить 229 416, що на 41,6 % перевиконало план.
Яна Поліщук
Яна Поліщук
• Content Writer
Inweb
Редактор за фахом і райтер за покликанням. Уже понад 13 років пишу тексти, які допомагають читачам знайти відповіді на свої запитання. Люблю слова і їхню силу, але «порожні» і «без цілі» — безжально видаляю. Уважна до деталей, бо вірю, що саме вони роблять тексти живими й переконливими.
Більше цікавого