Яким буде маркетинг у 2024 році — прогноз експертів
Штучний інтелект, щирий маркетинг і синергія департаментів. Яким був 2023 рік і яким буде 2024-й — розказують експерти ринку.Олена Бадовська, СMO в Englishdom
2023: ріст попри все
Взагалі 2023 рік для Englishdom був непростим: збільшилась кількість конкурентів та знизилась купівельна спроможність через економічний стан, але нам вдалось показати ріст 1.3х в активних користувачах.
Гнучкість, «трушність», UGC: що ще чекати у 2024
Передусім, хочу підкреслити, що тренд не завжди є новинкою, але це те, що показує ріст. Поділюсь трендами на 2024 рік, які вважаю необхідними впровадити кожному бізнесу.
- «Стратегія на серветці». Зараз ми знаходимось в зоні нестабільності та турбулентності. Важливо швидко реагувати на зміни — враховувати економічний стан, нові потреби користувача. Саме тому Englishdom відійшов від детального створення довгострокової стратегії, а перейшов на квартальне гнучке планування.
- Інфлюенсери. Вважаю що у 2024 інфлюенс-маркетинг продовжить зростати і стане одним з ключових каналів. Englishdom активно використовує співпрацю з інфлюенсерами (як для перформанс-, так і бренд впізнаваності), і продовжить це робити, експериментуючи з різними підходами у контенті.
- Маркетинг, орієнтований на автентичність, — щирість, довіру, побудову довготривалих стосунків та створення кампаній, які резонують із цільовою аудиторією. Не боятися говорити про свої «фейли», бути «трушним».
- UGC (контент, створений користувачами) — це ефективний спосіб підтримки автентичності. UGC дозволяє брендам показувати реальний досвід та історії клієнтів, що викликає більше резонансу у потенційних покупців, ніж традиційний рекламний контент. Englishdom планує впроваджувати це у своїх соціальних мережах.
- Безпека даних. Очікується посилення регулювання конфіденційності — маркетологам потрібно більше уваги приділяти її дотриманню при використанні сторонніх даних.
- Штучний інтелект не може працювати так, як людина, але може пришвидшувати та автоматизувати певні процеси. Englishdom 2024 планує використовувати ШІ для чатбота, який буде відповідати на «Найчастіші запитання» та впроваджувати ШІ до навчальної платформи.
Як підготуватися до змін
Системно аналізуйте конкурентів та слідкуйте за трендами. Даю лінки на ресурси, які активно читаю, і рекомендую підписатися:
- 2024 Digital Marketing Trends shaping the Future of Marketing.
- Top digital marketing trends and predictions for 2024.
- 6 Digital Marketing Trends to Watch Out For in 2024.
Ната Вегас, маркетинг-директор видавництва Vivat, раніше — Head of Marketing EVA.UA
Українське виходить в топ
2023 рік для книжкової сфери став роком росту. Зріс інтерес споживача до української літератури, власної культури і спадщини. Це дало видавцями можливість випускати більше української та перекладної книги, а підприємцям — відкривати більше книгарень. Тепер вони є не лише місцем, де купують книжки, але і локальними ком’юніті, простором для спілкування та роздумів.
2024: усвідомленість, сенси та колаборації
2024 рік, на мою думку, стане роком усвідомленості у бізнесі. І тут в першу чергу я говорю не про великий бізнес, а про середній та малий.
2022 та 2023 роки показали, що все більше споживачів і, відповідно, бізнесів хочуть віднаходити сенси у кожному своєму дні та дії. У наступному році ця тенденція буде проявлятися все більше.
Що принесе результат
Бути відкритим до свого споживача, краще розуміти його, бути гнучкими та креативними у маркетингових підходах — це точно принесе свій результат.
Ілля Ременяка, консультант зі стратегічного напрямку Mindrise, раніше — PMM в Laba
Починаємо зі стандартних моделей та воронки в маркетингу
2023 рік був роком викликом. 88% часу я присвячував роботі в компанії Laba. Тут моєю задачею була побудова воронки та створення продукту, який буде конвертувати клієнтів в продаж за меншою ціною, ніж є. Це створення підходу до залучення та продажів на більше ніж вісім років вперед. Треба було будувати те, що вже світ вмів робити, як мені здавалося, з 2015 року, — вебінари та марафони, які продають послуги або продукти компанії. Розбираючись детально, порівнюючи поведінку наших користувачів, ТоV компанії, та бажання команди в підході до продажів, тестували кожен крок та кожну зміну. Все це, щоб в кінці отримати методологію, завдяки якій створювались вебінари з 1.4к+ ROMI (повернення маркетингових інвестицій).
Ключовий урок, який підтвердився в 2023 році, — перш ніж йти за трендами, треба побудувати стандартні моделі та воронки в маркетингу.
Маркетинг та продажі — заодно
Я бачу і розумію два тренди — стратегічний та операційний.
Операційний — це точно АІ. Якість технологій вже доходить до того, щоб за допомогою штучного інтелекту створювати візуал, схожий на дорогий продакшн. Маркетологи матимуть можливість створювати ролики по референсам гігантів ринків. Раніше для такого фільмінгу треба були бюджети та величезна команда.
Стратегічно — я з партнеркою, розвиваю execution-консалтинг, де поєднуємо продажі, маркетинг та продукт в одній стратегії, бо це серце компанії для маркетолога. І є наймолодша позиція в стратегічному маркетингy — Product Marketing Manager — яку ми будемо розвивати.
З 2015 року, а дехто й раніше, зрозумів, що процеси департаменту маркетингу потрібно схрещувати з процесами департаменту продажів. Ми пішли далі: треба ще додавати продуктову команду в цю взаємодію, і нею треба керувати — створювати нові маркетингові або продуктово-маркетингові проєкти. Це може робити людина з досвідом в усіх трьох сферах, яка в своїй основі є адвокатом клієнта, — маркетолог.
РММ кожному бізнесу
В 2024 році будуть створені перші синематики до брендів, які дадуть мільйонні охоплення. А може й вже створенні. Як на цьому заробити? Створювати курс, як писати сценарій для таких відео, та знайти класний софт. А маркетологам в продуктових компаніях — вчитися самостійно, не чекаючи, поки ринок насититься цією навичкою.
В освітньому проєкті в 2024 році плануємо створення курсу для Рroject Мarketing Мanager, — бо це must have для середнього бізнесу. Grows marketer — це той, хто придумує ключові дії до змін і втілює їх.
Бізнесу у 2024 році треба наймати і ростити РММ, які будуть впливати на продукт через маркетинг і на маркетинг через продукт. Він буде створювати нові процеси та підходи, завдяки яким люди ставатимуть клієнтами не лише через ціну (якщо це ваша конкурентна перевага), але й через сервіс, бо РММ має знати, як працювати з потребами ринку.