Як покращити позиції в Google безплатно: всього 5 простих дій

Як покращити позиції в Google безплатно: всього 5 простих дій SEO – це дещо більше, ніж просто оптимізація сторінки, це наука про те, як зробити ваш сайт більш доступним та зручним для користувачів та пошукових систем. Позиції вашого сайту у пошукових системах відіграють важливу роль у його успіху. Чим вище позиція, тим більша ймовірність того, що відвідувачі знайдуть ваш сайт і перейдуть на нього. Але як покращити позиції у Google безкоштовно? Тут ми розглянемо п’ять простих дій, які допоможуть досягти цієї мети.

Коли справа доходить до покращення позицій у Google, багато власників сайтів думають тільки про платні інструменти SEO, але є багато способів, які не вимагатимуть вкладень.

Відомо, що користувачі не люблять витрачати час вивчення всіх посилань видачі. Перші із запропонованих результатів завжди у пріоритеті. Топ-3 отримують ⅔ уваги і, звичайно, кліків. Знаючи про цю ситуацію, сайти та бізнеси прагнуть зайняти місця ближче до топ видачі. Як це зробити? SEO-фахівець Ксенія Крутоголова розповість, як всього за п’ять кроків отримати прихильність Google.

Цікаво, що шлях у топи пошукової системи завжди починається з виправлення помилок та внутрішньої оптимізації. Цьому ми також приділимо увагу.

Технічна оптимізація сайту

Те саме виправлення помилок, щоб пошукові системи краще сприймали контент сайту та його специфіку. Якщо сайт працює без помилок, має всі необхідні компоненти, пошукові роботи високо оцінюватимуть якість такого ресурсу. Якщо ви не хочете втрачати навіть 2-3 позиції, обов’язково здійсніть наступні дії.

Файл Robots.txt

Він необхідний для того, щоб пошуковий робот отримував необхідні дані, наприклад, відкриті та закриті для сканування сторінки. Зрозуміло, що Robots.txt – це лише рекомендація, оскільки приховати та заборонити доступ до розділів сайту ви не можете. Проте цей файл має бути присутнім на вашому сайті.

Пошукові роботи оцінюють кілька факторів якості файлу Robots.txt:

  • не більше 500 кб;
  • формат файлу тільки txt, а назва robots;
  • розташовується в корені сайту;
  • доступний для пошукових роботів, тобто налаштований 200 код відповіді сервера.

Директиви – це спеціальні команди для пошукового робота. Ось що ви повинні вказати:

  • User-agent — робот, для якого діють перелічені в robots.txt правила.
  • Disallow — зариває від індексування та сканування сторінки або цілі розділи.
  • Allow — відкриває для індексування та сканування сторінки або цілі розділи.
  • Sitemap — вказує шлях до файлу Sitemap, розміщеного на ресурсі.

Щоб знайти файл, введіть у пошуковому рядку site.com/robots.txt, де site – доменне ім’я вашого ресурсу.

Приклад файлу robots.txt https://inweb.ua/robots.txt:

файл

Карта сайту

Файл sitemap.xml – це умовна карта для орієнтації на сайті із зазначенням усіх сторінок ресурсу. Пошуковий робот скануватиме їх і відображатиме у пошуковій видачі. Цей файл є обов’язковим для кожного проекту, який планує розвиватися та масштабуватися.

Основні вимоги до картки сайту:

  • тільки активні URL-адреси;
  • сторінки з різними URL-адресами та схожим змістом не включаються до файлу;
  • необхідна коректна вказівка ​​протоколу з’єднання (наприклад, https);
  • код відповіді всіх документів – 200;
  • немає таких сторінок, які закриті від сканування та індексації (в robots.txt або в інший спосіб).
Рада: намагайтеся зробити картку сайту так, щоб вона оновлювалася автоматично за допомогою CMS. Якщо ви не знаєте, як це зробити, звертайтеся за SEO просуванням до фахівців Inweb.

Редиректи

Команди, що вказують пошуковому роботу шлях до нового розташування сторінки. 301 редирект – практично повністю передає вагу посилання. 302 передає роботу, що сторінку тимчасово переміщено.

Важливо. Якщо безглузда низка редиректів зациклюється і цим створює нескінченне перенаправлення. Такі явища слід усунути негайно. Перевірити редиректи на сайті можна за допомогою спеціалізованого софту – наприклад, Screaming Frog SEO Spider або Netpeak Spider.

404 Not found

Помилка 404 — це повідомлення, яке бачить користувач, якщо сторінка не знайдена або посилання, що веде на неї, некоректна. Тобто сторінка, яку намагався зайти користувач, немає.

