Розрахунок брендового трафіку — готове рішення в Data Studio

Розрахунок брендового трафіку —  готове рішення в Data Studio Брендовий трафік — це переходи на сайт з пошукової мережі за запитами, що містить назву компанії. Такі запити ще називають вітальними. Обсяг цього трафіку відображає впізнаваність вашого бренду, а його зріст — ефективність маркетингової діяльності.

В інтернеті достатньо матеріалу про переваги брендового трафіку і способи його залучення. У статті я не буду дублювати інформацію, а наведу кілька основних переваг такого трафіку, щоб остаточно переконати вас в його унікальності.

Плюси брендового трафіку:

  1. Високі позиції в пошуковій видачі за брендовими запитами.
  2. Зростання коефіцієнта конверсії.
  3. Зростання частки прямих переходів.
  4. Поява природних посилань.
  5. Мінімальна залежність від змін пошукових алгоритмів.
  6. Поліпшення поведінкових факторів для сайту в цілому.

З огляду на увагу, яка приділяється брендовому трафіку і способам його залучення, очевидно, що відстежувати і аналізувати його динаміку необхідно. І ось чому:

  1. Під час прогнозу загального трафіку SEO-фахівцю потрібно враховувати відсоток брендового, оскільки на нього неможливо прямо впливати в рамках робіт з оптимізації сайту.
  2. Можна відстежити офлайн активності бізнесу і помітити, що зростання або падіння загального трафіку відбулося через зміну кількості брендового. Наприклад, в середу пішов дощ, і в цей день спостерігалося зростання органічного трафіку на сайт піцерії.
  3. Низький відсоток брендового трафіку в загальному або його зниження дасть поштовх відділу маркетингу для роботи над підвищенням впізнаваності бренду, бо SEO не виконує це завдання на 100%.

Зараз ми відстежуємо брендовий трафік за даними Search Console, вираховуючи вручну відсоток запитів, які містять згадування бренда.

Як це зробити швидко і наочно? Просто підключи свої дані до готового звіту!

Ми підготували зручний дашборда з двох сторінок для розрахунку і аналізу основних показників брендового трафіку. Тепер не потрібно підраховувати вручну і шукати приблизні значення.

Аналіз брендового трафіку

1 сторінка — Аналіз брендового трафіку

Звіт «тягне» дані з панелі для веб-майстрів Search Console, приєднаних до комп ‘сайту, відображає основні показники (покази та кліки *) та їх динаміку в часі за типами пристроїв:

  • покази — це кількість появи посилань на сторінки вашого сайту в результатах пошуку;
  • кліки — це кількість переходів за посиланнями на ваш сайт в результатах Google Пошуку.

* виключаючи кліки за пошуковими оголошеннями Google Реклами.

Разом з цим, в дашборді є таблиця з переліком запитів і параметрами кожного з них. До того ж до показів і кліків тут ще відображається середня позиція та CTR:

  • середня позиція — це середній рейтинг посилань на ваш сайт серед інших посилань для певної кількості запитів. Наприклад, якщо URL вашого сайту вказано на третій позиції для одного запиту і на сьомий для іншого, середня позиція дорівнюватиме 5 ((3 + 7) / 2);
  • CTR — показник КЕП — вимірюється у відсотках і розраховується за формулою: (число кліків / число показів) * 100.

Звіт самостійно не визначає брендовий трафік, він відображає його виходячи з «брендових конструкцій», які потрібно ввести в спеціальний фільтр на сторінці.

2 сторінка — Аналіз обсягу брендового трафіку (поглиблений варіант)

Аналіз обсягу трафіку

Такий звіт:

  • вираховує відсоток брендового трафіку в загальному пошуковому за допомогою призначеного для користувача поля «Тип запиту»;
  • відображає процентне співвідношення брендового трафіку до всього за типами пристроїв;
  • показує динаміку брендового трафіку в порівнянні з не брендовим;
  • містить зведену таблицю з усіма пошуковими запитами, при цьому ділить їх на брендові й ні.

