Сезон розпродажів 2024 року та споживацькі наміри — дослідження Deloitte

Сезон розпродажів 2024 року та споживацькі наміри — дослідження Deloitte

Сезон розпродажів 2024 року наближається, і бізнеси по всьому світу готуються до підвищеного попиту.

Компанія Deloitte опублікувала дослідження про споживацькі наміри та тенденції, які варто врахувати у цей сезон розпродажів. Ділимось основними висновками з дослідження та розглядаємо, які зміни очікуються у поведінці споживачів цього року.

Фото: Що показали на Tesla Robotaxi 2024 — Robovan, Cybercab та танцюючі роботи Optimus

У своєму 39-му щорічному святковому опитуванні Deloitte відзначає позитивну налаштованість споживачів у США щодо святкових розпродажів. Респонденти планують збільшити свої витрати у ці дні на 8% у порівнянні з минулим роком. Та, попри готовність витрачати більше, вони більше звертають увагу на ціни та активно шукають вигідні пропозиції.

Deloitte — одна з найбільших міжнародних компаній у сфері аудиту, консалтингу, оподаткування та фінансових послуг. Заснована в 1845 році, компанія має представництва у понад 150 країнах світу. Її дослідження та аналітичні звіти допомагають спрогнозувати тенденції та поведінку споживачів.

Хоча дослідження базується на американській аудиторії, глобалізація та схожість тенденцій роблять ці дані актуальними й для України.

Українські маркетологи та підприємці можуть використовувати інсайти з дослідження для оптимізації стратегій, планування акцій та підготовки до святкового сезону.

Споживачі готові збільшити витрати у святковий сезон

Дослідження демонструє, що споживачі позитивно налаштовані щодо сезону розпродажів і планують збільшити свої витрати.

Середні очікувані витрати на свята становлять $1 778, що на 8% більше, ніж у 2023 році.
Фото: Сезон розпродажів 2024 року та споживацькі наміри — дослідження Deloitte

Основні причини зростання витрат — віра у покращення економічного стану наступного року (43%).

Фото: Сезон розпродажів 2024 року та споживацькі наміри — дослідження Deloitte
7 із 10 опитаних покупців очікують, що ціни на святкові товари будуть вищими порівняно з 2023 роком, така відповідь є сталою з 2022 року.

Серед подарунків виділяються розваги та досвід

У Deloitte виявили, що сучасні споживачі більше цінують досвід та розваги, ніж матеріальні подарунки. Після пандемії респонденти шукають можливості для подорожей, святкових заходів та спілкування.

За дослідженням, витрати на досвід та розваги зростуть на 16%, у порівнянні з минулим роком. Це включає витрати на святкові заходи, подорожі, відвідування концертів та інших подій.

Фото: Сезон розпродажів 2024 року та споживацькі наміри — дослідження Deloitte

Участь у святкових заходах майже повернулася до рівня 2019 року (83% цього року проти 86% тоді), що значно більше, ніж 72% під час пандемії.

Категорія святкового одягу та декору також зросла на 9%, що вказує на бажання багатьох респондентів створити святкову атмосферу.

Фото: Сезон розпродажів 2024 року та споживацькі наміри — дослідження Deloitte

Найбільше скорочення витрат спостерігається у категоріях «Одяг та аксесуари» (-10% рік до року), «Іграшки та хобі» (-9% рік до року) та «Подарункові сертифікати» (-12% рік до року).

Середня кількість подарункових сертифікатів, ймовірно, зменшиться з 8 до 7 штук у 2024 році.

Єдина категорія подарунків, яка демонструє помітне зростання (+5% рік до року) — це здоровʼя та велнес.

29% планують купувати подарунки з вішлистів друзів й родини, розміщених на сайтах ритейлерів.

Для бізнесу це означає необхідність пропонувати клієнтам не лише товари, але й враження, які створюють емоційну цінність.

Подарунки для себе зменшуються — середній бюджет на них $250

Попри зростання витрат, споживачі залишаються обережними — лише 32% планують купувати подарунки для себе, що менше порівняно з 48% у 2023 році. Середній бюджет на подарунки для себе цьогоріч складає $250.

Фото: Сезон розпродажів 2024 року та споживацькі наміри — дослідження Deloitte
Один із п’яти планує купувати люксові товари як подарунок для себе. 49% опитаних сказали, що скоротили б витрати на подарунки для себе, якби їхній бюджет став надто обмеженим.

Бажання вигідних пропозицій може переважити лояльність до брендів

52% опитаних додають товари до списку бажань або кошика для онлайн-покупок і чекають на знижки.

Також є тенденція до зміни пріоритетів у брендах:

  • 62% готові обрати дешевші бренди, якщо їхні улюблені стануть занадто дорогими.
  • 48% перейдуть до дешевших ритейлерів.
  • 40% шукатимуть товари приватних марок або аналоги.
Фото: Сезон розпродажів 2024 року та споживацькі наміри — дослідження Deloitte
76% опитаних керівників роздрібної торгівлі вважають, що більшість споживачів цінуватимуть нижчі ціни більше, ніж лояльність до бренду.

