Що станеться, якщо я захочу давати рекламу у Google або Facebook в Україні у 2022 році?
Ми зібрали найважливіші відповіді на запитання, документи, посилання та поради у цій статті.
Зміст статті
- Де можна почитати першоджерело: який Закон регулює оподаткування реклами та електронних послуг?
- Що таке електронні послуги? Реклама – це електронна послуга?
- Як оплачували рекламу у Facebook до набрання чинності Закону?
- Чому такий закон з’явився?
- Так хто платитиме «податок на Google»?
- Що взагалі зміниться для місцевого бізнесу та користувачів в Україні?
- Як повідомити, що ви платник податків?
- Місцем постачання електронних послуг вважається місцезнаходження одержувача послуги
- Яким порадам вам НЕ ТРЕБА СЛІДУВАТИ?
Компанія Google попередила своїх користувачів в Україні про те, що її послуги подорожчають.
Подорожчення стосуватиметься всіх, хто не є платником ПДВ, але при цьому користується сервісами Google у своїх комерційних цілях.
Facebook розповів про зміни у довідці.
Після численних питань стривожених платників податків з’явилося офіційне роз’яснення: інформаційний лист ДНС № 26.
Де можна почитати першоджерело: який Закон регулює оподаткування реклами та електронних послуг?
Зміни пов’язані із Законом №1525-ІХ, який був прийнятий у червні 2021 року, а набрав чинності 1 січня 2022 року.
Google, Facebook для України — компанії нерезиденти, які не мають постійного представництва в Україні. Як і Netflix, Steam, Apple та Amazon. Усі ці компанії надають користувачам електронні послуги. Наразі електронні послуги від нерезидентів фізичним особам обкладаються податком на додану вартість. В Україні ПДВ = 20%.
Що таке електронні послуги? Реклама — це електронна послуга?
Диджитал/цифрові/електронні послуги — абсолютно будь-які послуги, що надаються за допомогою інтернету, автоматично з мінімальним втручанням людини або без її втручання за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем.
У тому числі:
- доступ до електронного контенту, баз даних, ігор, ТБ, інформаційних, розважальних ресурсів тощо;
- послуги дистанційного навчання без участі людини;
- хмарні послуги, програмне забезпечення;
- ❗рекламні послуги в інтернеті, у тому числі банери, рекламні площі та інше.
До електронних послуг НЕ належать:
- постачання товарів та послуг, які замовляють через інтернет, але постачають фізично (бронь на готелі, замовлення їжі, купівля квитків на транспорт та на концерти, наприклад);
- дистанційне навчання, якщо інтернет є лише способом комунікації (наприклад, ви займаєтеся з репетитором по Skype);
- консультації електронною поштою;
- твори мистецтва, науки та культури на матеріальних носіях;
- доступ до Інтернету.
Нова норма в 20% стосуватиметься дуже широкого списку послуг: від AWS та реклами у Facebook або TikTok до перегляду фільмів на Netflix або купівлі ігор у Steam.
Як оплачували рекламу у Facebook до набрання чинності Законом?
- особистою карткою з рахунків юридичних осіб через посередника;
- з рахунку ФОП.
Платили безпосередньо в рекламному кабінеті або за рахунком (компанії, які звітували перед податковою).
Оскільки раніше фізичні особи не сплачували податки за споживання таких послуг, то платити особистою карткою було вигідно. З 1 січня 2022 року все змінилося.
Чому такий закон з’явився?
Насправді це нормальна практика: чому нерезиденти, які заробляють у країні, не повинні сплачувати податки? Повинні. Україна взяла за основу європейське законодавство.
Платником ПДВ стає нерезидент, який:
а) не має постійного представництва;
б) надає електронні послуги фізособам, у тому числі і ФОП, неплатникам ПДВ.
У довідці Facebook написано, як оподатковують рекламну платформу у різних країнах. А ось вам карта, тут видно, в яких країнах такі податки поки не діють:
Хто з нерезидентів має зареєструватися платником ПДВ у 2022 році? — важлива стаття на тему на порталі «Дебет-Кредит».
Так хто буде платити «налог на Google»?
За традицією в Україні налоги сплачують підприємці.
Історія про Васю від Олексія Мамонтова (Head of PPC Inweb)</p >
У Васі є інтернет-магазин одягу Vasin Butik. Вася отримував замовлення за допомогою реклами в Google та Facebook, оплачуючи своєю карткою.
Загальний рекламний бюджет на місяць становить 50 000 грн. За цю суму Вася отримував 200 замовлень із середнім чеком = 1000 грн.
Маржа у Васі = 30%.
Разом прибуток Васі від реклами становив (200 * 1 000 * 0,3) – 50 000 = 10 000 грн. Реклама окупалася, Вася радів і думав масштабуватися в найближчому майбутньому, щоб нарощувати прибуток.
Але прийшов «налог на Google» та математика у Васі змінилася.
Витрати на рекламу склали 50 000*1,2 = 60 000 грн
І Вася тепер працює о 0: (200*1 000*0,3) – 60 000 = 0 грн
Які варіанти дій тепер має Вася?
- Збільшувати маржу, продаючи товар дорожче, тобто. перекласти цей «налог на Google» на кінцевих покупців. Але чи залишиться ціна Васі конкурентною?