На відміну від попередньої сторінки звіт не має призначеного для користувача фільтра, для його запуску необхідно внести зміни в призначене для користувача поле «Тип запиту». Як це зробити описано далі.

Як користуватися даними дашборда?

Крок 1. Щоб запустити свої дані в звіт для початку необхідно зробити копію дашборда собі:

Копія дашборда

Крок 2. Вибрати свій ресурс з переліку або створити нове джерело даних Search Console:

Джерело даних Search Console

Створити джерело даних

Вибір коннектора

Крок 3. Провести кілька маніпуляцій:

Робота з першою сторінкою дашборда

  1. В полі введення введіть всі варіації написання назви вашого бренду у вигляді регулярного виразу через символ “|” (наприклад – inweb | інвеб | in web | ін веб | штцуі):

  2. Варіації назви бренду

  3. Вкажіть діапазон дат і вуаля:

  4. Параметр діапазон дат

Примітка! Важливо не забути змінити тип фільтра на регулярний вираз і вказати перелік всіх можливих написань бренду, з огляду на можливі помилки правопису і розкладки клавіатури.

Якщо ця сторінка звіту відповідає на ваші питання, на цьому моменті можна зупинитися і використовувати отримані дані. Якщо ж вам необхідне більш глибоке вивчення, а саме відсоток брендового трафіку, переходіть на наступну сторінку.

Робота з другою сторінкою дашборда

  1. В режимі зміни створіть нове поле з формулою:

  2. Нове поле з формулою

    Формула для поля

    Назва поля: Тип запиту

    Ідентифікатор поля: query-category

    Формула:

    CASE

    WHEN REGEXP_MATCH (Query, “. * (inweb | in web | інвеб | ін веб | штцуі ). * ”)

    THEN “Brand”

    ELSE “Nonbrand”

    END

    Де замість inweb| in web | інвеб | ін веб | штцуі введіть запити, що стосуються вашого бренду в аналогічному форматі регулярного виразу.

  3. Замініть в кожній діаграмі другої сторінки дашборда параметр «Google Property» на створений вами «Тип запиту»:

  4. Зміна параметра

  5. У режимі відтворення виберіть діапазон дат та отримаєте готові дані:

  6. Діапазон дат у режимі перегляду

Як зібрати всі згадки (mentions) вашого бренду?

Щоб скласти перелік брендових запитів, можна скористатися Google Analytics або Search Console. Зробити це можна:

  1. за допомогою точкового вибірки варіацій написання бренду у вивантаженні даних звіту за ефективностю в Search Console;
    або
  2. у звіті за запитами в Google Analytics, якщо включена інтеграція з Search Console.

Інтеграція з Search Console

Запити у Google Analytics

Висновки або що покаже вам дашборда?

  1. Звіт покаже вам наочну динаміку впізнаваності бренду в розрізі різних типів пристроїв.
  2. Чи дозволить швидко і просто обчислити процентне співвідношення брендового трафіку до решти.
  3. Чи допоможе проаналізувати ефективність діяльності, спрямованої на просування бренду, а також роботу SEO-спеціалістів.
  4. Дані дашборда допоможуть з’ясувати причину змін динаміки трафіку, прийняти рішення про застосування тих чи інших методів просування.

Аналізуйте і збільшуйте ваш «фірмовий» трафік, адже клієнт, що прийшов по брендовому запитом, 100% ваш клієнт.

Катерина Ніколаєва
Катерина Ніколаєва
• Head of Analytics Department
Агентство інтернет-маркетингу Inweb
Веб-аналітик з економічною освітою і творчим духом. Сертифікований фахівець Google Analytics і Google Tag Manager. Вирішую цікаві і складні кейси використовуючи мови R і JavaScript. Створюю зрозумілі, інформативні та креативні дашборди в DataStudio і PowerBI. Перебуваю в постійному процесі навчання, аналізу та саморозвитку. Впевнена в тому, що люди можуть більше, ніж самі собі уявляють. «Якщо сильно захотіти, можна в космос полетіти»,— мій девіз по життю, який я успішно застосовую в роботі. Як тобі таке, Ілон Маск?
Більше цікавого