Що нового в березневому оновленні Google і як це може вплинути на позиції сайту
Google анонсував березневе оновлення 2024 року. Згідно з документом підтримки, воно буде націлене на проблеми спамного і неякісного контенту, а також зачепить аутріч та перепрофілювання старих доменів під нові запити. У цій статті ми розібрали повідомлення про оновлення, щоб зрозуміти, на чому потрібно зосередити свою увагу до 5 травня, щоб не потрапити під санкції та не втратити позицій сайту.Загальні дані про оновлення Google від березня 2024 року
У своєму анонсі оновлення та пояснювальному блозі Google компанія повідомляє, що це оновлення складніше за попередні, відповідно, після його впровадження творці контенту та власники сайтів можуть побачити різкі зміни у пошуковій видачі.
Насамперед це повʼязано з тим, що компанія вдосконалила системи розпізнавання спаму і зосередилася на розвʼязанні проблеми, коли контент генерувався для позицій, а не для користі читачів. Також оновлення охоплює проблему зловживання репутацією доменів, масову генерацію контенту, зловживання відгуками та рекламою.
Цікаво, що Google також відредагували деякі зі своїх рекомендацій, прибравши слово «важливий» у розділі про посилання як фактор у визначенні релевантності сторінок. Що може означати, що вага посилань в тому, щоб визначити релевантні сторінки та показувати їх вище, зменшується. Також Google прямо говорить про те, що буде вважати нецільові вихідні посилання спамом.
Як зазначають у Google, оновлення буде розгортатися поступово до одного місяця. Коли воно буде завершене, статус можна буде відстежити за посиланням.
Компанія зазначає, що немає особливих змін, які потрібно буде впроваджувати творцям контенту, якщо вони вже створюють оригінальний та якісний контент. Оновлення націлене, щоб відсіяти спам та надати перевагу оригінальним творцям отримувати гарні позиції з якісним контентом.
Коротко, які проблеми охоплює оновлення:
- Створення спамного контенту з метою нечесного набуття позицій.
- Генерування масового неунікального контенту групою людей або ШІ.
- Використання доменів із вичерпаним терміном дії, для маніпулювання рейтингами.
- Зловживання репутацією сайту, до яких можна віднести нетематичні рекламні статті.
Далі ми детальніше розберемо, які нововведення впроваджуються в оновленні та на що потрібно звернути свою увагу як власникам сайтів, так і SEO-спеціалістам, копірайтерам тощо.
Оновлення політики щодо спаму у 2024 році
Від 2022 року компанія працює над зменшенням кількості неякісного, неоригінального та некорисного для читача контенту у пошуку Google. Тож оновлення є наслідком допрацювання систем рейтингу Google. Відповідно до даних компанії, оновлення зменшить неякісний і неоригінальний контент приблизно на 40%. Водночас це оновлення має давати більше трафіку саме для якісних та оригінальних сторінок контенту.
Додатково Google наголошує на оновленні своєї політики щодо спаму, хоч повідомляє, що робота над вдосконаленням систем розпізнавання спаму буде продовжуватися і надалі. Наразі можна дійти висновку, що якість контенту стає одним з основних факторів для отримання високих позицій.
Зверніть увагу, що Google зробили спеціальну примітку щодо того, чи розпізнається ШІ-контент як спам для систем пошуку.
Відповідь звучить наступним чином:
«Наша давня політика щодо спаму полягає в тому, що використання автоматизації, в тому числі генеративного ШІ, є спамом, якщо його основною метою є маніпулювання ранжуванням у результатах пошуку.
Оновлена політика відповідає духу нашої попередньої політики та ґрунтується на тому ж принципі. Її було розширено, щоб врахувати складніші масштабовані методи створення контенту, коли не завжди зрозуміло, чи був низькоякісний контент створений виключно за допомогою автоматизації».
До прикладу, Mark Williams-Cook у linkedin поділився сайтом, який був повністю деіндексований Google, через контент, який був створений штучним інтелектом.
Коментар Артема Лебедева, Senior SEO-спеціаліста Inweb:
«Важливим аспектом, на який хочу звернути увагу, є боротьба з пошуковим спамом, пов’язаним з масовим виробництвом контенту. Це розширення наявної політики проти “автоматично створеного спам-контенту”, котра тепер охоплює всі методи масштабного створення контенту з метою поліпшення позицій у пошуку.
Сьогодні вночі, за словами Glenn Gabe, Google почав активне вилучення з індексу сайтів, створених з допомогою штучного інтелекту, а також тих, що мають поганий користувацький досвід, нав’язливу рекламу, дубльований контент і подібне. Glenn повідомляє, що ці сайти зазнали ручних обмежень (manual actions). Він також зазначив, що основне оновлення алгоритму ще не розпочалося, але його початок наближається.
Google стверджує, що створення контенту великого масштабу з метою маніпуляції рейтингами, незалежно від того, чи це зроблено автоматично, людьми чи їх комбінацією, суперечить його принципам. “Це дозволить нам вживати заходів проти більшої кількості типів контенту, який не створює реальної цінності, такого як сторінки, що лише імітують наявність відповідей на популярні запити, але не надають корисного контенту”, — говорять в Google.
Зокрема, буде проведено песимізацію сайтів на GPT, створених масово та за допомогою загальновідомих Промтів.Той, хто вміє використовувати нестандартні способи генерації контенту за допомогою GPT та інших інструментів ШІ буде й надалі його генерувати та отримувати трафік. Песимізація буде накладена, швидше за все лише на ті сайти, хто генерує контент більш очевидними та тривіальними способами.
По суті, Google дає нам зрозуміти, що всі ці підходи працювали й Google ніяк інакше не зміг їх нейтралізувати. А ось зараз все вийде».