Регулярно перевіряйте, чи немає на сайті таких сторінок та посилань. Якщо 404 відповідей на сайті буде надто багато, пошукові системи низько оцінять якість ресурсу і рідше показуватимуть його у видачі. З виявленням 404 сторінок вам допоможуть Screaming Frog SEO Spider або Netpeak Spider.

Дублікати

Дублі — це сторінки з однаковим або схожим наповненням, але з різними URL-адресами. Сайти, де багато таких дублікатів, сприймаються пошуковими системами як низькоякісні, тому гірше індексуються. Допускати це явище на ресурсі не можна.

Як боротися із дублями? Дізнайтеся про це, а також всю корисну інформацію про дублікати з нашого матеріалу “Дублі сторінок: що це як і де шукати, чим боротися”.

2. Робота з метатегами

Метатеги це мітки в коді сторінки, які допомагають пошуковому роботі зчитувати додаткові дані про сторінку сайту. З них пошукові системи формують сніпет.

Сніпет — це короткий зміст сторінки, що відображається у пошуку. Як правило, сніппет складається з title, URL-адреси та опису (meta description). На один запит пошукова система може видавати близько 20 різних переглядів.

сніпет

Найважливіші метатеги саме для пошукової видачі – це Title (заголовок сторінки) та Description (опис сторінки). Вміст цих метатегів підказує пошуковим системам контент сторінки сайту і на який запит вона буде релевантна.

Важливо: тег Title впливає на ранжування сайту та його позиції. Якщо він є коректним, сторінка краще відображається в пошуку.

У деяких випадках пошукові системи формують сніпет, витягуючи в попередній перегляд найбільш відповідні для пошукового запиту елементи сторінки.

Як створювати метатеги: важливі правила

    • Формуйте метатеги, беручи за основу семантичне ядро.
    • Основну ключову фразу вставте в Title двічі або більше. Використовуйте різні форми фрази: хороші двері у Києві, фірма з продажу дверей у Києві.
    • Не використовуйте у Description лапки виду “” – тільки ялинки «».
    • У метатегах використовуйте не дефіс, а тире.
    • Міста в метатегах перераховувати не треба. Це неефективно.
    • Не використовуйте найменування бренду кирилицею. Title: Комп’ютери iPhone, купити айфон. Пошуковик сприйме це за недоречний повтор, а не за різні слова.

Пам’ятайте:

  • Title — коротка інформація про сторінку.

Без точок, знаків питання й оклику.

Довжина, що рекомендується, — 12 слів, без прийменників.

Якщо більше, то робот сприйме це як текст сторінки.

  • Description — повний опис сторінки.

Оптимальна довжина – близько 160 символів.

Якщо довше, у пошуку надлишок сховається трьома крапками.

  • Заголовок  H1— короткий і зрозумілий опис того, що містить сторінку.

Довжина, що рекомендується, — 3–5 слів.

Використовуйте форматування для виділення цього заголовка.

3. Оптимізація швидкості завантаження сайту

Це зробить ресурс зручнішим і покращить ранжування пошуковими системами. Водночас це безпосередньо впливає і на конверсію. Якщо сайт вантажиться довго, відвідувачі підуть до конкурентів, а пошукові системи низько оцінять якість ресурсу.

Як перевірити швидкість сайту? Використовуйте спеціальні послуги:

Найважливіші показники: що покращувати?

  • LCP (Largest Content full Paint) — час, необхідний для завантаження найважчого елемента на сторінці (як правило, це зображення). У нормі: 2,5 секунд або менше.
  • FID (First Input Delay) — час, який сторінка «думає» після натискання на посилання або кнопку. У нормі: менше 100 мс.
  • CLS (Cumulative layout Shift) — «тремтіння» елементів сторінки, коли при відкритті сторінка довантажує блоки, які з’являються і зсуваються протягом деякого проміжку часу. Ми часто бачимо, як спочатку завантажується текст, а за ним картинки. У нормі: менше 0.1.

Рекомендації для оптимізації швидкості завантаження

  • Зображення у форматах JPG, PNG. Також зверніть увагу на новий формат WebP — якраз для швидшого завантаження. Це розробка Google, яку підтримує більшість браузерів.
  • GIF використовуйте для легких чи простих картинок.
  • Файли форматів BMP або TIFF надто важкі та будуть гальмувати сторінку.
  • Слідкуйте, щоб картинка не була ширшою за саму сторінку сайту.
  • Використовуйте сервіси зі стиснення картинок. Висока якість зображень провокує довше завантаження. Тому використовуйте інструменти на зразок Compress Jpeg. Наприклад, JPG вистачить стиснення на 60-70%. Багато сервісів стискають файли автоматично, і цього достатньо, щоб не втратити якість і отримати легше зображення.
  • Оптимізуйте статичні файли (код CSS та його доставки).
  • Зробіть мініфікацію JavaScript, CSS, HTML.
  • Використовуйте CDN для картинок, файлів JS та CSS.
  • Оптимізуйте бази даних.
  • Налаштуйте кешування файлів.
  • Використовуйте стиснення GZIP.

4. Створення мобільної версії сайту

У 2022 році сеанси з мобільних показали понад 50% з усіх, тобто мобайл перемагає, як і пророкували багато років до цього.

Адаптивність та мобільність ресурсу безпосередньо впливатиме на позиції сайту у видачі. Ще з 2016 року та з введенням технології Google насамперед ранжуються сайти з мобільною версією – Mobile First Index. Пошуковики дбають про тих користувачів, які серфлять в інтернеті з мобільних пристроїв, що логічно.

Важливо: мобільна/адаптивна версія сайту повинна бути оптимізована для людей та пошукових систем одночасно. Сайту Amazon, одному з найбільших у світі, затримка мобільного трафіку всього на одну секунду обходиться в $1,6 млрд за рік.

Сайту Amazon, одному з найбільших у світі, затримка мобільного трафіку всього на одну секунду обходиться в $1,6 млрд за рік

Рекомендації для покращення мобільної версії сайту

  • Мобільна версія на піддомені формату https://m.site.com/ має бути відкритою для індексації пошуковими роботами. Якщо сторінку закрито і в основній версії, це необов’язково.
  • Метатеги однакові для всіх сторінок на всіх версіях (десктопній та мобільній).
  • Контент для обох версій сайту – однаковий. Переконайтеся, що текст та інші елементи сторінок адаптуються до мобільних пристроїв
  • Структуровані дані також однакові для обох версій сайту.
  • Перевірте, чи правильно в мобільній версії відображаються зображення, відео та інші візуальні блоки.

Перевірте оптимізацію під мобільні пристрої у спеціальних інструментах Google. Якщо все добре, він видасть результат «Сторінка зручна для перегляду на мобільних пристроях».

5. Контроль якості контенту

Влітку 2022 року Google запустив Broad Core. Це алгоритм, що визначає позиції ресурсу, виходячи з якості контенту та SEO.

  • Текст із ключовими словами необхідний для всіх основних категорій ресурсу. Так пошукові системи розуміють зміст сторінки та її релевантність запитам.
  • Унікальність тексту має бути не менше 90%. Вона визначається в рамках ресурсу та в порівнянні з контентом інших сайтів в інтернеті.
  • Обов’язково складіть семантичне ядро ​​перед тим, як замовляти або писати контент. Підготуйте список ключових, тематичних (LSI) та найбільш частотних фраз. Ключі вписуємо в текст органічно без порушень логіки та здорового глузду.

Вимоги до текстів на сайті:

  1. Ключові слова підкажуть користувачам, про що текст і за яким запитом його показувати.
  2. Списки: нумеровані та марковані.
  3. Заголовки та підзаголовки. Ви можете форматувати від H2 до H6.
  4. Не обтяжуйте підзаголовки ключами – це не допоможе пошуковику краще оцінити матеріал.
  5. Контент – корисний та без води. Реально відповідальний питання користувачів. Час «водяних» текстів минув. Тепер цінується сенс.
  6. Перевіряйте тексти на змістовність, експертність та відсутність фактичних помилок.

Чого не повинно бути

  • Точні входження ключових фраз. Фрази в тексті на кшталт «двері купити», «двері Київ» пошуковик оцінить негативно та гірше оцінить якість сайту.
  • «Вода»: фрази, які повідомляють читачеві очевидну інформацію, не несуть цінності, неінформативні та шаблонні.
  • Вступні слова та вставні конструкції, без яких можна обійтися, а зміст тексту не втратить важливе.
  • Занадто рекламні фрази без явних підтверджень: «команда досвідчених професіоналів», «приємні ціни, які здивують/порадують/ощасливлять».
  • Занадто довгі речення: поділіть текст на фрази різної довжини, але лаконічні та зрозумілі.

Якщо ви врахували кожен пункт у своєму сайті, але хочете досягти ще більших результатів та покращити позиції, звертайтеся за послугою SEO-просування від фахівців Inweb.

Пишемо, редагуємо та публікуємо для вас.
Більше цікавого