Лояльність може бути під загрозою, оскільки споживачі очікують переходу до більш доступних ритейлерів (48%), переходу на дешевші бренди (62%) або пошуку підробок чи альтернативних товарів (25%).

Святковий шопінг цьогоріч стартує раніше

Споживачі починають планувати покупки раніше: 38% планують робити покупки під час жовтневих акцій, що значно більше, ніж 24% у 2023 році.

78% опитаних ритейлерів зазначають, що зростання кількості акційних заходів на початку жовтня стимулює святкові продажі раніше.

Попри це основна частина витрат все ще припадає на кінець листопада, але інтерес до ранніх акцій зростає. 8 із 10 покупців, які робили покупки в жовтні під час акційних заходів, планують продовжити робити покупки й під час тижня Дня подяки (25 листопада — 1 грудня).

68% респондентів планують робити покупки під час тижня Дня подяки, зокрема під час Чорної п’ятниці (29 листопада) та Кіберпонеділка (2 грудня). Минулого року 66% опитаних планували купувати у цей період.

Фото: Сезон розпродажів 2024 року та споживацькі наміри — дослідження Deloitte

Найбільше бажання брати участь у розпродажах спостерігається серед представників покоління Z і міленіалів (79%).

Загальна тривалість покупок залишається стабільною на рівні 5,7 тижня, але для покоління Z цей показник очікується на рівні 4,6 тижня, проти 5,1 тижня у 2023 році. Покоління X (6,4 тижня) і бейбі-бумери (6,3 тижня) мають найдовший період покупок.

Покоління Z скорочує час на святкові покупки, що вказує на увагу до планування покупок та швидкість прийняття рішень. Це також може бути пов’язано з популярністю зручних онлайн-платформ і бажанням заощадити час.

Це може вказувати на те, що варто планувати акції та рекламні кампанії раніше, щоб охопити споживачів у найактивніші періоди.

Покупці цінують омніканальність

71% споживачів обирають інтернет-магазини для святкових покупок, що підкреслює важливість наявності промосторінок та спеціальних пропозицій на сайті.

Фото: Сезон розпродажів 2024 року та споживацькі наміри — дослідження Deloitte

13% купуватимуть подарунки через соціальні мережі, причому ця цифра зростає серед молоді (20% покоління Z).

За поколіннями:

  • 20% — Покоління Z
  • 18% — Міленіали
  • 12% — Покоління X
  • 6% — Бейбі-бумери

Важливі нюанси в офлайн та онлайн-магазинах, на які звертають увагу покупці

Онлайн-покупки приваблюють споживачів більше завдяки економії часу (74%), різноманіттю товарів (68%) та доступності продуктів (64%), тоді як ті, хто купує переважно офлайн цінують якість продукції (63%, проте 30% онлайн) та сервіс (62%, проти 34% онлайн).

Три найважливіші фактори при виборі ритейлера:

  • 39% — Висока якість;
  • 37% — Вигідна угода;
  • 35% — Різноманітність продуктів.

Оскільки споживачі все частіше обирають онлайн-платформи через швидкість і зручність покупок, у періоди святкових розпродажів можна розширити асортименти в магазинах для збереження конкурентоспроможності.

Також можна запропонувати лімітовані версії, доступні лише офлайн, якщо потреба залучити користувачів до магазинів.


Методологія дослідження

Опитування споживачів Deloitte проводили з 30 серпня по 6 вересня 2024 року, вибірка включала 4 114 респондентів зі США.

Опитування керівників роздрібної торгівлі проводилося з 12 червня по 3 липня 2024 року і включало 45 керівників, більшість з яких представляли компанії з річним доходом понад $1 мільярд. Така вибірка дозволяє отримати глибокий погляд на ринок як з боку споживачів, так і з боку бізнесу.


Висновок

Дослідження Deloitte показує, що споживачі стають більш оптимістичними щодо економіки, але залишаються обережними у витратах.

Для українських маркетологів та підприємців це означає:

  • Фокус на досвіді: можна пропонувати клієнтам унікальні враження, які підвищують цінність товарів чи послуг — оскільки із року в рік росте зацікавлення та витрати споживачів у розділі досвіду.
  • Гнучка цінова політика: потрібно враховувати бажання споживачів отримати вигідні пропозиції та пропонувати акції, знижки або програми лояльності, оскільки більшість покупців чекають цього від брендів.
  • Розвиток диджитал-каналів: можна інвестувати в інтернет-магазини, мобільні застосунки та розвиток соціальних мереж для залучення ширшої аудиторії.
  • Ранній старт акцій: варто планувати маркетингові кампанії на жовтень-листопад, щоб скористатися зростаючим інтересом до ранніх покупок.

Враховуючи ці інсайти, український бізнес може ефективніше планувати святкові продажі, адаптуючись до змін у поведінці споживачів та перекриваючи потреби потенційних клієнтів.

Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого