SEO в складні часи: збільшення трафіку молодого сайту на 2000%, а доходу — на 3000%
Цей кейс про просування сайту з продажу кальянів та електронних сигарет. Звучить просто, але … якщо додати всього три слова «під час війни», сенс радикально зміниться. І знаєте що? Навіть якщо у вас новий сайт і ви тільки починаєте бізнес, то повірте, досягти хороших результатів можна. За перші шість місяців стартап виріс до прибуткового бізнесу. Клієнт просив не вказувати домен сайту. Це єдине, що ми приховаємо, а про все інше розповімо у всіх подробицях.Команда проєкту / період просування
Послуга: комплексне SEO-просування сайту.
Тематика: кальяни та електронні сигарети.
Регіон просування: Україна.
Період роботи: з грудня 2021 року до поточного часу.
Команда проєкту:
Гречанюк Іван — SEO IM
Григор’єв Максим – SEO PM
Генов Ігор – Team Lead of SEO IM
Авксентьєва Тетяна – Head of PM
Хто клієнт
До нас звернувся власник інтернет-магазину для курців кальянів та електронних сигарет.
Сайт запустили за кілька місяців до того, як власник звернувся до нас за послугою «Комплексне SEO просування». Товар: кальяни, аксесуари до них, тютюн, електронні сигарети та рідини до них. Гео: уся Україна. Є офлайн-магазин у Львові.
На момент звернення до нас органічний трафік сайту складав близько 1270 сеансів та 16 транзакцій на місяць
Особливих труднощів у просуванні сайту даної тематики немає, але потрібно було дотримуватися норм Закону України від 10.06.2020 № 3628, який передбачає заборону на продаж дітям електронних сигарет та рідин, що використовуються в електронних сигаретах.
Завдання клієнта
Оскільки сайт новий, клієнта цікавили насамперед:
- оптимізація;
- розширення структури сайту;
- просування під усі регіони України.
- активне нарощування маси посилань.
Забігаючи наперед, скажемо, що завдяки спільним зусиллям ми разом з клієнтом вибудували довгострокову стратегію нарощування маси посилань, яка принесла відмінний результат. І, звичайно ж, зростання позицій, трафіку та продажів.
Стратегія просування
Ми запропонували клієнту цілий план дій:
- Зібрати повне семантичне ядро для сайту, на основі якого можна розширити структуру сайту.
- Створити українську версію сайту та зробити її основною.
- Створити регіональні сторінки сайту та оптимізувати їх для отримання додаткового трафіку.
- Розробити контент для всіх розділів та підкатегорій товарів на сайті, а також контент для регіональних сторінок.
- Збільшити швидкість завантаження сайту, зменшити вагу картинок.
- Додати релевантні зображення для різних категорій товарів та заповнити атрибути alt та title.
- Впровадити стратегію нарощування маси посилань.
- Проаналізувати конкурентів і на основі аналізу знайти додаткові точки зростання.
- Скласти та впровадити метатеги на всі розділи та всі підкатегорії товарів на сайті.
- Регулярно публікувати нові статті на сайті.
- Додати додаткові блоки на категорії та картки товару, це FAQ, хіти продажів, схожі статті, популярні товари, рекомендовані товари.
Клієнт схвалив нашу стратегію та план робіт.
Створення нових сторінок
З урахуванням семантики
Роботу за проєктом розпочали зі збору повного семантичного ядра, щоб одразу виявити які посадкові сторінки потрібно зробити, та розширити структуру сайту. Наша мета — додатковий трафік, покращення ранжування сайту та, внаслідок цього, додатковий дохід. Маючи семантичне ядро, ми підготували списки посадкових сторінок, які треба було зробити. Давайте подивимося, як вони відпрацювали.
- У розділі «Кальяни» зробили додаткові посадкові сторінки за типом, розміром, матеріалом, країною виробництва та кольором кальянів.Проаналізувавши дані, ми дізналися, що створення цих сторінок нам дало лише додатковий трафік.
Додаткового доходу з них ми не отримали
- Для розділу «Тютюн для кальяну» зробили додаткові сторінки за вагою фасування та міцності тютюну.
Результат так само виявився слабким, ми отримали трафік, але не отримали додаткового доходу
- Для розділу “одноразові електронні сигарети” було створено додаткові посадкові сторінки за кількістю затяжок.
І ось тут нас уже результат порадував, ми отримали і гарний трафік та відмінні продажі:
Сторінки під кількість затяжок були створені в травні. Вже в червні цього ж року вони були успішно проіндексовані і почали приносити перший результат у вигляді трафіку, а найголовніше — доходу. І до цього дня ці сторінки лише зміцнюють позиції та приносять стабільний дохід клієнту.
Для покращення результатів ми зробили перелінкування на нові сторінки у лістингу на картках товару.
З урахуванням гео
Проаналізували семантичне ядро і вирішили, що регіональні сторінки потрібні. Ціль: краще ранжуватися за запитами «купити кальян + місто», «купити тютюн + місто», «купити електронні сигарети + місто».
Створили та оптимізували регіональні сторінки для обласних центрів та великих міст України для розділів Кальяни, Тютюн та Електронні сигарети, написали контент, впровадили метатеги на всі створені сторінки та стали спостерігати за ситуацією (позиціями, трафіком).
Регіональні сторінки під Електронні сигарети були створені в лютому 2022 року, вже через 2 місяці як можна бачити на графіку , почалося відмінне зростання трафіку та доходу
Аналіз даних підказав, що зупинятися не варто. Вирішили продовжувати розширювати список регіональних сторінок, підготували наступний список, цього разу ми використовували міста Київської області, відсортували за чисельністю населення від більшого до меншого та взяли перші 9 міст зі списку, чисельність населення яких становила від 35 до 200 тис. мешканців. Для них ми створили нові сторінки.
Список міст Київської області, який ми використовували для другого етапу створення регіональних сторінок
Створення, написання контенту, складання метатегів завершили у липні і вже у серпні всі сторінки були успішно проіндексовані пошуковою системою та почали приносити бажаний результат:
Графік підтверджує момент індексації та зростання трафіку, який збігається із запуском нових регіональних сторінок
Створення української версії сайту
Українська версія сайту необхідна з двох причин: вимоги Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” та трафік. Все більше запитів українською мовою, це стійка тенденція.
Створення української версії розпочали на початку травня і вже в червні, всі роботи були завершені і нова версія була відкрита для індексації. Роботу зробили величезну. Це:
- переклад всього контенту, метатегів, написів на картинках;
- редагування всіх внутрішніх посилань;
- додавання атрибуту hreflang на всі сторінки сайту;
- додавання до sitemap.xml всіх нових сторінок.
Як можна бачити нижче на скріншоті, вже з червня українська версія сайту почала набирати обертів.
Усього за 4-5 місяці українська версія сайту принесла клієнту 45 тис. нових сеансів та 1100 транзакцій
Нарощуємо масу посилань на сайт
Стратегія нарощування посилальної маси передбачала закупівлю до 10 посилань на місяць на якісних Outreach майданчиках.
Оскільки контент для всього сайту та Outreach матеріалів готувався на стороні клієнта, основну частину бюджету витрачали на закупівлю посилань.
На момент старту робіт по сайту маса посилань налічувала близько 55 донорів. Після детального аналізу виділили та відхилили через Disavow Links 26 донорів.
І з січня 2022 року, згідно з нашою стратегією ми почали плавно нарощувати масу посилань, намагаючись розміщувати щомісяця до 10 статей на Outreach-майданчиках. Головне не поспішати та розміщуватись регулярно і протягом усього періоду.
Так уже до листопада 2022 року наша посилальна маса збільшилася з 26 до 100 якісних донорів
Робота над блогом сайту
Протягом усього 2022 року команда Inweb та копірайтер клієнта вели блог на сайті. Що ми робили:
- підбирали актуальні теми;
- становили максимально розгорнуті плани змісту статті;
- наголошували на частотних ключових фразах.
Складали детальні ТЗ, а копірайтер створював тексти. Так ми публікували від 7 до 10 статей на місяць.
Загалом нам вдалося написати за 11 місяців близько 75 якісних статей, які приносять великий інформаційний трафік на сайт.
На скріншоті видно, що інформаційний трафік на статті блогу збільшується
Це говорить нам про те, що час починати конвертувати цей трафік у транзакції. Нині ми продовжуємо роботу над блогом. Реалізували карусель наприкінці статті із добіркою рандомних карток товару на сайті. Це тимчасове експериментальне рішення. Далі доопрацюємо карусель, щоб у ній відображалися картки товару, що відповідає змісту статті. Також розглядаємо можливість додавання релевантних карток товару прямо до тіла статті.
У разі успішної реалізації ідеї очікуємо отримати додаткові транзакції безпосередньо на сторінках статей Блога.
Фішки, підглянуті у конкурентів
Ми детально вивчили конкурентів і виділили для нашого проєкту деякі фішки, які на нашу думку, дадуть покращення юзабіліті, збільшення CTR, зростання позицій, збільшення трафіку та в комплексі вплинуть на сайт на краще.
Які фішки вже впровадили:
- Наприкінці всіх сторінок сайту, доданий блок, що повторює основне меню, лише у розкритому вигляді. Це працює як додаткова внутрішня перелінковка для компактності блоку. Для розділів тютюни та кальяни вибрали максимально частотні бренди.
- Хлібні крихти на сайті, переробили в додаткове меню, що відкриваються натисканням на стрілочку. Це також працює як додаткова перелінковка.
- На картках товару об’єднали три можливі каруселі в одну функціональну, з можливістю вибору: рекомендовані показати інші товари даного виробника і нещодавно переглянуті.
- На всі сторінки сайту, перед контентом додали релевантні картинки (назва бренду або зображення, що характеризують категорію товару) і прописали для картинки атрибути Alt і Title, додавши входження частотного ключа для цієї посадкової сторінки.
- На всі категорії додали блок з цінами (топ-5 хітів продажу) та блок FAQ (з популярними питаннями та відповідями на них).
На всі сторінки, де присутній блок із запитаннями та відповідями, впровадили мікророзмітку FAQ, що допомогло збільшити сніпет у пошуковій видачі Google.
У результаті приріст трафіку становив 2239,63%
Зростання доходу особливо потішило, нам вдалося збільшити щомісячний дохід на + 3441,58%
Нам вдалося збільшити середній чек, на + 44,69%, всього за рік роботи з проєктом
Нижче на графіку наведено показники Кліків та Показів у пошуковій системі Google за 2022 рік:
Нижче наведено дані щодо позицій ключових фраз з Serpstat:
Позиції сайту за ключовими запитами у січні 2022 року
Позиції сайту за ключовими запитами у жовтні 2022 року
Комментарий спеціалиста Inweb Івана Гречанюка
Загалом уся робота по проєкту приносить задоволення, це злагоджена робота команди. Можна з упевненістю заявити, що клієнт довіряв усім нашим пропозиціям, і рішення щодо їх впровадження відбувалися миттєво.
Окремо хочу подякувати за роботу команді програмістів та копірайтерів з боку клієнта, які оперативно реалізовували всі наші завдання. Ми тільки встигали підготувати технічні завдання або завдання для текстів, як з боку клієнта вже було впроваджено всі правки та написано всі тексти. Мабуть, саме завдяки такій оперативній роботі нашої команди та команди з боку клієнта вдалося досягти хороших результатів.
Під час роботи над проєктом завжди намагалися виявити у конкурентів фішки, які можна було б застосувати на нашому сайті для додаткового зростання. Особливу увагу приділяли юзабіліті сайту, спрощували навігацію та процес покупки, сортували списки брендів за наявністю тощо. Намагалися зробити сайт таким, щоб кожен новий клієнт ставав постійним.
Оскільки ми постійно розширювали структуру сайту та створювали регіональні сторінки, нам необхідно було, щоб пошукова система швидше сканувала та індексувала сайт. Тому ми використовували спеціальний скрипт для примусового відправлення в пошукову систему Google сторінок на переіндексацію, суттєво прискорювали процес виявлення нових сторінок на сайті та додавання їх до індексу.
Створення великої кількості неоптимізованих сторінок може негативно вплинути на ранжування сайту та трафік загалом. Тому під час створення сторінок потрібно ретельно оптимізувати кожну, генерувати унікальний корисний контент, працювати над створенням метатегів. Кожна нова сторінка має бути цінною. Це велика робота. За 2022 рік ми змогли збільшити кількість сторінок в індексі пошукової системи Google з 6140 сторінок до 27 100 сторінок.
Що корисне ви можете застосувати на своїх проектах, спираючись на наш досвід?
Вийшов цілий чек-лист. А якщо ви хочете попрацювати з нами, прочитавши цей кейс, то чекаємо на ваш проєкт і готові також ретельно і з повною віддачею попрацювати з вами.
- Якщо є обмеження за віком, зробіть спливаюче вікно з попередженням.
- Висувайте та перевіряйте гіпотези: які характеристики товару важливі для покупця та як можна отримати додатковий трафік.
- Важливо не просто робити аналіз конкурентів, а виділяти з аналізу фішки, особливості, помічати всі деталі, які є у конкурентів, але немає у вас. Виходячи з цього аналізу, можна будувати подальший план роботи над проектом, складати технічні завдання та реалізовувати.
- Перед впровадженням чогось нового, що на вашу думку має вплинути на позиції, трафік, обов’язково слід робити нотатки в сервісах, якими ви користуєтеся для відстеження ваших показників (Google Analytics, Search Console, Serpstat).
Це дозволить через час після впровадження, подивитися на загальну картину трафіку або позицій, що відбувається за динамікою, і розуміти коли були впроваджені і які саме впроваджені зміни на сайті, і розуміти, що найбільше дало результат.