Розрахунок брендового трафіку — готове рішення в Data Studio
Брендовий трафік — це переходи на сайт з пошукової мережі за запитами, що містить назву компанії. Такі запити ще називають вітальними. Обсяг цього трафіку відображає впізнаваність вашого бренду, а його зріст — ефективність маркетингової діяльності.В інтернеті достатньо матеріалу про переваги брендового трафіку і способи його залучення. У статті я не буду дублювати інформацію, а наведу кілька основних переваг такого трафіку, щоб остаточно переконати вас в його унікальності.
Плюси брендового трафіку:
- Високі позиції в пошуковій видачі за брендовими запитами.
- Зростання коефіцієнта конверсії.
- Зростання частки прямих переходів.
- Поява природних посилань.
- Мінімальна залежність від змін пошукових алгоритмів.
- Поліпшення поведінкових факторів для сайту в цілому.
З огляду на увагу, яка приділяється брендовому трафіку і способам його залучення, очевидно, що відстежувати і аналізувати його динаміку необхідно. І ось чому:
- Під час прогнозу загального трафіку SEO-фахівцю потрібно враховувати відсоток брендового, оскільки на нього неможливо прямо впливати в рамках робіт з оптимізації сайту.
- Можна відстежити офлайн активності бізнесу і помітити, що зростання або падіння загального трафіку відбулося через зміну кількості брендового. Наприклад, в середу пішов дощ, і в цей день спостерігалося зростання органічного трафіку на сайт піцерії.
- Низький відсоток брендового трафіку в загальному або його зниження дасть поштовх відділу маркетингу для роботи над підвищенням впізнаваності бренду, бо SEO не виконує це завдання на 100%.
Зараз ми відстежуємо брендовий трафік за даними Search Console, вираховуючи вручну відсоток запитів, які містять згадування бренда.
Як це зробити швидко і наочно? Просто підключи свої дані до готового звіту!
Ми підготували зручний дашборда з двох сторінок для розрахунку і аналізу основних показників брендового трафіку. Тепер не потрібно підраховувати вручну і шукати приблизні значення.
1 сторінка — Аналіз брендового трафіку
Звіт «тягне» дані з панелі для веб-майстрів Search Console, приєднаних до комп ‘сайту, відображає основні показники (покази та кліки *) та їх динаміку в часі за типами пристроїв:
- покази — це кількість появи посилань на сторінки вашого сайту в результатах пошуку;
- кліки — це кількість переходів за посиланнями на ваш сайт в результатах Google Пошуку.
* виключаючи кліки за пошуковими оголошеннями Google Реклами.
Разом з цим, в дашборді є таблиця з переліком запитів і параметрами кожного з них. До того ж до показів і кліків тут ще відображається середня позиція та CTR:
- середня позиція — це середній рейтинг посилань на ваш сайт серед інших посилань для певної кількості запитів. Наприклад, якщо URL вашого сайту вказано на третій позиції для одного запиту і на сьомий для іншого, середня позиція дорівнюватиме 5 ((3 + 7) / 2);
- CTR — показник КЕП — вимірюється у відсотках і розраховується за формулою: (число кліків / число показів) * 100.
Звіт самостійно не визначає брендовий трафік, він відображає його виходячи з «брендових конструкцій», які потрібно ввести в спеціальний фільтр на сторінці.
2 сторінка — Аналіз обсягу брендового трафіку (поглиблений варіант)
Такий звіт:
- вираховує відсоток брендового трафіку в загальному пошуковому за допомогою призначеного для користувача поля «Тип запиту»;
- відображає процентне співвідношення брендового трафіку до всього за типами пристроїв;
- показує динаміку брендового трафіку в порівнянні з не брендовим;
- містить зведену таблицю з усіма пошуковими запитами, при цьому ділить їх на брендові й ні.
На відміну від попередньої сторінки звіт не має призначеного для користувача фільтра, для його запуску необхідно внести зміни в призначене для користувача поле «Тип запиту». Як це зробити описано далі.
Як користуватися даними дашборда?
Крок 1. Щоб запустити свої дані в звіт для початку необхідно зробити копію дашборда собі:
Крок 2. Вибрати свій ресурс з переліку або створити нове джерело даних Search Console:
Крок 3. Провести кілька маніпуляцій:
Робота з першою сторінкою дашборда
-
В полі введення введіть всі варіації написання назви вашого бренду у вигляді регулярного виразу через символ “|” (наприклад – inweb | інвеб | in web | ін веб | штцуі):
-
Вкажіть діапазон дат і вуаля:
Якщо ця сторінка звіту відповідає на ваші питання, на цьому моменті можна зупинитися і використовувати отримані дані. Якщо ж вам необхідне більш глибоке вивчення, а саме відсоток брендового трафіку, переходіть на наступну сторінку.
Робота з другою сторінкою дашборда
-
В режимі зміни створіть нове поле з формулою:
-
Замініть в кожній діаграмі другої сторінки дашборда параметр «Google Property» на створений вами «Тип запиту»:
-
У режимі відтворення виберіть діапазон дат та отримаєте готові дані:
Назва поля: Тип запиту
Ідентифікатор поля: query-category
Формула:
CASE
WHEN REGEXP_MATCH (Query, “. * (inweb | in web | інвеб | ін веб | штцуі ). * ”)
THEN “Brand”
ELSE “Nonbrand”
END
Де замість inweb| in web | інвеб | ін веб | штцуі введіть запити, що стосуються вашого бренду в аналогічному форматі регулярного виразу.
p>
Як зібрати всі згадки (mentions) вашого бренду?
Щоб скласти перелік брендових запитів, можна скористатися Google Analytics або Search Console. Зробити це можна:
- за допомогою точкового вибірки варіацій написання бренду у вивантаженні даних звіту за ефективностю в Search Console;
або - у звіті за запитами в Google Analytics, якщо включена інтеграція з Search Console.
Висновки або що покаже вам дашборда?
- Звіт покаже вам наочну динаміку впізнаваності бренду в розрізі різних типів пристроїв.
- Чи дозволить швидко і просто обчислити процентне співвідношення брендового трафіку до решти.
- Чи допоможе проаналізувати ефективність діяльності, спрямованої на просування бренду, а також роботу SEO-спеціалістів.
- Дані дашборда допоможуть з’ясувати причину змін динаміки трафіку, прийняти рішення про застосування тих чи інших методів просування.
Аналізуйте і збільшуйте ваш «фірмовий» трафік, адже клієнт, що прийшов по брендовому запитом, 100% ваш клієнт.