Зловживання контентом — що це таке і як не потрапити під санкції Google у 2024 році
Як зазначає Google в тексті оновлення, політика проти використання автоматизації для створення контенту спочатку була націлена на те, щоб запобігати генерації великої кількості неякісного та неоригінального контенту, з метою маніпулювання видачею. Проте зараз складно зрозуміти: створюється контент за допомогою автоматизації чи комбіновано.
Google виділяє, що неважливо як створюються великі масштаби контенту: за допомогою окремих людей, ШІ чи комбіновано. Якщо основа мета такого контенту — штучний ріст позицій, такі дії будуть сприйняті за зловживання, за що на сайт можуть бути накладені санкції.
Перевага надаватиметься якісному, унікальному вмісту, створеному для людей. Тому радимо авторам більше уваги приділяти саме якості й намагатися адаптувати свій контент під E-E-A-T.
Що таке зловживання репутацією сайту
Зловживання репутацією сайту, згідно з описом у пресрелізі Google, означає публікацію сторінок третіх осіб з мінімальним або відсутнім наглядом власника сайту з метою маніпулювання пошуковою видачею користуючись репутацією основного сайту. Такі сторінки можуть включати рекламний, спонсорський, партнерський або інший сторонній контент, який не відповідає основній меті сайту або не приносить користувачам доданої цінності.
Нова політика Google робить акцент не на всьому сторонньому контенті як такому, а на тому, що публікується без належного контролю та спрямований на маніпулювання ранжуванням в пошуковій системі. Це розрізняє корисний контент, наприклад, «нативну рекламу», призначену для постійних читачів, від того, що створено виключно з метою маніпуляції пошуковою системою.
Цікавим аспектом є те, що Google дає певний час для власників сайтів адаптуватися до нових правил, зазначивши, що політика набере чинності з 5 травня 2024 року.
Основні сигнали ранжування, на які Google звертає увагу, включають різноманітні фактори на рівні сторінок та деякі загальні сигнали на сайті. Важливо зазначити, що оцінки «репутації» або «авторитету», які надаються сторонніми сервісами, не відповідають внутрішнім сигналам Google і не мають прямого впливу на ранжування.
Як приклад Google наводить сторінку з купонами. Вони говорять, що важливим фактором є мета та якість контенту. Якщо розділ купонів створено у співпраці з третіми сторонами та це дає користь для користувачів, без наміру маніпулювати ранжуванням, це не вважатиметься спамом за новими правилами Google.
Зловживання простроченими доменами у новому оновленні
Зловживання простроченими доменами в контексті анонсу оновлення Google 2024 належить до практики придбання доменних імен, чий термін реєстрації вийшов, із метою їхнього подальшого використання для маніпуляції пошуковою видачею.
Ці домени часто перепрофільовують для розміщення низькоякісного або неоригінального контенту, який не надає жодної реальної цінності користувачам. Мета такої практики — скористатися вже наявною репутацією домену для підвищення пошукового ранжування непотрібного контенту, сподіваючись, що користувачі помилково вважатимуть його частиною оригінального, раніше встановленого сайту.
Ця практика може бути шкідливою з кількох причин. По-перше, вона вводить користувачів в оману, змушуючи їх думати, що контент, з яким вони стикаються, має ту ж якість або авторитет, що і попередній контент домену. По-друге, вона знижує якість загальної пошукової видачі, оскільки пошукові системи вимушені витрачати ресурси на ідентифікацію і зниження рангу таких сайтів.
Відповідно, Google робить акцент на боротьбі з такою практикою, оскільки це підриває довіру користувачів до пошукової системи та загалом знижує якість пошуку. Адже Google прагне забезпечити, щоб користувачі отримували релевантні, якісні результати пошуку, які дійсно задовольняють їхні запити.
Як оновлення вплине на позиції сайтів та що варто зробити зараз
Сайти з якісним та унікальним контентом можуть отримати приріст трафіку, внаслідок розгортання оновлення. Якщо ви справді працювали над своїм контентом, оптимізували його під E-E-A-T, давали корисний контент для своїх читачів та не зловживали штучним інтелектом — можете бути спокійними та слідкувати за показниками сайту у GA4 й GSC. Продовжуйте створювати якісний контент і Google неодмінно нагородить старання.
Якщо ж залучалася масштабна генерація контенту, варто перевірити його якість, унікальність та актуальність якнайшвидше. Адже з новою політикою Google є ризик потрапити у 40% тих, чий контент буде прибрано з рекомендацій, якщо він буде неякісним. Використайте спеціальні сервіси для перевірки плагіату, покращте контент новими даними, намагайтеся не використовувати масштабні вигрузки, якщо є ризик отримати неунікальний і неякісний контент.
Власникам великих ресурсів радимо покращити перевірки рекламних статей та рекламного контенту загалом. Бажано встановити чіткі вимоги до рекламних матеріалів, аби вони відповідали строго тематиці сайту і не виділялися із вашого контенту за якістю. Якщо є моменти, коли сайт надавав рекламу не за тематикою, потрібно перевірити ці нюанси та намагатися не допускати повторень.
Обережно з ШІ-контентом. Якщо такий контент у вас є — вказуйте про це. Не зловживайте і використовуйте тільки з метою дати корисніший, якісніший контент для користувача.
Сподіваємося, що ці поради будуть актуальними для вашого сайту. А щоб дізнаватися більше про digital-маркетинг, доєднуйтеся до нашого телеграм-каналу Inweb. Ми нарощуємо професійне медіа для експертів SEO, PPC, ASO, SMM та інших спеціалістів у сфері. Ставайте одним з них, будьте на крок попереду конкерентів!