- Збільшувати середній чек, намагаючись продавати дорожчі товари. Але чи залишитисься у Васі такий самий оборот?
- Спробувати вичавити з рекламного бюджету більше замовлень. Це ті, з чим наша команда працює щодня і часто вдається досягти цього, але, на жаль, не завжди. Рекламні системи працюють за принципом онлайн-аукціону і якщо ви занадто знизите ставки, то будете просто неконкурентоспроможними та не зможете отримати достатньо трафіку.
- Шукати альтернативні джерела трафіку: розвивати органіку, пробувати TikTok тощо. Але як швидко він зможе вийти на колишні обороти? І що робити з персоналом?
- Закритися (
h2 id=”sixth”>Що взагалі зміниться для місцевого бізнесу та користувачів в Україні?
Для тих, хто давав рекламу в Google, використовуючи бізнес-акаунти, нічого не зміниться. Вони й так сплачують 20% ПДВ від імені зареєстрованої ФОП чи юридичної особи. А ось тим, хто платить за Facebook, TikTok та інші сервіси з особистих карток фізичних осіб — вартість реклами збільшиться на 20%. Це відбудеться тому, що з 1 січня 2022 року рахунки на рекламу у Facebook, TikTok для фізичних осіб, ФОП або юридичних осіб НЕплатників ПДВ виставлятимуться з урахуванням 20% ПДВ.
Юридичним особам не буде вигідно поповнювати рекламу через карти звичайної фізичної особи, як це часто бувало раніше, оскільки краще та простіше буде сплатити з розрахункового рахунку за електронні послуги.
«Податок на репатріацію» нерезидентів скасовано. Тепер потрібно з’ясувати, яким чином Facebook надаватимуть рекламодавцям документи, що закривають (для надання податкових звітів і при перевірках. Google надсилає акти без проблем, тому що в Україні є представництво, яке працює при продажі реклами.
Українські компанії зможуть запропонувати послугу розміщення реклами у нерезидентів, у т.ч. поповнення сервісів (Facebook, TikTok та інших), та найголовніше — надати документи, що закривають, без ризиків для клієнтів.
Ринок рекламних послуг у цій частині стане більш конкурентним, прозорим і зрозумілим як компаніям-нерезидентам, які надають рекламні послуги, державі, компаніям, які розміщують рекламу, так і компаніям-резидентам України, які надають рекламні послуги.
У результаті ринок реклами стане більш цивілізованим і прозорим, але дрібним і малим бізнесам реклама стане дорожчою на 20%.
Як повідомити, що ви — платник податків?
Щоб показати Google, що ви ФОП — платник ПДВ, треба повідомити свій Податковий Номер. В іншому випадку ви отримаєте рахунок як звичайна фізособа, або ФОП — неплатник ПДВ.
ФОП 3-ї та 4-ї групи, які зареєстровані платниками ПДВ від сплати ПДВ, тепер враховуватимуть +20% ПДВ у витрати на рекламу. Це, крім тих податків, які вони вже сплачують до бюджету України зі своїх доходів. У зв’язку з цим вартість цих осіб може зрости.
Для суб’єктів господарювання (Компанії та ФОП платники ПДВ) документом, що підтверджує факт постачання електронних послуг, є будь-який документ, що підтверджує факт оплати вартості таких послуг, у тому числі в електронній формі. Інвойс чи акт.
Ставка податку – 20%, додається до ціни послуги, крім операцій, звільнених від оподаткування (освітні) А ось фізособи, ймовірно, сплатять 20%-надбавку до ціни послуги.
А Facebook зрозуміє хто ви, якщо правильно заповнити дані та вписати номер платника ПДВ у налаштуваннях рекламного облікового запису. Якщо ви є ФОП 3-ї групи і при цьому сплачуєте ПДВ, тоді у вас є 12-значний номер і його можна внести до «Налаштування платежів» вашого рекламного облікового запису та ваша реклама не оподатковуватиметься.
a href=”https://inweb.ua/blog/wp-content/uploads/2022/01/platezhi-kompanii.png”>
Якщо ви завантажуєте дані про свою компанію, у тому числі і дійсний номер платника ПДВ, додатково сплачувати 20% не потрібно, і вся відповідальність за сплату ПДВ лежатиме на вас.
Якщо ж ви цього не зробите, тоді Facebook буде за кожне зняття коштів за оплату реклами рахувати +20% ПДВ.
Місцем постачання електронних послуг вважається місцезнаходження одержувача послуги
Для ФОП це місце його реєстрації, для фізичної особи — місце його фактичного місцезнаходження, визначається за провайдером інтернету, країною сім-карти, IP-адресою.
Для додаткових доказів місцезнаходження одержувача послуги буде використано: платіжну адресу, банківські реквізити, іншу інформацію.
Яким порадам вам НЕ ТРЕБА СЛІДУВАТИ?
Не радимо міняти ГЕО у Facebook. Можливо, вам деякий час вдається заощадити 20% витрат на рекламу. Але рекламний кабінет можуть забанити.
Не варто вносити рандомний номер (хоча це поки що спрацьовує🙈) у VAT ID у ФБ.